آخرین اخبار

تقابل استقلال و مس/ بازي به شرط حذف ليگ هاي ايران

تقابل استقلال و مس/ بازي به شرط حذف

  بزرگنمايي:

چه خبر - استقلال تهران ميزبان تيم دسته يکي مس کرمان

در چارچوب رقابت‌هاي جام حذفي، استقلال تهران امروز در ورزشگاه آزادي ميزبان تيم دسته يکي مس کرمان است. ديداري که مي‌تواند جذابيت‌هاي خاص خودش را داشته باشد، چرا که استقلال و مس، هر گاه در جام حذفي مقابل هم قرار گرفته‌اند، يکي از آنها به فينال رسيده است! نخستين تقابل دو تيم به مرحله يک‌شانزدهم نهايي جام حذفي سال 79-1378 مربوط مي‌شود. در آن سال مس اصلا تيم شناخته‌شده‌اي نبود اما برحسب قرعه حريف استقلال شد. کرماني‌ها در خانه خودشان بازي را 3 برصفر واگذار کردند و پس از آن 5 گل هم در تهران خوردند. استقلال در آن سال با پشت سر گذاشتن تيم‌هاي کشاورز تهران، ايرسوتر نوشهر و سايپا، در فينال به بهمن رسيد و اين تيم را نيز 3بر يک شکست داد تا جام قهرماني را بالاي سر ببرد. مصاف بعدي 2 تيم در سال1392 اتفاق افتاد. در آن بازي مس کرمان توسط ادينيو 2 بار دروازه استقلال را باز کرد و با برد 2 بر يک به فينال رسيد. تک‌گل استقلال را در آن بازي اميرحسين صادقي به ثمر رساند. ادينيوي قبراق در آن بازي بارها صادقي و ديگر مدافعان استقلال را آزار داد و بالاخره در دقيقه 85، گل دوم را به تيم پايتخت زد و اين تيم را از رسيدن به فينال محروم کرد. در فينال مس کرمان ميزبان تراکتورسازي بود و بازي را يک بر صفر واگذار کرد. بهترين مقام مس کرمان هم در همان مسابقات بود که نايب‌قهرمان شد.

اما جز اين 2 بازي جام حذفي، استقلال و مس 16 بار نيز در ليگ برتر روبه‌روي هم قرار گرفته‌اند که حاصل آن، 6 برد براي استقلال و 3 برد براي مس بوده و باقي مسابقات به تساوي انجاميده است. 26 گل از خط دروازه‌ها عبور کرده که سهم آبي‌ها 15 گل بوده است. آرش برهاني(4) و فرهاد مجيدي(2) بهترين گلزنان اين 16 بازي به حساب مي‌آيند. با اين تفاسير، عصر امروز استقلال و مس برگزارکننده نوزدهمين تقابل خودشان خواهند بود. سومين تقابل دو تيم در جام حذفي در حالي انجام مي‌شود که استقلال در ليگ برتر شرايط رو به رشدي را دارد اما همچنان بر لبه تيغ حرکت مي‌کند. اين تيم شايد نتواند در ماراتن ليگ به جام برسد اما جام حذفي، مسيرکوتاهي است که آبي‎ها با کمي تمرکز و تلاش مي‌توانند جام و سهميه را با هم به دست آورند. بويژه حالا که خبري از همشهري آنها در جام حذفي نيست. در طرف مقابل، مس کرمان که زماني يکي از تيم‌هاي خوب فوتبال ما بود و در آسيا هم حضور يافت، شرايط خوبي در ليگ آزادگان ندارد. 7 تساوي در مسابقات ليگ باعث شده فاصله مسي‌ها از صدر جدول زياد شود. به همين خاطر بايد مردان ابراهيم‌زاده را بازيکنان پرانگيزه‌اي بدانيم که قصد دارند نام خودشان را دوباره در فوتبال کشور مطرح کنند. استقلال با 6 قهرماني و 4 نايب‌قهرماني، پرافتخارترين و بي‌رقيب‌ترين تيم جام حذفي کشورمان است و در عوض مس کرمان تنها يک مقام دومي را در جام حذفي يدک مي‌کشد. بنابراين کفه ترازو به نفع آبي‌ها سنگيني مي‌کند. بايد ديد در سي‌‌امين دوره جام حذفي، استقلال پس از ملوان نوين، مس کرمان را هم پشت سر مي‌گذارد و به مرحله يک هشتم مي‌رسد يا اينکه مس کرمان مانند قشقايي، شگفتي‌ساز مي‌شود و ديگر تيم پرطرفدار پايتخت را حذف مي‌کند!

منصوريان: بازي آساني نداريم

عليرضا منصوريان در نشست خبري پيش از بازي مقابل مس کرمان گفت: بازي آساني نداريم. فاصله بين 2 بازي ما 4 روز بوده است. به درخواست ما اين بازي دهم آبان برگزار خواهد شد، چون مي‌خواستيم با ملي‌پوشان‌مان بازي کنيم. متاسفانه با توجه به درگذشت پدر اميد ابراهيمي عزيز و ضرب خوردگي وريا غفوري، نمي‌توانيم از آنها استفاده کنيم. شايد اگر بازي چند روز ديگر بود وضعيت‌مان بهتر هم مي‌شد. در کل به اميد عزيز تسليت مي‌گويم و اميدوارم وريا هم سريع‌تر بهبود پيدا کند. وي ادامه داد: ما در اين بازي قطعا تغييراتي خواهيم داشت. از هواداران مي‌خواهم به ورزشگاه بيايند و ما را حمايت کنند. ساختارمان را به گونه‌اي تغيير مي‌دهيم تا ان‌شاءالله اگر پلي‌آف آسيا را رد کرديم، وقتي فاصله بازي‌ها 4 روزه شود، مشکلي نداشته باشيم. بايد از الان به فکر آن روز باشيم تا اگر بازيکني نبود، مشکلي براي‌مان پيش نيايد.

سرمربي استقلال درباره اظهارات اخير عليرضا بيرانوند درباره اينکه گفته بود منصوريان مي‌خواهد او را نابود کند، اضافه کرد: اين حرف‌ها خيلي عجيب نيست و گاهي بازيکنان درباره مربيان قبلي خود صحبت مي‌کنند. بيرانوند شاگردم بوده و نظرش قابل احترام است. او پسر خوبي است و نظرش را گفته است. سرمربي استقلال درباره اينکه بازيکنان اين تيم موقعيت‌هاي زيادي از دست مي‌دهند، گفت: يک مثال ساده مي‌زنم. وقتي متني را 20 بار تغيير دهيد راحت‌تر مي‌نويسيد. اين کار ما هم فقط با پيگيري و تلاش برطرف مي‌شود. بازيکن بايد تمرکزش را روي دستورات کادر فني قرار دهد. بازيکن وقتي چند بازي گل نمي‌زند تحت فشار است. هرچه بيشتر تمرکز کنيم در تيم بهتر عمل مي‌کنيم. سعي ما اين است که در تعطيلات ليگ شرايط بازي را براي مهاجمان شبيه‌سازي کنيم تا بازيکن ما تحت فشار قرار بگيرد.

تقابل قلعه‌نويي و مايلي‌کهن

مرحله يک‌شانزدهم نهايي جام حذفي فوتبال امروز با برگزاري 6 بازي پيگيري مي‌شود. در اين مرحله از رقابت‌ها از بين 16 بازي تنها يک بازي برگزار شده که در آن شهرداري تبريز با يک گل از شهرداري فومن شکست خورده است. امروز در نخستين بازي، ماشين‌سازي تبريز ميزبان خونه به خونه بابل خواهد بود. اين بازي از ساعت 14 آغاز مي‌شود و تيم قعرنشين ليگ برتر به مصاف صدرنشين ليگ دسته يک بايد برود. اين در حالي است که تبريزي‌ها به دليل در اختيار نداشتن تعداد زيادي از بازيکنان‌شان به دليل مصدوميت و همچنين به دليل نداشتن ورزشگاه مناسب، درخواست تعليق بازي را به سازمان ليگ داده‌اند. همچنين ملوان بندرانزلي با محمد مايلي‌کهن ميزبان شاگردان امير قلعه‌نويي در تراکتورسازي است.

اين بازي از ساعت 14 در ورزشگاه تختي انزلي آغاز مي‌شود و 2 تيم مدعي براي رسيدن به مرحله يک‌هشتم نهايي بايد رودرروي يکديگر قرار بگيرند. تيم قشقايي شيراز نيز که با عبور از پرسپوليس و خلق شگفتي به اين مرحله رسيده، بايد به مصاف همشهري خود يعني آينده‌سازان برق جديد شيراز برود. اين ديدار که بين 2 تيم دسته دويي برگزار مي‌شود از ساعت 14 آغاز خواهد شد. علي دوران، سرمربي تيم قشقايي شيراز که مربي بدنساز تيم‌ملي فوتسال ايران نيز است، در بازي قبلي تيمش مقابل پرسپوليس به دليل حضور در کلمبيا روي نيمکت تيمش ننشست و امروز نخستين حضورش در جام حذفي را تجربه مي‌کند. 2 تيم نفت اميديه و شهرداري ماهشهر که از ليگ 2 به اين مرحله از رقابت‌ها رسيده‌اند از ساعت 14:30 رودرروي يکديگر قرار خواهند گرفت. سايپا هم که اين روزها حال و روز خوشي در ليگ برتر ندارد، از ساعت 15 به مصاف بادران تهران مي‌رود.

منبع: وطن امروز



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

آخرين خبر در مورد خريدهاي پرسپوليس: توافق نهايي با 3 بمب! + نام بازيکنان

امروز اوج هيجان در ليگ دسته اول با برگزاري بازي هاي حساس

سپيدرود رشت هم ليگ برتري شد + نتايج هفته آخر ليگ دسته يک

نفت تهران با 6 بازيکن غايب دربرابر تراکتورسازي

نفت تهران قهرمان جام حذفي شد

بررسي ليگ از نظر تعداد برد هاي متوالي: اقتدار پرسپوليس

تقويم ليگ هفدهم اعلام شد + جزئيات دقيق از زمان شروع ليگ و تعطيلات آن

امير قلعه نويي با قراردادي 1 ساله سرمربي ذوب آهن شد

پرسپوليس خشن ترين تيم ليگ ايران شد

شکست پيکان و سپاهان در هفته سيزدم ليگ برتر

پرسپوليس صدرنشين شد؛ استقلال از بحران خارج شد

نتايج هفته چهاردهم ليگ برتر: تساوي نااميد کننده استقلال مقابل تيم 10 نفره

ترکيدن بغض استقلال با 3 سوپرگل مقابل سپاهان

شوک فيفا به پديده مشهد با کسر 6 امتياز

رقابت هاي حساس در ليگ دسته اول: شانس 5 تيم براي صعود به ليگ برتر

زمان سفر کولينا، داور سرشناس جهاني به ايران مشخص شد

رقابت هاي حساس در ليگ دسته اول: شانس 5 تيم براي صعود به ليگ برتر

شوک فيفا به پديده مشهد با کسر 6 امتياز

ترکيدن بغض استقلال با 3 سوپرگل مقابل سپاهان

نتايج هفته چهاردهم ليگ برتر: تساوي نااميد کننده استقلال مقابل تيم 10 نفره

پرسپوليس صدرنشين شد؛ استقلال از بحران خارج شد

شکست پيکان و سپاهان در هفته سيزدم ليگ برتر

خداداد حق را به کي روش داد

پرسپوليس خشن ترين تيم ليگ ايران شد

امير قلعه نويي با قراردادي 1 ساله سرمربي ذوب آهن شد

تقويم ليگ هفدهم اعلام شد + جزئيات دقيق از زمان شروع ليگ و تعطيلات آن

بررسي ليگ از نظر تعداد برد هاي متوالي: اقتدار پرسپوليس

نفت تهران قهرمان جام حذفي شد

نفت تهران با 6 بازيکن غايب دربرابر تراکتورسازي

نتايج آخرين ديدار هاي ليگ برتر: سقوط صبا قم و ماشين سازي به دسته يک

4 ايراد اساسي ورزشگاه تيم پارس جنوبي جم

سپيدرود رشت هم ليگ برتري شد + نتايج هفته آخر ليگ دسته يک

امروز اوج هيجان در ليگ دسته اول با برگزاري بازي هاي حساس

نتايج کامل هفته 29 رقابت هاي ليگ برتر ايران

پارس جنوبي بوشهر به ليگ برتر رسيد + نتايج ليگ يک

مبلغ پيشنهادي پرسپوليس به گاودين منشا لو رفت

اختلاف رامين رضائيان و تيم هلندي بر سر پول!

آخرين خبر در مورد خريدهاي پرسپوليس: توافق نهايي با 3 بمب! + نام بازيکنان

ويژگي هاي جالب جامي که پرسپوليسي ها گرفتند! عکس

انصراف از تيم داري فوتبال و ادامه فعاليت در اداره هيئت عزاداري

منصوريان: فدراسيون دقت کند؛ مگر در سال چند بازي مثل ديدار تراکتور داريم؟

درخواست منصوريان از کاپيتان استقلال براي ديدار با تراکتورسازي

خبر بد نقل و انتقالاتي براي استقلال

روايت پليس از اتفاقات عجيب ديشب در ورزشگاه آزادي

چراغ سبز بمب جذاب به مسئولان پرسپوليس

امسال شکست ناپذير بوديم و قهرمان ليگ شديم

جمله غم انگيز هاني نوروزي بعد از جشن قهرماني پرسپوليس +عکس

شعارهاي طنز عليه استقلالي‌ها

ترکيب احتمالي پرسپوليس براي بازي امروز/ مهندس غايب است

برانکو: پرسپوليس با من، قهرمان و بهترين تيم ايران شد