آخرین اخبار

ترامپ براي پيروزي در انتخابات دست به هر کاري ميزند حتي ... جهان

ترامپ براي پيروزي در انتخابات دست به هر کاري ميزند حتي ...

  بزرگنمايي:

چه خبر - پيروزي هيلاري کلينتون هنوز چندان روشن نيست اما... به نقل از نيويورک تايمز نوشت: جمهوري خواهان محافظه کار در مواجه با چشم انداز سومين شکست متوالي شان در رياست جمهوري، در ماه هاي پيش رو خودشان را براي يک درگيري طولاني در دو جبهه آماده ميکنند: اول با دولت هيلاري کلينتون که ميتواند جنگ حزبي سال 1990 را مجددا ايجاد کند و دوم در مقابل رهبران جمهوري خواه مجلس نمايندگان که دونالد ترامپ را حمايت نکرده اند.
هرچند پيروزي هيلاري کلينتون هنوز چندان روشن نيست اما آنچه مسلم است سرخوردگي و نگراني روبه افزايش ترامپ است که ميتواند با تهييج هوادارانش نظام سياسي کشور را مختل کند.
برخي از جمهوري خواهان که اخيرا به شدت دچار تشت شده اند نظير دونالد ترامپ و دستياران ارشد او هم اکنون نيز بر طبل شورش عليه رييس مجلس نمايندگان پل رايان مي کوبند و همين الان نيز تهييج هوادارانش را آغاز کرده است.

دو تن از افراد نزديک به ترامپ که خواسته اند نامشان فاش نشود گفته اند که ترامپ پول رايان را براي انتقادهاي او از خودش به باد ناسزا گرفته است. او در مورد رايان گفته که بايد هزينه عدم وفاداري اش را بپردازد.

ترامپ روز سه شنبه سرخوردگي اش را نمايان کرد. او گفت: مردم از رهبران حزب جمهوري خواه به شدت عصباني اند. چرا که ميدانند اگر ما از سوي رده هاي بالا حمايت شويم 100% پيروز خواهيم بود. او افزود البته من فکر ميکنم ما به هرحال پيروز اين انتخاباتيم.

نقش ترامپ در حزب جمهوري خواه بعد از انتخابات روشن نيست. برخي از دستياران ارشد او از احتمال ادامه مخالفت هاي کلامي و آشکار او بعد از انتخابات از کلينتون خبر داده اند. همان طور که سارا پلين بعد از انتخابات انتقادات تندش را به اوباما ادامه داد. اما اينکه آيا او علاقه اي به اين روند داشته باشد مشخص نيست.

استفان بينون رييس ستاد انتخاباتي ترامپ و رييس رسانه جنجالي بريت بارت در هفته گذشته رايان را هدف حمله هاي سنگين خود قرار داده است. در مصاحبه اي که در بريت بارت منتشر شده هواداران ترامپ گفته اند که آنها انرژي ضد تشکيلات حزبي اي که ترامپ ايجاد کرده است را تحت کنترل خودشان در آورد اند و اين انرژي را مجددا بر روي رهبران جمهوري خواه در کنگره متمرکز کرده اند.

ديو برات نماينده جمهوري خواه و عضو انجمن آزادي که در مسائل مختلف از زماني که پول رايان رييس مجلس شده است او را تحت فشار قرار داده گفته که بسياري از محافظه کاران از انتقادات رايان به ترامپ به جاي تمرکز بر روي هيلاري کلينتون بهت زده شده اند .

يکي ديگر از نمايندگان جمهوري خواه کنگره نيز به رهبران جمهوري خواه هشدار داده که در مورد مواضعي مرکزي ترامپ يعني تجارت و مهاجرت با احتياط بيشتري اظهار نظر کنند.

ديويدسون گفته شما نميتوانيد راي ميليون ها نفر را در اين انتخابات ناديده بگيريد.

سخنگوي پل رايان اشلي استرانگ برنامه هايش را براي رقابت هاي مجلس نمايندگان متمرکز کرده نه انتخابات رياست جموري او گفته پول رايان در صدد کسب اطمينان از اين مساله است که در کنگره بعدي اکثريت پرقدرتي را تشکيل دهد. او هميشه نسبت به همکارانش پشتيباني و احترام داشته است.

در هفته گذشته بريت بارت در مقاله اي 3000 کلمه اي به بيان انتقادات تندي نسبت به پل رايان پرداخته است. اين روزنامه در سرمقاله اي تحت عنوان " او با کلينتون است" رايان را به همدستي براي پيروزي کلينتون متهم کرده است.

"گروه متحد" متشکل از مديران و معاونان ترامپ که از ماه آگوست آغاز به کار کرده است. اين گروه يکي از چندين گروه حامي ترامپ است که به خوبي حمايت مالي ميشود. در هفته گذشته از سوي اعضاي اين گروه نيز انتقادات تندي عليه جان بونر نماينده سابق مجلس نمايندگان مطرح شده است. آنها رايان را از ادامه راه بونر بر حذر داشته اند.

راجر استون مشاور سياسي قديمي ترامپ سالهاست که وظيفه اعمال فشار بر تشکيلات جمهوري خواهان را برعهده گرفته است.

همچنين گروه فکر "هريتيج اکشن فور آمريکا" نيز به دنبال دستيابي به نفوذ بيشتر نمايندگان جموري خواه را به اتخاذ رويکرد هاي مالي محافظه کارانه تر توصيه کرده است. در روزهاي اخير رهبران هر دو گروه به محافظه کاران ديگر پيوسته و از مجلس نمايندگان تقاضاي به تعويق انداختن انتخابات رييس مجلس را داشته اند. اين انتخابات اصولا بلافاصله بعد از انتخابات ماه نوامبر رياست جمهوري برگزار ميشود.

ميشاييل نيدهام مدير اجرايي گروه "هرتيج اکشن" گفته که اگر حزب از تغييرات صورت گرفته در يک سال و نيم گذشته درس عبرت نگيرد من فکر ميکند فاجعه خواهد بود.

پول رايان همچنان حتي در ميان نمايندگان ايالاتي که حامي ترامپ هستند نيز از بيشترين حمايت برخوردار است. پيتر کينگ نماينده ايالت نيويورک گفته او فکزر نميکند مخالفان رايان از راي کافي برخوردار باشند . در صورتي که جمهوري خواهان کرسي هاي کافي براي ايجاد اکثريت نسبتي در مجلس را کسب نکنند مخالفان رايان زندگي او را سياه خواهند کرد.

نيوت گينگريچ رييس سابق مجلس و مشاور ترامپ نيز گفته آسيب رساندن به پل رايان از آنچه که فکر ميکنيد سخت تر است. او گفته من فکر ميکنم اين يک بن بست است و به هيچ يک از دوستانم پيشنهاد نميکنم که انرژي و وقتشان را براي پايين کشيدن رايان هدر بدهند.

برخي نظير بينون بيش از هر چيز مشتاقتند که حزب خودشان را به چالش بکشند. بينون در حالي ستاد انتخاباتي ترامپ را ترک خواهد کرد که برند بريت بارت با مخلوطي از پوپوليسم در هم آميخته. در حالي که ميليون ها راي دهنده اي که شايد قبلا نام وبسايت بريت بارت را نشنيده بودند امروز او را ميشناسند. او با اين حجم از بينندگاني که جلب کرده در مقابل حزب جمهوري خواه از قدرت خوبي برخوردار است.

گينگريچ پذيرفته که اختلافات ايجاد شده در حين رقابت هاي انتخاباتي اين دوره قرار نيست به اين زودي ها ترميم شود. او گفته کتاب جنگل را بخوانيد. گرگ پير جنگل در نهايت در قامت يک رهبر شکست خواهد خورد. اين درست بزرگي براي سياست مداران جوان است. منبع: انتخاب









ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

دستورالعمل جديد آمريکا به شرکت‌هاي هواپيمايي در ارتباط با تحريم ايران

ايران به پرداخت 104 ميليون دلار غرامت محکوم شد

دردسر تازه اي که نيويورک تايمز در دولت ترامپ آفريد

خط و نشان جديد ترامپ براي مداخله کنندگان در انتخابات

ديدارهاي متعدد جان کري با ظريف در روزهاي اخير

هواوي از دولت آمريکا شکايت کرد

مادورو: دولت ترامپ، باند تبهکاران افراطي است

فقيرترين کشور‌هاي جهان معرفي شدند

طرح جديد آمريکا براي هدف قرار دادن بشار اسد

دستگيري 2 مهاجر ايراني در انگليس

ترامپ: اوباما بايدن را از تلي از زباله بيرون کشيد

طرح عزل ترامپ به کنگره مي‌رود

ترامپ: محبوب‌ترينم، استيضاحم نمي‌کنند

يک ايراني در مسکو ربوده شد

خارج کردن چند چمدان مشکوک و کيسه‌ سياه از کنسولگري عربستان در استانبول

توليد نفت عربستان در نوامبر رکورد زد

ظاهر جديد جايزه گلدن گلوب رونمايي شد/ سنگين‌تر و بزرگ‌تر از قبل

تلاش آمريکا براي خفه کردن «هوآوي»

جانشين «آنگلا مرکل» معرفي مي‌شود

برج ايفل و مناطق گردشگري در پاريس بسته شد

ترامپ از استيضاح خود نگران است

حمله هکر‌هاي چيني به نيروي دريايي ارتش امريکا

شکست‌هاي پي در پي مثلث شرارت ترامپ، نتانياهو و بن سلمان

پيام يلدايي پمپئو: پايان شب سيه، سپيد است!

بن‌سلمان خواسته بود قتل ⁧«خاشقجي» وحشيانه و رعب‌آور باشد

تظاهرات عليه برگزيت در لندن/ همه پرسي دوم مي خواهيم

ادعاي يک رسانه آمريکايي درباره توقف هواپيماي باري تهران در سوريه، لبنان و قطر

چرا عراق بدترين گذرنامه دنيا را دارد!

آمريکا کنفرانس عربستان را بايکوت کرد

فجايع جنسي مخالفان مسلح سودان جنوبي

ترامپ کشته شدن جمال خاشقجي را تاييد کرد

مجلس نمايندگان آمريکا خواستار تحريم عربستان در چارچوب قانون ماگنيتسکي شدند

درپي شکست وليعهد سعودي؛ شاه سعودي مسئوليت بررسي پرونده خاشقجي را برعهده گرفت

مخالفان بن سلمان در حال جمع شدن گرد احمد بن عبدالعزيز هستند

برادر و همسر برادر جمال خاشقجي به قتل رسيدند

سايه اتهام قتل خاشقجي بر سر بن سلمان

يکي از مظنونان قتل خاشقجي در حادثه رانندگي در رياض کشته شد

گوگل نيز عربستان را تحريم کرد

روايت هولناک از قتل خاشقچي/مدير پزشک قانوني سعودي جسد را مثله کرده

نامزد خاشقجي مرگ وي را اعلام کرد+عکس

جاده هاي ترکيه بازهم قرباني گرفت/مرگ 22 مسافر +تصاوير

تنها راه مقابله با ايران، افزايش فشارهاي سياسي است

«شواهد شوکه‌کننده‌» درباره قتل خاشقجي

يک ربات در پارلمان انگليس حاضر مي‌شود!

اقدام قابل توجه آمريکا درمورد تحريم نفتي ايران

زني که پليس لندن را متعجب کرده است+تصوير

اولين «وزير پيشگيري از خودکشي» در جهان منصوب شد

ترامپ: در تک تک شهر‌هاي ايران شورش وجود دارد

دستور توقيف اموال بانک مرکزي ايران در ايتاليا لغو شد

آلمان، ديپلمات ايراني را به بلژيک تحويل داد