آخرین اخبار

حجاب دختر ورزشکار ايراني مقيم لندن+ عکس ساير ورزش ها

حجاب دختر ورزشکار ايراني مقيم لندن+ عکس

  بزرگنمايي:

چه خبر - شيرين گرامي : دوست دارم ثابت کنم حجاب محدوديت نيست

رشته سه گانه جزو استقامتي ترين رشته هاي ورزشي محسوب مي شود که در ايران علاوه بر در کنار سنگين بودن آن، محدويت هايي نيز براي بانوان دارد. از آنجا که ابتدا ورزشکاران بايد شنا کنند، سپس دوچرخه و دو را انجام دهند بنابراين هنوز شرايط براي حضور بانوان ايران در اين رشته فراهم نشده است.

اما در سال 2013 "شيرين گرامي" که ساکن انگليس است، با حضور در مسابقات سه گانه جهاني 2013 به نوعي تابو شکني کرد. او با حجاب اسلامي در اين رقابت‌ها حاضر شد و مدتي پيش نيز در مسابقات قهرماني جهان مردان آهنين که رقابت بسيار سنگيني محسوب مي‌شود با حجاب اسلامي موفق شد رقابت را به پايان برساند.

اين بانوي سه گانه کار از دلاليش براي حضور در رشته سه گانه و مهم تر از همه انتخاب حجاب اسلامي صحبت کرد که در نوع خود بسيار جالب بود.


* باورم نمي شد بتوانم سه گانه کار شوم
گرامي در مورد حضورش در سه گانه اظهار داشت: «ورزش سه‌ گانه را نزديک به پنج سال پيش در دانشگاه آغاز کرد که البته به صورت همگاني بود و آن زمان اصلا فکر نمي‌کردم که روزي به صورت جدي اين ورزش را ادامه دهم .چيزي که در ابتدا باعث کنجکاوي من شد سنگيني‌ اين رشته ورزشي بود. برايم سوال بود که کسي‌ مثل من، که به نظر نمي‌آمد هيچ‌گونه استعداد ورزشي داشته باشد و بدون پيش زمينه آنچناني، مي‌تواند هيچ وقت ورزشي به سختي سه‌ گانه را انجام دهد؟ آن زمان باورم نمي‌شد که بتوانم، و اولين مسابقه سه‌ گانه‌ که شرکت کردم شايد از بزرگترين درس‌هاي زندگيم بوده است.»

او ادامه داد: «اولين مسابقه اي که شرکت کردم به من آموخت که در زندگي‌ چقدر اتفاق مي افتد که خودمان را دست کم بگيريم و قبل از اينکه تمام تلاش خودمان را کنيم، از رسيدن به اهداف خود نااميد شويم حتياز ترس و شک به خودم، نزديک بود کنار بکشم و به مسابقه نروم. گاهي‌ از پدر بزرگ‌هايم خواهش مي‌کردم تا من را در زندگي‌ نصيحت کنند. هميشه براي من فقط يک جواب داشتند. ايمان و توکل به خدا. شايد آن‌ مسابقه آغاز اين بود که قلبا حرف پدر بزرگ‌هايم را درک کنم. فکر کنم در شرايط سخت است که انسان مي‌خواهد نااميد بشود و وسوسه مي شود باورش را از دست بدهد. اين چند سال گذشته که سعادت اين را داشتم در ورزش سه‌ گانه فعال باشم، و نماينده ايران در مسابقات باشم واقعا من را در حيرت قرار گذاشته که چگونه با ايمان، توکل، و سخت کوشي، درها بر روي انسان باز مي شود.»


* فدراسيون براي راه اندازي تيم ملي سه گانه بانوان تلاش کرد
گرامي در پاسخ به اين پرسش که در مورد حضور در تيم ملي صحبتي با مسئولان فدراسيون داشته است، تصريح کرد: «هنگامي که براي دفعه اول از فدراسيون سه‌ گانه ايران درخواست کردم به عنوان نماينده ايران در مسابقات جهاني‌ سه‌ گانه لندن 2013 شرکت کنم، بانوان در ايران به دليل حساسيت و مشکلات، قادر به شرکت در مسابقات سه‌ گانه نبودند با همکاري و حمايت مسئولان ايران و برگزارکننده‌ مسابقات در لندن، براي دفعه اول به عنوان اولين بانو به من مجوز داده شود تا در سه‌ گانه به صورت رسمي‌ و به نمايندگي‌ از ايران شرکت کنم.»

او ادامه داد: «بعد از مسابقه لندن، در ابتدا فدراسيون سه‌ گانه ايران تلاش کرد تا تيم ملي‌ سه‌ گانه بانوان را هم در ايران تاسيس کند تا خانم ها هم مشغول به تمرين شوند. متاسفانه به دليل حساسيت‌ها و کمبود امکانات در آن‌ موقع اين اتفاق به ثمر نرسيد. آرزوي من است که تيم ملي‌ ورزش سه‌ گانه بانوان هم در ايران راه اندازي شود.»

او در پاسخ به پرسش ديگري مبني بر اينکه فکر مي کند روزي به عنوان ملي پوش ايران در مسابقات شرکت کند، تاکيد کرد: «پس از مسابقه مرد آهنين مسئولان فدراسيون دوباره در تلاش هستند تا شرايط را براي خانم‌ها مهيا کنند و با تمام وجودم اميدوارم اين مرتبه امکانات فراهم شود و اين اتفاق به نتيجه برسد. کاملا قابل درک است که قدم‌هاي اول براي تاسيس هر چيزي دشوار است و نياز به حمايت و امکانات مکاني و بودجه کافي‌ دارد، و کاري نيست که يک شبه انجام شود، ولي‌ اميدوارم گام هاي اول بر داشته شود تا راه شرکت بانوان در آينده هموار تر شود.»


* حمايت فدراسيون جهاني از سه گانه کار محجبه ايران
گرامي در مورد تامين هزينه ها براي حضور او در مسابقات مختلف، گفت: «تا آنجايي‌ که من متوجه شدم، با توجه به نبود امکانات کافي به ويژه در سه گانه در حال حاضر نمي توان انتظار داشت تا فدراسيون بتواند به صورت مالي‌ از من حمايت کند. تا امروز، جامعه بين المللي سه‌ گانه واقعا پشتيبان اين بوده است که راه را براي بانوان ديگر هموار سازد تا همه بتوانند در سه‌ گانه شرکت کنند و در نتيجه پشتيبان من در اين راه بوده‌اند. افرادي در بحث مربيگري، آماده کردن لباس‌هاي پوشيده و دسترسي‌ به امکانات تمريني به من کمک کرده اند همچنين برگزار کننده مسابقات هم از من دعوت مي کنند تا در مسابقات شرکت کنم تا انگيزه براي بانوان با حجاب شود.»

او افزود: «حتي قوانين و مجوز لباس‌هاي مسابقات را مرور و در صورت لزوم تصحيح مي‌کنند تا بانوان با حجاب هم بتوانند در مسابقات شرکت کنند. حمايت، پشتيباني‌ و احترام جامعه بين المللي سه‌ گانه واقعا متواضع کننده بوده است. نمي دانم تا کي‌ جامعه بين‌ المللي بتواند من را کمک کند ولي‌ ان‌شاءالله روزي برسد که ورزش ايران، ورزش بانوان، و رشته سه‌ گانه به قدري رشد کند که بتوانيم حامي‌ و پشتيبان ورزشکاران خود بشويم و خود بتوانيم امکانات کافي‌ براي ورزشکارانمان فراهم کنيم تا موفقيت‌هاي بيشتر و بهتر آنها در ميدان‌هاي ورزشي بين المللي و رشد ورزش همگاني را ببينيم. البته اينجا واقعاً جا دارد از آقاي نيکبخت و جاينت ايران که حامي دوچرخه من براي مسابقه مرد آهنين بودند، تشکر کنم. نه تنها مهيا کردن دوچرخه مناسب، بلکه پشتيباني آنها به عنوان يک ايراني برايم بي نهايت ارزشمند بود.»


* دليل "گرامي" براي شرکت در مسابقات با حجاب سلامي
او در مورد دليل اينکه تصميم گرفت با حجاب در مسابقات سه گانه شرکت کند، تاکيد کرد: «ورزش تاثير واقعا مثبتي در زندگيم داشته است. ورزش نه تنها سلامتي‌ جسمي‌ به همراه مي‌آورد، بلکه بر سلامت ذهني‌، روحي‌ و سلامت جامعه هم تاثير مي گذارد. شور و نشاط، سخت کوشي، توکل، نااميد نشدن و خيلي‌ درس‌هاي زندگي‌ را مي‌شود از طريق ورزش ياد گرفت. يک روز به خود آمدم که من چقدر در زندگي‌ خود نعمت دارم که مي توانم آنقدر آزادانه و بي‌ دردسر در ورزش شرکت کنم. استفاده از لباس پوشيده ورزشي و در نتيجه به اشتراک گذاشتن آن با ديگران براي من يک نوع روش براي شکرانه نعمت شد.»

گرامي هم چنين گفت: «از آنجايي‌ که در مسابقه لندن 2013 به نمايندگي‌ از ايران مسابقه دادم، براي دفعه اول با مساله لباس پوشيده در ورزش رو به رو شدم. متوجه شدم که خيلي‌ خانم‌ها در سراسر دنيا هستند که توانايي‌ اين را ندارند در ورزش، به ويژه در سه‌ گانه که آنقدر از نظر توان جسمي‌، آيروديناميک و هيدردينميک پيچيده است، به صورت حرفه‌اي شرکت کنند. لباس اولم به کمک آقاي ساعدي فر طراحي شد که توانستم در سال 2013 با لباس پوشيده و به نمايندگي‌ از ايران مسابقه بدهم.»


* در IRON MAN O خواستن ثابت کنم حجاب محدوديت نيست
بانويي سه گانه کار ايراني با اشاره به حضورش در مسابقات مردان آهنين تصريح کرد: «پس از مسابقات جهاني 2013 مشغول تحقيق و طراحي لباس ورزشي مناسب شدم. در عصر تکنولوژي و امکانات که لباس‌هايمان به ما توانايي‌ مي دهند که به ماه سفر کنيم يا کيلومترها زير دريا برويم، يقين دارم با کمک متخصصين، مساله لباس پوشيده در ورزش هم حل شدني است مي‌خواستم در مسابقه مرد آهنين با لباس پوشيده مسابقه بدهم تا ثابت کنم که حجاب محدوديت نيست - حتي اگر يکي‌ از دشوارترين مسابقات استقامتي دنيا باشد - مهم جسم و ذهن سالم است. هنوز راه پيشرفت هم من و هم لباس‌ها زياد است، ولي‌ خيلي‌ شاکرم نتيجه نسبتا خوبي‌ در اين مسابقه داشتم.»


* آرزويم فعاليت بدون محدوديت سه گانه براي همه در ايران است
گرامي مهمترين هدفش در سه گانه را ثابت کردن اينکه لباس هيچ گونه محدوديتي به وجود نمي آورد بيان کرد و گفت: «در سطح ايران آرزويم اين است که امکانات لازم مهيا گردد تا همه توانايي‌ دسترسي‌ به ورزش و سه‌ گانه را داشته باشند تا بتوانند از اين ورزش که به زندگي‌ من انقدر ابعاد مثبت بخشيده است، بقيه هم بهره مند شوند. در سطح بين المللي آرزويم اين است که اين لباس‌ها به جايي‌ برسند که هيچ‌گونه محدوديتي براي خانم‌ها ايجاد نکند و امکان ورزش کردن را به خانم‌هاي بيشتري در سطح جهان بدهد، (کساني‌ که براي احترام دين و رسوم خود لباس پوشيده مي‌پوشند، افرادي که براي راحتي‌ خود، مشکلات سلامتي‌ و يا هر علت ديگري به لباس پوشيده نياز دارند) همچنين خيلي‌ دوست دارم خود بتوانم به عنوان يک ورزشکار به قدري رشد و پيشرفت کنم تا با عملکردم در مسابقات بتوانم ثابت کنم که لباس هيچ‌گونه محدوديتي به وجود نمي‌آورد. البته که مي‌گويند آرزو بر جوانان عيب نيست.»

jamnewsimage09255994.jpgjamnewsimage09255994.jpgحجاب دختر رزشکار ايراني مقيم لندن

jamnewsimage09260083.jpgjamnewsimage09260083.jpgحجاب دختر رزشکار ايراني مقيم لندن

jamnewsimage09255783.jpgjamnewsimage09255783.jpg

حجاب دختر رزشکار ايراني مقيم لندن

jamnewsimage09260131.jpgjamnewsimage09260131.jpg

حجاب دختر رزشکار ايراني مقيم لندن

jamnewsimage09260497.jpgjamnewsimage09260497.jpg

حجاب دختر رزشکار ايراني مقيم لندن

منبع: جام نيوز



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

روز خوب ايران در دو و ميداني قهرماني آسيا

واقعيتي درباره مسابقه صدف خادم که نميدانيد

صدف خادم 24 ساله اولين دختر ايراني در مسابقات جهاني بوکس

قهرماني احسان حدادي در کاليفرنيا

محروميت مادام العمر مربي کشتي که گوش شاگردانش را مي شکست!

بازگشت آقاي ستاره به تيم ملي واليبال ايران

مهاجرت کشتي گير سرشناس و حضور در تيم ملي جمهوري آذربايجان

درگذشت قهرمان وزنه برداري در روز اول عيد

اعزام تيم ملي وزنه برداري زنان ايران به مسابقات آسيا 2019

خداحافظي جذاب ترين اسکي باز زن از مسابقات! عکس

سوژه شدن مرجان کلهر اسکي باز کشورمان بخاطر اقدام غيرمنتظره اش!

چند نکته درباره چهارمين دوره تورنمنت بين المللي جام فجر

پشت پرده استعفاي اميررضا خادم؛ تلاش پنهاني براي رياست کشتي!

وضعيت پيچيده کشتي بانوان ايران

ادامه رفتار هاي زشت سيد محمد موسوي در ليگ واليبال

شاکي شدن محمد موسوي؛ از اين واليبال مي روم

حرف هاي عجيب کيانوش رستمي در برنامه زنده

خودکشي غيرمنتظره قهرمان دوچرخه سواري زنان در 23 سالگي!! عکس

جنجالي شدن کشيدن کاريکاتور از حرکت سرنا ويليامز! عکس

حذف کاراته از المپيک و جايگزيني برک دنس Break Dance !!

بچه دار شدن محمد بنا در 60 سالگي! + نام فرزندش

ميترا فلاحي پور قهرمان مسابقات اتومبيلراني ايران! عکس

حجاب را در المپيک ممنوع کنيد!

4 سال محروميت کشتي گير کشورمان بخاطر دوپينگ

سوژه شدن حرکت ماتريکسي ورزشکار زن ايراني! عکس

حذف غيرمنتظره سرنا ويليامز از تنيس اوپن استراليا

بازگشت قدرتمندانه ماريا شاراپووا پس از دوپينگ و محروميت

شکست غيرمنتظره ماريا شاراپووا در تنيس اوپن استراليا

مصاحبه با دختري که يک قاتل ژاپني است! عکس

برنده مسابقه هيجان انگيز راجر فدرر با سرنا ويليامز که بود؟

2 برنز براي کشتي آزاد ايران در رقابت هاي جهاني

حمله تند سعيد معروف به رئيس فدراسيون واليبال! عکس

چهره ديگر سعيد معروف با ادبياتي زننده!

نتايج ضعيف کشتي فرنگي ايران در 4 وزن نخست قهرماني جهان

افشاگري هاي عجيب فرهاد ظريف در برنامه تلويزيوني درباره واليبال ايران

تيم جودو زنان و مردان پاري سن ژرمن را ببينيد! عکس

کتک زدن محمد موسوي در ديدار جنجالي شهرداري اروميه و پيام مشهد

معرفي سرمربي تيم ملي کشتي آزاد

احسان حدادي بي خيال طلاي المپيک 2020 شود!

احضار سرمربي تيم ملي بانوان براي پاسخگويي

رکوردشکني تيم واليبال بانوان ايران

بهترين خبر براي کشتي فرنگي: محمد بنا سرمربي ايران شد

ماجراي خيانت و ظلم رسول خادم از زبان شاگرد محمد بنا

آزمايش غيرمنتظره دوپينگ از احسان حدادي در منزلش!

قرعه دشوار در کشتي آزاد قهرماني جهان در انتظار ايراني ها

عکس: بُهت حسن يزداني پس از شکست غيرمنتظره مقابل حريف آمريکايي

قرعه ناباورانه در مسابقات کشتي جهاني 2018 براي حسن يزداني

مونا آشفته و مهسا صابري در ليگ ترکيه!

دردسر مائده برهاني در اولين بازي براي تيم ترکيه اي بخاطر داشتن حجاب

محمد موسوي زير حرف خودش زد!