آخرین اخبار

بهروز افخمي بزودي از برنامه هفت مي رود تلويزيون

بهروز افخمي بزودي از برنامه هفت مي رود

  بزرگنمايي:

چه خبر - بهروز افخمي از برنامه هفت مي رود

اين روزها حرف و حديث بر سر موفق بودن يا نبودن سري سوم برنامه سينمايي «هفت» بيش از پيش شنيده مي‌شود. اين برنامه از 6 سال پيش به عنوان برنامه سينمايي شبکه سه به روي آنتن رفت و در اين مدت سه تغيير عمده را به خود ديد. بعد از حضور بهروز افخمي به عنوان مجري و تهيه‌کننده سري سوم هم به فاصله کوتاهي خبرهايي در مورد قطع همکاري با او نيز شنيده شد، اين خبر در مقاطع مختلف پررنگ و کم‌رنگ شد تا روزهاي اخير که باز هم اخباري از تغييرات جديد به گوش مي‌رسد.

گزينه‌هاي جديدي براي ادامه اجراي «هفت» مطرح شده‌اند که اکبر نبوي يکي از آنهاست. نبوي با تاييد خبر پيشنهاد اجرا در «هفت» به «خبرآنلاين» گفت: «براي اجراي «هفت» به من پيشنهاد دادند که ابتدا نپذيرفتم، اما در نهايت وقتي اصرار دوستان را ديدم قبول کردم. البته دوستان صداوسيما ديگر پيگير اين قضيه نشدند.» تغيير و تحولات در «هفت» به نظر قطعي است، اما هنوز مشخص نيست «هفت» تا چه مدت با اجراي افخمي روي آنتن مي‌ماند.در اين گزارش نگاهي به حواشي اين برنامه پر سر و صدا داريم.

جرقه‌اي که جيراني زد

جرقه ساخت برنامه‌اي سينمايي در شبکه سه سال 89 از سوي فريدون جيراني زده شد و او طرح برنامه سينمايي «هفت» را ارائه داد، برنامه‌اي که خودش تهيه‌کننده‌‌ و کارگردانش بود و مقابل دوربين اجرا نيز مي‌کرد. شيوه اجراي جيراني و حضور مسعود فراستي به عنوان منتقد در برنامه با انتقادهاي بي حد و اندازه‌اش اين برنامه نو پا را با انتقاد‌هاي زيادي رو به کرد. مخاطبان تلويزيون که تا ان زمان در کمتر برنامه‌اي به اين صراحت انتقادها را شنيده بودند در «هفت» با نظرات رک و گاهي غير معقول مسعود فراستي مواجه شدند، اين شيوه نقد نيز واکنش‌هاي زيادي را در پي داشت. البته بعد از چند برنامه با هويت پيدا کردن اين برنامه از شدت انتقاد‌‌ها نيز کاسته شد و مخاطبان عام تلويزيون و سينماگران «هفت» را به عنوان برنامه اي منسجم و جسورانه شناختند. حت يهنوز هم خيلي ها اين دوره از پخش برنامه را موفق ترين آن مي پندارند و به نظرشان بحث هايي که جيراني در برنامه اش به راه مي انداخت بيشتر به مصلحت سينما بود. کمي بعد اما تذکرها به برنامه و شخص جيراني دوباره شروع شد تا خرداد سال 91 که جلوي پخش برنامه از طرف مديران صدا و سيما گرفته شد. البته که جيراني همان موقع درگيري‌اش براي کارگرداني را علت کناره گيري‌اش از «هفت» عنوان کرد اما ديگر هيچ گاه بعد از آن او در «هفت» ديده نشد.

وقتي گبرلو آمد

تقريبا يک ماه از تعليق «هفت» با اجراي جيراني گذشته بود که صحبت از جانشيني محمود گبرلو در اين برنامه به ميان آمد. البته پيش از گبرلو نام افرادي چون نادر طالب زاده، محمد خزاعي و ... نيز براي اجراي «هفت» به گوش رسيده بود اما در نهايت قرعه به نام گبرلو افتاد تا سري دوم برنامه سينمايي «هفت» از تيرماه سال 91 با اجراي او به روي آنتن برود. محمد خزاعي که تهيه‌کننده سري جديد بود اعلام کرد نمي‌خواهد عهده‌دار اين سمت باشد و با انصراف او از تهيه‌کنندگي گبرلو خودش تهيه سري دوم اين برنامه را نيز برعهده گرفت. در سري جديد «هفت» فراستي ديگر به عنوان منتقد ثابت در برنامه حضور نداشت و همين موضوع باعث اختلاف هاي زيادي بين او و گبرلو شد و در نهايت او نيز از اين برنامه کنار گذاشته شد. انتقادها به «هفت» گبرلو نيز کم نبودند، همه کساني که با اجراي محافظه کارانه گبرلو رو به رو بودند ديگر حرص شان از دست برخي برخوردهاي غيرقاطع گبرلو در آمده بود. منتقدان اين برنامه عدم توانايي گبرلو در هدايت و مديريت بحث هاي چالشي را يکي از نقاط ضعف اجراي او مي دانستند و معتقد بودند اين شيوه هدف برنامه را تحت تاثير قرار مي دهد و اين برنامه پويايي لازم براي حل کردن معضلات سينماي ايران را ندارد. با وجود تمام اتفاق‌ها و انتقادها گبرلو سه سال سکان هدايت «هفت» را بر عهده داشت تا اينکه بعد از تغيير مدير سازمان صدا و سيما زمزمه هايي مبني بر جابه جايي تيم سازنده «هفت» گبرلو نيز شنيده شد. گبرلو ابتدا خبر تغييرات برنامه را شايعه خواند، اما اين شايعه بالاخره به واقعيت پيوست و بعد از تعطيلي سه هفته اي اين برنامه ديگر گبرلو نتوانست پشت صندلي اجراي اين برنامه سينمايي بنشيند.

قرعه‌اي که به نام افخمي افتاد

با تاييد نهايي رفتن گبرلو از «هفت» دوباره حدس و گمان ها براي پيدا شدن جانشين براي او در اين برنامه شروع شد. اين بار ماجرا فرق کرد و نام افراد بيشتري از جمله فرزاد حسني، منصور ضابطيان، محمدرضا شهيدي فرد، اکبر نبوي و ... براي اجراي «هفت» مطرح شد. عده اي ديگر اما نام چند چهره سينمايي چون محمدحسين لطيفي و رسول صدرعاملي را براي هدايت برنامه به ميان آوردند. حتي در مقطعي خبر از بازگشت دوباره جيراني نيز شنيده شد اما در ميان همه نام هاي مطرح شده بهروز افخمي عهده دار اجراي سري سوم «هفت» شد. سري جديد با تغييرات زيادي روي آنتن رفت، اولين و مهترين تغيير اينکه اين برنامه که پيش از اين و در دو سري قبل به شکل زنده از شبکه سه پخش مي شد اين بار به صورت توليدي روي آنتن رفت.

افخمي که سردبير سري جديد نيز هست در گفت و گويي درباره زنده پخش نشدن «هفت» گفت:«برنامه زنده همان برنامه بي‌طرف، گزارشگر و جنجالي است و اينها هيچکدام کار من نيست. من مجري به آن معنا نيستم که بخواهم برنامه زنده را اداره کنم و دنبال اين بگردم که طوري از مخاطب سوال کنم که هُل شود.» اين شکل از پخش که با انتقادهاي زيادي هم رو به رو شد بعد از مدتي به روال پيشين بازگشت و زنده از تلويزيون پخش شد. «هفت» جديد علاوه بر ساختار در ظاهر هم متفاوت با دو سري قبل بود، افخمي بخش هاي جديدي را به برنامه اضافه کرد تا اين برنامه هيچ شباهتي با دو سري قبل نداشته باشد. تهيه کننده سري سوم «هفت» نيز مثل دوره قبل بعد از چند برنامه تغيير کرد و محمد‌حسين رضوي که از ابتدا تهيه‌کننده بود جايش را به افخمي داد تا اين کارگردان همه جوره بر اداره برنامه تسلط داشته باشد. سري سوم برنامه «هفت» با اجراي بهروز افخمي نيز از همان ابتدا با حاشيه هاي فراواني همراه بود و خيلي ها که از همان ابتدا مخالف حضور افخمي در «هفت» بودند حالا با ناکامي اين برنامه بي صبرانه منتظر تغيير او هستند.

زمزمه رفتن افخمي هم به گوش مي‌رسد

زماني که مسعود فراستي روي آنتن زنده برنامه «هفت» براي فيلم «دونده زمين» کمال تبريزي کلمه‌اي توهين‌آميز به کار برد، موج انتقادهاي گسترده به اين برنامه شدت گرفت. تا جايي که تصور مي‌شد بعد از قطع شدن برنامه «هفت» به دليل پخش مسابقات جام ملت‌هاي اروپا احتمال تغييراتي وجود دارد که چنين نشد.

اما اين روزها انتقادها از «هفت» افخمي رنگ و بوي جديدي به خود گرفته و خبرهايي مبني بر تغيير افخمي و تيم اش نيز شنيده مي شود. مذاکراتي با افراد جديد براي هدايت «هفت» انجام شده و به محض به نتيجه رسيدن صحبت ها احتمالا افخمي و گروهش نيز بايد کوله بارشان را ببندند. گويا مديران صدا و سيما خودشان نيز به اين نتيجه رسيده اند که «هفت» از زمان افخمي ريزش مخاطب بيشتري را تجربه کرده و سينماگران هم ديگر رغبتي براي حضور در اين برنامه ندارند. روند حضور منتقدان، کارشناسان و سينماگران در چند برنامه اخير هم گواه اين مدعاست. جنجال هاي به وجود آمده در چند برنامه اخير «هفت» به خصوص برنامه‌اي که به نقد و بررسي فيلم «فروشنده» اصغر فرهادي اختصاص داشت خشم عده زيادي از مخاطبان و سينماگران را در آورد و به نظر مي‌رسد همه اين عوامل دست به دست هم داده تا سري چهارم اين برنامه با تيمي جديد روانه آنتن شود.

وقتي افخمي به گبرلو مي‌بازد

اوضاع بهم ريخته سري سوم «هفت» ظاهرا صداوسيما را بر آن داشته تا در يک نظرسنجي از کارشناسان اين حوزه ميزان موفقيت «هفت» در دوره‌هاي مختلف را بسنجند. نتيجه اين نظرسنجي تاکنون برتري «هفت» در زمان گبرلو را به همراه داشته و حالا ديگر کاملا واضح است که از زمان شروع مجدد اين برنامه با اجراي بهروز افخمي مخاطب آن به شدت کاهش پيدا کرده است. پيامک‌هاي ارسالي به سري سوم اين برنامه نيزحاکي از آن است که بيننده‌هاي کمتري پاي تماشاي «هفت» مي‌نشينند. خبرها حکايت از اين دارد که صحبت‌هاي اوليه براي تغيير تيم «هفت» نيز انجام شده است.

جالب اينکه مديران صداوسيما اين بار نيز سراغ برخي چهره‌ها که پيش از اين نيز به آنها پيشنهاد اجرا داده بودند رفته‌اند، محمدرضا شهيدي فرد و اکبر نبوي از جمله اين افراد هستند. با محمود گبرلو نيز صحبت‌هايي براي اجراي دوباره «هفت» شده، اما ظاهرا او بازگشت مجددش را منوط به پذيرفتن دو شرط از سوي صدا و سيما دانسته و هنوز جواب قطعي به درخواست مديران مبني بر بازگشت نداده است.

اکبر نبوي که يکي از نام‌هاي پيشنهادي براي اجراي سري دوم «هفت» بود يکي از افرادي است که صداوسيما براي بار سوم سراغ او رفته. نبوي درباره پيشنهاد مديران صدا و سيما به او براي اجرا ي اين برنامه گفت: «ماه رمضان امسال بود که از طرف شبکه سه پيشنهاد اجراي «هفت» را به من دادند و من رد کردم. من در مقابل اين پيشنهاد مقاومت کردم چون بر اين اعتقاد بودم که نبايد اجراي برنامه اي که پيش از اين سه بار شکست خورده را قبول کنم.» نبوي افزود: «بعد از اصرار زياد دوستان و اينکه معتقد بودند به خاطر مصلحت سينما اين پيشنهاد را قبول کنم من قبول کردم، اما بعد ديگر پيگيري از صورت صدا و سيما صورت نگرفت.»

گبرلو، نبوي يا گزينه جديد؟

خبرها حکايت از انجام مذاکره با گبرلو دارد و مشخص است حدود دو ماه پيش يعني اوايل شهريور ماه مذاکراتي با گبرلو نيز صورت گرفته تا بار ديگر او و تيم‌اش «هفت» را با شکل و شمايلي متفاوت از آنچه در حال حاضر پخش مي‌شود روي آنتن ببرند. گرچه پيش از اين گبرلو تصميم داشت برنامه اي جديد با موضوع سينما را براي تلويزيون بسازد. او در تب و تاب ارائه طرح برنامه به شبکه بوده که بيماري قلبي و عمل قلب باعث شد تصميم‌اش به تعويق بيفتد. اما حالا اوضاع پيچيده‌تر از قبل شده و ظاهرا مديران صداوسيما هنوز نتوانسته‌اند نظر مساعد هيچ‌کدام از گزينه‌هاي مطرح شده‌شان را براي اجراي «هفت» جلب کنند. شايد هم در اين ميان به دنبال نام‌هاي جديد هستند تا بيشتر از اين انتقادها به اين برنامه را نشوند. تکليف «هفت» به زودي مشخص خواهد شد، اما شواهد مبني بر اين است که عمر تصدي افخمي بر اين برنامه هم به پايان رسيده است.




منبع : khabaronline.ir




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بازيگران آينه عبرت/ از ممنوع الکاري تا شراکت با بابک زنجاني + عکس

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 2)

نکات کليدي سريال بازي تاج و تخت براي درک اتفاقات فصل هشتم ( قسمت 1)

نقد و بررسي قسمت اول فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت + عکس

سريال هاي رمضاني تلويزيون: از کشف حجاب تا دلدادگي + عکس

چگونه جان اسنو و دنريس در دنياي «بازي تاج و تخت فاميل» مي شوند؟

ترسناک ترين سريال ها، مختص عاشقان ترس و هيجان ! + عکس

سوالات مهم و بي جواب در مورد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت»

26 سريال برتر سال 2019 بر اساس آراي IMDB

رکود کريس آنجل در برنامه «عصر جديد» زده شد ولي داوران درک نکردند!!

حميد گودرزي: در جشنواره جام جم ناراحتي من به خاطر محمدرضا گلزار نبود!!

کدام بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» در فصل 8 بايد بميرند!!

معرفي سريال هاي جديد تلويزيون براي پخش در سال 98 + عکس

بازيگران «بازي تاج و تخت» روي فرش قرمز فصل 8 سريال

سانسور صحبت هاي جنجالي مهران مديري در ويژه برنامه دورهمي + فيلم

چالش هاي يلدا قشقايي بازيگر سريال «بر سر دوراهي»

تصميم جديد بهنوش بختياري در سال جديد براي حضور در فضاي مجازي

گفت و گو با حامد سريال «برسردوراهي» + عکس

دستمزد بازيگران سريال «بازي تاج و تخت» براي هر فصل و سود خالص آنها

بچه داري و استراحت: برنامه رامبد جوان براي نوروز! + عکس

جزئيات برنامه هاي نوروز 98 تلويزيون: از خندوانه و دورهمي تا عصر جديد

سانسور کردن «ابي» در عصر جديد عليخاني!! + فيلم

گزارشي از پشت صحنه سريال «بر سر دوراهي» + عکس جديد

جنجال هاي جشنواره جام جم / از انصراف مديري تا حذف عادل!

عکس هاي جديد از سريال تلويزيوني «ستايش 3»

تريلر جديد فصل هشتم سريال بازي تاج و تخت Game of Thrones

هر آنچه مي خواهيد درباره برنامه هاي نوروز تلويزيون 98 بدانيد

پوسترهاي فصل هشتم «بازي تاج و تخت» منتشر شد + عکس

جديدترين تصاوير از سريال خنده دار نوروزي «ن. خ» سعيد آقاخاني

سکانس هاي آزار دهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس

نگاهي به 3 سريال نوروزي «ن.خ»، «بر سر دوراهي» و «زوج و فرد»

سکانس هاي آزاردهنده «تاج و تخت» که براي بازيگران نيز دردناک بود! + عکس (قسمت 2)

بهاره رهنما، اکبر عبدي و ارژنگ اميرفضلي در سريال نوروزي سال 98 + تصاوير

از دورهمي و خندوانه تا صداپيشگي شهاب حسيني: برنامه هاي نوروزي

اميرحسين مدرس مجري ويژه برنامه تحويل سال شبکه 4 شد

زمان و ساعت پخش سريال هاي نوروز 98 مشخص شد

ويژه برنامه هاي تحويل سال 98 و اسامي مجريان

برترين سريال هاي سال 2018 بر اساس رتبه بندي سايت IMDB + عکس

عکس ها و توضيحات مهراوه شريفي نيا از بازي در سريال نوروزي

متفاوت ترين نقشي که شهين تسليمي بازي کرده + عکس

پرمعناترين و فراموش نشدني ترين ديالوگ هاي سريال «بازي تاج و تخت»

اولين عکس هاي ميترا حجار در سريال نوروزي «بر سر دوراهي»

شرايط و هزينه هاي حضور ستاره ها در برنامه «پنج ستاره»

چرا علي ضياء و برنامه فرمول يک، متهم به ترويج همسرآزاري شد؟!

چرا سعيد آقاخاني اين نام عجيب را براي سريال نوروزي اش انتخاب کرد؟! + عکس

سحر قريشي، بهرام رادان و ميترا حجار در سريال «رقص روي شيشه»

سير تا پياز درباره شرکت کنندگان و شيوه راي دهي در مسابقه عصر جديد

عصر جديد احسان عليخاني، کپي ناشيانه از تلنت شوهاي غربي يا ايده ايي خلاقانه؟

فراخوان قسمت نوروزي «پايتخت» براي جذب يک بازيگر خردسال

با نبرد وينترفل، خونين ترين و بزرگترين نبرد فصل پاياني سريال «بازي تاج و تخت» آشنا شويد(قسمت 2)