آخرین اخبار

افتادگي سينه, پيشگيري و درمان سلامت خانواده

افتادگي سينه, پيشگيري و درمان

  بزرگنمايي:

چه خبر -

داشتن سينه هاي شل و آويزان در بين بانوان، به ويژه در سنين ميان سالي، مشکلي رايج است. با وجود اين که اين مسئله هيچ تهديدي براي سلامتي ايجاد نمي کند، به خاطر اثراتي که روي شکل ظاهري افراد مي گذارد باعث از بين رفتن اعتماد به نفس آنها مي شود. اما جاي هيچ گونه نگراني نيست زيرا راه حل هايي که دراين مطلب به شما معرفي مي شوند تا حدود زيادي مي توانند اين مشکل را کاهش دهند.

دلايل و نشانه هاي افتادگي سينه

پيش از آن که به راه هاي درمان اين معضل بپردازيم بد نيست به طور مختصر به دلايل و نشانه هاي آن بپردازيم.

بالا رفتن سن

بعد از سي سالگي پوست زنان به دليل کاهش سطح استروژن در بدن انعطاف پذيري خود را از دست مي دهد.

استعمال دخانيات

شايد باور اين موضع براي خيلي ها دشوار باشد، اما کشيدن سيگار يکي از عوامل اصلي افتادگي سينه زنان است. اين کار اثرات منفي روي نوعي پروتئين به نام الاستين که باعث سفتي پوست مي شود، مي گذارد.

بارداري

بارداري يکي از مهم ترين عوامل ايجاد افتادگي سينه است و به ويژه زناني که چند دوره بارداري را پشت سر گذاشته اند بيشتر در معرض ابتلا به اين مشکل قرار دارند.

اضافه وزن

سينه هاي شل و آويزان در زناني که اضافه وزن دارند، بسيار رايج تر است.

وراثت

علاوه بر دلايلي که در بالا ذکر شد، اين احتمال که زني به دليل مشکلات ژنتيکي به اين وضعيت دچار شود نيز وجود دارد.

نشانه اصلي اين مشکل به سادگي و از مراحل اوليه آن آشکار است و خود را به شکل حرکت نيپل از بخش مياني به سمت پايين نشان مي دهد. اما چطور مي توان به صورت طبيعي با روند پيشرفت اين معضل مبارزه کرد؟! اين مهم ترين بخش از اين مطلب است که پس از خواندن آن از اين که چقدر راحت مي توان جلوي افتادگي سينه را گرفت شگفت زده خواهيد شد. شما خواهيد ديد که براي رهايي از اين وضعيت لزومي ندارد که به جراحي هاي گران قيمت زيبايي روي بياوريد!

پيشگيري و يا درمان افتادگي سينه- ماساژ با يخ

اين يکي از مهم ترين راه هاي مقابله با افتادگي سينه است! اين کار به شما کمک خواهد کرد سفتي اوليه سينه هاي خود را به آنها بازگردانده و لبخند را به لب هاي خود هديه کنيد. خيلي ها با استفاده از اين روش ساده توانسته اند به نتايجي مطلوب دست پيدا کنند. يک قطعه يخ را به صورت دوراني به مدت دو دقيقه روي هر سينه ماساژ داده و پس از خشک کردن آنها با استفاده از حوله براي نيم ساعت روي پشت خود دراز بکشيد. اين کار را تا رسيدن به نتيجه مورد نظرتان 4 تا 5 بار در روز تکرار کنيد.

- روغن زيتون

هيچگاه نقشي که روغن زيتون مي تواند در مبارزه با اين مشکل ايفا کند را دست کم نگيريد. اين روغن سرشار از اسيدهاي چرب و آنتي اکسيدان هاي قوي است که مي توانند در پيشگيري و درمان افتادگي سينه به شما کمک کنند. خيالتان راحت باشد که از استفاده از اين درمان خانگي پشيمان نخواهيد شد. براي هر يک از سينه ها يک قاشق روغن زيتون را به گونه اي کف دست هايتان بماليد که حرارت را در دست هاي خود احساس کنيد. سپس با کف دست هايتان سينه ها را از سمت پايين رو به بالا به مدت 20 دقيقه ماساژ دهيد. اين کار را حداقل 4 بار در هفته انجام دهيد.

- زرده تخم مرغ و خيار

اگر از آن دسته آدم هايي هستيد که فکر مي کنند هزينه هاي سرسام آور تنها راه حل اين مشکل هستند، اين روش درمان نظرتان را عوض خواهد کرد. شما با اين روش به طور همزمان از ويتامين ها و پروتئين فراوان موجود در زرده تخم مرغ و اثرات مفيدي که خيار براي پوستتان دارد، بهره مند خواهيد شد.

يک خيار را در دستگاه به شکل پوره در بياوريد و سپس يک زرده تخم مرغ و يک قاشق کره را به آن اضافه کرده و به شکل يک خمير دربياوريد. خمير به دست آمده را روي سينه ها ماليده و بگذاريد براي 30 دقيقه روي پوستتان بماند. سپس آن را با آب سرد به طور کامل بشوييد. اين کار را حداقل يک بار در هفته انجام دهيد.

- پياز و تخم مرغ

اين يک روش طبيعي فوق العاده ديگر براي درمان اين مشکل است. پياز سرشار از ويتامين ها و مواد معدني است که براي سلامت پوست بسيار مفيد هستند. براي ديدن نتيجه اين روش مجبور نيستيد خيلي صبر کنيد. يک تخم مرغ را تا زماني که شکلي کرم مانند به خود بگيرد هم زده و آن را روي قسمت پاييني سينه ماليده و به مدت نيم ساعت صبر کنيد. سپس آب يک پياز را گرفته و با يک ليوان آب ترکيب کنيد و سينه هايتان را با محلول به دست آمده شستشو دهيد.

- پودر تخم شنبليله

اگر سرسختانه به دنبال راه حلي براي اين مشکل خود مي گرديد، پودر تخم شنبليله مي تواند به دادتان برسد. اين دانه ها سرشار از موادي هستند که باعث سفتي پوست مي شوند. اثرگذاري اين روش شما را شگفت زده کرده و به محض استفاده از آن مي توانيد مشکلتان را حل شده بدانيد!

يک فنجان پودر تخم شنبليله را با يک فنجان آب ترکيب کنيد تا به شکل خميري در بيايد و آن را روي سينه ها ماليده و بگذاريد براي يک ربع روي پوست بماند و سپس آن را با آب سرد بشوييد. اگر به صورت روزانه از اين روش استفاده کنيد خيلي زود نتيجه آن را خواهيد ديد.

- انار و روغن خردل

ترکيب انار و روغن خردل يک درمان خانگي موثر ديگر است که مي تواند کمک زيادي به شما بکند. ويتامين هاي زيادي که در اين دو يافت مي شوند اثرات زيادي روي سلامت پوست و به ويژه استحکام آن مي توانند داشته باشند. پوست يک انار را کنده و يک قاشق غذاخوري، روغن خردل به آن اضافه کرده و ترکيب پوست انار و روغن خردل را به شکل خميري يک دست در بياوريد. اين ترکيب را هر شب قبل از خواب روي سينه ها بماليد.

- ژل آلوئه ورا

بدون حرف زدن در مورد آلوئه ورا اين مطلب ناتمام باقي خواهد ماند. آنتي اکسيدان هاي موجود در آلوئه ورا با راديکال هاي آزاد موجود در بدن شما مقابله مي کنند و اين بخشي اساسي در رويارويي با اين مسئله است. همچنين محتويات فوق العاده ي موجود در اين ماده به حفظ حالت کشساني و استحکام پوست کمک مي کنند. دو قاشق غذاخوري ژل آلوئه ورا را به مدت 15 دقيقه روي سينه ها ماساژ دهيد و سپس اجازه دهيد 15 دقيقه ديگر نيز روي پوستتان باقي بماند و در نهايت آن را با آب ولرم شستشو دهيد. اين کار را هر روز تا رسيدن به نتيجه مورد نظرتان ادامه دهيد.

- پرس سينه

پرس سينه يکي از بهترين تمرين هايي است که در به دست آوردن مجدد سفتي سينه ها مي تواند به شما کمک کند. به شرط آن که اين حرکت به درستي و به صورت مداوم انجام شود خيلي زود با سينه هاي شل خود خداحافظي خواهيد کرد.

دو دمبل را در دست گرفته و کف زمين رو به سقف دراز بکشيد و هر يک از دمبل ها را در يک دست خود نگه داريد. دست هايتان را روي سينه قرار داده و به آرامي تا زماني که دست هايتان کاملا باز و کشيده شوند رو به بالا ببريد. به مدت 15 ثانيه اين حالت را حفظ کرده و سپس به آرامي دست هايتان را به حالت اوليه باز گردانيد. اين حرکت را روزانه به صورت سه ست ده تايي انجام دهيد.

در کنار اين راه هايي که براي مبارزه با افتادگي سينه ياد گرفته ايد برخي نکات ديگر نيز هستند که بايد رعايت شوند:

- اين که لباس زير شما به طور کامل با اندازه سينه هايتان مطابقت داشته باشد و نه براتان کوچک و نه گشاد باشد بسيار مهم است.

- تا جاي ممکن خودتان را از نور آفتاب محافظت کنيد. قرار گرفتن در معرض نور شديد آفتاب مي تواند اثراتي منفي روي استحکام پوست شما بگذارد.

- هر روز به مقدار کافي آب بنوشيد تا استحکام پوست خود را حفظ کنيد.

- اگر قصد داريد وزنتان را کاهش دهيد اين کار را به صورت تدريجي انجام دهيد. کاهش سريع و ناگهاني وزن، افتادگي سينه را به شدت افزايش خواهد داد.




منبع:bartarinha.ir





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

13 خوراکي اي که زنان نبايد مصرف کنند

4 خطر پنهان درد شکمي در زمان قاعدگي

چرا سرطان هاي دستگاه گوارش در بين مردان در حال افزايش است؟

وقتي قلب جنين مي ايستد!

ويتامين هاي مورد نياز بدن کودکان را بشناسيد

آقايان اين 10 اشتباه خطرناک را در مورد سلامت خود انجام ندهيد!

چرا بايد بيضه هاي نوازد تازه متولد شده معاينه شود؟

بهترين سن باروري در زنان و مردان

علت مشاهده خون در ادرار مردان چيست؟

علت لکه بيني در ماه هاي مختلف بارداري

ممکن است دليل سقط جنين مکرر، مردان باشند!

چرا بايد از شکم بند بارداري استفاده کنيد

مردان 14 تا 20 ساله اي که دچار کمبود ويتامين D هستند

روش تشخيص خوش خيم يا بدخيم بودن بيماري پروستات

سرخک چيست؟ + علائم سرخک و درمان سرخک در کودکان

علت سردرد در کودکان چيست؟

واکسن سه گانه کودکان چه عوارضي دارد؟

درمان اسهال نوزادان در خانه با نکاتي طلايي

خونريزي در بارداري چه علتي دارد و چه زماني خطرناک است؟

مصرف ويتامين D در دوران بارداري به چه صورت است؟

بيماري هاي زنانه که دير تشخيص داده مي شوند

سلامت پروستات را با اين گياهان تضمين کنيد

چرا کودکان از حمام کردن مي ترسند و چطور اين ترس را کم کرد؟

بالارفتن فشار خون بر اثر نشستن طولاني مدت در خانم ها

علت و درمان کمر درد قاعدگي

در زمان پريود از انجام اين کارها جدا بپرهيزيد

نکاتي فوق العاده مهم راجع به تب کودکانمان

کيست تخمدان به سراغ چه زناني مي رود؟

تيز كردن هوش كودكان!؟

نشانه هاي هشدار دهنده سرطان دهانه رحم

صفحه رشد تا چه زماني باز است؟

7 زنگ خطر در اوايل بارداري

ضربه در بارداري مساوي است با سقط‌جنين؟

5 علامتي که نشان مي دهد دوقلو بارداريد!!

چرا بعضي بچه ها هميشه مريض هستند؟

عوامل تشديد افسردگي پس از زايمان

واريکوسل؛ پاسخ به 20 سوال متداول

در ماه دوم بارداري حواستان به اين موارد باشد

سرطان تخمدان و علايم هشدار دهنده اي که هر زني بايد بداند

درد سينه ها نشانه ي چيست؟

علت مشاهده خون در مايع مني مردان چيست؟

علت مرگ جنين در داخل شکم در ماه هاي مختلف

علت دو بار پريود شدن در يک ماه چيست؟

سرطان پروستات در زنان چگونه امکانپذير است؟

تاثير هر کدام از روش هاي پيشگيري از بارداري بر پريود

عمل کورتاژ چيست؟ کورتاژ چرا و چگونه انجام مي شود؟

هورمون ها چطور باعث چاق شدن شما مي شوند؟

نکاتي که مردها براي سالم ماندن بايد از زن ها ياد بگيرند

7 نشانه از بيماريهاي خطرناکي که خانم ها ناديده مي گيرند

آلت تناسلي مردان با افزايش سن کوچک مي شود؟