آخرین اخبار

رسوايي بزرگ سعودي در «صنعاء» يمن/آمريکا در صدد نجات داعش در موصل جهان

رسوايي بزرگ سعودي در «صنعاء» يمن/آمريکا در صدد نجات داعش در موصل

  بزرگنمايي:

چه خبر -

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از شبکه المنار، «سيد حسن نصرالله» دبيرکل حزب الله لبنان در مراسم عزاداري حسيني در شب عاشوراء در شهر بيروت حضور يافت.

بر اساس اين گزارش، وي در جريان سخنراني خود در جمع عزاداران حسيني در بيروت گفت: رژيم سعودي با ارتکاب جنايت وحشيانه اخير در صنعاء، عامل اصلي تشديد تنش ها در يمن است.

دبيرکل حزب الله لبنان با بيان اينکه طي روزهاي اخير تنش ها در برخي کشورهاي منطقه بيش از پيش تشديد شده است، تصريح کرد: اوج اين تنش‌ها را در يمن شاهد هستيم که رژيم سعودي جنايت‌هاي هولناکي را عليه مردم بي دفاع مرتکب مي شود. البته تنش ها در سوريه نيز پس از شکست توافق اخير آمريکا و سوريه تشديد شدند.

سيد حسن نصرالله در خصوص توافق اخير آمريکا و روسيه براي برقراري آتش بس در سوريه گفت: سوريه در برابر فرصت بزرگي قرار داشت که مي توانست اين کشور را به مسير حل سياسي بازگرداند، با اين حال، آمريکايي ها در نهايت زير توافق با روسيه زدند.

دبيرکل حزب الله لبنان تأکيد کرد: اسرائيل توافق روسيه و آمريکا براي هدف قرار دادن داعش و النصره را رد کرد، زيرا اسرائيل در غير اينصورت در برابر محور مقاومت تنها مي‌ماند.

آمريکايي‌ها با هدف حمايت از گروه تروريستي ـ تکفيري جبهه النصره توافق آتش بس با روسيه را نقض کردندوي در بيان علت شانه خالي کردن آمريکا از عمل به تعهدات خود در توافق با روسيه اظهار داشت: آمريکايي ها زماني که دريافتند زمان تفکيک گروه هاي تروريستي به ويژه جبهه النصره از گروه هاي مسلح در سوريه فرا نرسيده است، از عمل به توافق سرباز زدند.

دبيرکل حزب الله لبنان تصريح کرد: بدون شک آمريکا و هم پيمانان آن همچنان به حمايت از گروه هاي تروريستي در منطقه و سوريه ادامه مي دهند؛ ايالات متحده آمريکا در حال حاضر قصد دارد تروريست هاي تکفيري داعش را در مناطق شرقي سوريه و الرقه و ديرالزور و همچنين در امتداد مرزهاي مشترک عراق و سوريه مستقر سازد.

وي در همين ارتباط افزود: در نبرد ارتش عراق با تروريست هاي تکفيري داعش در فلوجه و استان الانبار، آمريکايي ها وقتي شکست داعش را مشاهده کردند، راه آنها براي فرار به سوريه را هموار ساختند؛ آمريکايي ها در حال حاضر تلاش مي کنند تا راه خروجي براي داعش از شهر موصل عراق بيابند و اعضاي اين گروه را به از اين شهر به الرقه و ديرالزور در سوريه روانه سازند.

سيد حسن نصرالله در ادامه اظهار داشت: حملات هوايي آمريکا در دير الزور اشتباهي نبوده و براي دورکردن ارتش سوريه از اين استان و فراهم نمودن زمينه تسلط کامل داعش بر آن انجام شده است.

وي با بيان اينکه در آينده نزديک امکان تحقق راه حل سياسي براي برون رفت از بحران سوريه وجود ندارد، تأکيد کرد: در شرايط کنوني تنها بايد در ميدان نبرد مقاومت کرد؛ با اين حال نبايد از تحقق راه حل سياسي در سوريه نااميد شد. همچنين بايد به هر نحوي که شده براي رساندن کمک هاي بشردوستانه به نقاط مختلف سوريه برنامه ريزي کرد.

دبيرکل حزب الله لبنان با بيان اينکه ايالات متحده آمريکا، عربستان و برخي ديگر از دولت ها در مسير حل سياسي بحران سوريه سنگ اندازي مي کنندايالات متحده آمريکا، عربستان و برخي ديگر از دولت ها در مسير حل سياسي بحران سوريه سنگ اندازي مي کنند، اظهار داشت: هدف اين‌ها تنها سقوط دولت قانوني سوريه و تجزيه اين کشور است.

سيد حسن نصرالله ضمن تمجيد از سوري هاي ساکن شهرک هاي شيعه نشين «فوعه» و «کفريا» در برابر تکفيريها، خطاب به مردم سوريه اظهار داشت: اگر کشورتان را به افراد مسلح تحويل دهيد، بايد همواره شاهد درگيري هاي خونين ميان گروه هاي تروريستي باشيد.

وي همچنين به حملات ددمنشانه رژيم سعودي به مناطق مسکوني يمن و کشتار مردم بي دفاع و بي گناه اين کشور اشاره کرده و اظهار داشت: من چرا بايد در برابر چنين وحشي گري هايي سکوت کنم؟ آن کسي که (بان کي مون) در برابر اين نوع حملات دهشتناک به مردم بي دفاع يمن سکوت کرده بود، اکنون لب به اعتراض گشوده است، با اين حال من چرا بايد سکوت کنم؟

سيد حسن نصرالله ضمن مظلوم توصيف کردن مردم يمن، تصريح کرد: مردم يمن همچنان در برابر حملات سعوديها جانانه مقاومت مي کنند. آنها همچنين در برابر سکوت و خيانت جامعه جهاني در قبال جنايت هاي سعودي، صبر پيشه مي کنند؛ يمني ها دستاوردهاي زيادي خلق کردند و حماسه هاي زيادي در برابر سعوديها رقم زدند.

دبيرکل حزب الله لبنان با بيان اينکه جنايت اخير در شهر صنعاء «رسوايي بزرگ» رژيم سعودي بود، تأکيد کرد: جامعه جهاني بايد به سعوديها تفهيم کند که آنها هيچ چشم انداز روشني در يمن ندارند و در نهايت بايد به راه حل سياسي تَن بدهند؛ سردمداران سعودي اين کشور را در لبه پرتگاه قرار داده اند.

اکنون همه به خوبي مي‌دانند که پديده شوم تروريسم در هر گوشه از جهان با پول و ايدئولوژي وهابيت سعوديها اداره مي شودوي با بيان اينکه پديده شوم تروريسم در هر گوشه از جهان با پول و ايدئولوژي وهابيت سعوديها اداره مي شود، اظهار داشت: اگر دوستي در هر نقطه از جهان براي سعوديها باقي مانده باشد، بايد به آنها نصيحت کند که از قتل و کشتار مردم يمن دست بکشند. پس از اين سخنراني، هم‌پيمانان سعودي بجاي حمله به محتواي حرفايي که زده شده، بايد به سردمداران سعودي نصيحت کنند که سر عقل آيند و از ارتکاب جنايت دست بردارند.

سيد حسن نصرالله همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه حفظ صلح و ثبات در لبنان ضرورتي غيرقابل انکار است، اظهار داشت: صلح و ثبات در لبنان خط قرمز است و تمامي دستگاه ها براي برقراري آن در کشور بايد بدون در نظر گرفتن ملاحظات سياسي تلاش کنند.

دبيرکل حزب الله لبنان همچنين به مسأله انتخاب رئيس جمهوري جديد براي اين کشور اشاره کرد و تصريح کرد: طي هفته هاي اخير لبنان وارد يک مسير سياسي مثبت در زمينه انتخاب رئيس جمهوري جديد شده است؛ کساني که حزب الله لبنان را به کارشکني در مسير انتخاب رئيس جمهور متهم مي کنند، حتي پس از انتخاب رئيس جمهور هم به سنگ اندازي هاي خود ادامه مي دهند.

سيد حسن نصرالله در ادامه سخنان خود در همين ارتباط تصريح کرد: ما از همان اول اعلام کرديم که از «ميشل عون» براي رياست جمهوري حمايت مي کنيم و اکنون نيز گزينه مورد حمايت ما کسي جز عون نيست.

ما با مقاومت خود در صحنه نبرد با امام حسين (ع) بيعت کرديم و هيچ ميداني را خالي نخواهيم کرددر همين زمينه عنوان داشت: اخيرا تفاهمي ميان المستقبل و جريان ملي آزد لبنان صورت گرفته است که «ميشل عون» به عنوان نامزد تصدي پست رياست جمهوري معرفي گردد و شخص ديگري به عنوان نامزد تصدي پست نخست وزيري در لبنان.

سيد حسن نصرالله همچنين تصريح کرد: ما امام حسين (عليه السلام) را شناختيم و به ايشان عشق ورزيديم و با مقاومت خود در صحنه نبرد با ايشان بيعت کرديم. ما هيچ ميداني را خالي نخواهيم کرد.فردا روز عاشوراي حسيني است. با وجود تمامي تهديدات، خطاب به دشمنان مي گويم که حتي اگر ما را بکشيد، از امام حسين (عليه السلام) دست نمي کشيم و فردا در وجب به وجب خاک خود براي ايشان عزاداري مي کنيم.

دبيرکل حزب الله لبنان در همين راستا افزود: فردا روزي است که در آن با امام حسين (عليه السلام) تجديد پيمان و بر موضع خود مبني بر ايستادن در کنار ملت مظلوم يمن تأکيد مي کنيم.

منبع : مهر



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

دستورالعمل جديد آمريکا به شرکت‌هاي هواپيمايي در ارتباط با تحريم ايران

ايران به پرداخت 104 ميليون دلار غرامت محکوم شد

دردسر تازه اي که نيويورک تايمز در دولت ترامپ آفريد

خط و نشان جديد ترامپ براي مداخله کنندگان در انتخابات

ديدارهاي متعدد جان کري با ظريف در روزهاي اخير

هواوي از دولت آمريکا شکايت کرد

مادورو: دولت ترامپ، باند تبهکاران افراطي است

فقيرترين کشور‌هاي جهان معرفي شدند

طرح جديد آمريکا براي هدف قرار دادن بشار اسد

دستگيري 2 مهاجر ايراني در انگليس

ترامپ: اوباما بايدن را از تلي از زباله بيرون کشيد

طرح عزل ترامپ به کنگره مي‌رود

ترامپ: محبوب‌ترينم، استيضاحم نمي‌کنند

يک ايراني در مسکو ربوده شد

خارج کردن چند چمدان مشکوک و کيسه‌ سياه از کنسولگري عربستان در استانبول

توليد نفت عربستان در نوامبر رکورد زد

ظاهر جديد جايزه گلدن گلوب رونمايي شد/ سنگين‌تر و بزرگ‌تر از قبل

تلاش آمريکا براي خفه کردن «هوآوي»

جانشين «آنگلا مرکل» معرفي مي‌شود

برج ايفل و مناطق گردشگري در پاريس بسته شد

ترامپ از استيضاح خود نگران است

حمله هکر‌هاي چيني به نيروي دريايي ارتش امريکا

شکست‌هاي پي در پي مثلث شرارت ترامپ، نتانياهو و بن سلمان

پيام يلدايي پمپئو: پايان شب سيه، سپيد است!

بن‌سلمان خواسته بود قتل ⁧«خاشقجي» وحشيانه و رعب‌آور باشد

تظاهرات عليه برگزيت در لندن/ همه پرسي دوم مي خواهيم

ادعاي يک رسانه آمريکايي درباره توقف هواپيماي باري تهران در سوريه، لبنان و قطر

چرا عراق بدترين گذرنامه دنيا را دارد!

آمريکا کنفرانس عربستان را بايکوت کرد

فجايع جنسي مخالفان مسلح سودان جنوبي

ترامپ کشته شدن جمال خاشقجي را تاييد کرد

مجلس نمايندگان آمريکا خواستار تحريم عربستان در چارچوب قانون ماگنيتسکي شدند

درپي شکست وليعهد سعودي؛ شاه سعودي مسئوليت بررسي پرونده خاشقجي را برعهده گرفت

مخالفان بن سلمان در حال جمع شدن گرد احمد بن عبدالعزيز هستند

برادر و همسر برادر جمال خاشقجي به قتل رسيدند

سايه اتهام قتل خاشقجي بر سر بن سلمان

يکي از مظنونان قتل خاشقجي در حادثه رانندگي در رياض کشته شد

گوگل نيز عربستان را تحريم کرد

روايت هولناک از قتل خاشقچي/مدير پزشک قانوني سعودي جسد را مثله کرده

نامزد خاشقجي مرگ وي را اعلام کرد+عکس

جاده هاي ترکيه بازهم قرباني گرفت/مرگ 22 مسافر +تصاوير

تنها راه مقابله با ايران، افزايش فشارهاي سياسي است

«شواهد شوکه‌کننده‌» درباره قتل خاشقجي

يک ربات در پارلمان انگليس حاضر مي‌شود!

اقدام قابل توجه آمريکا درمورد تحريم نفتي ايران

زني که پليس لندن را متعجب کرده است+تصوير

اولين «وزير پيشگيري از خودکشي» در جهان منصوب شد

ترامپ: در تک تک شهر‌هاي ايران شورش وجود دارد

دستور توقيف اموال بانک مرکزي ايران در ايتاليا لغو شد

آلمان، ديپلمات ايراني را به بلژيک تحويل داد