آخرین اخبار

اين روغن طبيعي حلقه سياه دور چشم تان را براي هميشه از بين مي برد تناسب و زيبايي

اين روغن طبيعي حلقه سياه دور چشم تان را براي هميشه از بين مي برد

  بزرگنمايي:

چه خبر - فوايد روغن بادام شيرين در زيبايي پوست و مو

دونا فولر،مدير برند InstaNatural (يک خط مراقبت از پوست که از مواد تشکيل دهنده ارگانيک و طبيعي استفاده مي کند) مي گويد: روغن بادام، يک روغن چندکاره است که پوست را بطور منحصربفردي نرم مي کند و تسکين مي دهد.
روغن بادام محتوي اسيد چرب بالاتري نسبت به هر روغن ديگري دارد و غني از ويتامين هاي A،B1،B2،B6 و E، بعلاوه زينک، منيزيم و کلسيم، و بنابراين يک مرطوب کننده قوي است. در عين حال بطور شگفت آوري سبک و غير چرب است و همچنين برگ برنده پوست هاي حساس و مستعد آکنه است، چون منافذ را مسدود نمي کند.
فرقي نمي کند انتخاب شما کداميک باشد، محصولي که حاوي روغن بادام است (اگر مي خواهيد به مشکلات پوستي ديگري مانند هيپرپيگمانتاسيون يا لکه هاي تيره پوستي و چين و چروک رسيدگي کنيد، تصميم درستي است) و يا مستقيما از آن استفاده مي کنيد (روغن بادام خام، پرس سرد و ارگانيک را انتخاب کنيد)، اين نرم کننده طبيعي و سبک، مزاياي متعددي براي روال زيبايي شما دارد. 9 مورد از آنها را در اينجا بيان مي کنيم.

روغن بادام شيرين يک ماده ضدپيري است

حتماً دليلي دارد که روغن بادام در لوکس ترين محصولات ضدپيري بکار مي رود. جفري جيمز از Botanicals مي گويد: شواهدي وجود دارد که نشان مي دهد روغن بادام شيرين به کاهش خطوط ريز و علائم پيري در پوستهاي آسيب ديده از آفتاب کمک مي کند.
يک مطالعه در سال 2010 نشان مي دهد که روغن بادام داراي خواص آنتي اکسيداني، ضدالتهابي، تقويت کننده سيستم ايمني و کاهندگي اثر زخم است. براي استفاده از اين روغن به تنهايي، چند قطره از آن را بين کف دستهايتان بماليد تا گرم شود و سپس به آرامي روي پوست تميز، ماساژ دهيد.

پوستتان را با رطوبت، اشباع مي کند

روغن بادام، رطوبت پوست را حفظ مي کند و در درمان خشکي، التهاب و خارش پوست موثر است. جيمز مي گويد: از آنجا که چربي ها در روغن بادام، عمدتاً اشباع نشده هستند، پوستتان آنها را بسرعت جذب مي کند و در نتيجه رطوبت را حفظ مي نمايد. شما مي توانيد روغن بادام را در محصولات آرايشي مختلفي پيدا کنيد اما در صورت تمايل به استفاده از روغن بادام خالص اين کار را پس از حمام يعني هنگاميکه پوست، تازه هيدراته شده است انجام دهيد.

روغن بادام شيرين حلقه هاي سياه زير چشم را پنهان مي کند

ويتامين E و اسيدهاي چرب امگا6، مواد تشکيل دهنده جادويي اين روغن هستند. فولر مي گويد: روغن بادام، کم شدن آب بدن را که مي تواند باعث مشخص تر شدن حلقه هاي زير چشم شود، جبران مي کند 2 يا 3 قطره روغن بادام (يا يک کرم چشم حاوي روغن بادام) را درست قبل از خواب، به آرامي و بدون مالش، دور ناحيه اطراف چشمتان بزنيد. مراقب باشيد روغن در چشم شما نرود.

روغن بادام شيرين آکنه را برطرف مي کند

ما نسبت به زماني که استفاده از روغن براي پوست چرب ممنوع بود پيشرفت زيادي کرده ايم. برندا براک، بنيانگذار Farmaesthetics، يک شرکت توليد کننده محصولات مراقبت از پوست گياهي مي گويد: در واقع استفاده از روغن روي پوست چرب، يک راه مهم براي مقابله با مشکل توليد بيش از حد چربي است. روش قديمي براي برطرف کردن اين وضعيت، از بين بردن چربي يا خشک کردن پوست با محصولات قابض و الکل مانند بود اما اين کار فقط چربي هاي موضعي را از بين برده و باعث توليد چربي بيشتر مي شد.
روغن بادام به باز کردن و تميز کردن منافذ پوست کمک مي کند و حتي تحقيقات نشان داده است که مشکل سبوم اضافي (چربي که پوست ما بطور طبيعي توليد مي کند و مي تواند باعث آکنه شود) را حل مي کند. شبها پس از تميز کردن پوستتان، مقداري کمي از اين روغن را روي آن بماليد.

روغن بادام شيرين پوست تحريک شده را تسکين مي دهد

به گفته فولر، زينک موجود در روغن بادام آن را به يک ماده ايده آل براي تسکين مشکل هاي پوستي، از جمله پسوريازس و اگزما تبديل مي کند. او مي گويد: بدن ما براي سرعت بخشيدن به زمان ترميم به زينک وابسته است. او توصيه ميکند اگر پوست حساس و تحريک پذير داريد در يک وان آب گرم که 1/4 فنجان روغن بادام شيرين به آن اضافه کرده ايد به مدت 20 تا 30 دقيقه بمانيد.

روغن بادام شيرين آرايش را پاک مي کند

فولر مي گويد: روغن بادام در پاک کردن آرايش هم ملايم است و هم موثر، حتي براي ناحيه حساسي مانند دور چشم. يک گلوله پنبه اي را در روغن بادام فرو ببريد و سپس به صورتتان بزنيد. اجازه دهيد اين روغن بمدت 2 دقيقه روي پوستتان بماند و سپس با يک پد پنبه اي، آرايشتان را به آرامي پاک کنيد. اين روغن، پوست شما را تميز و نرم خواهد کرد بدون آنکه اصلا چرب بنظر برسد.

روغن بادام شيرين پوست لب شما را ترميم مي کند

چند قطره روغن بادام از لبهاي خشکيده و ترک خورده محافظت کرده و آنها را تسکين مي دهد. يا مي توانيد يک بالم لب که حاوي روغن بادام است، تهيه کنيد.

روغن بادام شيرين شوره سر را برطرف مي کند

ما معمولا تا زمانيکه پوست سرمان شروع به خارش و پوسته دادن نکند، به فکر آن نيستيم و پس از آن نيز به سراغ شامپوي ضدشوره مي رويم. جيمز مي گويد: به ياد داشته باشيد که پوست سر نيز نياز به تغذيه دارد. براي جلوگيري يا درمان شوره سر، او توصيه مي کند چند قطره روغن بادام شيرين را شبها بطور مستقيم روي پوست سر بماليد.
اين کار نه تنها التهاب پوست سر را تسکين و کاهش مي دهد و پوسته هاي خشک را نرم مي کند بلکه سلامت و رشد موهاي شما را نيز بهبود مي بخشد (بخصوص اگر شما دچار کمبود جزئي روي يا منيزيم باشيد هر دوي اينها براي سلامت مو مهم هستند).
آنقدر ماساژ دهيد تا روغن جذب شود و اجازه دهيد تمام شب روي سرتان بماند. جيمز مي گويد: شما بعنوان يک درمان شبانه يا هفتگي، فقط به چند قطره از اين روغن نياز خواهيد داشت. اگر با يک محصول که مخصوص سلامت پوست سر فرموله شده، احساس راحتي بيشتري مي کنيد، محصولي که حاوي روغن بادام است را خريداري نماييد.

روغن بادام شيرين موهاي شما را درخشان مي کند

شما مي توانيد براي درخشان کردن موهايتان از محصولات گرانقيمت حاوي روغن بادام استفاده نماييد يا در پولتان صرفه جويي کرده و مقداري روغن بادام شيرين را در کف دستهايتان گرم کرده و از وسط ساقه مو تا نوک موهايتان بماليد.
سوزان گريفين بلک، يکي از بنيانگذاران محصولات EO مي گويد: روغن بادام شيرين يک جايگزين عالي براي برخي از محصولات درخشان کننده و نرم کننده معمولي است. مواد معدني مانند پتاسيم و منيزيم به تقويت مو کمک کرده، موخوره را کاهش مي دهند و به ساقه هاي خشک مو، رطوبت مي رسانند.



منبع : fitnessmagazin.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد