آخرین اخبار

درمان ريزش مو با چند فرمول خوردني!! تناسب و زيبايي

درمان ريزش مو با چند فرمول خوردني!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - درمان و جلوگيري از ريزش مو با روش هاي طبيعي و خوراکي

آشنايي با انواع مختلف ويتامين ها و مواد معدني که به آنها نياز داريد و تصميم گيري درباره اين که به مقدار بيشتر يا کمتر از کدام يک نياز داريد، ايده خوبي است. هيچ انساني دوست ندارد تا با ريزش موي سر مواجه باشد، اما اين شرايط براي ميليون ها نفر در سراسر جهان رخ مي دهد. ريزش مو اغلب قابل درمان است و در بسياري موارد تنها با دنبال کردن يک رژيم غذايي سالم که سرشار از ويتامين هايي مشخص براي مقابله با ريزش مو است مي توان اين کار را انجام داد.

به گزارش "پروگرسيو هلث"، حصول اطمينان از اين که مواد غذاي مناسب براي سلامت کلي خود را مصرف مي کنيم از اهميت ويژه اي برخوردار است و آن چه مصرف مي کنيم نقش چشمگيري در سلامت موهاي ما ايفا مي کند.
هم مردان و هم زنان نيازمند دريافت مقادير زيادي از ويتامين ها و مواد مغذي از رژيم غذايي خود براي جلوگيري از ريزش مو هستند و اين مواد در بسياري از مواد غذايي و مکمل هاي غذايي يافت مي شوند.
بسياري از مردم جهان درباره ويتامين ها و مواد معدني موثر در کاهش ريزش مو و نقشي که در سلامت کلي ما ايفا مي کنند اطلاعات چنداني ندارند و يا اصلا با آنها آشنا نيستند. بر همين اساس، آشنايي با انواع مختلف ويتامين ها و مواد معدني که به آنها نياز داريد و تصميم گيري درباره اين که به مقدار بيشتر يا کمتر از کدام يک نياز داريد، ايده خوبي است.

در ادامه قصد داريم با برخي از ويتامين ها و مواد معدني که در ريزش مو موثر هستند، بيشتر آشنا شويم.

درمان ريزش مو با ويتامين A

ما براي توليد چربي پوست سر (Sebum) به ويتامين A نياز داريم. بدون چربي پوست سر موهاي ما خشک و شکننده مي شوند و شوره و پوسته هاي ضخيم در سر نمايان خواهند شد که درمان هر دو آنها مي تواند آزار دهنده باشد.
موهاي خشک در نهايت شروع به شکستن مي کنند و هنگامي که مو شکسته و ناسالم مي شود اغلب مي تواند ريزش موي دائمي را به همراه داشته باشد.
شما مي توانيد مقادير زيادي ويتامين A که به عنوان يک آنتي اکسيدان نيز شناخته مي شود را از مواد غذايي مانند انبه، پرتقال، هويج، سيب زميني شيرين، کدو و جگر دريافت کنيد.

درمان ريزش مو با ويتامين B

ويتامين B براي هموگلوبين سالم که اکسيژن را از طريق گلوبول هاي قرمز خون به پوست سر مي رساند، نياز است. انواع مختلفي از ويتامين B وجود دارند و بهترين آنها براي درمان ريزش مو ويتامين B6، پارا آمينو بنزوئيک اسيد، بيوتين و اينوزيتول هستند.
براي دريافت ويتامين B مي توانيد مصرف مواد غذايي مانند ماهي و غذاهاي دريايي، گوشت ماکيان، گوشت قرمز، لوبيا، موز، جو دوسر، تخم مرغ، سيب زميني و شير کم يا بدون چربي را در برنامه غذايي خود جاي دهيد.

درمان ريزش مو با اسيد فوليک

اين ويتامين مي تواند نقش قابل توجهي در درمان و پيشگيري از ريزش مو ايفا کند. مصرف مکمل ها و مواد غذايي حاوي اسيد فوليک نه تنها به کاهش احتمال ريزش مو و پيشگيري از نازک شدن موها در آينده کمک مي کند، بلکه مي تواند کمک بزرگي به افرادي باشد که به صورت ژنتيکي در معرض طاسي قرار دارند.
اسيد فوليک در مواد غذايي مانند نخود، نخود فرنگي منجمد، مارچوبه آب پز، عدس پخته شده، و پاپايا وجود دارد.

درمان ريزش مو با ويتامين C

توليد کلاژن سالم به ويتامين C بستگي دارد و اگر دوست داريد موهاي سالمي داشته باشيد کلاژن از اهميت ويژه اي برخوردار مي شود. ويتامين C براي جلوگيري از بسياري مسائل مربوط به سلامت نياز است و مي تواند به ما در جلوگيري از ابتلا به سرماخوردگي و آنفلوآنزا کمک کند.
مواد غذايي خوشمزه بسياري وجود دارند که حاوي ويتامين C هستند که از آن جمله مي توان به پرتقال، ليمو، گريپ فروت، فلفل قرمز شيرين، کيوي، گوجه فرنگي، فلفل سبز، توت فرنگي، آناناس، انبه، بلوبري، و گواوا اشاره کرد.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : ريزش مو و 6 دليل اصلي آن که کشف شد

درمان ريزش مو با ويتامين D

ريزش مو و نرمي استخوان دو مساله سلامت مرتبط با کمبود ويتامين D هستند. ويتامين D در سلامت فوليکول هاي مو نقش دارد. پژوهشي صورت گرفته روي موش ها نشان داده است، هنگامي که ژن هايي خاص برداشته مي شوند، موش ها نشانه هاي کمبود ويتامين D را نشان مي دهند. اين نشانه ها شامل نرمي استخوان و ريزش مو بودند. اسيدهاي چرب در توليد ويتامين D در بدن نقش دارند. بدون مقدار کافي از اسيدهاي چرب ضروري، بدن انسان قادر به توليد مقدار کافي از ويتامين D نيست و اين شرايط به کمبود اين ويتامين منجر مي شود که مي تواند زمينه ساز شکل گيري پسوريازيس و پوسته پوسته شدن پوست سر شود.

درمان ريزش مو با ويتامين E

براي گردش خون خوب در پوست سر نيازمند ويتامين E هستيم. همچنين، اين ويتامين به افزايش جذب اکسيژن کمک مي کند که موضوعي مهم محسوب مي شود.
ويتامين E در روغن هاي گياهي، روغن آفتابگردان، روغن سويا، روغن ذرت، آجيل، برگ سبز شلغم و ديگر سبزيجات برگ‌دار يافت مي شود. بهتر است ويتامين E را به صورت خوراکي مصرف کنيد تا اين که در قالب محلولي موضعي بکار گرفته شود زيرا اين ويتامين در بدن بهتر جذب مي شود.

درمان ريزش مو با امگا 3

امگا 3 يک اسيد چرب ضروري است و براي در اختيار داشتن موهايي سالم به آن نياز داريد. اسيدهاي چرب امگا-3 از سه نوع اصلي تشکيل شده اند که شامل ALA (آلفا لينولئيک اسيد)، EPA (ايکوزاپنتايونيک اسيد) و DHA (دوکوساهکسائنويک اسيد) مي شوند.
اسيدهاي چرب امگا-3 در مواد غذايي مانند ميگو، صدف، انواع ماهي هاي چرب مانند سالمون، هاليبوت، آلباکور، قرل آلا، ساردين، گربه ماهي، کاد، تن، شاه ماهي، و همچنين گردو، بادام، و دانه کتان يافت مي شود.

درمان ريزش مو با روي

ما به دلايل مختلف به روي نيازمند هستيم که داشتن موهايي سالم نيز از آن جمله است. روي براي توليد چربي پوست سر نياز است که يک چربي طبيعي بوده و براي داشتن موهايي سالم ضروري است.
روي به حفظ لطافت پوست سر کمک مي کند، از ايجاد شوره جلوگيري مي کند، و ساقه مو را سالم و قوي حفظ مي کند. کمبود روي در رژيم غذايي مي تواند به سفيد شدن زودرس موها يا طاسي منجر شود. بدن به طور طبيعي روي ذخيره نمي کند و دريافت آن از منابع غذايي سالم مانند مخمر، زرده تخم مرغ، دانه کدو تنبل، و ميگو يا مکمل هاي غذايي مهم است.
اين نکته را به خاطر داشته باشيد که به ميزان توصيه شده روزانه روي دريافت کنيد زيرا ميزان بيش يا کمتر از حد آن مي تواند به مشکلات بسياري از جمله ريزش مو منجر شود. روي در مواد غذايي مختلف مانند گوشت قرمز، گوشت ماکيان، جگر، جوانه گندم، ميگو، دانه کدو تنبل، محصولات سويا، و زرده تخم مرغ يافت مي شود.

درمان ريزش مو با بتا سيتوسترول

بتا سيتوسترول يک عصاره گياهي طبيعي حاوي مواد مغذي مورد نياز براي موهايي سالم است. از آنجايي که بتا سيتوسترول کاملا طبيعي است فاقد عوارض جانبي بوده و مي تواند در ترکيب با داروهاي ديگر که به طور مرتب مصرف مي شوند، استفاده شود. بتا سيتوسترول ريزش مو را درمان کرده و رشد موهاي جديد را بهبود مي بخشد. خطري در استفاده از اين ماده وجود نداشته و مردان و زنان مي توانند آن را مصرف کنند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : درمان قطعي ريزش مو با اضافه کردن سه ماده طبيعي!!!

درمان ريزش مو با آهن

کمبود آهن مي تواند عامل ريزش مو در زنان باشد و بر همين اساس حصول اطمينان از دريافت کافي اين ماده مغذي از رژيم غذايي مهم است. سه دليل اصلي کمبود آهن در زنان شامل دوره هاي پريود سنگين با خونريزي زياد، زخم هاي معده و التهاب معده که موجب خونريزي در دستگاه گوارش مي شوند، و کمبود خون پس از زايمان مي شوند. از جمله منابع غذايي خوب براي آهن مي توان به گوشت قرمز، ميوه هاي خشک، توفو، و بروکلي اشاره کرد.

درمان ريزش مو با هسته انگور

يکي از امن‌ترين چيزهايي که مي توان براي درمان ريزش مو استفاده کرد، هسته انگور است. هسته انگور به صورت مايع و کپسول در دسترس است و به مهار ريزش مو و بهبود رشد موي سالم کمک مي کند. افرادي با بيماري هاي ژنتيکي مشخص يا آنهايي که از تغذيه نامناسب رنج مي برند و ريزش مو دارند مي توانند از عصاره هسته انگور بهره ببرند. عصاره هسته انگور فوليکول هاي مو را تحريک کرده و استفاده از آن مي تواند ريزش مو را مهار کند. همچنين به واسطه ويژگي هاي سم زدايي خود گزينه اي خوب براي پاکسازي بدن است.

درمان ريزش مو با اينوزيتول

از اينوزيتول براي کمک به مهار ريزش مو و رشد دوباره موهاي سالم استفاده مي شود. همچنين اينوزيتول به کاهش سطوح کلسترول کمک مي کند. اينوزيتول توسط مردان و زنان براي درمان نازکي مو استفاده مي شود و داراي ويژگي هاي آنتي اکسيداني است که فوليکول هاي مو را سالم نگه مي دارد. مواد غذايي مختلفي حاوي اينوزيتول هستند که از آن جمله مي توان به کشمش، دانه هاي جو، جوانه گندم، موز، گوشت گاو، جگر، برنج قهوه اي و انواع سبزيجات اشاره کرد.

درمان ريزش مو با بيوتين

بيوتين به عنوان غذايي براي موهاي شما در نظر گرفته مي شود و نقشي کليدي در مقابله با ريزش مو ايفا مي کند. بيوتين يکي از مهم‌ترين ويتامين هايي است که مي توانيد براي رشد موهايي سالم در رژيم غذايي خود از آن استفاده کنيد و در همين راستا ممکن است به مصرف مکمل هاي غذايي براي دريافت ميزان کافي از آن نياز داشته باشيد. دو ماده غذايي که منبعي فوق العاده براي بيوتين هستند شامل جگر و زرده تخم مرغ مي شوند اما شما نيازمند مصرف مقدار زيادي از آنها در روز هستيد و از اين رو مصرف مکمل هاي بيوتين انتخاب بهتري است.



منبع : asriran.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

مدل مويي مناسب براي شما که جلوي موهايتان کم پشت و خاليست!!

چگونه تيرگي لب هايمان را از بين ببريم؟

با تخم مرغ به راحتي لاغر شويد

2 روزه بدن تان را سم زدايي کنيد

پلينگ يا پاکسازي پوست در منزل

چگونه چشم هاي زيبا و جذابي داشته باشيم؟

چه کنيم تا کمر باريک و خوش اندام شويم!

هنگام اتو کشيدن مو بايد خشک، خيس يا نمناک باشه ؟

چربي سوزي و کاهش وزن بعد از نوروز با چند پيشنهاد ساده و آسان!

چگونه در خانه خودمان خوش اندام شويم ؟

رژيم غذايي سنگ شکن براي مبتلايان به سنگ کليه

شما که پوستي مختلط داريد بدانيد!

چگونه بعد از 30 سالگي جوان بمانيم؟

چطور ميتونم موهاي بلندم را خودم رنگ کنم ؟!

با اين غذاها به جنگ خواب آلودگي برويد

6 ماده غذايي ممنوعه قبل از خواب!!

سم زدايي بدن با چند پيشنهاد ساده!!

شامپو رنگ مو، معايب و مزاياي آن از زبان متخصص پوست و مو

طراحي ناخن با رنگ قرمز، جديدترين مدل طراحي ناخن براي بهار امسال

تشخيص روغن سالم از روغن ناسالم با چند روش کاربردي

کاهش ريزش مو با 5 روش طبيعي

بدترين عادت هاي غذايي ايرانيان که مريض شان مي کند!!

مدل مو جمع اي که مي توانيد 5 دقيقه اي درست کنيد + آموزش تصويري

صاف کردن مو بدون اتوي مو با 4 ترکيب طبيعي!!

کاهش روند پيري با 10 روش طبيعي

مدل طراحي ناخن براي فروردين 97

بهترين آرايش صورت در اسکار 2019 براي چه سلبريتي هايي بود؟

پوست تان را براي فصل بهار آماده کنيد، 3 نکته مهم که خانمها بايد بدانند

فوايد نوشيدن آب گرم در اول صبح، چرا بايد صبح ناشتا آب گرم بخوريم؟

ماسک ضد جوش خانگي را با اين دستورات درست کنيد

کوچک کردن شکم در 15 روز با 10 توصيه ساده

ورزش هاي چربي سوز مخصوص افراد مبتدي

سيب و دارچين براي لاغري، يک ترکيب چربي سوز عالي

افزايش رشد مژه با 4 روش طبيعي و موثر

بهترين رنگ براي پوشش موهاي سفيد کدام است؟

7 نوشيدني چربي سوز عالي براي کاهش وزن

جلوگيري از چاقي در نوروز با چند پيشنهاد ساده!!

13 ماده خوراکي براي داشتن شکمي تخت

كدام حالت دهنده مو بهتر است؟

بهترين مدل آرايش در مراسم اسکار از 1948 تا 2015

يک راه ساده براي لاغر کردن شکم

5 راهکار موثر و سريع براي لاغري

با خيار و آلوئه ورا يک ماسک ضد چروک درست کنيد

چگونه تن نارنجي موهاي رنگ شده را از بين ببريم؟

امگا3 را هم بخوريد هم به پوستتان بزنيد!!

چگونه لاک ناخن مان را سريع خشک کنيم؟

رنگهاي فانتزي چه مدت زمان بر روي موها دوام مي آورند ؟

براي لاغر شدن چگونه اشتهاي مان را کم کنيم؟

10 راه براي داشتن پوستي براق و خيره کننده!!

اگر معده تان ترش مي کند اينها را بخوريد