آخرین اخبار

معرفي دولت‌هاي که بيشترين اسراف را دارند جهان

معرفي دولت‌هاي که بيشترين اسراف را دارند

  بزرگنمايي:

چه خبر - بررسي ريسک‌هاي کشورهاي سرتاسر جهان

يکي از جالب‌ توجه‌ترين نکات اين گزارش چگونگي هزينه‌کرد پول ماليات‌دهندگان از سوي دولت‌هاست. مجمع جهاني اقتصاد در "نظرسنجي رقابت جهاني"، زيرشاخه‌اي را درباره اين‌که دولت‌ها تا چه اندازه درآمد عمومي را به شکل کارآمد هزينه مي‌کنند منتشر کرده که حداکثر امتياز آن هفت بوده است.

امتياز يک دولتها را فوق‌العاده غيرکارآمد و امتياز هفت بي‌نهايت کارآمد در فراهم‌کردن کالاها و خدمات را نشان مي‌دهد. بنابراين هرچه امتياز پايين‌تر باشد، کشور مورد نظر از نظر اسراف هزينه‌کرد در وضعيت وخيم‌تري قرار دارد. هيچ يک از 136 کشور مورد بررسي امتياز هفت را کسب نکرد با اين همه قطر و امارات متحده عربي به‌طور مشترک امتياز شش و سنگاپور 5.9 را به دست آوردند.

پايگاه خبري بيزنس اينسايدر به بررسي 17 کشور ثروتمند در سازمان توسعه و همکاري‌هاي اقتصادي (OECD) پرداخته که هزينه دولت‌ي آنها بيشترين اسراف را دارد.

5249514_856.jpg5249514_856.jpg

1 -ايتاليا - 1.9 – اين کشور بر سر يک دو راهي قرار دارد و مردمش با يکي از مهم‌ترين راي‌ گيري‌هاي تاريخ اين کشور روبه‌رو هستند. مردم ايتاليا قرار است در مورد اصلاحات قانوني اساسي راي دهند که کل دولت و ماليه عمومي را ممکن است تغيير دهد.

2 - اسلووني - 2.2 – دولت اسلووني همچنان حدود 50 درصد از اقتصاد اين کشور را از طريق شرکت‌ها و خدمات ملي شده در کنترل دارد. اين کشور وعده داده است مديريت شرکت‌هاي دولتي را بهبود بخشيده و ماليه عمومي را براي کارآمدتر شدن تحکيم کند.

3 - يونان - 2.2 – با وجود سال‌ها تدابير رياضتي دشوار، يونان يکي از ولخرج‌ترين دولت‌ها را دارد که به ارزش 55 درصد از توليد ناخالص داخلي اين کشور هزينه مي‌کند. با اينهمه يونان همچنان در آستانه فروپاشي قرار دارد، زيرا بايد ميلياردها يورو بدهي را باز پس دهد.

4 - جمهوري اسلوواکي - 2.3 – اسلوواکي يکي از ناکارآمدترين برنامه‌هاي هزينه دولتي را دارد، زيرا پول زيادي را صرف خدمات عمومي و نظم اجتماعي مي‌کند، اما در مقايسه با ساير کشورهاي عضو سازمان توسعه و همکاري اقتصادي، هزينه کمتري را براي آموزش، صنعت، تحقيقات و توسعه و حمل‌ونقل صرف مي‌کند.

5 - اسپانيا - 2.5 – هزينه اسپانيا عملا خارج از کنترل شده، زيرا از اواخر سال 2015 اين کشور هيچ دولت نداشته که بر اين کشور حکومت کند.

6 - مکزيک – 2.6 – دولت مکزيک اوايل سال جاري اعلام کرد قصد دارد هزينه را به ميزان 10 ميليارد دلار کاهش دهد، زيرا تلاش مي‌کند ميزان هزينه را کنترل کرده و در بحبوحه رشد اقتصادي ضعيف کارآمدتر شود.

7 - مجارستان – 2.6 – دولت مجارستان در همه‌پرسي اخير درباره رد کردن سهميه تعيين شده از سوي اتحاديه اروپا درباره شمار مهاجراني که پذيرفته مي‌شوند هزينه محدودي داشت. اما در حاليکه بيش از 90 درصد راي دهندگان با موضع دولت موافقت کردندصحت اين راي‌گيري فتاييد نشد زيرا کمتر از 50 درصد مردم در راي‌گيري شرکت کردند.

8 - پرتغال – 2.8 – پرتغال تلاش مي‌کند هزينه خود را تحت کنترل درآورد، اما عمدتا هزينه را در بخش‌هايي مانند بهداشت و درمان کاهش مي‌دهد که به شمار وسيعي از اين مردم کشور لطمه مي‌زند.

9 - لهستان - 2.9 – فقدان رشد اقتصادي اين کشور به همراه هزينه‌هاي اجتماعي هنگفت لهستان را در خطر نقض محدوديت کسري مالي اتحاديه اروپا در سال 2017 قرار داده است.

10 - لاتويا – 3 – لاتويا ممکن است در هزينه‌هاي دولتي در منطقه يورو در رتبه نسبتا پاييني قرار بگيرد، اما طبق نظرسنجي مجمع جهاني اقتصاد، اين کشور در نحوه هزينه‌کرد پول کاملا ناکارآمد عمل مي‌کند.

11 - رژيم صهيونيستي – 3 – دولت اين رژيم در گزارش مجمع جهاني اقتصاد به ناکارآمدي در نحوه هزينه‌کرد خود متهم شده است. رژيم صهيونيستي مبلغ عظيمي را صرف ارتش خود کرده و همچنين طي يک دهه، 38 ميليارد دلار کمک نظامي از آمريکا دريافت کرده است.

12 - آمريکا – 3.1 – آمريکا در اين فهرست جا گرفته زيرا منتقدان مدعي هستند که دولت ميزان زيادي از پولي که هزينه مي‌کند را هدر مي‌دهد. در پايان ماه گذشته کنگره آمريکا، پس از تصويب لايحه بودجه کوتاه‌مدت مانع تعطيلي دولت شد.

13 - فرانسه – 3.1 – هزينه دولتي به اندازه‌اي يک مسئله داغ به‌شمار مي‌رود که نيکولاس سارکوزي براي گرفتن قدرت از فرانسوا اولاند، رييس جمهور کنوني فرانسه، وعده داده است هزينه عمومي را به ميزان 100 ميليارد يورو و ماليات‌ها را به مقدار 40 ميليارد يورو کاهش مي‌دهد.

14 - جمهوري کره (کره جنوبي) – 3.2 – اين کشور پول زيادي را براي زيرساخت عمومي و توسعه هزينه مي‌کند، اما منتقدان مي‌گويند هزينه دولت ناکارآمد است. کره جنوبي در پي آمار اقتصادي نااميد کننده، وعده داده است پول بيشتري را هزينه کند.

15 - بلژيک – 3.3 – اين کشور شاهد اعتراضاتي خياباني در ماه گذشته بود و حدود 45 هزار کارگر و حاميان آنها به اين مسئله اعتراض داشتند که با وجود هزينه بالا، دولت از پول ماليات‌دهندگان به شکل موثر استفاده نمي‌کنند، زيرا بلژيک همچنان تدابير رياضتي را اجرا مي‌کنند.

16 - اتريش – 3.4 – دولت اتريش پول زيادي را هزينه مي‌کند، اما ظاهرا مردم با توجه به پولي که براي خدمات عمومي هزينه مي‌شود، نتايج خوبي نمي‌بينند.

17 - استراليا – 3.5 – اين کشور به تازگي 25 سال بدون رکود اقتصادي را پشت سر گذاشته است، اما طبق گزارش مجمع جهاني اقتصاد، از جمله کشورهاي سازمان توسعه و همکاري اقتصادي است که يکي از ناکارآمدترين هزينه‌هاي دولتي را دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

دستورالعمل جديد آمريکا به شرکت‌هاي هواپيمايي در ارتباط با تحريم ايران

ايران به پرداخت 104 ميليون دلار غرامت محکوم شد

دردسر تازه اي که نيويورک تايمز در دولت ترامپ آفريد

خط و نشان جديد ترامپ براي مداخله کنندگان در انتخابات

ديدارهاي متعدد جان کري با ظريف در روزهاي اخير

هواوي از دولت آمريکا شکايت کرد

مادورو: دولت ترامپ، باند تبهکاران افراطي است

فقيرترين کشور‌هاي جهان معرفي شدند

طرح جديد آمريکا براي هدف قرار دادن بشار اسد

دستگيري 2 مهاجر ايراني در انگليس

ترامپ: اوباما بايدن را از تلي از زباله بيرون کشيد

طرح عزل ترامپ به کنگره مي‌رود

ترامپ: محبوب‌ترينم، استيضاحم نمي‌کنند

يک ايراني در مسکو ربوده شد

خارج کردن چند چمدان مشکوک و کيسه‌ سياه از کنسولگري عربستان در استانبول

توليد نفت عربستان در نوامبر رکورد زد

ظاهر جديد جايزه گلدن گلوب رونمايي شد/ سنگين‌تر و بزرگ‌تر از قبل

تلاش آمريکا براي خفه کردن «هوآوي»

جانشين «آنگلا مرکل» معرفي مي‌شود

برج ايفل و مناطق گردشگري در پاريس بسته شد

ترامپ از استيضاح خود نگران است

حمله هکر‌هاي چيني به نيروي دريايي ارتش امريکا

شکست‌هاي پي در پي مثلث شرارت ترامپ، نتانياهو و بن سلمان

پيام يلدايي پمپئو: پايان شب سيه، سپيد است!

بن‌سلمان خواسته بود قتل ⁧«خاشقجي» وحشيانه و رعب‌آور باشد

تظاهرات عليه برگزيت در لندن/ همه پرسي دوم مي خواهيم

ادعاي يک رسانه آمريکايي درباره توقف هواپيماي باري تهران در سوريه، لبنان و قطر

چرا عراق بدترين گذرنامه دنيا را دارد!

آمريکا کنفرانس عربستان را بايکوت کرد

فجايع جنسي مخالفان مسلح سودان جنوبي

ترامپ کشته شدن جمال خاشقجي را تاييد کرد

مجلس نمايندگان آمريکا خواستار تحريم عربستان در چارچوب قانون ماگنيتسکي شدند

درپي شکست وليعهد سعودي؛ شاه سعودي مسئوليت بررسي پرونده خاشقجي را برعهده گرفت

مخالفان بن سلمان در حال جمع شدن گرد احمد بن عبدالعزيز هستند

برادر و همسر برادر جمال خاشقجي به قتل رسيدند

سايه اتهام قتل خاشقجي بر سر بن سلمان

يکي از مظنونان قتل خاشقجي در حادثه رانندگي در رياض کشته شد

گوگل نيز عربستان را تحريم کرد

روايت هولناک از قتل خاشقچي/مدير پزشک قانوني سعودي جسد را مثله کرده

نامزد خاشقجي مرگ وي را اعلام کرد+عکس

جاده هاي ترکيه بازهم قرباني گرفت/مرگ 22 مسافر +تصاوير

تنها راه مقابله با ايران، افزايش فشارهاي سياسي است

«شواهد شوکه‌کننده‌» درباره قتل خاشقجي

يک ربات در پارلمان انگليس حاضر مي‌شود!

اقدام قابل توجه آمريکا درمورد تحريم نفتي ايران

زني که پليس لندن را متعجب کرده است+تصوير

اولين «وزير پيشگيري از خودکشي» در جهان منصوب شد

ترامپ: در تک تک شهر‌هاي ايران شورش وجود دارد

دستور توقيف اموال بانک مرکزي ايران در ايتاليا لغو شد

آلمان، ديپلمات ايراني را به بلژيک تحويل داد