بزرگنمايي:
چه خبر -
خودروسازان براي نشان دادن توانمندي هاي فني و طراحي، خودروهاي کانسپت يا مفهومي را مي سازند و به نمايش مي گذارند؛ اين خودروها معمولا به طور انبوه توليد نمي شود.اين طراحي براق و دو در از مدل مفهومي "ترزور"، احتمالا نگاه ريختشناسي و ظاهري به ويژگي مدلهاي آينده رنو است. اين دقيقا برخلاف چيزي است که اينک از خودروهاي الماس نشان رنو ميبينيم.
نماي خارجي اين خودرو از فيبر کربن ساخته شده و خطوط نرم افقي از نماس راست در جلو تا انتهاي خودرو به صورت شناور کشيده شدهاند.
جلو پنجره مشبک خورو در مدلهاي سنتي کاملا حذف شده و به جاي آن شاهد هواکش براي خنک کردن ترمزها هستيم. در نماي بيروني خطوط قرمز دور شيشه جلو و حاشيه درها سريعا جلب توجه ميکنند.
با وجود اينکه طراحي "تروزر" عجيب و چشمگير است، اما اهميت اين مدل مفهومي در تکنولوژي نهفته در طراحي آن مطرح مي شود. موتورهاي الکتريکي اين خودرو به وسيله کارخانه سازنده ابرخودروهاي فرمول E ساخته شده است که با گشتاوري برابر 380 نيوتن متر حدود 350 اسب بخار قدرت دارد. ترزور تنها در 4 ثانيه به شتاب صفر تا 100 کيلومتر در ساعت ميرسد.
اين خودرو در زير پوست خود به 2 باتري مجهز است که با فرايند ترمز به احياء انرژي خود مي پردازند. با وجود تمامي اين تکنولوژي ها وزن اين خودرو حدود يک هزار و 600 کيلوگرم برآورد شده که اهميت زيادي در صنعت خودروسازي دارد.
اين خودرو همچنين با قابليت کامل خودراني ارائه ميشود. به دليل اين ويژگي فرمان پهن شده است تا کاربر بتواند از طريق آن ديد پرسپکتيوي از جاده به دست آورد. اين ديد پرسپکتيو به وسيله صفحه نمايشگر بزرگ مرکزي با قابليت پانوراميک ايجاد ميشود که سختافزار آن روي داشبورد قرار دارد. رنو اعلام کرده قصد دارد تا ويژگي خودرانهاي خود را با شعار "دستان بسته، چشمان بسته" تا سال 2020 ارائه دهد.
فناوري صفحه نمايشگر مرکزي رنو کاملا پيشرفته و منحصر به فرد است و ميتواند زواياي کور، گوشهها و انحناها را به خوبي نشان دهد.
منبع: دانشجو