آخرین اخبار

کاهش قيمت خودرو هاي داخلي ماشين

کاهش قيمت خودرو هاي داخلي

  بزرگنمايي:

چه خبر - قيمت خودروهاي داخلي و وارداتي

اولين هفته پاييزي سال جاري با کاهش قيمت خودرو در بازار همزماني پيدا کرده و اين در شرايطي است که به اعتقاد برخي از کارشناسان بازار، حباب قيمتي که طي يک‌ماه گذشته به‌دليل عرضه قطره چکاني خودرو توسط توليدکنندگان ايجاد شده بود و هم‌اکنون در حال شکستن است.

به گفته نمايشگاهداران خودرو پايتخت، هر ساله با آغاز فصل پاييز و بازگشايي مدارس تب و تاب خريد و فروش خودرو در بازار فروکش مي‌کند به همين دليل قيمت‌ها به نسبت فصل تابستان کاهش پيدا مي‌کنند. برهمين اساس در اولين هفته پاييز نيز قيمت خودروهاي داخلي با کاهش مواجه شده که مهم‌ترين دليل اين موضوع افت تقاضا در بازار خودروهاي داخلي عنوان مي‌شود. در اين زمينه فعالان بازار از آغاز رکودي تازه در بازار خودرو خبر مي‌دهند و اينکه اين رکود موجب کاهش بيشتر قيمت‌ها طي هفته‌هاي آتي خواهد شد.

هرچند بي‌رونقي بازار خودرو در فصل پاييز، طبيعي به‌نظر مي‌رسد و تقريبا رويه‌اي هر ساله است، اما چند سالي است که مشتريان خودرو مراجعه چنداني به بازار ندارند. به‌طوري که حتي در مقاطعي از فصل تابستان که معمولا خريد خودرو اوج مي‌گيرد، مشتريان باز هم مراجعه چنداني براي خريد خودرو به بازار نداشتند.
براين‌اساس پيش‌بيني فعالان بازار آن است که رکودي که هم‌اکنون در بازار خودرو آغاز شده، احتمالا تا هفته‌ها ادامه خواهد داشت. يکي از دلايل مهم در تداوم روند اين رکود در پيش بودن ماه محرم عنوان مي‌شود.

بنا به عقيده کارشناسان رکود بيشتر از آنکه بر فروش خودروسازان اثر بگذارد بر عملکرد و فعاليت بازار خودرو اثر خود را ايجاد مي‌کند. زيرا خودروسازان به‌دليل تغيير شرايط بازار طي سال‌هاي اخير اقدام به اجراي طرح‌هاي فروش جديد کرده‌اند تا به اين واسطه بتوانند تقاضاي بازار را جذب کنند؛ بنابراين در شرايط کنوني خودروسازان چالش کمتري براي جذب تقاضا نسبت به فعالان بازار دارند؛ زيرا مدت‌هاست که خريد نقدي خودرو توسط مشتريان کاهش يافته است. موضوعي که ضمن کاهش انگيزه بازار، موجب شده بسياري از فعالان بازار نسبت به ماندن يا نماندن در اين حيطه با ترديد مواجه شوند.

کاهش قيمت در بازار داخلي

چرخي اما در بازار خودرو بزنيم و ببينيم قيمت انواع خودرو در بازار چه تغييراتي را به خود ديده است. بنا به گفته فعالان بازار، طي هفته جاري بيشتر خودروهاي توليد داخل، افت قيمت را تجربه کردند. بر اين اساس، هم‌اکنون پژو 206 تيپ 5 با قيمتي برابر با 37 ميليون و 700 هزار تومان خريد و فروش مي‌شود که اين موضوع از کاهش قيمت 300 هزار توماني خودروي موردنظر در هفته‌جاري حکايت مي‌کند.

همچنين پژو 206 صندوقدار مدل V8 با کاهش 200 هزار توماني در حال حاضر با قيمت 38ميليون و 300 هزار تومان معامله مي‌شود. از بازار پژو 405 نيز خبر مي‌رسد اين محصول با توجه به کاهش قيمت 200 هزار توماني‌اش، در حال حاضر 30 ميليون و 700 هزار تومان خريد و فروش مي‌شود؛ اما ديگر محصول ايران خودرو به نام سمند LX نيز طي هفته جاري تغيير قيمتي خاصي را به خود نديده و در حال حاضر 31 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود.

نمايشگاهداران خودرو پايتخت اما در مورد رانا (محصول ملي ايران خودرو) نيز تاکيد مي‌کنند که اين محصول با کاهش 100 هزار توماني طي هفته جاري، هم‌اکنون 33 ميليون و 300 هزار تومان به فروش مي‌رود. از رانا که بگذريم، تيبا هم با کاهش قيمت 100 هزار توماني، در حال حاضر قيمتي معادل 24 ميليون و 850 هزار تومان در بازار دارد.

اين محصول در سايت کاشان سايپا به توليد مي‌رسد و مدلي هاچ بک نيز دارد که البته قيمت آن بالاتر است. اما در مورد پرايد خبر مي‌رسد که برخي از مدل‌ها نوسان قيمتي داشته‌اند. به گفته آنها، پرايد در مدل 131 قيمتي برابر با 21 ميليون و 400 هزار تومان دارد که نشان مي‌دهد اين محصول طي هفته جاري ثبات قيمت داشته است.

از سوي ديگر اما پرايد در مدل 111 نيز طي هفته جاري با کاهش قيمت مواجه شده و هم‌اکنون با قيمت 21 ميليون و 500 هزار تومان خود به فروش برسد. با اين حساب مدل 111 کاهش قيمتي 100 هزار توماني را تجربه کرده است. اما سري به بازار دنا بزنيم، خودرويي که اين هفته با ثبات قيمت مواجه شد. دنا که سابقه قيمت 53‌ميليون تومان را در روزهاي اوليه عرضه به بازار نيز دارد، اين هفته با کاهش 200 هزار توماني مواجه و با قيمت 44‌ميليون و 800 هزار تومان معامله شد.

اين محصول البته چندي پيش تا مرز 46 ميليون تومان نيز پيش رفته بود و به‌نظر مي‌رسد روند کاهشي آن آغاز شده است. از دنا که بگذريم، سراتوهاي مونتاژي سايپا نيز که قيمت‌گذاري شان آزاد است، تغيير خاصي در هفته جاري نداشته‌اند. بر اين اساس، سراتوي اتومات هم‌اکنون 91 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود و اين در حالي است که مدل دنده‌اي آن قيمتي برابر با 75 ميليون و 800 هزار تومان دارد. اما خودروهاي تندر-90‌ نيز با کاهش قيمت مواجه شدند. بر اين اساس، تندر اتومات که در ايران خودرو به توليد مي‌رسد، در حال حاضر قيمتي برابر با 48 ميليون و 700 هزار تومان دارد؛ بنابراين اين خودرو کاهش 300 هزار توماني را طي هفته جاري تجربه کرده است.

تندر پارس‌خودرو اما 40 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود که اين موضوع نشان از ثبات قيمت خودروي مورد نظر طي هفته جاري دارد. با وجود اين، پارس‌تندر نيز در حال حاضر قيمتي برابر با 41ميليون تومان دارد که اين موضوع نشان از افت 200 هزار توماني قيمت خودرو موردنظر دارد. از سوي ديگر اما ساندرو نيز که به نوعي مدل هاچ بک تندر-90 به شمار مي‌رود، در حال حاضر قيمتي برابر با 53ميليون تومان دارد و اين يعني تغييري در قيمت آن حاصل نشده است. ساندرو جزو معدود خودروهايي است که در حال حاضر ميان نرخ کارخانه و بازار آن فاصله قيمتي قابل توجهي به چشم مي‌آيد که اين موضوع نشان از عرضه کمتر از تقاضاي آن در بازار دارد. اما در بين محصولات چيني خودروسازان، در حال حاضر برليانس مدل H330 با قيمتي معادل 56 ميليون و 500 هزار تومان به فروش مي‌رسد و اين در شرايطي است که مدل H320 يک ميليون تومان گران‌تر است.


ثبات قيمت وارداتي‌ها

نگاهي هم اما به بازار خودروهاي وارداتي بيندازيم که اين هفته ثبات قيمت خود را حفظ کرده‌اند. به گفته فعالان بازار، در حال حاضر سوناتا با قيمتي معادل 175 ميليون تومان عرضه مي‌شود. توسان قيمتي برابر با 192 ميليون تومان دارد. اسپورتيج نيز با قيمت 183 ميليون تومان معامله مي‌شود. سراتو با قيمتي معادل 138 ميليون تومان عرضه مي‌شود. کيا اپتيما نيز هم‌اکنون 192 ميليون تومان قيمت دارد.

در مورد تويوتا Rav4 نيز گفته مي‌شود که اين محصول در حال حاضر 241ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود. ياريس هاچ‌بک نيز در حال حاضر 113 ميليون تومان قيمت دارد. کمري هيبريدي نيز با قيمت 214 ميليون تومان عرضه مي‌شود. لکسوس NX نيز قيمتي برابر با 365ميليون تومان دارد. بنز C200 نيز طي هفته جاري 510 ميليون تومان و بنز E250 نيز قيمتي معادل 560 ميليون تومان قيمت دارد.




منبع: روزنامه دنياي اقتصاد




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

19 دروغ رايجي که تعميرکاران خودرو به شما مي گويند

ويژگي هاي بي ام و 2020 750Li xDrive + عکس

مشخصات خودروي شاسي بلند هوندا 2019 Honda Passport + عکس

9 نکته براي رانندگي در روز هاي باراني

معني رنگ پلاک خودرو ها و حروف آنها

نکات مهم براي رانندگي در جاده هاي باراني و برفي

با سوناتا 2020 Hyundai Sonata آشنا شويد! عکس

اقدامات مهم براي آماده کردن خودرو براي سفر در عيد نوروز

هنگام رانندگي با خودرو خودران چکار بايد کرد؟

خودرو 12 ميليون دلاري بوگاتي La Voiture Noir ! عکس

چند نکته مهم قبل از خريد خودرو کارکرده و دست دوم

مرسدس بنز فوق العاده طلايي در مراسم اسکار! عکس

نکات مهم براي شستن خودرو و اتومبيل

قراردادن کيسه هوا در خارج از خودرو براي ايمني بيشتر توسط آلماني ها

نور خورشيد چگونه به خودرو آسيب مي زند + راه هاي پيشگيري

راه جلوگيري از خراب شدن پمپ سوخت خودرو

نسخه S رنو کپچر چه مشخصاتي دارد

فروش مرسدس بنز 8.5 ميليارد توماني در تهران! عکس

7 تکنيک و ترفند براي رانندگي ايمن در زمستان

6 عاملي که باعث کاهش قدرت موتور خودرو مي شوند

6 روش ساده براي خوشبو کردن داخل خودرو

مشخصات مرسدس بنز mercedes benz CLA + عکس

با 100 ميليون چه خودرويي بخريم؟ + جدول

اين 5 کار را با خودرو اتومات هرگز انجام ندهيد

دنده مناسب براي پارک کردن خودرو در سراشيبي

باور مي کنيد اين 9 خودروي فوق العاده از پرايد ارزانتر هستند

4 مرحله براي خريد خودرو

قيمت بالاي نسل جديد بي ام و bmw Z4

با 80 ميليون تومان چه ماشيني بخريم؟ + جدول

بي ام و bmw هيبريدي جديد: 100 کيلومتر فقط 1.7 ليتر بنزين!

با 50 ميليون تومان کدام خودرو صفر کيلومتر را مي توان خريد؟ + جدول

خودروي بي‌ام‌و bmw iNext چه ويژگي هايي دارد؟ عکس

قيمت جديد خودرو هاي داخلي لو رفت! + جدول قيمت

خودروي بي ام و bmw X7 جذاب و غول پيکر! + عکس

قيمت تيبا کارکرده در بازار چقدر است؟ جدول

با کمتر از 50 ميليون چه خودرويي مي توان خريد؟ + جدول

جدول قيمت روز خودرو هاي پرطرفدار وارداتي

ارزان قيمت ترين خودرو هاي بازار را بشناسيد + جدول قيمت خودرو

عکس هاي BMW Z4 2019 لو رفت! + عکس

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

فعلا ماشين نخريد!

افزايش دوباره قيمت خودرو هاي داخلي در بازار + جدول قيمت

جدول قيمت جديد خودرو هاي وارداتي در بازار

کاهش قيمت خودرو هاي وارداتي؛ سانتافه 70 ميليون ارزان شد!

خودرو هاي صفر زير 40 ميليون در بازار + جدول قيمت

کاهش قيمت خودرو در بازار + جدول قيمت خودرو

Digital Key قابليت جديد و جالب خودرو ها