آخرین اخبار

رابطه زناشويي تان به 9 دليل باورنکردني زير سرد شده است!! روابط عاطفي

رابطه زناشويي تان به 9 دليل باورنکردني زير سرد شده است!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - 9 دشمن زندگي زناشويي

براي اينکه زندگي زناشويي خوبي داشته باشيم، لازم نيست که بي خودي به دنبال راه هاي معجزه آسا باشيم. ضمن اين که بايد بدانيد که خوشبختي در زندگي زناشويي و داشتن يک زندگي زناشويي موفق بعد از ازدواج، هيچ ارتباطي به روياپردازي و ايده آل نگري نداشته و در عين حال چيزي نيست که بدون هيچ گونه تلاش و اراده اي، تحقق بپذيرد.
پس لازم است بدانيد که اگر واقعا قصد بهبود شرايط زندگي زناشويي خودتان را داريد، يکي از بهترين اقداماتي که مي توانيد انجام بدهيد، شناسايي عوامل مخرب در زندگي است که ما در اين مطلب از آنها با نام دشمن زندگي زناشويي ياد مي کنيم و قصد داريم تا 9 مورد از آنها را در ادامه مطلب بياوريم. البته هرکدام از شما ممکن است به فراخور شرايط زندگي خودش، بخواهد به اين موارد، مورد ديگري نيز بيفزايد.

تلويزيون

تلويزيون قاتل عشق است. در اين مورد هيچ شکي نداشته باشيد! حتي کاملا توصيه مي شود که شام خوردن جلوي تلويزيون را قدغن کنيد. هر شب غذاخوردن جلوي تلويزيون به همراه گويندگان نمي گذارد حواستان به همسرتان و فرزندانتان باشد، از آن گذشته آن قدر جلوي تلويزيون به تماشاي فيلم مشغول بوده ايد که وقتي به رختخواب مي رويد حتي ديگر وقت نداريد با هم حرف بزنيد و از حال يکديگر باخبر شويد. تنها چاره کار اين است که اين دشمن را از زندگي عاشقانه بيرون بيندازيد!

براي آن که در اين کار زياد سخت گيري نکرده باشيد مي توانيد موافقت کنيد که در هفته بعضي از شب ها تلويزيون خاموش باشد. البته فراموش نکنيد که تلويزيون در رابطه ميان والدين و فرزندان نيز بعضا نقش هاي مخرب زيادي دارد.

خانه نشيني

ممکن است به خاطر تلويزيون و يا بنا به دلايلي، ديگر بيرون نرويد! البته حتما لازم نيست که رستوران هاي آن چناني برويد و يا از همسرتان چنين انتظاري را داشته باشيد. چرا که به هر حال اصل قضيه اين است که شما اوقاتي را با هم و به بهترين شکل سپري کنيد. حالا مي توانيد غذايي که در منزل تهيه کرده ايد را به پارک ببريد و يا اين که اگر مي توانيد به رستوراني که در آن خاطره هاي خوشي داشته ايد، برويد. فراموش نکنيد که نبايد با هزينه تراشي هاي بي مورد، به گونه اي متحمل هزينه بشويد که ديگر نخواهيد به رستوران برويد.

اگر هم به سينما علاقه داريد و از آن لذت مي بريد، مي توانيد با تفاهم بر روي فيلم خاصي، از تماشاي آن لذت ببريد. فراموش نکنيد که صله رحم را همواره در برنامه هاي خودتان بگنجانيد. مبادا طوري رفتار کنيد که ببينيد ديگر از گردش هاي دونفره و شب نشيني هاي رمانتيک خبري نيست! بايد دوباره آن حال و هوا را به دست آوريد و به اتفاق يکديگر از خانه بيرون بزنيد! حالا که به تازگي از شر تلويزيون خلاص شده ايد، سعي کنيد که توجه به همسرتان، تلويزيون جديد شما باشد!

ساعات اضافي

ديگر دير از سر کار به خانه برنگرديد! نه تنها براي خودتان وقت نداريد بلکه علاوه بر آن خستگي و عصبانيت تان را با خود به خانه مي آوريد که حقيقتا هيچ کار خوشايندي براي فرزندان و همسرتان نيست! تنها کافي است که کار، تمام زندگي تان را به خود مشغول کند، به سرعت تنها موضوعي مي شود که از آن در خانه حرف مي زنيد. بس کنيد! سعي کنيد به حد کافي زود به خانه برگرديد تا قبل از شام کمي وقت براي خودتان و يا با هم بودن داشته باشيد.
به شرطي که طبق همان اصل اول، در اين مدت جلوي تلويزيون ولو نشويد! و خصوصا براي آن که توجه بيشتري به يکديگر داشته باشيد، هرازگاهي کار را از ياد ببريد. به عنوان مثال مي توانيد تصور کنيد که هرگاه به خانه بر مي گرديد، همان طور که جوراب هاي خودتان را از پايتان خارج مي کنيد، تمام مسائل فکري بيرون از خانه تان را هم از ذهنتان خارج کرده و آنها را درون جوراب هايتان بريزيد.

رسيدگي به وضع ظاهر

فکر نکنيد چون ديگر زن و شوهر هستيد و چندين سال از زندگي مشترک تان مي گذرد، بايد نسبت به وضع ظاهرتان بي خيال شويد! چرا که در روايات اسلامي هم نسبت به اين که هر کدام از زن و شوهر خودش را براي همسرش آراسته کند تاکيدات و سفارشات بسيار فراواني وجود دارد.
پس بهتر است که دست از شوريدگي و نامرتب بودن برداريد، موهايتان را ژوليده و درهم رها نکنيد، از ريخت و پاش کردن در خانه خودداري کنيد و به خودتان برسيد! همسرتان مطمئنا شما را همان گونه که هستيد دوست دارد، با اين حال چرا سعي نمي کنيد خود را به بهترين شکل نشان دهيد؟ به اين ترتيب به او نشان مي دهيد که حضور او و تاثيري که بر او مي گذاريد برايتان مهم است.

بي توجهي

يکي ديگر از دشمنان بزرگ زن و شوهرها، بي توجهي است. در اين جا منظور از توجه کردن گل خريدن و يا هديه دادن نيست بلکه تنها نگاه کردن به همسرتان است که گاهي مي تواند خيلي بيشتر از آنچه که تصور مي کنيد، تاثير خوبي در زندگي تان بگذاريد. زماني که همسرتان آرايشگاه رفته و يا کت جديدي خريده است به او توجه نشان دهيد. به خصوص زماني که او را شيک و زيبا مي بينيد و يا وقتي که او با تعريف هاي به جا و مناسبش شما را تحت تاثير قرار مي دهد، از او تعريف کنيد. زيرا تعريف و تمجيدها هميشه خوشايند هستند، اما تنها زماني که درست و به جا به کار برده شوند.

حساسيت مفرط

دست از پاييدن و سين جين کردن همسرتان برداريد زيرا زندگي مشترک که براساس اعتمادي دوجانبه بنا مي شود. شک و بدگماني هاي بيش از حد شما، در نهايت او را به ستوه آورده و به سمت فرد ديگري هل مي دهد! پس مواظب باشيد که با دست خودتان عشقتان را نابود نکنيد.

خانواده همسر

نه، مطمئنا تمام خانواده هاي همسر آن گونه که در فيلم ها به صورت منفي نشان داده مي شوند، نيستند. پس سعي کنيد که از تلقين منفي به ذهنتان کاملا دوري کنيد و اين باور را در خودتان تقويت کنيد که تفاهم بين همسر و خانواده شما اغلب مي تواند گرم و صميمانه باشد. اما نکته مهم آن است که بدانيد زماني که اين تفاهم به حد کافي وجود دارد، چيزي را به همسرتان تحميل نکنيد. چنانچه احساس مي کنيد که همسرتان از رفت و آمدهاي آخر هفته کم کم خسته مي شود به او اصرار نکنيد آخر هر هفته براي ناهار با خانواده شما باشد و البته اين قاعده در مورد مهماني هاي همکاران و دوستان قديمي نيز صدق مي کن

نبود برنامه

تشکيل خانواده به معناي گذارندن زندگي بدون درنظر گرفتن آينده نيست. شما بايد به اتفاق هم آينده تان را بسازيد. از برنامه هاي کوتاه مدت (مکاني که تعطيلات را در آنجا مي گذرانيد، خريد اتومبيل و...) گرفته تا برنامه هاي بزرگ تر (بچه دار شدن، عازم شهر ديگري شدن و...) بي درنگ در مورد آينده تان و اينکه چگونه با آن رو به رو مي شويد فکر کنيد. اين عمل روابط شما را منسجم تر و شور و شوق پيش روي در زندگي را در شما شعله ور مي کند.

سکوت

مطمئنا عدم گفت و گو براي زندگي زناشويي مضر است. اين امر بنا به دلايل مختلف اغلب ناشي از کمبود وقت و يا بي توجهي زن و مرد نسبت به يکديگر است که در بالا از آنها نام برده ايم با اين حال، معمولا گفت و گو ميان زن و مرد صورت مي گيرد، اما هيچ يک از طرفين به حرف هاي يکديگر گوش نمي دهند... در اين حالت، موضوعي را با هم مطرح کنيد و سعي کنيد حقيقتا حرف مقابل تان را بفهميد.

در صورت نياز، بي درنگ از يک روان درمانگر کمک بگيريد. البته ناگفته نماند که متاسفانه بعضي از زن و شوهرها، حرف هايي مي زنند که اگر سکوت کنند و آنها را نگويند، بسيار براي آنها بهتر است.پس حالا تصميم و تشخيص آن که چگونه سکوت زندگي را بشکنيد، با خودتان است.



منبع : ماهنامه پزشک شهر



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟