آخرین اخبار

مريم کاوياني، طرفدار زيبايي طبيعي‌! هنر و سلامت

مريم کاوياني، طرفدار زيبايي طبيعي‌!

  بزرگنمايي:

همسر و مادر مهربان قصه‌هاي سريال‌هاي محبوب و شبانه تلويزيون که بعد از سريال «او يک فرشته بود» دوباره با سريال «مدينه» در شب‌هاي ماه رمضان به قاب تلويزيون بازگشت. همسر و مادر مهربان قصه‌هاي سريال‌هاي محبوب و شبانه تلويزيون که بعد از سريال «او يک فرشته بود» دوباره با سريال «مدينه» در شب‌هاي ماه رمضان به قاب تلويزيون بازگشت، مراقب سلامت و آرامش خود است؛ آرامشي که با ايمان به زندگي خدا به آن رسيده. مريم کاوياني فارغ‌التحصيل پرستاري است و کاملا اتفاقي سر از دنياي بازيگري درآورده. پاي صحبت‌هاي او نشستيم تا خودش از آرامشي که دارد براي‌مان بگويد.

من آرامش خودم را مديون ايماني مي‌دانم که به خدا، زندگي و معجزاتش دارم. هيچ وقت معناي حسادت و حسرت را درک نکرده‌ام چراکه به سرنوشت و تقديري که در مسير زندگي هر فردي نوشته و ثبت‌شده اعتقاد دارم. خداوند براي من و هر کس ديگري پيمانه‌اي در نظر گرفته که به همان ميزان از زندگي سهم مي‌بريم؛ پس اگر چيزي داريم يا نداريم اراده و خواست اوست.

براي رفع خستگي، شادابي و شفافيت پوستم هميشه از ماسک ماست با مقدار کمي روغن زيتون استفاده مي‌کنم که خاصيت ضدعفوني دارد و تاثير بي‌نظير آن را روي پوستم مي‌بينم. همچنين از شير براي پاک کردن آلودگي‌هاي صورتم استفاده مي‌کنم.

نگهداري از پوست و حفظ شادابي و سلامت آن تاثير مستقيمي بر روحيه ما دارد. با اين حساب، من براي نگهداري پوستم سعي مي‌کنم تا حد امکان ساعت خواب مناسبي براي خودم تنظيم کنم و براي جبران بي‌خوابي‌هايي که سرکار برايم پيش مي‌آيند، برنامه خواب و تغذيه‌اي را رعايت کنم. بخور صورتم با گلاب خالص، بابونه يا گل خزنه يکي از برنامه‌هايي است که باعث مي‌شود با کم‌خوابي شفافيت پوستم از دست نرود.

با مريم کاوياني، ازعرقيات گياهي تا جراحي‌هاي زيبايي

نخوردن چربي زياد و استفاده از روغن هسته انگور يا زيتون به جاي روغن‌هاي سرخ‌کردني با اسيدهاي چرب بالا و مصرف زياد مايعات و ميوه‌ها- البته قبل از غذا ، چراکه ثابت شده تاثير ميوه قبل از غذا به مراتب بيشتر است- از بايدها و نبايدهاي تغذيه‌اي من است. ساعت ميوه خوردن من قبل از ساعت هفت عصر است چراکه عوارض مصرف ميوه مثل نفاخ بودن و ايجاد اسيدهايي که براي معده مضر است بعد از اين ساعت بيشتر مي‌شود.

دسته‌اي از خانم‌ها معمولا آسيب‌پذيرترند؛ بنابراين بايد مراقبت‌هاي ويژه‌اي از سلامت جسمي و ظاهري خود داشته باشند. براي مثال بايد از 25 سالگي استفاده از کرم ضدآفتاب را شروع کرده و قرص‌هاي ويتامين و مکمل را در کنار وعده‌هاي غذايي خود مصرف کنند. من هشت يا 9 سال است که استفاده از قرص‌هاي ويتامين را در برنامه روزانه تغذيه‌اي خود گنجانده‌ام.

اصلا اهل خوردن سوسيس يا کالباس نيستم و به‌ندرت پيش مي‌آيد که هوس غذاهاي بيرون، به‌ويژه فست‌فود به سرم بزند. همه وعده‌هاي غذايي من خانگي است و سعي مي‌کنم تمام آنها را خودم با مواد و روغن‌هاي سالم تهيه و آماده کنم. بنابراين با اين شيوه تغذيه تا به حال افزايش وزن و تجربه گرفتن رژيم نداشته‌ام.

بخشي از تناسب اندام هر فردي به ژنتيک او بر مي‌گردد اما من به‌شخصه هميشه عادت داشته‌ام که قبل از سير شدنم از غذا خوردن دست بکشم. نوشيدن مايعات هنگام خوردن غذا هم يکي از عواملي است که با بزرگ کردن حجم معده باعث افزايش وزن و چاقي مي‌شود. آموزش فرهنگ غذا خوردن کم ولي به‌اندازه و پيشگيري از چاقي، از عواملي است که باعث مي‌شود هم از نظر فکري و رواني و هم از نظر جسمي به بدن کمک شود؛ به‌خصوص به سيستم گوارش که قرباني اصلي پرخوري يا تغذيه نادرست زندگي مدرن است.

احترام گذاشتن به خود بيش از هر چيز ديگر و تنظيم عادت‌ها و اصول رفتاري مناسب باعث مي‌شود تا ناخودآگاه رفتار اجتماعي مناسبي در جامعه داشته باشيم و صبوري، مهرباني و اعتماد به نفس بالا از پيامدهاي آن است. هر وقت مهرباني کردن با خودمان را بياموزيم، رفتارمان با جهان اطراف‌مان هم مهربان مي‌شود.

استفاده از روش‌هاي طب سنتي و نوشيدن عرقيات و شربت‌هاي گياهي هم از بهترين گزينه‌ها و جايگزين‌هاي مصرف خودسرانه داروهاست؛ براي مثال من در خانه مرتب عرق نعنا و کاسني مصرف مي‌کنم. البته داروهاي گياهي يا حتي گياهان دارويي لزوما بي‌خطر و بدون عوارض نيستند. بسياري از اين داروها يا گياهان اگر درست مصرف نشوند، مي‌توانند خطرناک باشند. جايگزين کردن خودسرانه داروهاي گياهي با داروهاي شيميايي نيز توصيه نمي‌شود زيرا علم مردم عادي از فيزيولوژي و آناتومي بدن آنقدر زياد نيست که به تشخيص خود مصرف داروهاي شيميايي تجويز شده توسط متخصصان را کنار بگذارند و داروهاي گياهي را جايگزين کنند. با اين وجود، از آنجا که رشته تخصصي من پرستاري است و با علم فيزيولوژيي آشنايي کامل دارم، براي درمان بعضي دردها سراغ مسکن و داروهاي شيميايي مي‌روم چراکه معتقدم عوارض و التهاب ناشي از تحمل آن درد به‌مراتب بيشتر از مضرات مصرف دارو است.

رژيم غذايي به‌تنهايـي نمي‌توانــد باعث کاهش اصولي وزن شود و حتما بايد برنامه روتين و حرفه‌اي ورزشي نيز در کنار رژيم وجود داشته باشد. بدن سوخت‌وساز خود را با حرکت‌هاي ورزشي تنظيم مي‌کند و باعث مي‌شود تا با گذشت زمان بدون کمترين آسيبي به سايز و وزن دلخواه‌تان برسيد. اين نکته را هم فراموش نکنيد که تحرک و ورزش تاثير بسزاي در زيبايي و شادابي پوست صورت دارد.

رژيم غذايي به‌تنهايـي نمي‌توانــد باعث کاهش اصولي وزن شود و حتما بايد برنامه روتين و حرفه‌اي ورزشي نيز در کنار رژيم وجود داشته باشد. بدن سوخت‌وساز خود را با حرکت‌هاي ورزشي تنظيم مي‌کند و باعث مي‌شود تا با گذشت زمان بدون کمترين آسيبي به سايز و وزن دلخواه‌تان برسيد. اين نکته را هم فراموش نکنيد که تحرک و ورزش تاثير بسزاي در زيبايي و شادابي پوست صورت دارد.

من مشکلي با عمل‌هاي زيبايي ترميمي که فرد را از عيب يا بدشکلي صورت يا بدنش نجات مي‌دهد، ندارم اما تغييرات عجيب و غريب روي صورت که بعد از مدتي شکل طبيعي چهره را دفرمه و زشت مي‌کند قبول ندارم و آن را اشتباه بزرگي مي‌دانم. سليقه زيبايي ما تغيير کرده و برعکس به سمت زشتي سوق داده شده است. از ابتدا طرفدار زيبايي طبيعي بوده و هستم، تا جايي که آرايش زياد صورت را هم اصلا دوست ندارم و حتي سرصحنه هم از گريم کلافه و اذيت مي‌شوم. از نظر من بسياري از افرادي که خطر انجام تمام اين عمل‌ها را قبول مي‌کنند، هدف و برنامه درستي در زندگي ندارند يا احساس خلأ مي‌کنند. البته اين را هم اضافه کنم که بيشتر اين عمل‌ها به نوعي تفريح براي بعضي‌ها تبديل شده است.
گردآوري: گروه فرهنگ و هنر سيمرغ
www. منبع: سيب سبز

مطالب پيشنهادي:خواسته سيمين بهبهاني براي خاکسپاريبيزينس ستاره سنتوري در خارج از ايران چيست؟!/ گفتگوي منتشر نشده بهرام رادانافراط ستاره ها در جراحي زيبايي + عکس قبل و بعد از عملبه بهانه روز جهاني عکاسي: عکسي که عکاسش را کشت!!دليل خودکشي رابين ويليامز اعلام شد



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

چرا اميليا کلارک دو بار تا آستانه مرگ پيش رفت؟! + عکس در بيمارستان

سلبريتي هايي که به بيماري سخت دچار شدند و پيوند اعضا انجام دادند + عکس

5 خواننده اي که خيلي زود از دنيا رفتند! (+عکس)

از عزت الله انتظامي تا خشايار الوند: هنرمنداني که در سال 97 از دنيا رفتند

7 ستاره مشهور که به مشکلات روحي خود اقرار کردند + عکس

سلبريتي هايي که يک بار از دست مرگ فرار کردند!! + عکس

بالاخره دليل اصلي مرگ اسکندر مقدوني کشف شد + عکس

10 چهره مشهوري که از بيماري سرطان مردند (+عکس)

ستاره‌هايي که از بيماري‌هاي کشنده نجات يافتند/ از آنجلينا جولي تا سلنا گومز

برنامه هاي مناسب کودکان به پيشنهاد مشاور کودک

عکس هاي تراژيک از آخرين هنرنمايي بازيگران در فيلم هايشان (قسمت2)

اگر از زندگي نا اميد شده ايد اين فيلم ها را ببينيد + عکس

عکس هاي بازيگران و ستاره هاي مشهور قبل از مرگ! (قسمت2)

از نيکول کيدمن تا ليدي گاگا/ستاره هايي که به عمل زيبايي خود اعتراف کردند!

عکس هاي بازيگران و ستاره هاي مشهور قبل از مرگ! (قسمت3)

بيوگرافي پيام دهکردي و گفت و گو درباره روزهاي سخت بيماري‌اش

آيا پاريس، دختر مايکل جکسون مانند پدرش از دنيا مي رود؟!

رفتارهاي بهداشتي - آرايشي عجيب و چندش آور در طول تاريخ!! + عکس

ستاره هايي که در سن کم و جواني داغدار شدند!

بيماري عجيب و غريب مجيد خراط‌ها چيست؟!

10 ستاره که بيماري سخت و لاعلاج داشتند، اما مشهور شدند + عکس

مونا ليزا تيروئيد داشته؟!/دليل لبخند مرموز موناليزا چيست؟

داستان سلبريتي هايي که از دام اعتياد رها شدند+ تصاوير

سلبريتي هايي که با مصرف مواد مخدر به کام مرگ کشيده شدند + تصاوير

بهترين فيلم هاي ترسناک روانشناسانه قرن 21 + عکس

طلاق‌هاي عاطفي در سينماي ايران

ستاره هاي بالاي 85 سال هاليوود که صحيح و سلامت هستند + عکس

بازيگران بي عيب نيستند/ هاليوودي هايي که جاي زخم دارند + عکس

دليل اصلي مرگ جورج اورول چه بود؟

خواننده هايي که با مشکلات روحي و افسردگي مي جنگند + عکس

اعتراف ماريا کري به اختلال رواني جدي اش + عکس وي با همسر و فرزندانش

تئاتر درماني چيست و چگونه انجام مي پذيرد؟

از اما استون تا دواين جانسون/سلبريتي هايي که از بيماري هاي روحي رنج مي برند

علت حرکات عجيب مژگان صابري در جشنواره فجر 96

هنرمنداني که پس از جراحي زيبايي به هيولا تبديل شدند + تصاوير

درمان بيماري هاي رواني با هنر چگونه امکان پذير است ؟

چرا فرهنگ و هنر ما ستايشگر مرگ و مرگ طلبي ست؟/علل کشش به خودکشي در ايران

صحبت هاي خواندني دنيا فني‌زاده عروسک گردان کلاه قرمزي درباره بيماري اش

ستارگاني كه «اعتياد» را کنار گذاشتند+ تصاوير

شهرت ستارگان عمر آنها را كوتاه مي‌كند!

تقليد از «افسردگي مشاهير» براي رسيدن به مد روز! + نمونه‌ها

بستري دوباره بازيگر زن هاليوود به دليل بيماري روحي

10 اختلال شخصيت: از خودشيفته‌ها تا ضد اجتماعي‌ها

بازيگراني كه هم درد «آنجلينا جولي» هستند + تصاوير

نويسندگان بزرگي که از اختلال رواني رنج مي‌بردند + تصاوير

زن‌هاي معتاد سينماي ايران! + تصاوير

10 ستاره سينما که مرگ دردناکي داشتند

مسعود رايگان و رويا تيموريان؛ برخورد هنرمندان زوج بازيگر با ايدز

پرستو صالحي در تلويزيون: 8سال است از عواقب تزريق لب زجر مي‌کشم! + تصاوير

خودکشي دختران نوجوان ايراني بعد از يک بازي رايانه‌اي