بزرگنمايي:
چه خبر - نقد و تحليل پوشش بازيگران در اکران مستند آي ادم ها
جديدترين مستند رخشان بني اعتماد «آي آدمها» که از اول شهريور در بخش «هنر و تجربه» سينماها اکران شده، بسياري از هنرمندان را براي تماشاي اين فيلم به سالهاي سينما و اکرانهاي خاص آن کشانده است. اما يک گالري که دوشنبه شب، هشتم شهريورماه، «آي آدمها» را به شکل خيريه نمايش داد، ميزبان برخي هنرمندان بود. با توجه به ژستي که اين هنرمندان براي عکاسان گرفته اند و انتخاب لباسهايشان براي شرکت در اين مراسم، استايل آنان را بررسي کردهايم. جالب است که با توجه به خيريه بودن مراسم، اين بازيگران از لباسهاي معموليتري براي شرکت در اين نمايش فيلم استفاده کردهاند.
پيمان معادي؛ صميميتِ خدشه دار
معادي با چهره جدي و لباسهايي که در ست کردن آنها چندان موفق نبوده در اين مراسم حاضر شده است؛ کت تابستانه آبي رنگ، پيراهن سفيد مردانهاي که دکمههاي يقه آن را باز گذاشته و شلوار کتان مشکي و کمربند و کفش قهوهاي. معادي که به تازگي با نمايش بازياش در«The Night Of» (شب) ميني سريالي هشت قسمتي که به صورت مشترک توسط HBO و شبکه بيبيسي جهاني ساخته شده اکنون مورد توجه رسانههاي ايراني و خارجي است، در اين سريال نقش «سليمخان» را ايفا ميکند. «شبِ»، سريالي درام و جنايي است که پخش قسمت اول آن، رتبه بسيار بالايي را از سايت IMDB کسب کرده است. شايد اين موفقيت، استايل معادي را جديتر از پيش نيز کرده است. اين جديت را شايد بتوان در نوع ايستادن او نيز به چشم ديد. دستهاي به ظاهر قفل شده از پشت و نگاه ناظر بر اوضاع مراسمي که در آن حضور پيدا کرده از پشت عينکي با فريم گرد، صميميت او براي شرکت در چنين مراسمي را بسيار خدشه دار است.
دستمال جيبي معمولاً مورد استفاده مرداني است که به ظاهر و پوشش خود اهميت ميدهند. از سويي معمولاً دستمال جيبي با کراوات يا پيراهن ست نميشود فقط براي تکميل زيبايي و جذابيت آنها انتخاب ميشود. هر چند معادي در تا کردن اين دستمال چندان دقت نداشته و فقط آن را با انگشت در جيب کت فرو کرده است.
بيحواسي؛ کليد واژه زبان بدن مهتاب کرامتي
مانتو مشکي بلند حرير ساتن مهتاب کرامتي، تنها با برش سفيدي دور گردن، خود را از باقي رنگهاي مشکي در لباس کنده است. همين باعث شده مانتو، طراحي خود را برجسته نشان دهد؛ با شال حرير مشکي دور گردن گره شده و نوعي سادگي خاص در انتخاب لباس. کرامتي در اين عکس براي عکاسش چندان وقتي نگذاشته و با برگشتن و نگاه به دوربين، بدون ژست و فرم خاصي، تنها سوژه يک فريم عکس قرار گرفته است. در نگاه او و استايلي که او در عکس براي عکاس در نظر گرفته، نوعي وقفه در عجله به چشم ميخورد؛ انگار کرامتي براي ثبت عکس، آماده نيست و بيشتر حواسش به جايي است که ميخواهد برود.
حامد بهداد؛ اين سادگي و آرامش ديگر گيرتان نميآيد!
بهداد با ست جيني که براي اين مراسم برگزيده، سعي کرده ساده و راحت در مراسم شرکت کند. او با اين لباس و انتخاب کتاني براي اين ست، خودخواسته يا ناخودآگاه استايلي به خود گرفته که آرامتر از پيش نشانش ميدهد. ايستادن بهداد با دستان آويزان نشان از بيايده بودن او براي عکاسي دارد؛ از جايي آمده به جاي ديگري ميرود و اين خنثي بودن چهره و استايل، نشان از بيتوجهي او به عکسي دارد که از او منتشر ميشود و کمي براي اين چهره بيسابقه است. شايد ديگر نتوان عکسي اينچنين از بهدادِ پر شر و شور سينما پيدا کرد که انقدر آرام و بي دغدغه به دوربين زل زده باشد. سِت لباسهاي بهداد نيز در رسته كژوال عام (روزمره) قرار گرفته که به جزئيات نيز، در ساعت و انتخاب کتاني وابسته است.
حسين پاکدل و عاطفه رضوي؛ زوج کول تئاتر
کمي غش کردن، نه به راست و چپ صرف، که به سوي همديگر براي نشاندادن رابطهاي که براي هر بيننده عکس شايد جذاب به نظر برسد، عکس اين زوج تئاتري را ديدنيتر کرده است. عاطفه رضوي با مانتوي گيپور سفيد رنگ جلو باز مجبور شده در لباسهاي زيرين خود نيز هماهنگي ايجاد کند تا اين ترکيب، خوش بنشيند. به همين خاطر، او با شلوار و بلوز مشکي با پوشش اصلي خود که مانتو است تضاد رنگي ايجاد کرده و با پارچه سفيدرنگي که از زير بلوز مشکياش بيرون زده و بلوز را دو تکه کرده، به رنگ سفيد مانتو نيز بيتفاوت نبوده است. به اضافه اين که رنگ صندل او با لباسها ست شده و کيفش نيز ترکيب رنگي هماهنگي با پوششاش دارد. از سويي ست سورمهاي آبي و كژوال رسمي پاکدل مخصوص جلسههاي نيمهرسمي، ميهمانيهاي نيمهرسمي است و انتخاب مناسبي از سوي او به نظر ميرسد. معمولا در اين نوع ست، هماهنگي بين اجزاي لباس مهم است. همآهنگي بين رنگها و جنس لباس به اين خاطر كه تا جاي ممكن اين ست به ست لباس رسمي نزديك باشد، اما در عين حال راحتي هم داشته باشد.
منبع : modonline.ir