آخرین اخبار

نقطه G در زنان و تاثير آن بر لذت جنسي شان سلامت خانواده

نقطه G در زنان و تاثير آن بر لذت جنسي شان

  بزرگنمايي:

چه خبر - آيا خانمهايي که نقطه G را در واژن خود ندارند لذت جنسي را تجربه نمي کنند؟

نقطه G يا به عبارتي G-SPOT هميشه مقوله اي بحث انگيز بوده است. خيلي خانمها اعتقاد دارند که براي ارگاسم ضروري است، درحاليکه خيلي ها هم باور دارند که اصلاً وجود ندارد. پائولا هال روانشناس جنسي به بررسي اين مسئله مي پردازد و توضيح مي دهد که چطور اين نقطه را پيدا کنيد، با آن چه کنيد و عنوان مي کند که چرا نداشتن آن هم اشکالي ندارد.

نقطه G-spot ) G)کجاست؟

اگر داشته باشيد، نقطه جي 2٫5 تا 5 سانتيمتر داخل واژن روي ديواره جلويي قرار دارد. بايد بتوانيد با انگشت آنرا حس کنيد. اگر از نظر جنسي تحريک نشويد يعني بزرگتر از يک نخودفرنگي نيست. اما اگر تحريک شديد، يعني اندازه آن بزرگتر از اين است. نقطه G بيشتر از اينکه يک نقطه باشد، يک محل خاص است. اگر ميخواهيد بررسي کنيد و ببينيد که شما هم اين نقطه را داريد يا نه، بايد به دنبال يک محل زبر و تقريباً گردو شکل باشيد که نسبت به بقيه سطح واژن که صاف و نرم است متفاوت است.

g-spot.jpgg-spot.jpg

نام علمي نقطه G چيست؟

نقطه G-spot ) G) در اصل نقطه گرافنبرگ است که از روي نام ارنست گرافنبرگ پزشک متخصص زنان که براي اولين بار در سال 1944 اين نقطه را توصيف کرد، نامگذاري شده است.

نقطه G-spot ) G) چيست؟

براي خيلي از خانمها، نقطه G ناحيه اي بسيار حساس و تحريک کننده است که ساعتها به آنها لذت مي دهد. براي خيلي هاي ديگر نقطه اي برآمده در واژن است که اگر بيش از اندازه دستکاري شود فرد احساس مي کند که نياز دارد به دستشويي برود. خيلي از خانم ها هيچ حسي در اين نقطه احساس نمي کنند و خيلي ها هم اصلاً اين نقطه را در واژن خود ندارند.

تئوري هاي مختلفي درمورد اينکه نقطه G واقعاً چيست، وجود دارد. يک ديدگاه اين است که نقطه G محل بافت پروستات، درست مثل پروستات در آقايان است. نبود کروموزوم Y در جنين در حال رشد مونث، سلولها را در محلي مشابه يعني در همان نقطه G کنار مي گذارد.

متخصصين ديگري با تئوري پروستات هم عقيده هستند اما آنرا بيشتر توضيح مي دهند و ميگويند اين تنها دليل حساس بودن اين نقطه نيست. آنها به چوچوله ( کلوتوريس ) و دهانه واژن و لب هاي کوچک و بزرگ آن، بعنوان منابع لذت ديگر اشاره ميکنند که هر دو آنها را مي توان با ديواره جلويي واژن تحريک کرد. به همين دليل محل هاي زيادي براي ارضاء جنسي وجود دارد و ديگري نيازي به گشتن دنبال نقطه G نيست.

متخصص ديگري که اولين بار نقطه G را به اطلاع عموم رسانيد، اخيراً استفاده ديگري براي آن کشف کرده است. او در تحقيقات خود نشان داده است که تحريک کردن نقطه G مي تواند آستانه درد را تا 47% بالا ببرد. اگر محرک، موجب تحريک جنسي فرد شود، آستانه درد تا 84% بالا مي رود، و 107% روي ارگاسم تاثير دارد. فرضيه او اين است که اين نقطه حساس يکي از مسکن هاي طبيعي براي زايمان و وضع حمل است.

با همه اين حرفها هنوز کسي دقيقاً نمي داند نقطه G چيست، اما مسئله مهم اين است که ببينيد شما اين نقطه را داريد يا نه.

نقطه G خود را چگونه بيابيم؟

علاوه بر آگاه شدن از اينکه شما نقطه G را داريد يا نه، بايد کشف کنيد که آيا اين نقطه مي تواند به شما لذت بدهد، يا برايتان آزاردهنده است. لمس و مالش اين نقطه، معمولاً بهترين راه براي تحريک آن است.

معمولاً توصيه مي شود که انگشت سبابه تان را تا بند انگشت دوم وارد کنيد و نقطه مورد نظر را بيابيد و با حرکت رو به جلو به سمت ديواره جلويي بکشيد. بايد امتحان کنيد و ببينيد که حرکتتان چگونه باشد که بيشترين لذت را به شما بدهد. مهم اين است که از نظر جنسي تحريک شويد. شايان ذکر است که حساسيت به اين نقطه در روزهاي مختلف ماه متفاوت است.

در طي اين تحريک، اولين حسي که به شما دست مي دهد اين است که به دستشويي برويد. شايد به اين دليل است که نقطه G روي ديواره جلويي است و به مثانه تان فشار وارد مي شود. بهتر است اول مثانه تان را خالي کنيد و بعد اينکار را امتحان کنيد. چند بار اول کمي برايتان عجيب خواهد بود اما مطمئن باشيد که کشف نقطه G و حساسيت جنسي اين نقطه، ارزشش را دارد.

حس کردن نقطه G در طول رابطه جنسي

برحسب اندازه و محل دقيق نقطه G اين احتمال وجود دارد که در طول رابطه جنسي آن را حس کنيد يا نکنيد. اگر حين نزديکي از جلو، لگنتان را بلند کنيد، احتمالاً مي توانيد آنرا حس کنيد. راه ديگر حس کردن آن اين است که در حالت ايستاده خم شويد و اجازه بدهيد که آلت جنسي از پشت وارد واژن شود.

انزال خانم ها

خيلي از خانمها مي گويند که وقتي نقطه G را تحريک مي کنند، انزال پيدا مي کنند. تحقيقات نشان داده است که تقريباً 10 درصد از خانم ها طي ارگاسم يا تحريک جنسي بين 9 تا 900 ميلي ليتر مايع از مجراي پيشاب خارج مي کنند. گروهي از دانشمندان روي برخي از اين مايعات آزمايش کردند و متوجه آنزيم هاي پروستاتيک شدند و به اين تئوري رسيدند که نقطه G تقريباً مشابه پروستات در آقايان است.

اما گروهي ديگر با آزمايش روي اين مايع گفتند که خيلي شبيه به ادرار است. آخرين تفکرات در اين رابطه اين است که اين مايع نوعي ديگر از ادرار است که با تحريک جنسي تغييرات شيميايي در آن رخ مي دهد. تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

حرف آخر

يادتان باشد همه ما خاص هستيم. ممکن است شما نقطه G را داشته باشيد يا نداشته باشيد. اگر مي خواهيد اين مسئله را کشف کنيد، اگر متوجه شديد که اين نقطه را نداريد فکر نکنيد که دنيا به آخر رسيده است. راه هاي خيلي زيادي براي لذت بردن از رابطه جنسي وجود دارد و نقطه G فقط يکي از آنهاست.


گروه سلامت سيرغ

منبع:mardoman.net





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

13 خوراکي اي که زنان نبايد مصرف کنند

4 خطر پنهان درد شکمي در زمان قاعدگي

چرا سرطان هاي دستگاه گوارش در بين مردان در حال افزايش است؟

وقتي قلب جنين مي ايستد!

ويتامين هاي مورد نياز بدن کودکان را بشناسيد

آقايان اين 10 اشتباه خطرناک را در مورد سلامت خود انجام ندهيد!

چرا بايد بيضه هاي نوازد تازه متولد شده معاينه شود؟

بهترين سن باروري در زنان و مردان

علت مشاهده خون در ادرار مردان چيست؟

علت لکه بيني در ماه هاي مختلف بارداري

ممکن است دليل سقط جنين مکرر، مردان باشند!

چرا بايد از شکم بند بارداري استفاده کنيد

مردان 14 تا 20 ساله اي که دچار کمبود ويتامين D هستند

روش تشخيص خوش خيم يا بدخيم بودن بيماري پروستات

سرخک چيست؟ + علائم سرخک و درمان سرخک در کودکان

علت سردرد در کودکان چيست؟

واکسن سه گانه کودکان چه عوارضي دارد؟

درمان اسهال نوزادان در خانه با نکاتي طلايي

خونريزي در بارداري چه علتي دارد و چه زماني خطرناک است؟

مصرف ويتامين D در دوران بارداري به چه صورت است؟

بيماري هاي زنانه که دير تشخيص داده مي شوند

سلامت پروستات را با اين گياهان تضمين کنيد

چرا کودکان از حمام کردن مي ترسند و چطور اين ترس را کم کرد؟

بالارفتن فشار خون بر اثر نشستن طولاني مدت در خانم ها

علت و درمان کمر درد قاعدگي

در زمان پريود از انجام اين کارها جدا بپرهيزيد

نکاتي فوق العاده مهم راجع به تب کودکانمان

کيست تخمدان به سراغ چه زناني مي رود؟

تيز كردن هوش كودكان!؟

نشانه هاي هشدار دهنده سرطان دهانه رحم

صفحه رشد تا چه زماني باز است؟

7 زنگ خطر در اوايل بارداري

ضربه در بارداري مساوي است با سقط‌جنين؟

5 علامتي که نشان مي دهد دوقلو بارداريد!!

چرا بعضي بچه ها هميشه مريض هستند؟

عوامل تشديد افسردگي پس از زايمان

واريکوسل؛ پاسخ به 20 سوال متداول

در ماه دوم بارداري حواستان به اين موارد باشد

سرطان تخمدان و علايم هشدار دهنده اي که هر زني بايد بداند

درد سينه ها نشانه ي چيست؟

علت مشاهده خون در مايع مني مردان چيست؟

علت مرگ جنين در داخل شکم در ماه هاي مختلف

علت دو بار پريود شدن در يک ماه چيست؟

سرطان پروستات در زنان چگونه امکانپذير است؟

تاثير هر کدام از روش هاي پيشگيري از بارداري بر پريود

عمل کورتاژ چيست؟ کورتاژ چرا و چگونه انجام مي شود؟

هورمون ها چطور باعث چاق شدن شما مي شوند؟

نکاتي که مردها براي سالم ماندن بايد از زن ها ياد بگيرند

7 نشانه از بيماريهاي خطرناکي که خانم ها ناديده مي گيرند

آلت تناسلي مردان با افزايش سن کوچک مي شود؟