بزرگنمايي:
نابازيگري پژمان جمشيدي در جشنواره تئاتر فجر تماشاگران را به خنده انداخت. با وجود استقبال مخاطبان قبل از اجراي نمايش «گنجفه» اما اين اثر نظر مخاطبان را جلب نکرد.
سي و سومين جشنواره تئاتر فجر به نيمه رسيد. نيمهاي که 50 نمايش صحنهاي در اين 5 روز به اجرا رفت و يک روز در ميان اثر خوب و بد ديده شد.
حاشيههاي سي و سومين جشنواره تئاتر فجر قبل از شروع جشنواره آغاز شده بود، از کناره گيري حسين طاهري مدير مرکز هنرهاي نمايشي گرفته، تا حواشي طراحي پوستر که هر کدام به خودي خود حاشيههاي آغازين سي و سومين جشنواره تئاتر فجر محسوب ميشدند اما فضاي دروني جشنواره هم خالي از حاشيه نبود، چرا که از همان روز اول با سردي و سکوت پيش رفت.
امسال هواي تهران به جاي برف و باران بيشتر سوز و سرما دارد و اين موضوع باعث شده تا مردم کمتر از خانههايشان بيرون بيايند و استقبالي از اين زمستان سرد نداشته باشند.
جشنواره تئاتر فجر هم مثل هواي تهران شده و بدون برف و باران است و فقط سوز و سرما دارد و اين موضوع در جشنواره باعث شده تا مردم از آن استقبال نکنند.
پايين بودن سطح آثاري خارجي در اين دوره نيز از حواشي جشنواره بود و تا حدودي جشنواره تئاتر فجر را از رونق انداخت، اما از حق که نگذريم، برخي آثار داخلي جشنواره از جمله نمايش «من» به کارگرداني فرهاد تجويدي، «تقدير بازان» به کارگردان سيما تير انداز و «کامنت» به کارگرداني يوسف باپيري آثار خوب و پر مخاطب جشنواره محسوب ميشوند. همچنين برخورد مناسب عوامل اجرايي سالنها و نظم هر سالن از اتفاقات خوب اين دوره است و اميدواريم نيمهي پاياني سي و سومين جشنواره تئاتر فجر نسبت به نيمه اول حرفهاي تر پيش برود.
در ششمين روز از سي و سومين جشنواره تئاتر فجر در حالي به کار خود پايان داد که ده نمايش صحنهاي به اجرا رفت. در واقع از روزهاي پرکار جشنواره بود.
نمايش «گنجفه» به کارگرداني نوشين تبريزي و بازي ليندا کياني و پژمان جمشيدي جزو آثاري بود که قبل از اجرا مخاطبان بسياري انتظار ديدن اين نمايش را ميکشيدند و وقتي زنگ اجرا به صدا درآمد، سالن بيش از ظرفيتاش مملو از جمعيت بود.
«گنجفه» حکايت خاني است که با وجود زن خودش، کلفت خانه را صيغه ميکند و اتفاقاتي در جامعه داستان رخ ميدهد. حضور پژمان جمشيدي در اين نمايش از نکات جالب توجه بود. بازي ضعيف و يا نابازيگري پژمان جمشيدي در شب گذشته کاملا مشهود بود، چرا که او نميتوانست حس بگيرد و حسش را به مخاطب القا کند، به همين خاطر به محض اينکه شروع به ديالوگ گفتن ميکرد، حاضران يا ميخنديدند يا پچ پچ ميکردند.
به جز پژمان جمشيدي ديگر بازيگران هم در کار خود ضعيف بودند. به طور مثال ملک خانم نقش همسر خان، دو بار در اجرا به وضوح تپق زد و با وجود جدي بودن اثر، تماشاگران مدام ميخنديدند!خنديدن تماشاگران در سالن حاکي از باهوشي مخاطب تئاتر است، زيرا آنها به خوبي متوجه ضعفهاي کار شدند و در پايان اجرا هم برخي حضار بازيگران را تشويق نکردند.
علي دايي مخاطب نمايش «گنجفه» بود.
www.
منبع : yjc.ir
مطالب پيشنهادي :
رضا رويگري: از مردم ميخوام من را دعا کننددرگذشت خواننده سرشناسعلي دايي به ديدن تئاتر پژمان جمشيدي رفت!آيا امسال کلاه قرمزي از تلويزيون پخش مي شود؟حضور مجدد ملي پوشان در يک سريال!