آخرین اخبار

باوجود رژيم غذايي بازهم درکاهش وزن ناموفق هستيد؟ اين مطلب را بخوانيد ورزش و سلامت

باوجود رژيم غذايي بازهم درکاهش وزن ناموفق هستيد؟ اين مطلب را بخوانيد

  بزرگنمايي:

چه خبر - چرا در کاهش وزنم موفق نيستم؟

برخي افراد با اشتباهات زيادي که در زمينه تغذيه براي کاهش وزن دارند با نتيجه عکس مواجه مي شوند و به لاغري و کاهش وزن دست پيدا نمي کنند. مشکل اين افراد کجاست؟ چه خطاهايي در اين زمينه مرتکب مي شوند؟ راهکارهاي موثر براي آن ها به چه صورت است؟.

آماده کاهش مقداري وزن هستيد. اين را فهميده ايد که کاهش وزن به معناي پاکسازي موانع ذهني و جسمي بيشماري است. و اين يعني قبل از رسيدن به هدف ممکن است مشکلات زيادي مانع راهتان شود. در ادامه بزرگترين اشتباهاتي که يک رژيم گيرنده در طول برنامه ممکن است انجام دهد را از زبان مشاوران تغذيه خواهيد شنيد.

به اندازه کافي نمي خوريد

کيارا ويليامز، مشاور تغذيه تاييد شده توسط آکادمي ملي پزشکي ورزشي، مي گويد: اين اشتباهي است که تقريبا تمام مراجعين خانمي که دارم، انجام مي دهند. اگر ورزش کنيد و روزي 2500 کالري بسوزانيد، اما تنها 1200 کالري دريافت کنيد، در واقع بدن خود را مجبور به ذخيره چربي کرده ايد، کاهش بيش از حد کالري نه تنها روي سوخت و ساز بدنتان تاثير مي گذارد، بلکه عضله سازي را نيز دشوار مي کند.

از غذا خوردن نترسيد! بشقاب خود را با مقدار مناسبي کربوهيدرات سالم ( ميوه ها، سبزيجات نشاسته اي، غلات سبوس دار ) پروتئين هاي سالم ( ماهي و مرغ ) چربي هاي سالم ( روغن ها، آجيل ها، دانه ها ) و مقدار نامحدودي گياهان و سبزيجات غير نشاسته اي پر کنيد. خوردن 1800 تا 2000 کالري از اين غذاهاي سالم به خوبي سير و راضي نگهتان مي دارد.

ورزشتان فقط هوازي است و به اندازه کافي ورزش قدرتي نداريد

اين مورد هم يکي ديگر از مواردي است که خانم ها اشتباه انجامش مي دهند، بافت عضلاني در سوزاندن کالري کمکتان مي کند، اما کالري سوزي با ورزش هوازي کمک زيادي به ساخت عضله نمي کند. ورزش قدرتي به بالا رفتن سوخت و ساز کمک مي کند، اين يعني حتي پس از ورزش نيز به چربي سوزي ادامه مي دهيد.

به روتين هوازي خود کمي ورزش قدرتي نيز اضافه کنيد. دو تا سه روز در هفته به مدت 20 دقيقه با وزنه يا دستگاه هاي ورزش قدرتي کار کنيد، حتي اگر علاقه اي به وزنه يا دستگاه نداريد مي توانيد خيلي ساده ورزش هايي که با وزن بدن انجام مي شود را استفاده کنيد، مانند دراز و نشست، شناي سوئدي. کار را با وزنه هاي سبک تر يا حالت هاي ساده تر شروع کنيد و به مرور وزنه ها را سنگين و تعداد تکرارها را افزايش دهيد.

سيستم حمايتي خوبي نداريد

اين کار را به تنهايي بر عهده بگيريد تا شانستان نسبت به کساني که از خانواده و گروه دوستان به عنوان حامي استفاده مي کنند کمتر شود. اگر همسر يا ديگر اعضاي خانواده تمايلي به همراهي شما نداشته باشند کارتان در تغيير سبک زندگي و رسيدن به هدف دشوار خواهد شد.دوست يا يکي از اعضاي خانواده را همراه خود کنيد. اگر کسي نبود، حداقل اجازه دهيد عزيزانتان از اهدافتان با خبر باشند و از آنها بخواهيد حمايتتان کنند. از اين طريق، هدف شما را در ذهن حفظ مي کنند و ديگر شما را به فاصله گرفتن از مسيرتان وسوسه نخواهند کرد.

سبک زندگي خود را به مرور تغيير نمي دهيد

کيت مارتينو، دستيار پزشک و مشاور تغذيه مي گويد: مراجعينش که به دنبال تغييرات سريع در برنامه غذايي خود هستند، در مقايسه با آنهايي که به مرور و در طولاني مدت تغييرات را اعمال کردند شرايط سخت تري داشتند. وقتي از نظر ذهني رژيم باشيم، احتمال خارج شدنتان از رژيم، قبل از رسيدن به هدف بيشتر مي شود. تغيير سبک زندگي ابزاري را به شما مي دهد که مي توانيد با استفاده از آنها کاهش وزن خود را رقم بزنيد.

از دايره لغاتتان کلمه رژيم را حذف کنيد، و وقتي در مواد غذايي و ورزش تغيير ايجاد مي کنيد، مطمئن شويد آن تصميمي را اتخاذ کنيد که واقعا برايتان عملي شود. هدف ايجاد تغييراتي در سبک زندگي است که نه تنها در رسيدن به هدف کمکتان کند، بلکه باعث شوند از زندگي لذت ببريد.

اهداف مشخصي تعيين نکرده ايد

الي کلي، مشاور تغذيه، تناسب اندام، و کاهش وزن مي گويد: به جاي قرار دادن اهداف دست نيافتني يا اهداف مبهم، بهتر است پروژه کاهش وزن خود را تبديل به تغيير عادت هاي کوچک و واقع گرايانه کنيد تا بتوانيد يکي پس از ديگري رويشان تمرکز کنيد و بدستشان بياوريد.

براي خود هوشمندانه هدف گذاري کنيد. هدف شما بايد مشخص، قابل اندازه گيري، در دسترس، واقع گرايانه، و محدود به زمان باشد. براي مثال مي خواهيد روزي 8 ليوان آب بياشاميد و به آن متعهد بمانيد، يک ماه روي آن کار مي کنيد و زماني که کاملا سازگار شديد به سراغ هدفي ديگر مي رويد. وقتي گام به گام به اين شکل پيش مي رويد، پس از مدتي خواهيد ديد به نتايج فوق العاده اي رسيده ايد.

کالري که در يک ورزش سوزانده ايد را دست بالا مي گيريد

کريس ناجل، فيزيولوژيست ورزش، مربي خصوصي، و کارشناس تغذيه و ورزش مي گويد: بسياري از مراجعينم به خاطر جبران تصميمات اشتباهي که در طول روز مي خواهند بگيرند از ورزشي سنگين استفاده مي کنند. برخي کالري که در ورزش مي سوزانند خيلي دست بالا مي گيرند و فکر مي کنند به خاطر آن مي توانند پرخوري کنند.

به خاطر داشته باشيد افزايش سطح فعاليت، نياز بدن به کالري و اشتها را بالا مي برد. بسيار مهم است که اندازه معده هاي خود را کنترل کنيد، و از برنامه غذايي سالم خود پيروي کنيد.

تلاش هايتان استوار نيست

اين يکي از بزرگترين موانع راه کساني است که رژيم غذايي دارند. کاهش وزن محسوس تنها زماني بدست مي آيد که بدنتان مرتب در معرض فعاليت فيزيکي و برنامه غذايي سالم قرار بگيرد.

خود را هميشه مشتاق و در حال حرکت نگه داريد. شايد بعضي دو هفته خوب تلاش کنند و در هفته سوم به خود استراحت دهند، چنين افرادي هفته چهارم را مانند روز اول آغاز خواهند کرد و نتيجه تمام تلاششان را از دست مي دهند. مطمئنا گاهي ناخنک زدن نمي تواند کاملا مانعتان شود و ايرادي ندارد، فقط سعي کنيد براي مدت زمان خيلي طولاني از مسير خارج نشويد. لغزش هاي مکرر نيز نشان دهنده همين امر است.




منبع:روزنامه هفت صبح





ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بخور نخورهاي قبل و بعد از ورزش

کارهايي که براي کاهش اثر پرخوري مي توانيد انجام دهيد

آيا عرق کردن بيشتر در ورزش مساوي چربي سوزي بيشتر است؟

موثرترين ورزش براي سوزاندن چربي شکم کدام است

درمان گودي کمر با ورزش

فوايد شنا براي سلامت روح و روان

بهترين ورزش براي کالري سوزي و تناسب اندام

اشتباهات بدنسازي که مانع از عضله سازي مي شود

چگونه در تعطيلات تناسب اندام خود را حفظ کنيم

کارهاي خانه که به کاهش وزن کمک مي کنند

رازهاي لاغري که از آن بي خبريد

کاهش وزن سريع با 5 حرکت قدرتي

فوايد باور نکردني يوگا بر بدن

10 ورزش ساده براي بالا کشيدن سينه و خوش فرم شدن بازو

ورزش هاي مناسب براي کساني که زياد پشت ميز مي نشينند

چطور کمري باريک داشته باشيم

براي فرم دهي سينه و بازو چه تعداد پوش آپ push-ups لازم است

حفظ تناسب اندام و خطرات مربوط به آن

فوايد و مضرات ورزش شنا

بهترين زمان براي پياده روي چه زماني است ؟

براي داشتن شکمي صاف و سيکس پک چقدر بايد پلانک برويد

براي ورزش در منزل دوچرخه بهتر است يا تردميل

درمان زانو درد و تقويت زانو با 5 ورزش موثر

براي فرم گرفتن باسن چقدر بايد اسکوات بزنيد؟

آيا درد بعد از ورزش باعث قوي تر شدن شما مي شود؟

براي مقابله با فشار خون بالا اين ورزش ها را انجام دهيد

نکات اصلي که در رژيم غذايي عضله سازي بايد رعايت کنيد

کاهش سلوليت در 2 هفته با 11 ورزش موثر

زانو و زانو درد، درمان زانو درد با ورزش

يوگا و سيستم اسکلتي

درمان درد سياتيک پا با چند روش ساده

براي کاهش وزن چند دقيقه پياده روي کنيم؟

رعايت نکات بهداشتي به هنگام ورزش

واقعياتي درباره ورزش

بهترين روش براي از بين بردن چربي شکم

فوايد تمرينهاي يوگا بر بدن

موثر ترين حرکات ورزشي يوگا براي کاهش کمر درد

درمان گردن درد با چند حرکت ساده ورزشي

تاثير ورزش بر سيستم قلب و عروق

نسبت دور کمر به دور باسن چند باشد خوب است؟

از بين بردن سلوليت براي هميشه با 6 حرکت ورزشي

وسايل ورزشي پارک ها تا چه حد موثر هستند و چه کاربردهايي دارند؟

يک توصيه ساده و مفيد براي کاهش وزن

سوزاندن چربي شکم و تقويت کمر به روش سلبريتي هاي هاليوود

سوزاندن چربي شکم با پياده روي فقط با رعايت اين نکات ممکن است

آيا کاهش وزن با ورزش پيلاتس امکان پذير است؟

پيشگيري از گرفتن عضلات پا هنگام دويدن با اين روش ها

باورهاي غلطي که مانع از کاهش وزنتان مي شود

به جاي دراز نشست اين حرکات را انجام دهيد مفيد است

چند ورزش موثر براي مبتلايان به آرتريت