آخرین اخبار

همه بازيگراني که به شبکه جم رفته اند از رابعه اسکويي تا صدف طاهريان سينما

همه بازيگراني که به شبکه جم رفته اند از رابعه اسکويي تا صدف طاهريان

  بزرگنمايي:

چه خبر - مهاجرت بازيگران به شبکه جم

بيکاري در ايران و يا تمايل به کار در فضايي متفاوت همگي از مواردي‌اند که به عنوان دليل مهاجرت بازيگران ايراني به ترکيه از آن ياد مي‌شود، گروهي که آغازگران مسير آنان چکامه چمن‌ماه و ماني کسرائيان بودند.

چکامه چمن‌ماه و ماني کسرائيان

انتشار عکس بدون پوشش متعارف در ايران از چکامه چمن‌ماه در شبکه‌هاي مجازي روشن کرد صحبت‌هايي که درباره خروج او از ايران شنيده مي‌شود، چندان دور از واقعيت نيست تا اينکه به فاصله کوتاهي عکس‌هايي از حضور او مقابل دوبين در ترکيه منتشر شد و سپس تيزرهاي فيلم تلويزيوني «آبي عشق» انتشار پيدا کرد. «اوتوپيا» و «ماگنوليا» از ديگر کارهايي هستند که چمن‌ماه در آن‌ها نقش‌آفريني کرده است.

چمن‌ماه در فيلم «آبي عشق» و «منو تنها نذار»که به عنوان فيلم جنايي و عاشقانه معرفي مي‌شود با ماني کسرائيان همبازي شده بود و اين حضور اثبات وداع دو بازيگر جوان با سينما و تلويزيون ايران بود؛ دو بازيگري که البته در سال‌هاي اخير چندان فعال نبودند.
چمن‌ماه در سال‌هاي اخير در فيلم‌هايي چون «پايان‌نامه» و «گيرنده» ظاهر شده بود و «بودن يا نبودن»، «سهراب»، «بانوي کوچک»، «جايي ديگر»، «شکلات»، «گهواره‌اي براي مادر» و «اعترافات ذهن خطرناک من» را در ايران بازي کرده بود

ماني کسرائيان نيز «بانوي ارديبهشت»، «عشق طاهر»، «هفت پرده»، «ماني و ندا» و «داستان يک شهر» را در کارنامه داشت بعد از 10 سال دوري از سينما در سال 1392 در فيلم «ساکن طبقه وسط» به کارگرداني شهاب حسيني ظاهر شده بود. او در فيلم «سال‌هاي عاشقي» محسن ربيعي نيز بازي مي کند.


رابعه اسکويي

رابعه اسکويي در فيلم تلويزيوني «پياده‌روهاي خالي» به کارگرداني مهدي مظلومي در نقش زني که قدرت تکلم خود را از دست داده بود بازي کرد. اين نخستين حضور او در يکي از محصولات شبکه جم بعد از خروج از ايران بود.
اسکويي که اتفاقا از بازيگران مکمل پرکار ايران محسوب مي شد، کارنامه اي شامل بيش از 20 فيلم سينمايي و نزديک 10 سريال را طي 17 سال فعاليت داشت. «سگ کشي»، «پوپک و مش ماشاالله »، «ميزاک»، «شيرتوشير»و ... در رزومه او ديده مي شود.

او در سال‌هاي اخير در فيلم‌هايي که براي شبکه نمايش خانگي توليد مي‌شد، حضوري پررنگ داشت. از جمله آخرين کارهاي او در سينماي ايران مي‌توان به «نيمه شب اتفاق افتاد» به کارگرداني تينا پاکروان و «يحيي سکوت نکرد» ساخته کاوه ابراهيم‌پور اشاره کرد. او فيلم «تمام من» را نيز در شبکه جم بازي کرده است.


صدف طاهريان

صدف طاهريان را هم مي‌توان جزو نخستين گروه بازيگران مهاجر ايراني به جم دانست. او تقريبا همزمان با اسکويي از ايران خارج شد و تاکنون بيش از آنکه کاري با بازي او به نمايش درآمده باشد، عکس‌هاي او در خارج از کشور در شبکه‌هاي مجازي انتشار يافته است.
از او به عنوان بازيگر «زمين ناهموار» به کارگرداني راوندي ياد شده است. بازي در فيلم‌هاي سينمايي «عصر يخبندان»، «هيچ کجا، هيچ کس» و «پس‌کوچه‌هاي شمرون» از جمله حضورهاي طاهريان در سينماي ايران محسوب مي‌شوند.


بنيامين احمدي

حضور يکي از بازيگران فيلم سينمايي «چ» به کارگرداني ابراهيم حاتمي‌کيا در شبکه جم نيز از ديگر اخباري بود که در رسانه‌ها به صورت گسترده مورد توجه قرار گرفت.
اين‌بار نام بنيامين احمدي به ميان آمده بود؛ بازيگري که در فيلم سينمايي «چ» با حاتمي‌کيا همکاري کرده بود و حالا براي آنکه مقابل دوربين مظلومي قرار بگيرد و با چکامه چمن ماه و رابعه اسکويي همبازي شود به ترکيه رفته بود. او در فيلم تلويزيوني «پياده‌روهاي خالي» نقش‌آفريني کرد و از بازيگران «ماگنوليا»‌ست.


رامسين کبريتي

رامسين کبريتي که در سال‌هاي اخير به واسطه بازي در مجموعه تلويزيوني «ستايش» بيشتر شناخته شد، يکي ديگر از بازيگراني بود که راهي شبکه جم شد. «ولايت عشق»، «تنهاترين سردار»، «شب دهم» و «مدار صفر درجه» از ديگر سريال‌هايي بودند که کبريتي در آن‌ها نقشي ايفا کرده بود. اين بازيگر اواخر دهه 70 و به واسطه بازي در فيلم‌هايي که محبوب جوانان آن سال‌ها بود چون «شب‌هاي تهران»، «پس کوچه هاي شمرون» و «آواز قو» وارد سينما شد.
مدتي بعد از خروج کبريتي از کشور، فريبا نادري همبازي او در سريال «ستايش» اعلام کرد کبريتي به دليل مشکلات مالي و نبود درآمد براي بازيگران در ايران، کشور را ترک کرده است. کبريتي در «ملاقات در مه» به کارگرداني احمد گرشاسبي بازي کرده است.


بهارک صالح‌نيا

در ادامه جريان خروج بازيگران از ايران، يکي از بازيگران «يتيم خانه ايران» تازه‌ترين ساخته ابوالقاسم طالبي هم راهي ترکيه شد. بهارک صالح‌نيا که بعد از رسيدن به ترکيه خود را استعداد کشف نشده‌اي در ايران ناميد، دليل اين سفر را رسيدن به روياهاي خود عنوان کرد؛ روياهايي که رسيدن به آن‌ها حق مسلم اوست. شايد بازي در «ماگنوليا» و «شهرقشنگ» به کارگرداني مهدي مظلومي و «اتوپيا» او را به اين حق رسانده باشد.

در حالي که صالح‌نيا در مسير روياهاي خود قدم برمي‌داشت در اين سو طالبي تصميم گرفت نقش مربوط به او را از فيلم خود حذف کند. اين بازيگر همچنين در نقشي فرعي در فيلم «محمدرسول‌الله» مجيد مجيدي هم نقش‌آفريني کرده بود. او بازيگري را به واسطه همکاري با مهدي فخيم‌زاه در سريال «بي‌صدا فرياد کن» در سال 1385 آغاز کرده بود.


هرمز سيرتي

در حالي جمعيت بازيگران مهاجر ايراني به ترکيه اغلب جوانان هستند، اما در ميان آنان مي‌توان به بازيگري چون هرمز سيرتي هم برخورد که در آستانه 77 سالگي ايران را ترک کرده است.
او از سال 1338 کار هنري خود را آغاز کرده بود و سال 1340 به استخدام وزارت ارشاد درآمده بود. از جمله مجموعه‌هاي تلويزيوني که با بازي او روي آنتن رفته‌اند مي‌توان به «باغ گيلاس» و «سمک عيار»، «رنج و سرمستي» و فيلم‌هاي «سازمان4»، «قانون» و «نقش عشق» اشاره کرد. او بعد از ترک ايران در سريال «شهر قشنگ» به کارگرداني مظلومي مقابل دوربين رفت.
محمد نجفي(بازيگر فيلم 4باندي به کارگرداني محمدجعفر باقري نيا) نيز در «شهر قشنگ» حضور دارد.


بهناز سليماني

بهناز سليماني پيش از آنکه به شبکه جم بپيوندد ايران را ترک کرده بود. او در حالي که مدتي در خارج از کشور به سر مي‌برد تصميم گرفت با اين شبکه وارد همکاري شود و در در «روزي روزگاري آنتاليا» به کارگرداني آتيلا پاک‌نهاد مقابل دوربين برود.


پرديس افکاري

پرديس افکاري از تئاتر وارد سينما و تلويزيون شده بود و در سال‌هاي اخير در فيلم‌هايي «شيرين قناري بود» و «گيرنده» ايفاي نقش کرده بود. مسير بازيگري افکاري در سينما با افت و خيزهايي همراه بود، از جمله اينکه او به مدت 14 سال از سال 1374 تا 1388 در هيچ فيلمي حاضر نشد.
نتيجه اين شرايط نيز خروج او از ايران و پيوستن به شبکه جم بود. «در مسير زاينده رود»، «فکر پليد» و «پنج کيلومتر تا بهشت» از سريال‌هايي بودند که او در آن‌ها بازي کرده بود. «شهر قشنگ» به کارگراني مظلومي از کارهايي است که گفته مي‌شود افکاري در آن حضور دارد.


سپيده ذاکري

از سپيده ذاکري به عنوان بازيگر سريال «روزگار قريب» ياد مي‌شود، بازيگري که در اين مجموعه نقش دختر دکتر قريب را بازي کرده بود. حالا ذاکري هم در جمع مهاجران قرار گرفته است و گويا قصد دارد در «سال‌هاي عاشقي» به کارگرداني محسن ربيعي بازي کند.
آن‌طور که در رسانه‌ها اعلام شده «سال‌هاي عاشقي» درباره زندگي ورزشکار جواني است که به دلايلي به زندان افتاده و به اعدام محکوم مي شود و همسرش از او جدا شده و به ترکيه مهاجرت کرده و با مرد ثروتمندي ازدواج مي‌کند.
ميثم لهاک (بازيگر فيلم‌هاي بازگشت و رازهاي يک خانه) و پوريا ايرايي (بازيگر سريال در حاشيه) از ديگر بازيگران مهاجرت کرده هستند که در «سال هاي عاشقي» حضور دارند.


ساناز زرين‌مهر

چندي پيش خبرهايي درباره پيوستن ساناز زرين‌مهر بازيگر مجموعه تلويزيوني «ساختمان پزشکان» به شبکه جم انتشار پيدا کرد. آنچه که شايعه حضور او در اين شبکه را جدي‌تر جلوه داد عکس مشترکي بود که از او در کنار ماني کسرائيان در فيلم «سال‌هاي عاشقي» محسن ربيعي انتشار يافت.
به اين ترتيب او را هم مي‌توان در جمع بازيگراني قرار داد که ايران را به مقصد ترکيه ترک کرده‌اند. بازي در سريال «ساختمان 85» به کارگرداني مهدي فخيم‌زاده نخستين کار تصويري زرين‌مهر محسوب مي‌شود. سريال «تلاقي» عباس رافعي، سريال «هشت بهشت» به کارگرداني حسين تبريزي و سعيد عالم‌زاده، فيلم هاي «فرشتگان قصاب» سهيل سليمي، «فرزند چهارم» وحيد موساييان و مجموعه «ساخت ايران» به کارگرداني محمدحسين لطيفي از ديگر کارهاي اين بازيگر محسوب مي‌شوند.


مليسا مهربان

مليسا مهربان هم از بازيگراني است که با وجود بازي در فيلم‌هايي چون «بشارت به يک شهروند هزاره سوم»،«آدم باش» و «شکار روباه» تصميم گرفت ايران را به مقصد ترکيه ترک کند. او هم در جمع بازيگران ايراني که به شبکه جم پيوسته‌اند ظاهر شده است. بازي در «ماگنوليا» را مي‌توان نخستين حضور او در مقابل دوربين خارج از کشور محسوب کرد. او در «سيندخت» هم بازي مي کند.


کسري رئوفي و محسن شادي‌بخش

کسري رئوفي پ که اين روزها به عنوان بازيگر سريال «کالري ممنوع» و «شهرقشنگ» با شبکه جم همکاري مي‌کند پيش از اين به عنوان يکي از بازيگران مهمان در سريال تلويزيوني «زير آسمان شهر2» مقابل دوربين رفته بود.

محسن شادي‌بخش که به عنوان طراح گريم در ايران فعاليت داشت بعد از حضور در شبکه جم مقابل دوربين هم رفته است. او در ايران به عنوان يکي از اعضاي گروه گريم در مجموعه‌هايي چون «مختارنامه» ، «ستايش» و «به کجا چنين شتابان» و فيلم سينمايي «صندلي خالي» فعاليت داشت. او بعد از حضور در شبکه جم علاوه بر ادامه کار گريم در سريال «کالري ممنوع» بازي کرده است.


بتسابه کاظمي

بتسابه کاظمي در دوران نوجواني مجري تلويزيون بود و بعدها در ايران به عنوان دوبلور با چنگيز جليلوند همکاري مي‌کرد. او بعد از ترک ايران و پيوستن به شبکه جم در «روزي روزگاري آنتاليا» مقابل دوربين آتيلا پاک‌نهاد رفت. او دوبلور فيلم‌هايي چون «گنجينه» و «پيمان جاودانه زندگي» بوده است.




منبع : bartarinha.ir




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)