آخرین اخبار

نيوشا ضيغمي پس از سالها درباره جراحي بيني و زيبايي اش صحبت کرد! سينما

نيوشا ضيغمي پس از سالها درباره جراحي بيني و زيبايي اش صحبت کرد!

  بزرگنمايي:

چه خبر - جراحي زيبايي نيوشا ضيغمي

زيبايي و خوش پوشي اين روزها بين همه مرسوم شده است و بي شک بازيگران به واسطه شغل شان بيشتر از عموم مردم درگير اين قضيه هستند. در بني بازيگران نيوشا ضيغمي بازگيري است که خوش پوشي و زيبايي اش زبانزد است. بازيگري خوش اخلاق که معتقد است نمي تواند علاقه اش به زيبايي و شيک پوشي را پنهان کند و از سال ها پيش مراجعه کننده پر و پاقرص مراکز زيبايي بوده است. او مثل برخي ديگر از همتايانش به ظاهر شيک و برازنده اهميت مي دهد و برخلاف نظرات مخالف و انتقادهايي که گاهي به او مي شود سعي مي کند هميشه در مراسم مختلف آراسته ظاهر شود.

فقط با جراحي زيبا نمي شويد

مقوله زيبايي يک چيز کاملا سليقه اي است و در کشورهاي مختلف نگرش هاي متفاوتي به زيبايي دارند. هر کس از نگاه خودش يک چيز را زيبا يا زشت تشخيص مي دهد. ولي من فکر مي کنم، زيبايي آدم ها بيشتر از هر چيز به سلامتي روح بر مي گردد و درواقع آنچه در پوست و مو مي بينيم، واکنشي از سلامتي روح است. اين بحث کلي است ولي با توجه به پيشرفت علم و تکنولوژي در مورد مساله پوست و زيبايي، آدم ها اين امکان را دارند که تا سنيني بالا هم بتوانند پوست خيلي خوبي داشته باشند. البته لزوما رسيدگي و مراقبت از پوست نيازي به جراحي ندارد، چون مي توان بدون جراحي هم پوست، مو و دندان خوب و سالمي داشت. اما به هر حال جراحي هم جزيي از زيبايي است که اختيار انجام دادن يا ندادن آن با خود فرد است. اما اصل قضيه اين است که بدانيم در جامعه کنوني، علم پزشکي نسبت به 50 و 100 سال پيش پيشرفت زيادي کرده است. پس چرا از اين علم استفاده نکنيم.

اعتماد به نفس تان را بالا ببريد

هر کس صبح از خواب بيدار مي شود و خودش را در آينه برانداز مي کند براساس حساسي که نسبت به چهره خودش دارد، روزش يا خوب پيش مي رود يا خراب مي شود. زماني که چهره تان را زيبا و سلامت مي بينيد، حال تان خوب مي شود و اعتماد به نفس تان بالا مي رود. يا بالعکس آدمي که اضافه وزن و ظاهري به هم ريخته دارد بي شک حال خوبي نخواهد داشت مگر اين که ظاهرش چندان برايش مهم نباشد.

ولي معتقدم کسي که ظاهرش برايش مهم است طبعا خوب يا بد بودن آن در روحيه اش تاثير مي گذارد. پس با توجه به پيشرفت علم خيلي از افراد اين امکان را دارند که خودشان را تا سنين بالا سالم و جوان نگاه دارند و با اين کار روحيه و اعتماد به نفس خود را هم حفظ کنند.
از جراحي بيني ام پشيمان نيستم


عمل زيبايي در تمام دنيا وجود دارد

راستش را بخواهيد زماني که يک برنامه تلويزيوني موجي درباره عمل زيايي به راه انداخته بود، از من هم دعوت شد که در برنامه حضور داشته باشم. ولي واقعيت اين است که من هميشه از حاشيه فراري هستم و به همين دليل ترجيح دادم حضور نداشته باشم. در نهايت هم ديديم که بحث به شکلي تخصصي پيش نرفت و تاثيري هم نداشت و فقط حاشيه هايي ايجاد کرد.

ببينيد وقتي پزشکان متعددي تخصص هايي در اين زمينه مي گيرند، يعني بحث زيبايي و عمل زيبايي بحث مهمي در دنيا محسوب مي شود. در ضمن جراحي زيبايي نه تنها به عمل بيني يا مثلا پلک چشم و... مربوط نمي شود، بلکه افرادي هستند که در آتش سوزي، تصادف يا حوادث ديگري چهره شان آسيب مي بيند. آن پزشک زندگي را به آن بيمار بر مي گرداند. يا به طور مثال ورزشکاران احتمال شکستگي اجزاي صورت شان خيلي زياد است. وقتي چهره اين افراد مي تواند به حالت اوليه اش برگردد چرا بايد از عمل جراحي حذر کنند؟!

تمام بازيگران مطرح دنيا از اين علم استفاده مي کنند ولي چيزي که در جامعه ما افراد را به فکر وا مي دارد اين است که آدم ها ذهن و فکرشان را رها کنند و تنها به جسم و فيزيک شان بها دهند. با اين شيوه جامعه ما به جامعه اي زيبارو ولي تهي مغز تبديل مي شود. اين جاست که جامعه آسيب پذير مي شود. اما اساس کسي نمي تواند ذات اين ماجرا را زير سوال ببرد. کارخانه هاي متعددي در دنيا محصولات زيبايي توليد مي کنند و در کنار آن پزشکان زيادي درس مي خوانند و تخصص خودشان را در رشته هاي مختلف زيبايي مي گيرند.

پس بي شک نمي توان منکر اين قضيه شد. به نظرم سازندگان آن برنامه مي توانستند خيلي دلسوزانه به اين بحث نگاه کنند. آن ها مي توانستند از اين زاويه به بحث بپردازند که اين ماجرا در کل دنيا هست؛ پس به جاي اين که اصل قضيه را زير سوال ببريد و حتي سرکوبش کنيد؛ مشکلات اين کار را بررسي کنيد.

پوشش برايم خيلي مهم است

يکي ديگر از مباحثي که در مقوله زيبايي مي گنجد، پوشش است. من هم از آن جايي که به واسطه کارم به مکان هاي مختلف رسمي يا غيررسمي زيادي مي روم ناچارم اهميت بيشتري به پوشش ام بدهم. الان پوشش مقوله مهمي است و براي همين صنعت مد و فشن در سراسر جهان، درآمد زايي هاي کلاني دارد. به همين دليل حدود يک سال است که يکي از دوستانم (بهار اربابي) برايم طراحي لباس مي کند. خودم هم به پوشش و مد علاقه مندم و از آن دست بازيگراني نيستم که حتما بايد هنري لباس بپوشم اي پوشش برايم اهميت نداشته باشد. شايد ضعف من باشد ولي برايم مهم است که چه چيزي مي پوشم. به خصوص در مورد خريد کيف و کفش (مي خندد). کيف و کفش را خودم مي خرم و خانم اربابي براساس آنها برايم مانتو طراحي مي کند. خيلي هم اهل خريد برندهاي متفاوت هستم.

نمي خواهم ناتوان شوم

من فکر مي کنم پيري يکي از اتفاقات ناگزير زندگي است و يک جور تکامل محسوب مي شود. براي همين چندان از اين دوره از زندگي نمي ترسم. ولي هيچ وقت ناتواني را دوست ندارم. از زماني که پير مي شويم و هيچ کاري از عهده مان بر نمي آيد واقعا مي ترسم. هميشه يکي از آرزوهايم اين است که اين روزها را تجربه نکنم. شايد اين کمي خودخواهي است ولي ناتواني را دوست ندارم. آدم ها کهنسالي در دنيا داريم که بسيار باانگيزه هستند و در سنين بالا کارهايي مي کنند که خيلي از جوان ها انجام نمي دهند. مثل کوهنوردي و ورزش هاي خيلي سنگين. من هم دوست دارم مانند آنها باشم.

شهرت، شمشير دولبه است

قطعا مقوله پيري براي يک بازيگر با ديگر مردم متفاوت است. در دنياي بازيگري و شهرت، بحث سن جايگاه ويژه اي دارد. به همين دليل در تمام دنيا براي اين افراد بحثي با عنوان روان شناسي براي زمان بازنشستگي بعد از دوران شهرت مطرح است چرا که بازنشستگي، بسياري از بازيگران دنيا را به خودکشي، انزوا و اعتياد کشانده است.

فکر مي کنم يکي از چيزهايي که مي تواند ما را از اين آينده ناراحت کننده دور کند، اين است که روح و ذهن مان را پرورش دهيم تا بزرگ شود. با اين روش از پيري و عواقب آن کمتر آزار خواهيم ديد. چون مي دانيم ما تجربه اي در اختيار داريم که جوان ها ندارند. چيزي داريم که عمري را براي يادگيري آن سپري کرديم و مي توانيم آن را به ديگران بياموزيم. همچنين بايد بدانيم که شهرت يک شمشير دولبه است، پس نبايد چندان به آن مغرور شد.


از جراحي بيني ام پشيمان نيستم

من سال 86 جراحي زيبايي بيني انجام دادم و قبل از آن هم 11 فيلم بازي کرده بودم. اما يکي از دلايلي که بيني ام را جراحي کردم اين بود که خودم از نيمرخ ام خوشم نمي آمد و با چهره ام خوشحال نبودم. حالا اين بحث سليقه اي است، چون برخي معتقدند شکل بيني قبلي ام بهتر بود. البته تغيير محسوسي هم نداشتم چون به پزشکم تاکيد کردم که نمي خواهم بيني ام غيرطبيعي شود. ولي برآمدگي استخواني که روي بيني ام داشتم را دوستش نداشتم. به هر حال ما بازيگر هستيم و اگر چهره مان مصنوعي شود، خيلي از نقش ها را از دست مي دهيم. در نهايت به هيچ عنوان از اين که بيني ام را جراحي کردم پشيمان نيستم. اما بعد از آن عمل جراحي، حاشيه هاي زيادي برايم به وجود آمده.

به خصوص بعد از فيلم «پرتقال خوني» موجي مغرضانه به راه افتاد. در صورتي که من قبل از «پرتقال خوني» فيلم هاي متعددي با بيني خودم بازي کرده بودم ولي بعد از اکران اين فيلم که به عنوان سرمايه گذار هم در آن حضور داشتم، هجمه اي مغرضانه ايجاد شد که اين بازيگر کل چهره اش را عمل کرده و... اين اتفاقات خيلي برايم ناراحت کننده بود.




منبع : مجله ديده بان




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)