آخرین اخبار

4 مشکل اصلي والدين با فرزندان در تابستان + راه حل مناسب روابط عاطفي

4 مشکل اصلي والدين با فرزندان در تابستان + راه حل مناسب

  بزرگنمايي:

چه خبر - چند راه حل مناسب براي مشکلات والدين و فرزندي در تابستان

يکي از سخت ترين فصول سال براي خانواده ها، تابستان است زيرا برنامه ريزي و سرگرم کردن فرزندان کمي مشکل است و بدون برنامه‌ريزي اصطکاک و تنش بين فرزندان سبب عصبي شدن والدين و تبعات منفي براي کودکان مي شود. معمولا با تعطيل شدن مدارس و افزايش تعداد ساعاتي که فرزندان يک خانواده در کنار هم هستند، مشکلات والدين بيشتر مي شود. از دعواهاي بين کودکان بگيريد تا افزايش ساعات تماشاي تلويزيون و بازي با تلفن همراه و تبلت و به هم ريختن ساعت هاي خواب و ... . در اين مقاله نگاهي داريم به 4 مشکل شايع والدين و فرزندانشان در تابستان. در ادامه نيز پيشنهادهايي داريم براي سر و سامان دادن به اين مسائل .

1 - افزايش ساعات مواجهه فرزندان با هم و بالا گرفتن تنش در خانواده

لازم است در تابستان براي کودکان برنامه ريزي داشته باشيد و آن ها را در کلاس هاي متنوع ثبت نام کنيد. کلاس هاي ورزشي از جمله شنا انتخاب خوبي است که سبب تقويت قدرت فيزيکي و جسمي کودکان و فرم گيري اندام هايشان مي شود. کلاس هاي هنري که مورد علاقه کودک باشد هم مناسب است. اگر تعداد فرزندان خانواده زياد است، بهتر است کلاس ها به نحوي انتخاب شود که کودکان در ساعات جدا از هم در کلاس باشند تا تعداد ساعات مواجهه آن ها با هم کمتر شود و تنش ناشي از ارتباط شان کاهش يابد. در صورتي که امکان ثبت نام فرزندان در کلاس هاي هنري-ورزشي وجود ندارد، مادر مي تواند در خانه ساعاتي را به کتابخواني اختصاص دهد. او مي تواند براي کودکاني که توانايي خواندن و نوشتن دارند، کتاب بخرد و از آن ها بخواهد کتاب را خلاصه شده تحويل دهند. نقاشي گروهي نيز برنامه ديگري است که در آن مادر مي تواند کنار فرزندان بنشيند تا آن ها سرگرم شوند. نقاشي به تخليه هيجانات، اضطراب و پرخاشگري بسيار کمک مي کند. از ديگر فعاليت ها خميربازي است که ضمن تخليه هيجانات، خلاقيت را در کودکان افزايش مي دهد. عصرها هم لازم است والدين فرزندان را به خارج از خانه ببرند. بيرون بردن به هزينه بالايي نياز ندارد و مي توان از پارک‌هاي کوچک محلي استفاده کرد. ارتباط کودکان در اين محيط با کودکان همسن و سال خود و استفاده از وسايل بازي تعبيه شده در پارک در تقويت هوش اجتماعي کودکان موثر است.

2 - افزايش وقت گذراني پاي تلويزيون، بازي هاي رايانه اي و شبکه هاي مجازي

به خانواده ها توصيه مي کنيم ساعات مشخصي را براي تماشاي تلويزيون يا استفاده از بازي هاي رايانه اي براي فرزندانشان در تابستان در نظر بگيرند خانواده موظف است براي وقت کودکان برنامه ريزي کند. کودکاني که ساعات طولاني را صرف اين برنامه ها مي کنند، دچار علايم افسردگي و اضطراب مي شوند. کم تحرکي، پرخوري و اضافه وزن هم از ديگر عوارض وقت گذراني پاي تلويزيون است. والدين بايد براي اوقات طولاني تابستان کودکان برنامه ريزي داشته باشند. استفاده از استخرهاي عمومي شنا بسيار توصيه شده است. با توجه به علاقه کودکان مي توان آن ها را در کلاس ژيمناستيک، فوتبال، اسکيت و ... هم ثبت نام کرد. کنار اين کلاس ها ثبت نام در کلاس هاي آموزشي به ميزان کم هم خوب است. البته بايد کلاس با توجه به علايق بچه ها انتخاب شود و هرگز وقت بچه ها با کلاس هاي فشرده و با توجه به علاقه والدين پر نشود.

3 - مختل شدن ساعات خواب کودکان

معمولا کودکان در تابستان تا ديروقت بيدار هستند و اغلب تا ظهر مي خوابند. بعد از بيدار شدن هم وقتشان را پاي تلويزيون و بازي هاي رايانه اي صرف مي کنند. توصيه مي کنيم براي اين که ساعات خواب کودکان به هم نريزد و روزها وقتشان هدر نرود، صبح ها در کلاس هاي ورزشي ثبت نام شوند تا برنامه هميشگي بيدار شدن در صبحگاه را داشته باشند و در عين حال براي عصرها برنامه ديگري در نظر گرفته شود تا کمتر وقت خود را صرف تماشاي تلويزيون و بازي هاي رايانه‌اي کنند. يکي از نکاتي که بايد توجه والدين را به آن جلب کرد، تماشاي فيلم هاي خانوادگي کنار هم است اما برخي فيلم ها مناسب تماشاي هر سني نيست و اگر مادر خانواده به ديدن چنين فيلم هايي اصرار دارد بايد برنامه را ضبط کند يا تکرار آن را در ساعاتي که فرزندان در کلاس هاي تابستاني به سر مي برند يا خواب هستند، تماشا کند. تماشاي فيلم ترسناک همراه با کودکان هم اضطراب زاست و در درازمدت سبب ايجاد ترس هاي خاص در آن ها مي شود. پس نه تنها بايد ساعات خواب و بيداري کودک را در طول تابستان کنترل کرد بلکه بايد به برنامه هايي که کودکان تماشا مي کنند هم توجه کرد.

4 - دوستي و برقراري ارتباط با غريبه ها

وقتي کودکان را به پارک مي بريم، گاهي آشنايي هاي موقتي ايجاد مي شود که ممکن است مورد تاييد خانواده نباشد. اين آشنايي ها گذراست و ويژه فصل تابستان است؛ بنابراين خانواده ها نبايد جز در موارد خاص نگران شوند. نکته اي که بسيار اهميت دارد اين است که والدين هرگز نبايد کودک را در پارک رها کنند. بايد کنار فرزندشان و ساير مادران بنشينند و رفتارها و ارتباطات فرزندشان و دوست‌هاي او را زير نظر بگيرند. وقتي مادر، کودکان را به پارک مي برد، حتما بايد در مورد مسائل امنيتي نيز صحبت کند. او بايد مراقب فرزندانش باشد تا از جلوي چشم او دور نشوند. اگر والدين کودک را به اماکن عمومي مي برند بايد درباره صحبت کردن با غريبه ها، جواب دادن به سوالات آن ها، خوراکي گرفتن از آن ها و ... به کودک اطلاعات کافي بدهند. اين فرهنگ که در خانواده هاي ما رايج است و به همه اطرافيان ناآشنا خاله و عمو گفته مي شود، بسيار اشتباه است. اين القاب را فقط بايد به خاله و عموي اصلي نسبت داد. ساير افراد بايد براي کودک غريبه معرفي شوند. بايد به کودک ياد داد با غريبه ها ارتباط برقرار نکند و همراهشان جايي نرود. اين امکان وجود دارد که غريبه ها قصد آدم ربايي يا آزار جنسي کودکان را داشته باشند.



منبع : salamat.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟