آخرین اخبار

پشيماني معروف ترين بازيگران بخاطر فيلم هاي بد: از بهرام رادان تا بهاره رهنما سينما

پشيماني معروف ترين بازيگران بخاطر فيلم هاي بد: از بهرام رادان تا بهاره رهنما

  بزرگنمايي:

چه خبر -

در عرصه سينما فيلم هايي هست که کارگردانان و تهيه کنندگانش پس ازساخت دوست ندارند از آن هابه عنوان يک تجربه خوش ياد کنند و ازساخت آنها اظهار ناخرسندي مي کنند. حتي بعضي از آن ها برخي آثار رادر کارنامه شان خط مي گيرند.

در اين ميان مهم بازيگران هستند که پس از پذيرفتن نقش ها و بازي در فيلم هاي پيشنهادي در گفت و گو با نشريات ،مجلات تخصصي سينما و خبرگزاري ها از حضوردربعضي آثار سينمايي ابراز پشيماني و حتي عذرخواهي کرده‌اند . حال ممکن است براي پشيماني شان دلايلي موجه يا غير قابل توجيه بياورند اما همين که اين شجاعت و صراحت را دارند که اعتراف کنند از نقش آفريني در برخي فيلم ها پشيمان اند جاي تامل و درنگ دارد.

ولي نکته مهم تر اين است که آيا پس از آن در فيلم ضعيف تري حضور نيافته اند که براي توجيه پشيماني شان از بازي در آن ها عذر بدتر از گناه بياورند؟ در اين نوشتار به پشيماني برخي بازيگران از نقش آفريني در برخي فيلم هايي که در آن ها حضور داشته اند و همچنين دلايلي که براي پشيماني شان آورده اند پرداخته ايم.

تکرارتجربه هاي تلخ

بهرام رادان با اداي احترام به کيميايي از «سربازهاي جمعه» خرده گرفته و گفته است: « به عنوان بازيگر وتماشاگر، فيلم نامه و فيلم «سربازهاي جمعه» را دوست نداشتم و ندارم». وي از «چهارانگشتي» سعيد سهيلي هم به عنوان «تجربه اي تلخ» ياد مي‌کند و مي‌گويد: «فيلم نامه را که خواندم، ديدم نقش متفاوتي است. خودم را کامل در اختيار کارگردان قرار دادم اما نتيجه چيزي نشد که فکر مي‌کردم. «رز زرد» داريوش فرهنگ را نيز به خاطر مسائل مالي پذيرفتم. البته فکر مي‌کردم فيلم خوبي مي‌شود که نشد.» بهرام رادان بيش از همه «ازدواج صورتي» منوچهر مصيري را نقطه تاريک دوران بازيگري‌اش مي‌داند.

سرم را بالا نمي گيرم

مهناز افشار پس از بازي در فيلم ضعيف «امشب شب مهتابه» محمد هادي کريمي تصميم گرفت گزيده‌کار شود . تعارف را کنار گذاشت و بي‌پرده گفت: «اين فيلم فيلمي نيست که مهناز افشار سرش را به خاطر آن بالا بگيرد. نه قصه‌اش را دوست داشتم و نه دستمزد بالايي براي بازي در آن گرفتم. به من گفتند فيلم يک ورژن ايراني از «زندگي من» با بازي نيکول کيدمن است . وي البته به ديگر انتخاب‌هاي اشتباهش نيز اعتراف کرده و گفته است: در کارنامه‌ام «دختري در قفس» قدرت ا... صلح ميرزايي را هم دوست ندارم ودر «نگين» اصغر هاشمي هم نقش اصلا مال من نبود.

بي حوصلگي کارگردان و داستان بي منطق

به عقيده بسياري از منتقدان «دعوت» يکي از ضعيف‌ترين فيلم‌هاي حاتمي‌کياست اما در ميان بازيگرانش فقط ليلا اوتادي نظرش را علني کرد.وي گفت: «خيلي خوشحال شدم اپيزود«دانشجو» با بازي من در «دعوت »حذف شد. چون آخرين بخش فيلم آقاي حاتمي‌کيا بود و به نظرم ايشان يک مقدار بي‌حوصله بودند. هرچه سعي کردم نتوانستم منطقي از داستان اين اپيزود به دست آورم، براي همين با پژمان بازغي تصميم گرفتيم فقط بازي کنيم تا فيلم برداري تمام شود. با اين که با تمرين زياد مخالفم اما چندين جلسه تمرين رفتم و حتي نقش مقابل من 3 بار عوض شد ولي خيلي خوشحالم که «دانشجو» کنار گذاشته شد».

پشيماني کارشناسانه

مهران مديري پس از بازي در «دايره زنگي» اعلام کرد: «دايره زنگي فيلمي نشد که فکر مي‌کردم. شايد خانم بخت آور از نظر خودشان فيلم خوبي ساخته باشند، اما من «دايره زنگي» را اثري خوب در کارنامه‌ام نمي‌دانم». مديري همچنين با اعتراف به اين که از بازي در فيلم «توکيو بدون توقف» پشيمان است اظهار کرد: «از کارگرداني ديگران وقتي برايشان بازي مي کردم، حرص مي خوردم. اما وقتي مي پذيرفتم کاملا خود را مي سپردم و حرفي نمي زدم. وي در برنامه «هفت» نيز تصريح کرد: برخي کارهايم مثل «جايزه بزرگ»، «نقطه چين»، «ويلاي من» و … را اصلاً دوست ندارم وبه نظرم بچه گانه و ضعيف اجرا شده اند.»

تنها اشتباه کارنامه

صابر ابر با انتقاد از فيلم "خواب زده ها"ي فريدون جيراني حضورش در اين فيلم را تنها اشتباه کارنامه بازيگري اش دانسته وگفته است: خيلي صادقانه مي گويم نه تنها دفاعي درباره فيلم ندارم که براي اولين بار مي گويم از اين که در فيلم "خواب زده ها"بازي کرده ام عذرخواهي مي کنم. جيراني کارگردان بيسوادي نيست و فکر مي کنم نتيجه "خواب زده ها" هيچ ربطي به کارگرداني که من مي شناسم ندارد. من فکر مي کردم "خواب زده ها" بناست يک کمدي فانتزي از کار دربيايد. کلي درباره اش حرف زده بوديم و يک ماه و نيم پيش توليد داشتيم. همين چيزهاي ترسناک باعث مي شود ديگر سراغ اين نوع سينما نروم.

لحني که با سليقه ام متفاوت بود

بهاره رهنما پس از بازي در «چارچنگولي» و پيش از آن که به تماشاي اين فيلم بنشيند، در مقابل اين فيلم موضع گرفت و اعلام کرد: ‌«هنوز فيلم را نديده‌ام اما نظرم را در باره دوران قبل از ساخت مي‌گويم که نقشم را دوست ندارم. » رهنما درباره چگونگي پذيرش اين نقش اظهار کرد: «چارچنگولي المان‌هاي يک کمدي پرفروش را داشت، اما وقتي کار شروع شد متاسفانه لحني که از طرف کارگردان (سعيد سهيلي)به فيلم افزوده شد با سليقه من متفاوت بود و چيزي نشد که فکر مي‌کردم. به خاطر قراردادم نمي‌توانستم تا پايان فيلم برداري کار را ترک کنم وگرنه حتما اين کار را مي‌کردم.»

نخست اظهار پشيماني و سپس تکذيب

کامبيزديرباز در برنامه «دورهمي» گفت: از بازي در دو فيلم« اخراجي‌ها » مسعود ده‌نمکي و«سرگيجه»به کارگرداني محمد زرين دست پشيمان هستم و‌اي کاش در اين دو فيلم بازي نمي‌کردم. وي البته روز بعد اعلام کرد: اشاره من درباره پشيماني از بازي در يک فيلم به صراحت درباره کم‌فروش‌ترين فيلم سينما و نقطه مقابل فيلم اخراجي‌ها بيان شد که اسم آن را هم در برنامه آوردم‌. من هيچ اشاره‌اي به پشيماني از بازي در فيلم اخراجي‌ها نکردم؛ چراکه نه تنها از بازي در اين فيلم پشيمان نيستم بلکه به بازي در اخراجي‌ها افتخار مي‌کنم و معتقدم اين فيلم به نوعي مسير زندگي حرفه‌اي من را تغيير داد.

کاش نقشم را بازي نمي کردم

زهرا حاتمي همسر زنده ياد علي حاتمي و مادر ستاره محبوب سينما ليلا حاتمي که سال گذشته در فيلم «در دنياي تو ساعت چند است؟» صفي يزدانيان با دختر و دامادش علي مصفاهمبازي بود در گفت وگو با "شرق" از حضور در "تختي" بهروز افخمي ابراز پشيماني کرده و گفت:«با شروع ساخت فيلم تختي در نقش خودم (همسر علي حاتمي) حضور داشتم که چقدر هم پشيمانم و کاش بازي نمي کردم ، در پروژه «تختي» آقاي شايسته به من پيشنهاد کردند نقش همسر علي حاتمي را خودم بازي کنم. من هم پذيرفتم چون بيشتر فيلم‌برداري هم در خانه من بود در تيتراژ هم آمد: با حضور افتخاري زهرا حاتمي».

تدوين نتيجه کارم را نابود کرد

ژاله صامتي چند سال پيش با فيلمي در جشنواره حضور داشت که حواشي زيادي به همراه داشت. خودش در باره اين فيلم مي گويد: از بازي در فيلم «آخرين بار کي سحر را ديدي؟» به کارگرداني فرزاد موتمن اصلا راضي نيستم. اين فيلم خيلي حواشي داشت و هنوز هم چک هاي من پاس نشده است واقعا براي اين فيلم زحمت کشيدم. دو ماه با اين نقش زندگي کردم اما ماحصل کار در تدوين نابود شد. آن چه که بازي کرده بودم با آن چيزي که ديدم زمين تا آسمان فرق داشت. اين از کارهايي است که از بازي کردن در آن بسيار پشيمان هستم.

اقدامي نسنجيده و عجولانه

محمد رضاگلزار هنوز هم معتقد است بازي در فيلم «زمانه» ساخته حميد رضا صلاحمند اقدام نسنجيده و عجولانه اي بوده است و مي گويد: در مجموع «زمانه» را جزو فيلم‌هاي دوست داشتني ام به حساب نمي‌آورم. ديگر فيلمي ‌که به پشيماني ام منجر شد فيلم «بالاي شهر پايين شهر» (اکبر خامين) بود. فيلمي‌ که قصه درست و حسابي نداشت، به تنهايي بار جذابيت فيلم را به دوش کشيدم. «کلاغ پر» شهرام شاه حسيني هم جزو فيلم‌هايي بود که گلزار به خاطر حضور در آن حسرت مي خورد و مي گويد:«فيلم نامه «کلاغ پر» را اصلا دوست ندارم. منتها براساس قولي که به تهيه کننده داده بودم، در فيلم بازي کردم.»

کارگردان‌ را دوست دارم اما فيلم‌ها را نه

فروتن بارها اعلام کرده است از حضور در دو فيلم «داوودنژاد» پشيمان است. وي مي‌گويد: الان چندان از بازي در فيلم‌هايي نظير «بازنده» و «مجردها» پشيمان نيستم. اما از بازي در دو فيلم «هشت پا» و «ملاقات با طوطي» احساس پشيماني مي‌کنم. گرچه از آشنايي با داوودنژاد و کار با او بسيار خوشحالم. من به عشق فيلم «مصائب شيرين» داوودنژاد با او همکاري کردم و متاسفانه در اين دو کار با فيلم نامه اي از قبل نوشته شده رو به رو نبوديم . داوودنژاد را خيلي دوست دارم ولي اين فيلم‌ها را دوست ندارم. يعني اين سينمايي نيست که من دوست داشته باشم در آن باشم.

اعتراف به کيش و مات

نيما شاهرخ شاهي پس از بازي در فيلم «کيش و مات» اعتراف کرد که اين فيلم يکي از ضعيف‌ترين کارهايش در سينما بوده است. او در اين باره گفت: به يک باره به خودم آمدم و ديدم اين فيلم آن چيزي نشد که فکر مي‌کردم و اين موضوع دلايل متعددي داشت. قانون فيلمي‌که در شهرستان ساخته مي‌شود اين است که يک روز هم نبايد به عوامل اجازه بازگشت بدهند، مثل فيلم «درباره الي» که به شمال رفتند و هيچ کدامشان اجازه بازگشت نداشتند ولي براي کار ما اين اتفاق نيفتاد؛ يک روز بازيگر نمي‌آمد، يک روز فيلم بردار نبود و همين طور پشت سر هم اتفاقات عجيب و غريب مي‌افتاد.




منبع : روزنامه خراسان



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)