آخرین اخبار

شما هم مي خواهيد با يک بازيگر معروف ازدواج کنيد؟!! روابط عاطفي

شما هم مي خواهيد با يک بازيگر معروف ازدواج کنيد؟!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - نکته هايي مهم در ازدواج با بازيگران مشهور

مسلما هيچ‌کس زمان عقد و پيمان زناشويي به جدايي فکر نمي‌کند و همه چيز را خوب و مثبت ارزيابي مي‌کند. طلاق هم چيزي نيست که يک شبه رخ دهد؛ پس خوشبختانه مي‌توان به فکر بود و از آن پيشگيري کرد. هنرمندان به‌ دليل شهرت و محبوبيت خود از جمله افراد تاثيرگذار در جامعه هستند که کوچک‌ترين رفتارشان موردتوجه قرار مي‌گيرد. شايد طلاق و جدايي بازيگران هم از آن دست موضوعاتي باشد که بسياري از ما با شنيدن آن، هم ناراحت مي‌شويم و هم کنجکاو که واقعا چرا؟

چرا يک زوج هنرمند (حداقل يکي از طرفين هنرمند هستند) بعد از مدتي از هم جدا مي‌شوند؟ آيا واقعا ميزان طلاق در هنرمندان بيشتر از ساير افراد است يا نه يا اينکه مي‌گويند تجربه يک زندگي عاشقانه و آرام براي هنرمندان ساده نيست درست است يا نه؟ براي يافتن پاسخ اين سوالات با دکتر عباس رمضاني فراني، روانشناس و عضو هيات علمي انستيتو روانپزشکي تهران و دکتر شهرام اسلامي، روانشناس و مشاور برنامه‌هاي صداوسيما به گفت‌وگو نشستيم. اگر مي‌خواهيد با يک هنرمند زندگي کنيد يا کنجکاو هستيد راجع به آسيب‌شناسي طلاق هنرمندان بيشتر بدانيد، اين گزارش را بخوانيد.

تفکري که غلط از آب درآمد

دکتر عباس رمضاني فراني درباره آمار طلاق بين هنرمندان مي‌گويد: به‌طور کلي متاسفانه ميزان طلاق در کشور ما افزايش يافته که اين افزايش در شهرهاي بزرگ و صنعتي هم بيش از شهرهاي کوچک است. طلاق از آن دست آسيب‌هايي است که علل و عوامل مختلفي مي‌تواند در آن دخيل باشد. به‌تبع همين عوامل بي‌شمار، بايد آموزش‌هاي مختلفي را هم براي پيشگيري از طلاق و حفظ زندگي خانوادگي آموخت. اما آنچه در اين پرونده مدنظر قرار دارد طلاق بين يکي از اقشار جامعه، يعني هنرمندان است.
آمار دقيق يا تحقيق واحدي درباره ميزان طلاق بين هنرمندان وجود ندارد که بتوان برمبناي آن نظر داد و مشخص کرد که آيا طلاق بين هنرمندان بيش از ساير مردم است يا نه. اما چيزي که وجود دارد اين است که هنرمندان به‌دليل شغل، شهرت و محبوبيت خود بيش از ديگران درمعرض ديد و توجه عموم هستند؛ بنابراين طلاق يک زوج هنرمند بيش از ديگران به چشم مي‌آيد. اين موضوع فقط براي ازدواج و طلاق نيست؛ بيماري، فرزنددار شدن، رفتن به خارج از کشور و... هم بين هنرمندان بيشتر ديده مي‌شود. اساسا مردم به‌دنبال فهميدن زندگي هنرمندان هستند و مثلا خبر جراحي يک هنرمند به سرعت در جامعه پخش مي‌شود. اين است که نمي‌توان با قطعيت گفت اين ميزان از طلاق بين هنرمندان بيش از ساير افراد جامعه است يا نه.

نمي‌توان براي هنرمندان نسخه نوشت

دکتر رمضاني فراني در ادامه درباره علل مختلف جدايي زوج‌هاي هنرمند مي‌گويد: عوامل زيادي براي جدايي بين افراد هنرمند مي‌توان عنوان کرد. بسياري از هنرمندان ممکن است مثل افراد ديگر دلايل خاص خود را براي جدايي از همسرشان داشته باشند و نمي‌توان براي همه يک نسخه واحد پيچيد. ممکن است يک هنرمند هم به‌دليل عدم تفاهم، عدم درک متقابل، سردي عاطفي و... از همسر خود جدا شود. اما چيزي که وجود دارد اين است که براي يک هنرمند مسائل بيشتري وجود دارد. مثلا يک هنرمند روابط اجتماعي گسترده‌اي دارد، بايد در بعضي محافل شرکت کند، در خيابان او را مي‌شناسند، مرز زندگي خصوصي‌اش کمرنگ‌تر است و... همه اينها مي‌تواند به‌عنوان عوامل تاثيرگذار در نظر گرفته شود. اين موضوع هم به‌عنوان پيش‌ فرض وجود دارد که تمام اين مسائل بر زندگي خانوادگي تاثيرگذار خواهد بود.

چرا طلاق؟

دکتر اسلامي در اين باره مي‌گويد: هنرمندان کار خود را خيلي دوست دارند، اين حرفه به زمان زيادي نياز دارد، علاقه هم باعث مي‌شود که زمان بيشتري براي آن صرف کنند، درنتيجه ميزان زماني که يک هنرمند براي حرفه و شغل خود صرف مي‌کند بيشتر از وقتي است که با خانواده و همسر خود مي‌گذراند. همين موضوع آغاز نارضايتي همسران هنرمندان است. اين احساس در همسر به وجود مي‌آيد که چون وقت بيشتري براي کار اختصاص مي‌يابد، پس آن‌قدري که بايد مرا دوست ندارد.
وقتي اين موضوع مطرح مي‌شود، کسي که هنرمند است عنوان مي‌کند که وقتي همسرش همه چيز را مي‌داند نبايد اعتراضي وجود داشته باشد. همين‌ها سرآغاز بسياري از آسيب‌ها و دلسردي‌هاست. از طرفي اگر خانم، هنرمند باشد، مسائل مربوط به تعصبات مردانه بيشتر مي‌شود و اين آسيب‌ها هم بيشتر مي‌شود. اين قضيه زماني پررنگ‌تر مي‌شود که خانم از همکاران غيرهم‌جنس خود تمجيد کند. آن‌وقت است که مرد براي اثبات خود، حفظ زندگي، حفظ همسر و روابط خود دچار استرس مي‌شود.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : طلاق

شايد دورکاري مقصر است!

دکتر اسلامي توضيح مي‌دهد: کسي که بازيگر است ممکن است چند ماه شبانه‌روز سرکار باشد، سفر داشته باشد و... بعد از اين ممکن است ماه‌ها بيکار باشد و در خانه بماند. هردوي اين شرايط آسيب‌زاست. يعني هم زماني که فرد دائم سرکار است خلأ به وجود مي‌آيد و زن و شوهر زمان مناسبي کنار هم نيستند و ممکن است دلسردي ايجاد شود، هم زماني که در خانه هستند ممکن است خسته و کلافه شوند و بحث و درگيري به‌وجود آيد. همين عدم تنظيم زماني مي‌تواند مشکلات زيادي را به‌وجود آورد که وقتي فرزنداني هم در ميان باشند کار سخت‌تر مي‌شود.

هواداران دردسرساز

دکتر اسلامي به هواداران هم اشاره مي‌کند و مي‌گويد: هنرمندان به‌ تبع شهرت و محبوبيت خود هواداراني از هر دو جنس دارند. بارها ديده‌ايم که از سمت افراد غير هم‌جنس يک هنرمند در فضاي مجازي، در اينترنت يا حتي تلفن شخصي پيام‌هاي محبت‌آميز زيادي ارسال مي‌شود. اين چيزي است که نمي‌توان انکار کرد. اما در مورد هواداران يک هنرمند مي‌توان گفت که آنچه مي‌تواند در زندگي شخصي و خانوادگي اختلال ايجاد کند نوع پاسخ آن هنرمند نسبت به اين ابراز محبت‌هاست.

يک خانم و يک آقاي بالغ متوجه مي‌شود که اين پيام‌ها از سمت ديگران است و به همسر هنرمندش ارتباطي ندارد و نمي‌تواند جلوي آنها را بگيرد. اما پاسخي که آن هنرمند در برابر پيام‌ها ارسال مي‌کند مهم است و مي‌تواند آغاز يک اختلاف بزرگ باشد.

اگر يک پيام محبت‌آميز از طرف يک فرد ارسال مي‌شود نيازي به پاسخ نيست، حتي اگر پاسخ در جهت پند و اندرز آن شخص باشد. يک هنرمند بايد نسبت به رفتار و حرف‌هاي خود بسيار دقيق و سنجيده عمل کند و بداند که هر چيزي ممکن است باعث ايجاد اختلاف شود.

تنها روش درست برخورد با چنين مسائلي اين است که آن هنرمند در فضاي مجازي يا تلفن شخصي به کسي که پيام نامربوط فرستاده بگويد که به دليل اين پيام نامربوط و غيراخلاقي شما را کلا بلاک مي‌کنم. در اين صورت ديگران هم متوجه مي‌شوند که او شوخي‌بردار نيست و بايد حواس‌شان باشد.

اين خانم/آقا در شأن من نيست!

دکتر شهرام اسلامي توضيح مي‌دهد: يکي ديگر از مسائل زماني رخ مي‌دهد که شهرت يک هنرمند بعد از ازدواج اتفاق بيفتد. در چنين وضعيتي ممکن است هنرمند تصور کند اين خانم يا آقا(همسرش)، حالا که من به شهرت رسيده‌ام و با وضعيت کنوني‌ام، در شأن همسري من نيست. من که مشهور هستم، مي‌توانم همسر بهتري داشته باشم و... من معتقدم اينها به‌دليل رفتارهاي غلط همسران نسبت به يکديگر است. زوجي که رفتار درستي نسبت به يکديگر داشته باشند اصلا وارد چنين ماجراهايي نمي‌شوند.
يک مثال مي‌زنم. مي‌گويند خانم بايد خود را زيبا کند تا آقا عاشق شود؛ من مي‌گويم آقايي که عاشق باشد همسر خود را زيبا مي‌بيند. با استفاده از خلاقيت در عشق يا حتي فانتزي‌ها مي‌توان شوق رابطه و تازگي عشق را حفظ کرد. ما فقط ياد گرفته‌ايم بايد ابراز عشق کرد اما خلاقيت را ياد نگرفته‌ايم. مي‌توانيم «دوستت دارم» را به شکل‌هاي متنوع و خلاقانه‌اي ابراز کنيم.

دو پادشاه در يک اقليم

دکتر شهرام اسلامي معتقد است: يکي از شرايط ديگر بين هنرمندان زماني است که هر دو نفر يک ازدواج هنرمند باشند. چنين وضعيتي هم مزايا و هم معايب خاص خود را دارد. وقتي دو نفر همکار باشند، مسلما شرايط کاري يکديگر را ديده‌اند، مشکلات اين حوزه را مي‌دانند، درک بيشتري نسبت به وضعيت کاري يکديگر دارند و... اين زوج مي‌دانند که ممکن است چه اتفاقات، حواشي و مشکلات مختلفي را داشته باشند.
به‌علاوه شيوه مناسب رفتار با مردم را هم بهتر مي‌دانند و درک مي‌کنند. اما در عين حال مشکلات يک زوج هنرمند بيشتر هم خواهد بود. در شرايطي که يکي از زوجين هنرمند است، وقتي هنرمند از کار فارغ مي‌شود، مي‌تواند در کنار همسرش باشد؛ اما وقتي هر دو هنرمند باشند بي‌نظمي در زمان، بيشتر مي‌شود. زمان فراغت آقا، خانم سرکار است و برعکس. اين است که نديدن‌ها، کم وقت گذاشتن‌ها و‌... بيشتر مي‌شود. به‌علاوه حاشيه‌ها اين‌بار دونفر را درگير مي‌کند؛ زماني براي حاشيه‌هاي آقا و زماني براي حاشيه‌هاي خانم. به‌علاوه دو هنرمند که عاشق شغل‌شان هستند شايد کمي خودخواه‌تر باشند و مسائل ديگري به‌وجود آيد.
يک موضوع ديگر هم در اين ميان وجود دارد و آن رقابت و حس برتري‌جويي است. دو نفر همکار رقابت بيشتري با هم خواهند داشت و هرکدام مي‌خواهد اثبات کند که کارش بهتر است. به‌علاوه دخالت در انتخاب‌ها و کار يکديگر را هم اضافه کنيد که مي‌تواند اختلافاتي را ايجاد کند. البته تمام اينها که گفتيم مسائلي است که ممکن است وجود داشته باشد و الزامي نيست. به‌علاوه برخي از اين مسائل مي‌تواند با برخورد درست، موجب پيشرفت افراد و تحکيم روابط‌شان هم شود. بنابراين هيچ کدام از اين مسائل مطلق و الزامي نيست.

پاي حاشيه‌هاي دردسرساز وسط است

دکتر اسلامي مي‌گويد: مشکلات و حاشيه‌هاي پيرامون هنرمندان در کل شباهت زيادي به هم دارد، اما اين موضوع در فرهنگ‌هاي مختلف متفاوت است. شايد در غرب وجود هواداران جنس مخالف مشکل عمده‌اي محسوب نشود يا مثلا رفت‌و‌آمدهاي زياد خانم هنرمند براي همسرش مشکل چنداني ايجاد نکند و... اما در کشور ما موضوع متفاوت است. در کشورهاي غربي، دست دادن با افراد جنس مخالف پذيرفته شده است اما اينجا عرف و قوانين و مذهب چنين اجازه‌اي نمي‌دهد. به‌علاوه حاشيه‌هايي که درباره هنرمندان به وجود مي‌آيد و مردم نسبت به آنها واکنش نشان مي‌دهند هم مسلما در کشورهاي مختلف متفاوت است. بنابراين اگرچه ذات حرفه هنر يکي است و مشکلات خاص خود را دارد اما ممکن است با توجه به فرهنگ، مشکلات متفاوتي بروز يابد.

شهرت جدا، وظيفه جدا

دکتر رمضاني به تفکيک شغل از زندگي اشاره مي‌کند و مي‌گويد: بين هنرمندان هم اين‌طور نيست که بگوييم همه فلان ويژگي را دارند يا همه آنها به فلان موضوع اهميتي نمي‌دهند و... به‌هرحال هنرمندان هم هرکدام ويژگي‌هاي خاص خود را دارند و بايد مطابق اين ويژگي‌هاي خاص نظر داد. اما چيزي که اهميت دارد اين است که هنرمند بتواند تا حد امکان شغل و حرفه خود را از زندگي شخصي خود جدا کند.
چنين فردي بايد بداند که به‌ هرحال همسر يک آقا يا خانم است و اين چيزي وراي محبوبيت اجتماعي‌اش است. بايد بداند به‌عنوان همسر يا پدر چه وظايفي دارد و در اين مورد نبايد شهرت و محبوبيت خود را وارد کند. هميشه مي‌گويند بايد مشکلات را پشت در گذاشت، درباره هنرمندان مي‌توان گفت يک هنرمند بايد شهرت خود را پشت در خانه بگذارد و مثل يک همسر واقعي وارد خانه شود.

اگر مي‌خواهيد با يک هنرمند ازدواج کنيد

دکتر رمضاني به کساني که قصد دارند با هنرمندان ازدواج کنند، مي‌گويد: يکي از نکاتي که درباره زندگي با يک فرد هنرمند وجود دارد اين است که فردي که مي‌خواهد با يک هنرمند پيمان ازدواج ببندد بايد به‌طور مشخص اين حرفه و شغل را بشناسد. اين فرد بايد بداند که يک هنرمند زندگي خاص و ويژگي‌هاي خاص خود را دارد، يک هنرمند ممکن است ساعات نامشخصي سرکار باشد، دير به خانه برگردد، سفرهاي شهرستان يا حتي خارج از کشور داشته باشد، هواداران زياد و مسلما از جنس مخالف خواهد داشت، ممکن است نتواند مانند يک شخص عادي در جامعه حاضر شود و... همه اينها جزء مواردي است که توصيه مي‌کنيم يک نفر قبل از ازدواج با هنرمند، بداند و با در نظر گرفتن همه شرايط، همه امتيازات و مشکلات بتواند تصميم بگيرد که چنين شرايطي را مي‌پذيرد و مي‌خواهد با چنين شخصي ازدواج کند يا خير. مسلما وقتي شرايط براي افراد مشخص و شفاف باشد بهتر مي‌توانند آينده خود را ترسيم کرده و آن را بپذيرند. به‌علاوه بعد از ازدواج هم همسر يک فرد مشهور بايد بپذيرد که شرايط همسرش به عنوان يک هنرمند چيست و بتواند مسائل را براي خود تحليل کند.

دکتر اسلامي هم در اين باره معتقد است: کسي که مي‌خواهد با يک بازيگر ازدواج کند بايد بداند که از بسياري از محاسن زندگي عادي محروم است. اگر يک زن و شوهر در يک رستوران مي‌توانند به‌راحتي صحبت کنند، يک زوج هنرمند چنين امکاني را ندارند. اگر يک زن و شوهر عادي مي‌توانند هرشب همديگر را ببينند، يک زوج هنرمند چنين امکاني را ندارند و... رفتار هنرمندان زير ذره‌بين است و بايد اينها را دانست و بعد تصميم گرفت. به‌علاوه کسي که قصد ازدواج با يک بازيگر را دارد اول بايد به خودباوري و اعتماد به نفس رسيده باشد که بداند هيچ‌کس ديگري نمي‌تواند جاي او را بگيرد. چنين کسي بايد با سيل عظيم هواداران خصوصا از جنس مخالف رو‌به‌رو شود و ببيند آيا مي‌تواند اين را بپذيرد يا نه.



منبع : مجله سيب سبز



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟