آخرین اخبار

شما هم آدم حواس پرتي هستيد؟!! شادکامي و موفقيت

شما هم آدم حواس پرتي هستيد؟!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - با حواس پرتي ام چه کنم؟

تعلل در انجام کار روي همه افراد تاثير بد خود را مي‌گذارد. اين مشکل براي بيشتر افراد زماني رخ مي‌دهد که خسته و بي‌حوصله هستند، اما براي بعضي‌ها اهمال‌کاري مي‌تواند يک اعتياد کامل محسوب شود. آن‌ها تمام روز، کار خود را به درستي انجام نمي‌دهند و وقتي‌که به خانه مي‌روند براي انجام امور عقب افتاده تا اواخر شب ديوانه‌وار کار مي‌کنند. اهميت اين موضوع زماني بيشتر مي‌شود که شما در اداره هنوز درگير کار هستيد ولي دوست داشتيد در آن زمان کنار دوستان و خانواده خود از لحظات لذت مي‌برديد.

روانشناسان دانشگاه Case Western آزمايش جالبي را انجام داده‌اند که طي آن از دانشجويان خواسته‌شد تا به جاي تعيين تاريخ دقيق براي ارايه مقالات خود، يک بازه تاريخي را براي آن‌ها مشخص کنند. محققان تاريخي را که دانشجويان به سراغ مقالات خود رفتند پيگيري نمودند و اين را با سطح استرس و سلامت کلي آن‌ها مقايسه کردند. دانشجوياني که در لحظات باقي‌مانده آخر به سراغ مقالات رفته‌ بودند استرس عميق‌تري داشتند و مشکلات سلامتي بيشتري نسبت به ديگران در آن‌ها ديده مي‌شد. آن‌ها همچنين نمرات بدتري را در کلاس و براي مقالات خود کسب نمودند.

نگران‌کننده‌ترين بهانه‌هايي که به ما کمک مي‌کنند تا در کار خود سهل‌انگاري کنيم به شرح زير است. دليل نگران‌کننده بودن آن‌ها اين است که مقابله با آن‌ها کار بسيار دشواري است. براي هر مورد راهبرد‌هاي پيشگيرانه‌اي ذکر شده‌ است، بنابراين مي‌توانيد زماني‌که احساس خوبي براي انجام کارها نداريد بر تعلل غلبه کنيد و کارايي خود را بالا ببريد.

نمي‌دانم از کجا شروع کنم

هنگامي‌که انجام يک وظيفه به خصوص دشوار است، بايد تمام وقت خود را براي تکميل آن صرف کنيد. هيچ احساسي بهتر از اين نيست که وقت ارزشمند خود را براي کاري صرف مي‌کنيد که بسيار دشوار است و سخت در پي انجام آن هستيد. کليد کار اينجاست که نبايد به خودتان اجازه ترسيدن دهيد تا روي کار و تمرکز شما وقفه ايجاد کند. زماني‌که وظيفه‌اي سنگين به نظر مي‌رسد، تصور دشواري آن را از بين ببريد.

تقسيم کارها به دوره‌هاي کوتاه‌تر (که تلاش براي انجام آن‌ها تضمين شده‌ باشد) به شما اجازه مي‌دهد تا از مخمصه بيرون بياييد. با اين روش پيش از اينکه به خودتان بياييد، وظيفه‌اي که قرار بود انجام‌ شدنش ناممکن باشد به اتمام مي‌رسد. زماني که درگير کاري مي‌شويد، عدم فعاليت بزرگترين دشمن شما به حساب مي‌آيد.

خيلي حواس‌پرت هستم

براي بسياري از ما، شروع يک پروژه بزرگ چالش سختي است. معمولا مشغول کارهاي کوچک‌تري مي‌شويم که ما را از وظيفه اصلي دور مي‌کند. پاسخ به ايميل‌ها، زنگ زدن به دوستان، بررسي آنلاين اخبار و موارد ديگر باعث مي‌شوند که از مسير درست فاصله بگيريم.
مشغول بودن همان مثمر ثمر بودن نيست. وقتي‌ که خودتان را در انجام کار بزرگي ناتوان مي‌بينيد، کمي صبر کنيد و تصور اين را بکنيد که در صورت امتناع از انجام آن چه اتفاقي خواهد افتاد. حواس‌ پرتي باعث مي‌شود تا توجه شما نسبت به عواقب کار دور شود و حسي به آن نداشته‌ باشيد. به خودتان ياد‌آوري کنيد که اگر در خيال‌پردازي‌ها باقي بمانيد چه اتفاقي رخ مي‌دهد. اين روش خوبي است که حواس‌پرتي را کمتر مي‌کند و تمرکز شما را بالا مي‌برد.

انجام اين کار خيلي راحت است

وظايفي که بسيار آسان هستند مي‌توانند به طرز شگفت‌آوري براي ما خطرناک باشند، زيرا وقتي که آن را کنار مي‌گذاريد، تخمين زماني که براي تکميل آن نياز است کار ساده‌اي است، اما سرانجام هنگامي که به سراغش‌ مي‌رويد، متوجه مي‌شويد که وقت کافي براي انجام (يا حداقل تکميل) آن وجود ندارد. اگر کاري بيش از حد آسان به نظر مي‌رسد، تصوير بزرگتري از آن را در ذهن خود تجسم کنيد، چراکه بدين وسيله امور پيش پا افتاده به يک کار اصلي و جزئي از وظايف مهم شما تبديل مي‌شود.

من اين کار را دوست ندارم

اهمال‌کاري هميشه در مورد يک کار بسيار ساده يا خيلي سخت وجود ندارد. گاهي اوقات، اصلا دوست نداريد که آن را انجام دهيد. به عهده گرفتن وظيفه‌اي که شما هيچ علاقه‌اي به آن نشان نمي‌دهيد مي‌تواند بسيار سخت باشد. متاسفانه هيچ راه بدون خطايي وجود ندارد تا از طريق آن به خودتان ياد بدهيد به دنبال نکات جالب قضيه باشيد، زيرا بعضي از موارد به هيچ ‌وجه توجه شما را به خود جلب نخواهد کرد. در عوض اينکه انجام اين کارها را به زمان ديگري موکول کنيد، قانوني را تعيين کنيد که قبل از به پايان رساندن کار خود، پروژه يا وظيفه ديگري را به عهده نگيريد.

فکر نمي‌کنم از پس انجام آن بر بيايم

فرض کنيد سرپرستي يک پروژه به عهده شما گذاشته‌ مي‌شود. در واقع، کسي که اين درخواست را از شما داشته‌ است مي‌خواهد در مدت مشخصي آن را انجام دهيد. با اين حال، اين موضوع فکر شما را درگير خود مي‌کند و تصور مي‌کنيد که نمي‌توانيد آن را انجام دهيد. علاوه بر اين نمي‌توانيد براي جبران تصميم اشتباه خود به گذشته برگرديد. اگر بي‌خيال اين کار بشوم چه پيش مي‌آيد؟ چگونه مي‌توانم از پس اين کار بر بيايم؟ و … اين‌ سوالات تا جايي پيش مي‌روند که بهترين گزينه براي شما تنها دوري از شکست مي‌شود.
اهمال‌کاري باعث مي‌شود که شما از استعداد و توانايي‌هاي ذاتي خود غافل شويد. وقتي زمان خود را صرف کار بيهوده مي‌کنيد، به اين معني است که اعتماد به نفس نداريد. به ياد داشته‌ باشيد زماني که مسير خود را پيدا کرديد تنها مي‌توانيد نگاه رو به جلو داشته‌ باشيد، چرا که اگر به چيزي خارج از محدوده ديد خود بنگريد، از مسير و هدف اصلي خارج مي‌شويد. ترس از انجام اشتباه شما را به سمت شکست سوق مي‌دهد. بايد ذهن خود را به سمتي ببريد که بتوانيد با داشتن اعتماد به نفس روي نکات مثبت تمرکز کنيد و از اين طريق به موفقيت برسيد. زماني‌که باور داريد مي‌توانيد کاري را انجام دهيد، خودتان را براي پيروزي آماده مي‌کنيد.



منبع : itresan.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد