آخرین اخبار

ميوه و سبزيجات را چگونه براي چند هفته تازه نگه داريم؟ خانه و دکوراسيون

ميوه و سبزيجات را چگونه براي چند هفته تازه نگه داريم؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - ترفندهاي نگهداري ميوه و سبزيجات

آيا عادت داريد پول‌تان را براي خريد چيزهاي بي‌دوام دور بريزيد؟ احتمالا خير. با اين حال، بسياري از افراد به‌طور معمول پول‌شان را صرف خريد مواد غذايي بي‌دوام مي‌کنند. به گزارش سازمان حفاظت از منابع طبيعي، 40درصد از مواد غذايي توليد شده در ايالات‌متحده پس از فروش به هدر مي‌رود. اگر بتوانيم يک‌سوم از مقدار هدر رفت مواد غذايي را کاهش دهيم، مي‌توانيم به تعداد زيادي افراد گرسنه غذا بدهيم.

آيا مي‌دانيد بيشترين هدررفت مواد غذايي متعلق به کدام دسته است؛ توليدات تازه. تنها 48درصد از مواد غذايي توليد شده خورده مي‌شود و باقي آن هدر مي‌رود. به گزارش سازمان ملل متحد، فروشگاه‌هاي مواد غذايي در بسياري از کشورهاي توسعه‌يافته، فرصت‌هايي در‌اختيار مصرف‌کنندگان قرار مي‌دهند که آنها را به خريد مواد بيشتر از آنچه نياز دارند، تشويق مي‌کنند. تنها راه‌حل اين مشکل اين است که محصولات تازه کمتري بخريد يا حين خريد، هوشمندانه‌تر عمل کنيد.

نگهداري سيب

سيب بايد در دماي 30 تا 32درجه سانتيگراد نگهداري شود؛ کافي است دما 10درجه گرم‌تر باشد تا سيب به‌سرعت پخته شود. اگر مي‌خواهيد سيب تا چندين هفته دوام بياورد، بايد آن را در يک کيسه پلاستيکي و به دور از سبزيجات در يخچال نگهداري کنيد، چون گاز اتيلني که از سبزيجات منتشر مي‌شود، باعث رسيدن سريع‌تر ميوه‌ها مي‌شود. در ضمن بهتر است سيب‌هايي را که زيادي رسيده‌اند يا فاسد شده‌اند از بقيه جدا کنيد، چون اين سيب‌ها مي‌توانند تمام محتواي سبد ميوه شما را فاسد کنند. بهتر است اول سيب‌هاي بزرگ را بخوريد، چون سريع‌تر مي‌رسند و پخته مي‌شوند.

نگهداري چغندر

چغندر بين 2 تا 4ماه در يخچال و فريزر دوام مي‌آورد. قبل از بسته‌بندي، قسمت‌هاي سبز چغندر را جدا کنيد و بعد آنها را در يک کيسه پلاستيکي سوراخ‌دار در يخچال بگذاريد.

نگهداري کلم

کلم تازه بهترين طعم را دارد؛ اما مي‌توان آن را تا 2ماه درون يک کيسه پلاستيکي در يخچال نگهداري کرد. شما مي‌توانيد از کلم در کنار کاهو و ساير سبزيجات برگ‌دار در تهيه سالاد استفاده کنيد. بيشتر سبزيجات سالادي به‌دليل محتواي آب‌شان زود پژمرده مي‌شوند. در ضمن بهتر است کلم را بدون برش و خرد کردن درون يخچال قرار دهيد، زيرا باعث خراب شدن طعم و مزه آن خواهد شد.

نگهداري هويج

رمز نگهداري از هويج اين است که آن را خشک نگه داريد، چون رطوبت زيادي دارد و سريع پوسيده مي‌شود. اگر هويج را در کيسه‌هاي پلاستيکي نگه مي‌داريد، يک دستمال کاغذي در کيسه بگذاريد تا رطوبت کيسه را جذب خود کند. با اين کار مي‌توانيد آنها را چند هفته يا حتي چند ماه تازه نگه داريد.

نگهداري سير

سير در دماي 60 تا 65‌درجه سانتيگراد و رطوبت متوسط، بيشترين دوام را دارد. اگر خانه‌اي بزرگ و خشک داريد، بهتر است سير را در کابينت آشپزخانه نگهداري کنيد. همچنين مي‌توانيد بوته‌هاي سير را درون کيسه‌هاي پلاستيکي در يخچال نگهداري کنيد. اگر سير برش خورده را در يخچال بگذاريد، تمام مواد غذايي موجود در يخچال عطر و طعم سير مي‌گيرند. اگر سير را در سرما نگه داريد، پس از قرار گرفتن در دماي اتاق سريعا جوانه خواهد زد، بنابراين تا حد امکان سير را در يخچال يا فريزر نگهداري کنيد و تنها براي مصرف آنها را از يخچال بيرون بياوريد.

نگهداري سيب‌زميني

بهترين دماي ممکن براي نگهداري از سيب‌زميني 40درجه سانتي‌گراد است. سيب‌زميني با نور ميانه خوبي ندارد، چون باعث مي‌شود سريعا سبز شود. زيرزمين و انباري معمولا جاي مناسبي براي نگهداري از سيب‌زميني هستند. با اين کار مي‌توانيد سيب‌زميني را 2 تا 4ماه سالم نگه داريد. بهتر است آنها را دور از پياز و سيب بگذاريد. اين دو ماده غذايي گازي توليد مي‌کنند که باعث تسريع روند پوسيدگي سيب‌زميني مي‌شود. سيب‌زميني شيرين دوام زيادي ندارد، بنابراين هر چه سريع‌تر آنها را مصرف کنيد.

نگهداري شلغم

شلغم زرد منبع ويتامين‌هاي‌A و C، پتاسيم و فيبر است؛ از آنجايي که اين ماده غذايي به مدت چند ماه در يخچال و فريزر دوام مي‌آورد، گزينه خوبي براي انبار کردن است. شما مي‌توانيد آنها را در کيسه‌هاي پلاستيکي درون يخچال نگه داريد.

نگهداري زردآلو

اگر مي خواهيد براي مدت کوتاه ميوه هايي مانند زردآلو، گلابي و آلو را نگهداري کنيد، بهتر است که آنها را در کيسه پلاستيکي و در يخچال بگذاريد اما براي مدت طولاني تر بهتر است که آنها را در ميان کاغذ يا روزنامه و در محيطي خشک، تاريک و خنک قرار دهيد.

آخرين انتخاب، سبزيجات منجمد

سبزيجات منجمد آخرين انتخاب موجود هستند. از آنجايي که اين سبزيجات تا چند ساعت پس از بيرون آوردن از يخچال منجمد مي‌مانند، انتخاب سالم‌تري از اسفناج، مارچوبه، نخودفرنگي و ساير سبزيجات هستند که ممکن است عمر زيادي نداشته باشند.

نگهداري تربچه سفيد

تربچه سفيد از گونه‌هاي قرمز که در فصل بهار در تهيه سالاد استفاده مي‌شوند، تندي بيشتري دارند، بنابراين اگر به‌دنبال سبزيجات تازه و سالم هستيد، روي تربچه‌هاي قرمز خيلي حساب باز نکنيد. شما مي‌توانيد آنها را مثل هويج نگه داريد. براي اين کار، کافي است قسمت سبز را جدا کرده و آنها را در يک کيسه پلاستيکي و به‌همراه يک دستمال کاغذي براي جذب رطوبت در يخچال بگذاريد.

نگهداري کرفس

کرفس از‌ جمله سبزيجات ريشه‌داري است که در اکثر فروشگاه‌هاي محصولات کشاورزي عرضه مي‌شود. اين سبزي عطر و طعم ملايمي دارد. کرفس عاشق رطوبت است، از اين رو آن را در يک ظرف پلاستيکي و در قفسه‌اي مجزا در يخچال يا فريزر نگهداري کنيد. اگر کرفس در شرايط بهينه نگهداري شود تا چندين هفته در يخچال دوام مي‌آورد.

نکته مهم : بايد توجه داشته باشيد که تمام مطالبي که در اين گزارش آورده‌ايم براي زماني است که مجبور هستيد موادغذايي و برخي سبزيجات را براي مدت طولاني‌تري نگهداري کنيد، در غيراين صورت بهتر است از موادغذايي تازه استفاده کنيد. محققان علم تغذيه بر اين باورند که استفاده از مواد غذايي تازه بهترين گزينه تغذيه‌اي است و هرچه کمتر از مواد مانده و نگهداري شده استفاده کنيد، سالم‌تر خواهيد بود.

کدوي سفيد دور از نور

انواع کدو بين 2 تا 6ماه دوام مي‌آورند؛ براي نگهداري از کدو بهتر است آن را در يک جاي تاريک بگذاريد. هر يک از کدوها را در يک طبقه مجزا بگذاريد تا جريان هوا بين آنها برقرار باشد.

پياز تا يک سال؟

پياز در هواي خشک و درجه حرارت 30 تا 50درجه سانتي‌گراد تا يک سال دوام مي‌آورد. اگر جاي خوبي براي نگهداري از پياز نداريد، آنها را در کيسه‌هاي سوراخ‌دار ريخته و در کابينت آشپزخانه نگه داريد. با اين کار، پياز تا چند ماه دوام خواهد آورد.



منبع : مجله سيب سبز



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

نکاتي مهم و خواندني درباره مايع نرم کننده حوله و لباس

14 مورد استفاده از مايکروويو که تا به حال نمي دانستيد

ضد عفوني کردن سبزيجات، نکته هايي که بايد بدانيد!

گياه آپارتماني تان را بر اساس فنگ شويي انتخاب کنيد

چگونه لکه وايتکس را از روي لباس پاک کنيم؟

بهترين روش انتخاب و نگهداري از پياز

3 اشتباه ساده در دکوراسيون داخلي که خانه تان را دلگير مي کند

آموزش درست کردن عروسک با جوراب هاي قديمي + عکس

9 گل آپارتماني کم نور که به خانه تان انرژي مي دهند!

يک خانه تکاني اصولي با چند فوت و فن ساده!!

روش هايي براي يک خانه تکاني آسان و سريع به روش مارتا استوارت

با چند مواد پاک کننده طبيعي آشنا شويد !

سبزه عيد امسال تان را با تخم کدو درست کنيد

سبزه عيد : مدلهاي مختلف سبزه عيد را چگونه درست کنيم؟

نکاتي درباره نحوه صحيح استفاده از شامپو فرش

خانه تکاني نوروز با شوينده هاي طبيعي!!

در خانه تکاني اين قسمت هاي فراموش شده را فراموش نکنيد!!

آموزش تصويري تنگ کردن شلوار جين

خانه تکاني، شيشه ها را اينگونه برق بياندازيد!

ترفندهاي خانه تکاني، اين بار قسمت هاي سخت خانه!!

اگر در منزلتان باغچه داريد به اين توصيه ها توجه کنيد!

با کدو تنبل يک گلدان زيبا درست کنيد

در استفاده از ماشين لباسشويي اين اشتباهات را انجام ندهيد!

جلوگيري از جوانه زدن سيب زميني با يک روش ساده!

از بين بردن بوي سوختگي غذا با راهکارهايي موثر و ساده

9 ادويه پرکاربرد را بشناسيد، از خواص، کاربرد تا شرايط نگهداري

ادويه اصل را با اين ترفندها به راحتي تشخيص دهيد

اين رنگ ها تاثير منفي روي احساسات تان مي گذارند!!

تخت خواب ارزان با پالت هاي چوبي، ايده هايي نو با سبک روستيک

تزيين کاغذ ديواري با ايده هايي جالب و زيبا

مدل کابينت سفيد 2018، جديدترين مدل هاي کابينت آشپزخانه

در دکوراسيون اتاق کودک سايبان ها را چگونه نصب کنيم؟

کاغذ ديواري با 10 طرح شگفت انگيز

جديدترين کاغذ ديواري 2018 که اتاق خواب تان را رويايي مي کند!

پرده ريسه ايي، جديدترين مدل پرده که مي توانيد در خانه درست کنيد + آموزش

ليمو عماني خانگي را با اين دستور درست کنيد و لذت ببريد

دکوراسيون داخلي ويلاي مجلل التون جان در بورلي هيلز

از بين بردن لکه مبل با چند نکته ساده

نگاهي به 8 خانه حيرت انگيز تيلور سويفت Taylor Swift

دکوراسيون پاييزي با 7 رنگ که عاشقش مي شويد!!

گل هاي آپارتماني را با اين ايده ها زيبا و متفاوت بچينيد!!

طراحي دکوراسيون حمام کوچک با وسايل ارزان قيمت

دکوراسيون اتاق پسرانه با 11 ايده خلاقانه

چيدمان لوازم آرايش در منزل با چند ايده شيک و کم هزينه

جديدترين تم هاي تولد و بادکنک آرايي 2018

از بين بردن لکه هاي عرق از روي لباس

چطور بادمجان شيرين و بي دانه انتخاب کنيم؟

معجزه سنگ هاي رودخانه اي در دکوراسيون داخلي!!

آبغوره هاي خانگي را چگونه نگهداري کنيم که کپک نزند؟

تميز کردن مايکروفر در عرض چند دقيقه با يک روش آسان و ساده