آخرین اخبار

پاسخ هاي رئيس بيمارستان جم به سوالات پرونده کيارستمي و واکنش تند بهمن کيارستمي اخبار پزشکي

پاسخ هاي رئيس بيمارستان جم به سوالات پرونده کيارستمي و واکنش تند بهمن کيارستمي

  بزرگنمايي:

چه خبر - ناگفته‌هاي رييس بيمارستان جم از پرونده "کيارستمي"و واکنش بهمن کيارستمي نسبت به اظهارات وي

دکتر تدين‌فر،مديرعامل بيمارستان جم در جمع خبرنگاران ايسنا، ايرنا و روزنامه سپيد درباره موضوعات درماني مرحوم "عباس کيارستمي" گفت: من وارد قضاياي درماني نمي‌شوم؛ چراکه پرونده در اختيار سازمان نظام پزشکي و در حال بررسي است و مراجع قانوني بايد به اين سوالات پاسخ داده و اظهار نظر کنند. ما امروز فقط پاسخگوي سوالات بيمارستاني هستيم.

بيماري "کيارستمي" چه بود؟

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره برخي شايعاتي مبني بر عدم انجام کلونوسکوپي براي مرحوم کيارستمي افزود: مرحوم کيارستمي يک بار در بيمارستان آراد و يک بار هم در بيمارستان جم مورد کلونوسکوپي قرار گرفتند و بيماري‌شان که "تومور روده بزرگ" بود، از اين طريق تشخيص داده شد.

185 ميليون تومان؛ هزينه درمان کيارستمي در بيمارستان جم

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره هزينه‌هاي درمان "کيارستمي" و ميزان پولي که از خانواده‌اش در طول درمان دريافت شده گفت: در ابتداي ورود آقاي کيارستمي به بيمارستان تنها شش ميليون تومان به عنوان وديعه از سوي بيمارستان دريافت شد؛ اين درحاليست که کل هزينه‌هاي بستري‌شان که در دو مرحله بستري شدند که مرحله اول آن از 17 اسفند 94 تا 7 ارديبهشت 95 بود و مرحله دوم که از 11 ارديبهشت 95 تا 13 اين ماه بود، حدود 185 ميليون تومان شده است.

وي برخي شايعات مبني بر نبود متخصص عفوني در جريان درمان اين کارگردان کشورمان را رد کرد و گفت: متخصص عفوني هم در روند درمان‌شان حضور داشته و همواره در بيمارستان متخصص عفوني حضور دارد.

"کيارستمي" را دستيار عمل کرد يا جراح؟

تدين‌فر در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه آيا دستيار دکتر احمد مير، کيارستمي را جراحي کرده است يا خير؟ گفت: کار درمان آقاي کيارستمي را تيم درمان که متشکل از جراحان در رشته‌هاي مختلفي که بيمار به آن نياز داشت، انجام مي‌داد. جراح عمومي اين تيم نيز بسيار باتجربه هستند. بنابراين تيم درمان برايشان اقدام مي‌کرد.

وي در پاسخ به سوال ديگري درباره برخي گفته‌ها مبني بر عدم حضور دکتر مير در يکي از جراحي‌ها درست است يا خير؟ گفت: يکبار در جراحي کيسه صفرايشان دکتر مير حضور نداشتند، اما تيم جراحي حضور داشته و اين اقدام را انجام دادند.

جراحي عوارض دارد

وي با بيان اينکه اصل پرونده‌ها و رونوشت‌هاي درماني آقاي کيارستمي در اختيار مراجع قضايي است، گفت: بنابراين هرآنچه را که از سوي مراجع قضايي اعلام شود، مي‌پذيريم. بحث قصور را نيز بايد سازمان نظام پزشکي اعلام کند. اما بايد توجه کرد که جراحي عوارض دارد و در هر کجا ممکن است رخ دهد و هيچ کس نمي‌تواند ادعا کند که جراحي عارضه‌اي ايجاد نمي‌کند مگر اينکه هيچ جراحي انجام نداده باشد.

تدين‌فر تاکيد کرد: آقاي دکتر مير جراح بي‌تجربه‌اي نيست و بيشترين اعمال جراحي اين بيمارستان توسط وي انجام مي‌شود. هم خودش فرد تحصيل کرده‌اي است و هم پدر و عمويشان فرهيخته و با تجربه هستند. دکتر مير 20 سال است که تجربه دارد و صدها عمل در خدمت پدر و عمويشان انجام داده‌اند.

وي در پايان تاکيد کرد: ما با اين حرف‌ها نمي‌خواهيم آرامش افکار عمومي بر هم ريزد و به همين دليل هم تا کنون سکوت کرده و هيچ صحبتي انجام نداده‌ايم.

و حالا بخوانيد واکنش بهمن کيارستمي را به اظهارات دکتر تدين فر، رئيس بيمارستان جم را:


بهمن کيارستمي در پي اظهارات اخير رييس بيمارستان جم درباره‌ي روند درمان عباس کيارستمي،توضيحاتي داد. بهمن کيارستمي در اين متن که در اختيار ايسنا گذاشت،آورد:

« در تاريخ پنجم مرداد در خبري با عنوان "ناگفته‌هاي رييس بيمارستان جم از پرونده کيارستمي" دکتر تدين‌فر اظهاراتي را درباره روند درمان بيان نموده‌اند. در اين اظهارات سه نکته حائز اهميت است و به توضيح بيشتر نياز دارد:

اول: دکتر تدين فر:"متخصص عفوني هم در روند درمان‌شان حضور داشته و همواره در بيمارستان متخصص عفوني حضور دارد."

بهمن کيارستمي: دکتر مازيار پارسا که با عنوان متخصص عفوني در بيمارستان جم فعاليت مي‌کنند و به گفته خودشان پزشک مشاور عباس کيارستمي بودند از 2 تا 15 فروردين در بيمارستان حضور نداشتند و شخصا در اين زمان پزشک عفوني ديگري را بر بالين او نديدم. دکتر احمد مير حتما به خاطر دارند که در تنها تماس تلفني که در طول غياب ايشان در فروردين ماه داشتيم از اين بابت ابراز نگراني کردم. اين نگراني تا جايي پيش رفت که در شب دوازدهم فروردين و بلافاصله بعد از عمل چهارم از آقاي دکتر گويا خواستم تا در بيمارستان حضور يابند و ايشان نيز قبول زحمت کردند و روز بعد با کمک وزارت بهداشت تيمي از پزشکان عفوني تشکيل شد. بعدها که با خود آقاي تدين‌فر صحبت از غياب پزشک عفوني در طول تعطيلات نوروز شد، ايشان از پزشکي نام بردند که در غياب دکتر پارسا جايگزين ايشان بودند اما امروز هرچه فکر کردم آن نام را به خاطر نياوردم، براي همين به سايت بيمارستان جم مراجعه کردم تا از روي نام و تخصص ليست پزشکان اين بيمارستان نام متخصص عفوني جايگزين دکتر پارسا را بيابم. ولي در اين ليست تنها نام دکتر مازيار پارسا به عنوان متخصص عفوني ذکر شده و پزشک عفوني ديگري در ليست پزشکان اين بيمارستان نيست.

دوم. دکتر تدين فر: "يکبار در جراحي کيسه صفرايشان دکتر مير حضور نداشتند، اما تيم جراحي حضور داشته و اين اقدام را انجام دادند."

بهمن کيارستمي: "طبعا انجام عمل جراحي بدون تيم جراحي امکان پذير نيست و قطعا جراحاني در عمل جراحي سوم حضور داشته‌اند. اما دکتر احمد مير تنها در آن عمل غايب نبودند و عمل جراحي چهارم در تاريخ 12 فروردين نيز در غياب ايشان انجام شد.

سوم. دکتر تدين فر:"بحث قصور را نيز بايد سازمان نظام پزشکي اعلام کند. اما بايد توجه کرد که جراحي عوارض دارد و در هر کجا ممکن است رخ دهد و هيچ کس نمي‌تواند ادعا کند که جراحي عارضه‌اي ايجاد نمي‌کند مگر اينکه هيچ جراحي انجام نداده باشد."

بهمن کيارستمي: با توجه به شکايت‌هاي بسياري که از بيمارستان جم در مراجع قضايي طرح شده آقاي دکتر تدين‌فر حتما مي‌دانند که در مفاهيم حقوقي ميان "قصور پزشکي" و "تقصير" تفاوت هست. تفاوت قصور با تقصير در آن است که قصور به خطايي اطلاق مي‌شود که سهوا سرزند، درحالي که تقصير به خطاي عمدي اطلاق مي‌شود. در همين راستا ماده 295 قانون مجازات اسلامي خواندني است: "هرگاه کسي فعلي که انجام آن را برعهده گرفته يا وظيفه خاصي را که قانون بر عهده او گذاشته است، ترک کند و به سبب آن، جنايتي واقع شود، چنانچه توانايي انجام آن فعل را داشته است جنايت حاصل به او مستند مي‌شود و حسب مورد عمدي، شبه عمدي، يا خطاي محض است، مانند اين که مادر يا دايه‌اي که شير دادن را برعهده گرفته است، کودک را شير ندهد يا پزشک يا پرستار وظيفه قانوني خود را ترک کند."»

کارگردان «خانه دوست کجاست؟» که براي ادامه درمان بيماري خود به فرانسه سفر کرده بود، در سن 76 سالگي و در ماه تولدش تير ماه درگذشت.

اين کارگردان سرشناس سينماي ايران و هنرمند عکاس که از اسفند سال 94 تا اوايل ارديبهشت 95 به دليل انجام چند عمل جراحي در ناحيه روده در بيمارستان بستري شده بود و در ماه‌هاي اخير هم چندين بار به بيمارستان مراجعه کرده بود، سرانجام بنا به تصميم خودش 8 تير ماه براي تکميل مراحل درمان به پاريس رفت.

عباس کيارستمي در هفتم ارديبهشت هنگام ترخيص از بيمارستان در آخرين گفت‌وگويش با ايسنا اظهار کرد: من امروز از بيمارستان مرخص مي‌شوم، اما اين مرخصي به معناي بهبودي کامل نيست. 50 روز در بيمارستان بوده‌ام و اميدوارم بتوانم پروسه بهبودي‌ام را در خانه ادامه دهم.




منبع:isna.ir




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

يک دليل ديگر براي اين که غذاي مانده نخوريد

زمان انجام حجامت و فوايد حجامت

براي حفظ سلامت در سفر چه کنيم؟ قبل از مسافرت بخوانيد

کمبود اين ويتامين=عصبانيت و پرخاشگري

آب چاق مي کند يا لاغر؟

اسپري بيني ضد افسردگي توليد شد

استفاده از ذرت دام در چيپس و پفک چه خطري دارد؟

اقدامات لازم در زمان سوختگي چهارشنبه سوري

علت ايجاد طعم تلخ در دهان چيست؟

کمبود ويتامين D و بيماري آسم چه ارتباطي با هم دارند؟

قرص آهن چاق مي کند؟قرص آهن معادل چقدر خوراکي است؟

آيا صداي يک ترقه مي تواند باعث کاهش شنوايي شود ؟

سه خوراکي موثر در کاهش قندخون

عوارض عمل بيني و بوتاکس را بدانيد و بعد تصميم بگيريد

آيا باکتري هاي کاهو خطرناک هستند؟ روش صحيح شستن کاهو

کاهش فشار خون با ورزش

ارتباط عود مجدد ام اس با آلرژي غذايي

چه آزمايش هايي را ناشتا مي گيرند؟

باورهاي غلط راجع به سرماخوردگي:ليمو شيرين،شلغم،سوپ بخوريد و ...

نکته بهداشتي روز: تورم گره‌هاي لنفاوي

دو خوراکي مفيد جهت اسهال کودکان

اگر عصرها حمام مي رويد حتما اين مطلب را بخوانيد

موثرترين واکسن آنفلوانزا کدام است؟

ابداع روشي براي پيشگيري از عفونت زخم با پروبيوتيک ها

ويروس هپاتيت A تا چند وقت زنده مي ماند؟ + راههاي انتقال هپاتيت A

کبد چرب نوعي هپاتيت غيرويروسي + وضعيت هپاتيت در ايران

قابليت سرطان کشي در بدن انسان

اگر فشار خون داريد در هواي سرد خيلي بيشتر مراقب باشيد

چرا کامران تفتي دچار حمله قلبي شد؟ در زمان حمله قلبي چه بايد کرد؟

چرا برخي مبتلايان به ديابت نابينا مي شوند؟

بوسيدن راه انتقال خطرناک ترين ويروس ها، لطفا بچه ها را نبوسيد!

تشخيص زردي نوزاد در 10 دقيقه با نانو حسگرهاي جديد

دردي که با مسکن درمان نمي شود، چه زماني خطرناک است؟

ميزان ابتلا به ايدز افزايش يافته يا کاهش؟

آيا تبليغ درمان قطعي ديابت در ماهواره واقعيت دارد؟

توصيه هاي وزارت بهداشت به کساني که حيوان خانگي دارند

آيا کم کاري تيروئيد و پرکاري تيروئيد با سرطان ارتباطي دارند؟

اگر مي خواهيد چشم هايتان را ليزيک کنيد، حتما اين مطلب را بخوانيد

اگر مبتلا به کم خوني هستيد، بيشتر مراقب آلودگي هوا باشيد!

خطر مرگ در کمين افرادي که زياد مي خوابند

آيا دخترزا بودن يا پسرزا بودن بعضي خانم ها واقعيت دارد؟

راههاي پيشگيري ازمبتلا شدن به کمردرد

ورزش علائم يائسگي را کاهش مي دهد

پيش بيني بيماري هاي قلبي از کودکي امکان پذير شد

مهار سلول هاي سرطاني با قرص زعفران

درمان شنوايي با يک راهکار جديد

شراب دست ساز چگونه باعث مرگ و نابينايي مي شود؟

کشف روشي جديد براي کاهش قند خون با مواد خوراکي

افزايش طول عمر با 5 عادت ساده

توصيه هاي وزارت بهداشت به دانش آموزان در سال تحصيلي جديد