آخرین اخبار

اين علائم نشان مي دهند که شما افسردگي داريد! سلامت روان

اين علائم نشان مي دهند که شما افسردگي داريد!

  بزرگنمايي:

افسردگي بيشتر با کاهش ميل جنسي همراه است نه افزايش علاقه به رابطه جنسي اما برخي افراد براي غلبه بر افسردگي يا استرس خود به رابطه جنسي روي مي آورند.

نشانه هاي عجيب افسردگي

زياده روي در خريد

شايد احساس کرده باشيد علاقه تان به خريد از کنترل خارج شده است. برخي افرادي که دچار افسردگي ميشوند اجبار وسواسي براي خريد از مغازه يا اينترنت دارند. به نظر ميرسد اين کار استراتژي است که فرد براي تقويت عزت نفس يا پرت کردن حواس خود به کار ميگيرد اما خريد درماني (retail therapy) سر خوشي کوتاه مدت است چون افسردگي پشت اين رفتار را برطرف نميکند.

مصرف الکل

در کشورهايي که مصرف الکل آزاد است، يک سوم افرادي که افسردگي شديد دارند دچار سوء استعمال الکل ميشوند. اگر احساس ميکنيد براي غلبه بر اضطراب و افسردگي خود نياز به مصرف الکل داريد احتمالا شما نيز از آن دسته افراد هستيد. الکل خود ماده اي افسرده کننده است بنابراين مصرف آن دوره هاي افسردگي را شديدتر و دفعات آن را بيشتر ميکند.

فراموشکاري

افسردگي ميتواند علت شماره يک فراموشکاري يا سردرگمي باشد. مطالعات نشان ميدهند که افسردگي يا استرس طولاني مدت ميزان کورتيزول بدن را افزايش ميدهد و اين به نوبه خود بخشي از مغز که به حافظه و يادگيري مرتبط است را کوچک و ضعيف ميکند. کاهش حافظه مرتبط با افسردگي به نظر ميرسد در افراد مسن تر شديدتر باشد. نگران نباشيد، خبر خوب اين است که درمان افسردگي ميتواند مشکلات حافظه مربوط به افسردگي را بهبود ببخشد.

اعتياد به اينترنت

برخي افراد تعاملات اجتماعيِ مجازي را به روابط واقعي ترجيح ميدهند و زمان بسيار زيادي را در اينترنت ميگذرانند. اين رفتارها ميتواند از نشانه هاي افسردگي باشد. مطالعات نشان ميدهند بين افسردگي زياد و استفاده زياد از اينترنت ارتباط وجود دارد. افرادي که زمان زيادي از اينترنت استفاده ميکنند و دائما در آن سرگردان هستند، بيشتر از ديگران براي پورنوگرافي، بازيها و روابط آنلاين زمان صرف ميکنند.

زياده روي در خوردن

مطالعه اي که در سال 2010 در دانشگاه آلاباما انجام شد نشان داد جواناني که دچار افسردگي هستند، بيشتر دچار اضافه وزن دور کمر ميشوند که خطر بيماري قلبي را در آنها افزايش ميدهد. مطالعات ديگري نيز ارتباط بين افسردگي و زيادي روي در خوردن به ويژه در افراد ميانسال را نشان داده اند. درمان افسردگي ميتواند به درمان اين مشکلات رفتاري کمک کند.

دزدي کالا از فروشگاه

حدود يک سوم از افرادي که کالايي را از فروشگاه ميدزدند (شاپ ليفتينگ)، از افسردگي رنج ميبرند. دزدي از فروشگاه به برخي افراد که به واسطه افسردگي احساس ميکنند ضعيف و بي ارزش هستند، احساس قدرت و اهميت ميدهد. همچنين احساس بي حسي ناشي از افسردگي را خنثي ميکند. براي افرادي که به خاطر افسردگي از فروشگاه کالا دزدي ميکنند، احساس ناشي از آن مهم است نه کالايي که دزديده اند.

کمردرد

مطالعات نشان ميدهد که افسردگي ميتواند عامل زمينه ساز کمردرد مزمن باشد. يک پژوهش در اين زمينه نشان داد که 42 درصد از افرادي که کمردرد مزمن دارند، پيش از آغاز کمردردشان، افسردگي داشته اند. با اين حال افسردگي اغلب مورد اغماض واقع شده و تشخيص داده نميشود چون اکثر افراد از ارتباط افسردگي با درد فيزيکي آگاهي ندارند. عکس اين امر نيز صادق است به اين صورت که دردهاي مزمن خطر افسردگي را افزايش ميدهند.

رفتارهاي جنسي پر خطر

افسردگي بيشتر با کاهش ميل جنسي همراه است نه افزايش علاقه به رابطه جنسي اما برخي افراد براي غلبه بر افسردگي يا استرس خود به رابطه جنسي روي مي آورند. افزايش بي بند و باري جنسي، بي وفايي به همسر، عقده جنسي و رفتار پر خطر جنسي مانند رابطه جنسي غير ايمن همگي ميتوانند نشانه هاي افسردگي باشند. اين رفتارها تاثيرات منفي جدي بر سلامت و کيفيت زندگي فرد ميگذارند.

اغراق هيجانات

اغلب افرادي که گرفتار افسردگي هستند هيجان کمي از خود بروز ميدهند اما گاهي نيز هيجان بيش از حد نشان ميدهند. اين افراد ممکن است ناگهان تحريک پذير و پرخاشگر شوند. ممکن است اين افراد احساس شديد غم، نااميدي، نگراني يا ترس بروز دهند. اگر فردي که معمولا هيجان زيادي از خود نشان نميدهد، هيجان شديدي بروز دهد ممکن است پاي افسردگي در ميان باشد.

قمار

قمار احساس هيجان ايجاد ميکند بنابراين اگر فردي علاقه زيادي به قمار دارد، ممکن است از افسردگي رنج ببرد. در افرادي که به قمار علاقه زيادي دارند احتمال افسردگي و سوء استعمال الکل خيلي بيشتر از ديگران است. بسياري از کارشناسان ميگويند اين افراد پيش از شروع قمار مضطرب و افسرده هستند. نتيجه قمار هر چه که باشد، از نظر رواني حاصلي براي فرد در بر نداشته و احساس افسردگي را آرام نميکند.

سيگار

افسردگي احتمال سيگار کشيدن را دو برابر ميکند. طبق گزارش مرکز کنترل و پيشگيري بيماريهاي امريکا افرادي که به شدت سيگاري هستند (بيش از يک پاکت سيگار در روز مصرف ميکنند) و افرادي که هنوز چيزي از بيدار شدنشان نگذشته، عادت دارند سيگارشان را روشن کنند به احتمال زياد افسرده هستند. اگر چه افراد سيگاري افسرده کمتر سيگار را ترک ميکنند اما اين کار عملي است. برنامه هاي ترک سيگار که تکنيکهاي مشابه تکنيکهاي درمان افسردگي دارند مانند درمان رفتاري شناختي يا داروهاي ضد افسردگي، در اين زمينه موثر هستند.

بي توجهي به خود

ميدانيد ارتباط بستن کمربند ايمني در اتومبيل و افسردگي چيست؟ در صورتي که بر خلاف گذشته ديگر توجهي به اصول مراقبت از خود نميکنيد ممکن است دچار افسردگي و عزت نفس پايين شده باشيد. نشانه هاي آن از مسواک نزدن و نبستن کمربند ايمني تا بي توجهي به معاينات پزشکي يا وضعيتهاي مزمني مانند بيماري قلبي يا ديابت ميتواند متفاوت باشد. در صورت درمان افسردگي اين معضل نيز برطرف ميگردد.

تهيه و ترجمه : گروه سلامت سيمرغ

اختصاصي سيمرغ



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

لکنت زبان در کودکان

واکنش هاي کودکان نسبت به مرگ

روش هاي آشنا کردن کودکان با احساساتشان

افسردگي در نوجوانان را با اين علايم تشخيص دهيد

ترس هاي تخيلي کودکان را چگونه کنترل کنيم

تا چه سني بايد موبايل و تبلت را از کودکان دور نگه داريم

چطور به حرف زدن کودکمان کمک کنيم

9 علامت نشان دهنده بدرفتاري و سوء استفاده از کودکان

چرا خواب نمي بينم ؟ براي خوب خوابيدن چه کنم؟

گلي که دشمن استرس است

درمان ناخن جويدن با چند روش ساده و موثر

مزاج مغز شما سرد, گرم, خشک يا تر است؟

کاهش علايم شيزوفرني با مکمل هاي غذايي

کاهش ابتلا به افسردگي با زود بيدار شدن و تغيير عادت هاي صبح

راه هاي پيشگيري از فروپاشي عصبي و کنترل اعصاب در مشکلات

استرس و اضطراب شديد داريد اگر اکثرا اين علايم جسماني را تجربه مي کنيد!

9 علامت نشان دهنده بدرفتاري و سوء استفاده از کودکان

ناخن جويدن در مورد شخصيت شما چه مي گويد + روش درمان

راه هاي پيشگيري از فروپاشي عصبي و کنترل اعصاب در مشکلات

چطور به حرف زدن کودکمان کمک کنيم

تا چه سني بايد موبايل و تبلت را از کودکان دور نگه داريم

5 قدم براي روبرو شدن با خاطرات ترسناک و پشت سر گذاشتن آن ها

افسردگي چه تاثيري بر ميل جنسي مي گذارد؟

کاهش ابتلا به افسردگي با زود بيدار شدن و تغيير عادت هاي صبح

کاهش علايم شيزوفرني با مکمل هاي غذايي

ترس هاي تخيلي کودکان را چگونه کنترل کنيم

درمان ناخن جويدن با چند روش ساده و موثر

افسردگي در نوجوانان را با اين علايم تشخيص دهيد

گلي که دشمن استرس است

روش هاي آشنا کردن کودکان با احساساتشان

چرا خواب نمي بينم ؟ براي خوب خوابيدن چه کنم؟

چگونه از افسردگي پس از سقط جنين پيشگيري کنيم

آنچه درباره آزمايش اعتياد نمي‌دانستيد

با اين روش ترمز استرس را بکشيد

افسردگي در کمين کودکان چاق

واکنش هاي کودکان نسبت به مرگ

آموزش مهارت هاي مقابله با استرس

لکنت زبان در کودکان

الکسي تيميا alexithymia چيست و چه ارتباطي با مشکلات روحي دارد؟

چرا پزشک ها بيشتر از هر شغل ديگري خودکشي مي کنند؟

عکس پروفايل شما چه حقايقي را در مورد شخصيت تان بر ملا مي کند؟

چرا ستاره هاليوود تماشاي کارتون سيندرلا را براي دخترش ممنوع کرد؟

چرا بيماري هاي روحي و رواني در بين دانشجويان فزايش يافته؟

افسردگي چيست؟

آيا شما هم وسواس داريد؟

دليل و درمان حرف زدن در خواب

افسردگي در مردان چه تفاوتي با افسردگي در زنان دارد؟

کاهش استرس با ماساژ نقاطي خاص در بدن

آيا آلزايمر ارثي است؟

درمان موثر دردهاي مزمن با بخشيدن ديگران!!