آخرین اخبار

طراح لباس هاي زيباي ميشل اوباما و شکيرا چه کسي است؟ مد و لباس

طراح لباس هاي زيباي ميشل اوباما و شکيرا چه کسي است؟

  بزرگنمايي:

چه خبر - با طراح لباس شکيرا و ميشل اوباما آشنا شويد!!

دنياي مد و طراحي به‌ ويژه در عرصه پوشاک و لوازم بهداشتي و آرايشي يکي از پرطرفدارترين و در عين حال دشوارترين عرصه‌هاي رقابتي است. هر ساله چهره‌ها و دانشجويان بسياري با تلاشي مضاعف به دنبال پيدا کردن جاي پايي در اين درياي پر تلاطم هستند اما نام‌هاي معدودي هستند که در اين راه به موفقيت مي‌رسند و با اطمينان مي‌توان گفت نام‌هاي انگشت‌شماري هستند که به جايگاه اسطوره‌هاي اين عرصه ارتقا پيدا مي‌کنند.
نشريه معتبر تايم اخيرا در فهرستي، صد اسطوره برتر عرصه طراحي و مد را در گروه‌هاي مختلفي مانند طراح، برند، عکاس، مدل و سردبير و منتقد نشريات مد معرفي کرده است .

اولين نامي که در اين فهرست به چشم مي‌خورد عزالدين‌عليه است. عزالدين روز 26 فوريه 1940 در تونس به دنيا آمد. والدينش گندم‌کار بودند اما خواهر دو قلوي او کسي بود که الهام‌بخش ورود او به عرصه خياطي و طراحي لباس‌هاي زنانه شد. او از طريق يکي از دوستان فرانسوي مادرش با نشريه مد ووگ آشنا شد و علاقه شديدش به اين رشته باعث شد با دروغ گفتن درباره سن خود، خيلي زود وارد دانشکده اکول دوبراکس تونس شود. در اينجا بود که او اولين بار بصورت آکادميک با مسئله فرم بدن انسان آشنا شده و در رشته مجسمه‌سازي شروع به تحصيل کرد.

178086.jpg178086.jpg

او پس از فارغ‌التحصيلي به عنوان دستيار خياط زنانه مشغول به کار شد و خيلي زود مشتريان خصوصي براي خود پيدا کرد. در سال 1971 براي کار در رشته طراحي مد راهي پاريس شد و در آنجا به عنوان خياط در برند معروف کريستين ديور مشغول به کار شد. با شروع جنگ الجزاير او مجبور به ترک اين شرکت شد و پس از آن براي دو برند گاي لاروش و تيري ماگلر کار کرد. اما در نهايت در اواخر دهه 1970 آتليه شخصي خود را افتتاح کرد. او مدت نزديک به 20 سال در اين آتليه کوچک خياطي فعاليت کرد و در اين مدت براي چهره‌هاي معروف فرانسه از «ماريا هلن دو روث‌چايد» تا «لوئيس دو ويلمورين» و «گرتا گاربو» لباس طراحي کرد.

او اولين مجموعه آماده خود را در سال 1980 رونمايي کرد و بعد از آن به آتليه‌اي بزرگتر به نام پارک رويال نقل مکان کرد. سال 1984 وزارت فرهنگ فرانسه عليه را به عنوان بهترين طراح سال و مجموعه لباس‌هاي او را به عنوان بهترين مجموعه لباس آماده در مراسم «جوايز مد» انتخاب کرد. اين مراسم براي عليه بسيار خاطره انگيز شد زيرا «گريس جونز» خواننده مشهور آن زمان وي را در آغوشش به روي سن آورد.

اما شتاب اصلي در روند پيشرفت کاري عليه زماني اتفاق افتاد که ملکا ترينتون و نيکول کراسات، دو تن از قدرتمندترين سردبيران و منتقدان نشريات مد در مجلات «دپچ مد» و «اله» در سرمقالاتي کار او را تحسين کردند.

عزالدين‌عليه طراح لباس شکيرا

عزالدين‌عليه طراح لباس شکيراعزالدين‌عليه طراح لباس شکيرا

در سال 1980 آندري پوتمان، يکي از طراحان داخلي آن زمان در حالي که يکي از کت‌هاي طراحي شده توسط عليه را بر تن داشت در بلوار مديسون قدم مي‌زد که يکي از خريداران برند «برگدوف گودمان» از او پرسيد کتي که بر تن دارد را چه کسي طراحي کرده است و همين معرفي مختصر و کوتاه آغاز اتفاقاتي شد که نهايتا به فروش گسترده محصولات عليه در نيويورک و بورلي هيلز منجر شده و تا جايي پيش رفت که عليه در سال 1988 در اين دو شهر نيز دو آتليه افتتاح کرد.

لباس‌هاي شب چسبان او بسيار موفقيت آميز بود و باعث او را به نام «سلطان لباس چسبان» بشناسند. از جمله کساني که لباس‌هاي متعدد طراحي‌شده توسط عليه را در مراسم مختلف بر تن داشتند مي‌توان به نام‌هايي چون گريس جونز، تينا ترنر، راکل ولچ، مدونا، جنت جکسون، بريجت نيلسون، نائومي کمبل، شکيرا و بسياري نام‌هاي بزرگ ديگر اشاره کرد.

azzedine-alaia-fall-2011-couture-x468.jpgazzedine-alaia-fall-2011-couture-x468.jpg

در دهه 1990 و بعد از مرگ خواهرش، عليه از صحنه مد کنار رفت هر چند بصورت گاه به گاه براي مشتريان خصوصي خياطي مي‌کرد و مجموعه آماده‌اي را نيز رونمايي کرد که موفقيت چشمگيري داشت. او مجموعه خود را در يک ساختمان کوچک در فرانسه رونمايي کرد که هم فروشگاه، هم کارگاه و هم استوديوي طراحي او شده بود.

در سال 1996 عليه در نمايشگاه دوسالانه مد فلورانس شرکت کرد و يکي از لباس‌هاي شب خود را در آنجا به نمايش گذاشت. عليه در سال 2000 قرارداد همکاري را با برند پرادا امضا کرد که بسياري آن را اوج دوباره فعاليت‌ها او مي‌دانند. در پي موفقيت‌هاي پياپي طراحي‌هاي او تحت برند پرادا، او در سال 2007 توانست نام برند خود را از پرادا بازخريد کند و دوباره طراحي‌هايش را با نام خودش عرضه کند. البته کفش‌ها و کالاهاي چرمي طراحي شده توسط او هنوز هم تحت نام پرادا توليد و عرضه مي‌شوند.

هر چند عليه همچنان از ورود به عرصه‌هاي پول‌ساز مد مانند طراحي کيف‌هاي دستي و ادکلن خودداري کرده است اما استقلال کاري و علاقه به کالاهاي لوکس متمايز او را به يکي از ماندگارترين اسطوره‌هاي طراحي مد تبديل کرده است.

کاترين لوردور، سردبير مجله مد فرانسوي ماري کلير در دهه 1980 اخيرا در مصاحبه با نشريه کراود گفته بود: «مد مرده است. امروزه طراحان چيزي خلق نمي‌کنند، تنها لباس مي‌سازند تا مردم و نشريات دربارشان صحبت کنند. اما پول واقعي در ادکلن و کيف دستي است. مسئله اصلي آنها وجهه است. اما عليه همچنان سلطان است. او آنقدر باهوش است که نه تنها مي‌تواند مردم را وادار به صحبت درباره خود کند بلکه تنها زماني نمايشگاه برگزار مي‌کند که چيزي براي نمايش داشته باشد، يعني در چارچوب زماني خودش. حتي زماني که براي پرادا کار مي‌کرد نيز آزاد بود و کار خودش را مي‌کرد».

 طراحي لباس براي ميشل اوباما طراحي لباس براي ميشل اوباما

طراحي لباس براي ميشل اوباما

ميشل اوباما بانوي اول آمريکا يکي از مشتريان دايم عليه است. او در مراسم ملاقات با مسئولان ايالتي در مقر ناتو در فرانسه در سال 2009 يکي لباس بدون آستين و دامني کوتاه بر تن داشت که عليه آنها را طراحي کرده بود. در مراسم افتتاح سالن باله آمريکا در نيويورک نيز ميشل اوباما يکي از لباس‌هاي عليه را بر تن داشت. انتخاب عليه تونسي به عنوان طراح لباس، شکستن سنت استفاده بانوهاي اول آمريکا از طراحان آمريکايي براي لباس‌هاي خود بود.

کارلا بروني، بانوي اول فرانسه در ملاقات رسمي از اسپانيا در سال 2009 نيز يکي از لباس‌هاي عليه را بر تن داشت و در سال 2008 نيز دولت فرانسه نشان شواليه هنر را به عزالدين عليه اهدا کرده بود.
اما نشريه تايم در معرفي اين اسطوره مد در مقام شماره يک فهرست صد نفره خود مي‌نويسد: «هر چند طراحان ديگر به دنبال جلب نظر منتقدان و خريداران مد هستند اما عزالدين عليه کاري کرد که صنعت به سراغ او برود. اين طراح تونسي در مجلات تبليغ نمي‌کند، به رسانه‌هاي اجتماعي علاقه‌اي ندارد و حتي هراسي ندارد که به آنا وينتور، سردبير نشريه ووگ بگويد سليقه يا تاثيري ماندگار در عرصه مد ندارد. آنچه عليه را به يکي از برترين طراحان تاريخ تبديل کرد، عدم تمايل او به قرباني کردن زيبايي شناسي براي شهرت بود.»



منبع : modeonline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

آرايش عروس الهام حميدي در مراسم ازدواج اش + عکس

خانم هاي شيک پوش روسري چهارخانه زمستاني را اينگونه مي بندند

با هر رنگ لباس چه رنگ لاکي ست کنيم؟

فرم بدن تان را با اين ترفندها تشخيص دهيد

ولنتاين امسال، لباس هاي تان را اينگونه ست کنيد

ست کردن لباس به سبک آيشواريا راي و شکيرا براي ولنتاين

8 لباس زنانه براي ميهماني هاي عصر و نيمه رسمي

چه مدل دامني متناسب با اندام شماست؟

12 ويژگي که شما را به يک مرد جذاب براي خانمها تبديل مي کند

جديدترين مدل پالتو در دنياي مد، پالتو خزدار زنانه

10 عطر مردانه اي که زنان را جذب مي کند!!

مدل کت و شلوار زنانه به پيشنهاد ستاره هاي شيک پوش هاليوود

جديدترين مدل کفش زنانه دولچه اند گابانا براي بهار 2019

7 نکته مهم در پوشيدن شلوار جين که نمي دانستيد

10مدل لباس شيک براي ميهماني هاي عصر

مدل لباس هاي برتر در جوايز گرمي 2019، جنيفر لوپز تا ليدي گاگا

مدل لباس هاي برتر در اسکار 2019،جنيفر لوپز تا ليدي گاگا

مدل لباس در ميهماني بعد از اسکار Oscar 2019،جنيفر لوپز تا پاريس جکسون

عجيب ترين مدل لباس ها در جايزه گرمي 2019

مدل لباس هاي برتر پنه لوپه کروز در جشنواره کن 2018

مدل مانتو بازيگران در جشن حافظ 97 ( هجدهمين جشن حافظ )

10 طراح لباس برتر دنيا !

مدل لباس هايي که کيت ميدلتون و مگان مارکل دقيقا مانند هم پوشيدند

10 طراح لباس برتر دنيا !

10مدل لباس شيک براي ميهماني هاي عصر

7 نکته مهم در پوشيدن شلوار جين که نمي دانستيد

مدل لباس هاي برتر پنه لوپه کروز در جشنواره کن 2018

جديدترين مدل کفش زنانه دولچه اند گابانا براي بهار 2019

عجيب ترين مدل لباس ها در جايزه گرمي 2019

مدل لباس در ميهماني بعد از اسکار Oscar 2019،جنيفر لوپز تا پاريس جکسون

چه مدل دامني متناسب با اندام شماست؟

مدل لباس هاي برتر در اسکار 2019،جنيفر لوپز تا ليدي گاگا

مدل لباس هاي برتر در جوايز گرمي 2019، جنيفر لوپز تا ليدي گاگا

کارل لاگرفلد Karl Lagerfeld طراح مشهور برند شنل درگذشت

مدل لباس در بفتا 2019، کيت ميدلتون تا ايرينا شايک

8 لباس زنانه براي ميهماني هاي عصر و نيمه رسمي

نگاهي روانشناسانه به مدل لباس هاي جنجالي جشنواره فجر 37

مدل پالتو زمستاني بلند، به سبک بازيگران زن ايراني

مدل مانتو در روز هفتم و هشتم جشنواره فجر، پريناز ايزديار تا مهناز افشار

مدل مانتو بازيگران زن در ششمين روز جشنواره فجر 37 ( جشنواره فجر 97 )

مدل لباس عروس و آرايش الهام حميدي، تازه عروس سينماي ايران

مدل مانتو بازيگران زن در چهارمين روز جشنواره فجر 37

مدل مانتو در روز دوم و سوم جشنواره فجر 37 ( جشنواره فجر 97 )

مدل مانتو بازيگران در افتتاحيه جشنواره فيلم فجر 97

مدل لباس هاي برتر در SAG Awards 2019, ليدي گاگا تا اما استون

9 واقعيت جالب درباره کيت ميدلتون Kate Middelton که نمي دانستيد

عکس هاي جديد جنيفر لوپز روي شماره ژانويه مجله مد بازار

بدترين مدل کت و شلوار در گلدن گلوب 2019 Golden Globes

بدترين مدل لباس در گلدن گلوب Golden Globes 2019

بهترين مدل کت و شلوار در گلدن گلوب Golden Globes 2019