آخرین اخبار

عکس هاي دو نفره شوهرم را با زني در موبايلش پيدا کردم!! روابط عاطفي

عکس هاي دو نفره شوهرم را با زني در موبايلش پيدا کردم!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - شوهرم از طريق تلگرام با دختري دوست شده است!!!

سوال کاربر :

خانمي 35 ساله هستم، همسرم حدود يک ماه با دختري از طريق تلگرام در رابطه بود که من بعد از يک ماه به اين ارتباط پي ‌بردم. وقتي به تفريح مي رفتيم از خود عکس مي گرفت کاري که تا قبل از اين نمي کرد، تا اين که به طور اتفاقي شماره دختري را از طريق تلگرام که روي رايانه نصب بود، پيدا کردم. خلاصه با هم بحث کرديم و شکياتم را به او گفتم و براي من توضيح داد که دختر دانشجوست و به دنبال سوال امتحانات است ( همسر من به سوالات امتحاني دسترسي دارد و قبلا براي چند نفر از دوستانش اين کار را کرده که آن زمان هم با مخالفت و جر و بحث من روبه رو شد که او را منع کردم ) در ضمن وضع مالي خوبي هم دارد و از ترس اين که دختر او را به دليل سوالاتي که قبلا به ديگران داده به مسئولان آموزشي لو ندهد با او در ارتباط است، ولي يک روز رمزش را پيدا کردم و عکس هاي دونفره شان را ديدم. گفت اين عکس ها را گرفتم تا سندي داشته باشم. از آن روز ناراحتي و بي اعتمادي همچنان در من وجود دارد نمي دانم چگونه مطمئن شوم که ديگر با او ارتباط ندارد.

پاسخ کارشناس :

با سلام خدمت شما خانم گرامي. مسئله شک و روابط فرازناشويي به اين سادگي نيست که بتوان در يک ستون پرسش و پاسخ روزنامه پاسخ جامعي به آن ارائه کرد؛ اما سعي خواهد شد که به اهم مطالب پرداخته شود.

شرايط خودتان را بررسي کنيد

درباره شک نسبت به خيانت همسر بايد اول به شرايط خود توجه کنيد. در صورت کشف و روبه رو کردن موضوع با همسرتان چه گزينه هايي را در اختيار داريد. آيا امکان خاتمه رابطه را داريد يا خير؟ با توجه به اين گزينه هاست که بايد به انتخاب نحوه برخورد با اين شک يا حتي يقين از وجود روابط فرازناشويي، پرداخت.

بهترين شيوه افزايش محبت و توجه است

طبق تعريف، هر رابطه دوستانه عاطفي خارج از ازدواج، رابطه فرازناشويي تلقي مي شود و وجود روابط شخصي و نزديک تفاوتي در ماهيت موضوع ايجاد نمي کند. برخي افراد صرف صحبت يا چت کردن با يک فرد ديگر را مصداق خيانت نمي‌دانند و فقط خيانت را وجود روابط جنسي با فرد ثالث تعريف مي کنند؛ اما حتي وجود يک رابطه مجازي هم مي تواند به سلامت رابطه زناشويي لطمه وارد کند. در اين مورد وجود روابط فرازناشويي همسر شما نسبتا قطعي است، در اين شرايط شما بايد راه برخورد را انتخاب کنيد. اگر مايل به بازگرداندن همسر خود هستيد، بهترين شيوه افزايش محبت و توجه است. معمولا بعد از گذشت چند سال از ازدواج، رابطه دچار رکود و روزمرگي مي شود. نبود هيجان و تازگي يکي از عوامل ايجاد روابط فرازناشويي توسط زوجين است. شما مي توانيد با افزايش هيجان و طراوت دادن به رابطه خود، عملا همسر خود را بيشتر به گذران وقت با خود ترغيب کنيد.

شايد فقط مادري مي‌کنيد

پس از بچه دار شدن خيلي از خانم ها فقط نقش مادري را به عهده مي گيرند. به اين معنا که ديگر نقش همسر و شريک زندگي را براي شوهر خود ايفا نمي کنند. هيچ مردي براي داشتن مادر ازدواج نکرده است.

به جاي اثبات خيانت به دنبال بهبود شرايط باشيد

از سوي ديگر، همسر شما بايد اعتمادسازي کند. اعتماد را به راحتي مي توان ويران کرد؛ اما متاسفانه دوباره ساختن آن مي تواند سال ها طول بکشد. با توجه به مطرح کردن اين پرسش با بخش مشاوره روزنامه، چنين بر مي آيد که قصد جدايي و خاتمه رابطه را نداريد. در اين صورت همسر شما بايد با انجام رفتارهاي اعتماد ساز و پرهيز از تکرار رفتارهايي که ثبات و سلامت رابطه زناشويي شما را به خطر مي اندازد، سعي در بازسازي اعتماد شما کند. با اين حال، هيچ يک از شما به تنهايي قادر به بهبود رابطه خود نيستيد. با همسر خود صحبت و به جاي اين که سعي کنيد ثابت کنيد که او خيانت کرده است، از نيازهاي خود و آنچه که شما مي توانيد براي بهبود رابطه انجام دهيد صحبت کنيد. از او هم بخواهيد صادقانه بگويد که چه نيازها و خواسته هايي دارد و چه کارهايي را حاضر است براي بهبود رابطه انجام دهد. سپس هر دو هفته يک بار بررسي کنيد که آيا دو طرف به وعده هاي داده شده خود عمل کرده اند يا خير؟ فقط به صورت يک تک جمله خالي از سرزنش، به همسر خود يادآوري کنيد که صبر و گذشت شما نيز حدي دارد و در صورت تکرار موارد شک برانگيز يا انجام ندادن وعده هاي خود، راه بازگشتي براي او متصور نيستيد. فقط دقت کنيد که اين جمله تهديدآميز تلقي نشود که واکنش منفي او را در پي داشته باشد زيرا در اين صورت ديگر شما هيچ ابزار فشاري براي وارد کردن همسرتان در فرآيند بهبود رابطه نخواهيد داشت. در پايان هم توصيه مي کنم حتما به يک روانشناس خبره مراجعه کنيد. از سر گذراندن يک رابطه فرازناشويي معمولا بار و فشار زيادي به پايه هاي ازدواج وارد مي کند، در نتيجه بهتر است زير نظر متخصص اين تغييرات انجام بپذيرد.

ذکر اين نکته ضروري است که موضوع خيانت و شيوه رويارويي با آن، همواره از حساسيت و اهميت بالايي برخوردار است؛ بيشترين تأکيد در بروز چنين شرايطي روي شيوه رويارويي و برخورد با آن است که معمولا زوجين در اين زمينه برخوردهايي توأم با اشکال دارند. انسان ها همواره در معرض خطا و اشتباه قرار دارند، وقتي يکي از طرفين رابطه، مرتکب خيانت مي شود؛ اگر چه مسئوليت اصلي رفتارش بر دوش خود اوست؛ اما طرف مقابل نيز بايد سهم احتمالي خودش را در اين موضوع بپذيرد؛ مگر در موارد خاصي که اختلالات و بيماري هاي شخصيتي در ميان باشد. بنابراين همواره انديشيدن به جدايي در مقابل خيانت، راه حل نيست؛ بلکه بررسي کامل، پذيرفتن نقش و سهم خود و رويارويي مناسب و اثرگذار با طرف مقابل هم از اهميت ويژه و تعيين کننده اي براي ادامه مسير برخوردار است.

در اين مورد خاص، شما بانوي گرامي علاوه بر اين که بايد مهارت هاي لازم و کافي را بياموزيد تا وقتي در چنين شرايطي قرار مي گيريد، بدانيد چه برخوردي بايد داشته باشيد، خوب است به اين نکته هم توجه کنيد که ويژگي هاي شخصيتي افراد، در سطوح مختلف زندگي و موضوعات و شرايط گوناگون خود را نشان مي دهد؛ براي مثال شايد بي توجهي به تعهدات يکي از ويژگي هاي شخصيتي همسرتان باشد؛ زيرا در مقوله کاري اش نيز با دسترسي به سوالات، آن ها را در اختيار ديگران قرار مي دهد و به تعهد خود مبني بر حراست از آن ها عمل نمي‌کند. در چنين شرايطي اگر بتوانيد با شناختي که از ايشان داريد؛ او را همراه سازيد تا به يک مشاور خانواده با تخصص روان شناسي باليني مراجعه کنيد، مشاور مي تواند اين موضوع را به صورت ريشه اي بررسي و حل کند. اعلام موضع صريح و قاطع در عين حال توام با تدبير شما در اين موضوع مي تواند راهگشا باشد.



منبع : khorasannews.com



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟