آخرین اخبار

اين خصلت هاي بد مي تواند موفق تان کند!!! شادکامي و موفقيت

اين خصلت هاي بد مي تواند موفق تان کند!!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - اين عيب هاي شخصيتي موفق تان مي کند

شايد برخي از افراد از نسبت به اشکالات رفتاري شما حساسيت داشته باشند يا حتي از آنها متنفر باشند، در حالي که ديگران اصلا متوجه آن اشکالات در شما نشوند. به همين دليل است که بايد هر کدام از نواقص شخصيتي خود را با گرمي در آغوش بگيريد و هرگز دست از تلاش براي رسيدن به موفقيت برنداريد. با اين حال بد نيست نگاهي به عيوب شخصيتي بيندازيد که مي توانند شما را به موفقيت قطعي نزديک تر کنند.

خصلتي به نام لجاجت

کله شقي و لجاجت از جمله ويژگي هايي است که تحمل آن براي خيلي ها بسيار سخت است. شايد حتي مادر يا برادر و خواهرتان نيز نتوانند خيره سري شما را تحمل کنند چه برسد به همکاران تان که براي اين ويژگي شما را تحقير کنند.

اما به لطف همين ويژگي است که مي توانيد در جايگاه موفقيت بايستيد. زيرا با داشتن اين ويژگي است که مي شود به شما لقب سخت کوش را داد. افراد لجوج با سماجت برخواسته خود اصرار مي کنند و تا رسيدن به خواسته مورد نظرتان دست از تلاش بر نمي دارند. آنها حتي سعي به تغيير يا سرکوب اين ويژگي در خود ندارند و تسليم شدن برايشان موضوع سخت و طاقت فرسايي است. سرسختي به افراد انگيزه مي دهد که حرکت رو به جلو داشته باشند و موفقيت هاي بيشتر و بيشتري را به دست آورند.

خود راي بودن

افراد خودخواه هرگز به نظرات ديگران اهميتي نمي دهند. آنها از هرگونه شايعه، قضاوت و کينه و دشمني چشم پوشي مي کنند. افراد خودخواه به راحتي بر اهداف و روياهاي خود تمرکز مي کنند و براي رسيدن به خواسته خود از انجام کارهايي که منجر به رسيدن به آنها شود دريغ نمي کنند. اولين اولويت در زندگي هر فرد خودخوداه خود وي است و اين اهميت به خود باعث مي شود هميشه در مسيرهايي قدم بردارند که بدانند به نفع شان است و از پيمودن آن مسير لطمه اي به خود وارد نمي کنند.

افراد خودپسند به جاي تامل بر اشتباهات و شکست خود، بدون هيچ حسرت و پشيماني به سمت جلو حرکت مي کنند. اگر هم کسي بر اين ويژگي آنها اشاره کنند، به سادگي از آن مي گذرند و به مسير خود ادامه مي دهند. اگر فرد خودخواهي هستيد فکر نکنيد داراي بدترين ويژگي اخلاقي هستيد. بلکه اين موضوع که در محيط کار خود را در اولويت قرار دهيد، ويژگي فوق العاده اي است.

جزئي نگر بودن

شايد گاهي اوقات توجه زياد به جزييات براي شما آزاردهنده باشد و حتي اطرافيان تان نيز از اين ويژگي شما خسته شده باشند. اما اين دقيق بودن هميشه بد نيست بلکه نشان دهنده هوش بالاي شماست. دقت زياد به جزييات حاکي از آن است که فرد کنجکاو، مشتاق و هيجاني هستيد. افراد کنجکاو با ديدن هرچيزي صدها سوال در ذهن شان نقش مي بندد و حتي درباره کوچک ترين مسائل و مشکلات نيز سوالات پيچيده اي طرح مي کنند. اما سوال پرسيدن هرگز چيز بدي نيست. به قول معروف «پرسيدن عيب نيست، ندانستن عيب است». اين خصوصيت رفتاري به اين افراد کمک مي کند تجربه کسب کنند و همچنين در مقايسه با افراد ساکتي که در هر شرايط عکس العمل خنثي دارند و عاري از هرگونه توجه به جزييات هستند موفقيت بيشتري کسب کنند.

وسواس فکري

زماني که پاي موفقيت در ميان باشد، وسواس فکري هم مي تواند به شما کمک کند هم مي تواند شما را از پا درآورد. با وجود اين که فکر کردن بيش از حد به شغل، تجارت، وظيفه يا پروژه اي که به عهده داريد، بعضا مي تواند بسيار آزاردهنده باشد اما همين زياد فکرکردن مي تواند شما را به سمت موفقيت نيز هدايت کند.

با داشتن وسواس فکري تمام تمرکز خود را تنها معطوف به همان مسئله مي کنيد و با سخت کوشي بيشتري تلاش مي کنيد و تا هنگامي که به خواسته و هدف تان برسيد دست از تلاش بر نمي داريد. حتي اگر در مسيرتان شکست هم بخوريد اين فکر کرد دائم به شما اجازه نمي دهد که تسليم شويد. داشتن وسواس فکري به شما کمک مي کند بر دردها، ترس ها و ضعف هاي وجودتان غلبه کنيد و قادر باشيد با هر شرايط سختي کنار بياييد.

صراحت

همه افراد قادر نيستند بدون من من کردن افکار و احساسات خود را بيان کنند. به علاوه، بسياري از افراد از اين که سايرين درباره آنها چه فکري کنند يا چه بگويند مي ترسند. هنر برقراري ارتباط اين نيست که فقط بدانيد چه چيزي و چگونه آن را بگوييد. بلکه بايد بدانيد چه زماني هم صحبت کنيد. بعضي از افراد هنگامي که حرف زدنشان بسيار لازم است عقب مي نشينند و چيزي نمي گويند. اين صحبت کردن مي تواند يک ايده، پيشنهاد يا انتقادي باشد که آنها نمي خواهند آن را بيان کنند.

افراد موفقي که عادت به رک گويي و پوست کنده سخن گفتن دارند، از اين ويژگي به نفع خود استفاده مي کنند. آنها راحت، صادق و شجاع هستند و از عواقب رفتار خود نمي ترسند. زيرا عادت دارند خود را همان طور که هستند نشان دهند و براي کسي نقش بازي نمي کنند. اين ابراز عقايد در بسياري از مواقع به نفع شماست چرا که ايده خود را بيان کرده ايد و حتي شايد با بيان نظرتان ديگران را نيز با خود همراه کنيد. بنابراين اگر از اين ابراز نظر و عقيده به صورت بلند و صريح احساس عذاب وجدان مي کنيد بهتر است اين حس را کنار بگذاريد. مشتاقانه عيب خود را بپذيريد، آن را غنيمت بشماريد و از آن دست برنداريد چرا که روزي نتيجه رفتار خود را خواهيد ديد.

درون گرايي

افراد درون گرا عموما با نشان دادن اين موضع مشکل دارند که بدتر از برون گراها نيستند تنها به اين دليل که درون گراها نسبت به ديگران روابط اجتماعي ضعيف تري دارند، کمتر حرف مي زنند و گستاخي کمتري دارند به اين معنا نيست که الزاما در زندگي شان بازنده اند. بسياري از افراد معروف درون گرا هستند و از داشتن اين ويژگي احساس شرم و خجالت نمي کنند. در واقع درون گرايي يک نقص نيست بلکه موهبتي است که بسياري از افراد درون گرا مي دانند چگونه از آن استفاده کنند. حتما شنيده ايد که افراد درون گرا شنونده هاي فوق العاده اي هستند. آنها با هوش بيشتري فکر مي کنند و تصميمات شگفت انگيزي مي گيرند. مجموع اين صفات مسلما آنها را تبديل به افراد موفقي مي سازد که با قدرت تفکر و تعقل بيشتر قادر به حل مشکلات هستند.

کم طاقتي

اين عيب رفتاري، بسته به اين که تا چه اندازه خوب بتوانيد آن را کنترل کنيد، مي تواند منتهي به موفقيت يا شکست شما شود. افراد کم حوصله و کم طاقت پيش از اين که دست به انجام کاري بزنند فکر نمي کنند و به همين دليل است که مرتکب اشتباهات زيادي مي شوند. اما همين اشتباهات به آنها کمک مي کند باهوش تر شوند و تجربيات بيشتري به دست آورند. اگر نمي توانيد از شر اين نقيصه در وجودتان خلاص شويد، با آغوش باز آن را بپذيريد و ببينيد در عرض چند سال چه اتفاقاتي رخ خواهددارد. همه ما عيوب خود را به خوبي مي شناسيم اما گاهي اوقات تصحيح اين رفتارهاي اشتباه سخت است. فکر کردن بي نتيجه و مکث بر اين عيوب شما را به جايي نخواهدرساند، در صورتي که بهره گيري از آنها به شما کمک مي کند به اهداف خود دست يابيد و تبديل به يک فرد موفق شويد.

بايد ياد بگيريد چگونه نواقص خود را کنترل کنيد. تغيير زندگي تان راه ساده اي است. اين موضوع را ثابت کنيد که به هيچ عنوان بدتر از ديگران نيستيد. همه در وجودشان عيب هايي دارند اما استفاده درست از آن عيوب براي رسيدن به هدف کار هر کسي نيست.



منبع : روزنامه آسيا



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد