آخرین اخبار

در اين 6 مورد هر چه سريع تر از همسرتان طلاق بگيريد!!! روابط عاطفي

در اين 6 مورد هر چه سريع تر از همسرتان طلاق بگيريد!!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - در 6 مورد زير از همسرتان طلاق بگيريد

قبل از هر چيز بايد توجه داشت که «طلاق» را نبايد آسان گرفت. خسارات مالي و احساسي ناشي از اتمام ازدواج مي‌تواند براي هر دو طرف و احيانا فرزندان خانواده، بسيار بزرگ و چه بسا جبران ناپذير باشد. دکتر اريس هومر وينانس، مشاور ازدواج و نويسنده، مي‌گويد: «طلاق بايد آخرين راه‌حل باشد.» البته منظور اين نيست که به کل بايد طلاق را فراموش کرد زيرا در برخي موارد طلاق تنها راه‌حل ممکن براي زوجين است، به ويژه زماني که قرار است بعدها فرزنداني در آن خانواده رشد کنند.

قوانين مربوط به طلاق چندان خطوط پر رنگ و مستحکمي ندارد که بتوان آن‌ها را براي همه اعمال کرد. با اين وجود اگر احساس مي‌کنيد در يکي از دسته‌هاي زير قرار مي‌گيرد، بهتر است با يک مشاور ازدواج پيرامون مسئله طلاق صحبت کنيد.

همسر شما اعتياد دارد

اعتياد به مواد مخدر، قمار و مشروبات الکلي مي‌توانند به بدنه ازدواج آسيب فراواني بزند. چنانچه همسر شما کاملا مصمم شده تا اعتياد خود را براي هميشه ترک کند، شما مي‌توانيد به بازگشت فکر کنيد. هومر وينانس هشدار مي‌دهد که ادامه زندگي با يک فرد معتاد مي‌تواند منجر به خسارات مالي فراواني شود و امکان سو استفاده‌هاي احساسي را نيز فراهم آورد.

علاوه بر اين مسئله، رشد و ترتيب فرزندان در خانه‌اي که يکي از والدين اعتياد دارد، مي‌تواند کاملا مضر باشد. زني که شوهرش پنج سال پيش به مشروبات الکلي اعتياد داشته مي‌گويد: « او هميشه مرا متهم مي‌کرد. من فهميدم که شوهرم عاشق يک چيز است و آن يک چيز من نيستم، حتي سگ و زندگي‌مان هم نبود. تنها چيزي که شوهرم دوست داشت انجام بدهد، نوشيدن مشروبات الکلي بود. » آن زن تصميم گرفت طلاق بگيرد. او مي‌گويد که گرچه دوران پر از اندوهي را به تنهايي سپري کرد، اما حالا حال کاملا بهتري نسبت به قبل دارد.

سو استفاده فيزيکي و کلامي

بحثي در اين مورد نيست. دکتر وينانس مي‌گويد: «روابط سو استفاده جويانه توقفي نخواهند داشت چرا که چرخه خشونت مدام تکرار خواهد شد.» ممکن است هيچ نوع خطر فيزيکي شما را تهديد نکند، اما سو استفاده‌هاي کلامي نيز به روح و روان انسان آسيب مي‌رسانند. دليلش نيز واضح است: احترام، عزت نفس و آرامش روانيِ فرد توسط حملات کلامي آسيب مي‌بينند.

از سوي ديگر هنگامي که در خانه انواع حملات و سو استفاده‌هاي کلامي وجود داشته شود، دود آن بيش از هر کس به چشم فرزندان خانواده خواهد رفت. دکتر وينانس مي‌گويد: «وقتي فرزندي در چنين شرايطي بزرگ شود، هنگام بلوغ خود را موجودي بي‌ارزش و بي‌اعتبار مي‌داند. بزرگ شدن در چنين محيطي مي‌تواند کاملا آسيب زننده باشد.»

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : طلاق

يکي بچه مي‌خواهد و ديگري خير!

دکتر هومر وينانس مي‌گويد: «اگر شما فرزند بخواهيد و همسرتان مخالف باشد، بنابراين زندگي شادي کنار هم نخواهيد داشت. تنها راهي ازدواج از اين لحاظ باعث خوشحالي شما خواهد شد اين است که هر دوي شما افق مشترکي از زندگي مشترکتان داشته باشيد.»
اين مسئله شايد در نگاه اول کاملا سطحي و گذرا به نظر برسد، اما زمان به شما خلاف آن را ثابت خواهد کرد. چنين اختلافاتي در دراز مدت شکافي عميق به بدنه ازدواجتان وارد خواهد کرد.

خيانتِ بدون پشيماني

دکتر ريچل ساسمن، روانشناس آمريکايي و مولف کتاب راهنماي طلاق، مي‌گويد که خيانت نبايد به خودي خود منجر به طلاق شود. در خيانت مسئله مهم اين است که آيا آن اتفاقي گذرا بوده يا بر اساس رابطه‌اي پنهان شکل گرفته است؟ آيا خيانت تنها به مسائل فيزيکي آن محدود شده و يا اينکه فرد خيانت‌کار به دنبال رابطه‌اي احساسي بوده است؟
مهمتر اين سوالات يک نکته ديگر وجود دارد: فرد خيانتکار چه رويه‌اي را پس از خيانت در پيش مي‌گيرد؟ دکتر وينانس در مورد خيانت مي‌گويد که به چند مورد بايد توجه کرد: «فرد خيانتکار بايد عميقا ابراز پشيماني کرده، مسئوليت آن را به عهده گرفته و با شخص سوم قطع رابطه کند. علاوه بر آن وي بايد به همسر خود اطمينان دهد که چنين چيزي دوباره اتفاق نخواهد افتاد و درصدد تعمير رابطه خود برآيد.» اگر اين اتفاقات صورت نگرفت، سپس فرد مي‌تواند به طلاق فکر کند.

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : اگر همسر شما اين نشانه ها را دارد، در حال خيانت به شماست!!!

از هم دور شده‌ايد

اين مورد اصلا خوشايند نيست. گاهي اوقات پيش مي‌آيد که آثار يک ازدواج به تدريج و البته با آهستگي در طول سال‌ها کمرنگ شده تا کاملا محو شود. به عبارت بهتر کار به جايي مي‌رسد که بازگشت عملا غيرممکن باشد. اين اتفاق خصوصا در بين افرادي رخ مي‌دهد که رد سنين خيلي پايين ازدواج کرده‌اند.
ساسمن مي‌گويد: «شخصيت افراد در گذر زمان تغيير مي‌کند و اگر زماني که قالب شخصيتي محکمي نگرفته باشيم، اين احتمال تغيير دوچندان مي‌شود. مثلا تيم و همسر سابقش در دوران کالج با هم دوست و در مدتي کوتاه با هم ازدواج کردند. آن‌ها در ابتداي مسير کامل در کنار هم بودند، اما پس از چند سال به اين نتيجه رسيدند که مسير زندگي هر يک با ديگري فرق دارد. تيم مي‌گويد که در ابتدا کاملا غرق در ناراحتي شده بود، اما پس از مدتي به اين نتيجه رسيد که طلاق تنها راه ممکن براي آن‌ها است.

تمام راه‌هاي ممکن را امتحان کرده‌ايد

اگر نزد مشاور رفته‌ايد، از افراد خانواده براي مشاوره و گفتگو کمک خواسته‌ايد و همچنين از دوستان و افراد مذهبيِ خبره در امر ازدواج نيز کمک گرفته‌‎ايد اما شرايط ازدواجتان همچنان نامساعد است، پس بهتر است تنها به زندگي خود ادامه دهيد. به عبارت ديگر، شما تمام کارهاي ممکن براي نجات ازدواجتان را انجام داده‌ايد!
دکتر هومر وينانس مي‌گويد: «هنگامي که تصميم به طلاق گرفتيد، بايد از اهميت برقراري رابطه حداقلي با شريکتان آگاه باشيد و همزمان بر روي خودتان نيز کار کنيد. دليل اين مسئله اين است که در آينده دوباره با چنين فردي آشنا نشويد.»

اگر مي خواهيد بيشتر بدانيد : طلاق و نيازهاي جنسي زنان و مردان بعد از آن

طلاق امري نيست که بتوان به سادگي آن را انتخاب کرد و قاعدتا عواقب منفي بسيار زيادي دارد. اما اگر طلاقي کاملا آگاهانه و درست انجام شود، در نهايت منجر به افزايش اعتماد به نفس و آگاهيِ شخصي فرد شود. از طرف ديگر، هر دو نفر مي‌توانند زندگي بهتري را نسبت به قبل پيش گيرند. اما فراموش نکنيد که «آثار مثبت طلاق بلافاصله پس از امضاي طلاق پديد نمي‌آيد؛ آن‌ها وقتي پديد مي‌آيند که شما بر روي خودتان کار کرده باشيد.»



منبع : faradid.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟