آخرین اخبار

ثبت رکورد تازه دانلود غيرقانوني موسيقي به نام محسن چاوشي موسيقي

ثبت رکورد تازه دانلود غيرقانوني موسيقي به نام محسن چاوشي

  بزرگنمايي:

چه خبر - دانلود غير قانوني آلبوم امير بي گزند محسن چاوشي

پدر و مادرها صفحه گرامافون را روي دستگاه مي گذاشتند و با خش خشي کوتاه پخش اولين نواهاي ضبط شده روي صفحه آغاز مي شد. صفحه ها به نوارهاي کاست بدل شدند و سي دي و دي وي دي ها جاي نوارها را پر کردند اما عمر اين تکنولوژي هم کوتاه بود و خيلي زود فايل هاي صوتي در فضاهاي مجازي پيشتاز شدند. حالا با کليک کوچکي روي فايل مورد دلخواهتان ظرف چند ثانيه اين موسيقي دانلود و پخش خواهد شد و شما مي توانيد آن را در کامپيوتر شخصي تان ذخيره کنيد تا هر زمان دلتان براي شنيدن نواي دوست داشتني تان تنگ شد با چند کليک به آن دسترسي يابيد.

فروش روزانه 55 سي دي در يک فروشگاه پرمخاطب

گسترش فزاينده استفاده از فضاهاي اينترنتي و فراگير شدن ارتباطات مجازي طي سال هاي اخير موجب شده بسياري از تهيه کنندگان موسيقي نسبت به قرار گرفتن زودهنگام لينک موسيقي شان در فضاي مجازي معترض باشند. اما از آن سوي ماجرا مخاطب امروزي چون گذشته حاضر به خريد آلبوم هاي موسيقي در قالب دي وي دي هاي قفل شده نيست و ترجيح مي دهد فايل کم حجم موسيقي را در گوشي يا کامپيوتر و يا حتي روي فلش داشته باشد.

مدير فروش يکي از فروشگاه هاي معتبر فروش آلبوم موسيقي درباره ميزان فروش روزانه فروشگاه خود مي گويد: «ميزان فروش به روز و فصل بستگي دارد و در تعطيلات نوروز و تعطيلات پايان هفته فروش بالاتر است.»
او درباره ميزان فروش در روزهاي عادي و تعطيل توضيح مي دهد: «روز گذشته 55 سي دي فروخته شد اما پايان هفته ها همزمان با تعطيلات اين تعداد به صد سي دي و يا بيشتر مي رسد.»

اتفاقي منحصر به فرد در فضاي وب:لينک دانلود رايگان آلبوم محسن چاوشي؛ تنها ده دقيقه پس از انتشار

به دليل کاهش علاقه مخاطبان به خريد نسخه هاي سي دي و البته شهرت اين روزهاي محسن چاوشي است که آلبوم تازه اش؛«امير بي گزند» زماني که هنوز اولين فروشگاه موسيقي باز نشده و تنها ده دقيقه پس از قرار گرفتن فايل هاي آن روي يکي از سايت هاي مجاز، به صورت وسيع در فضاهاي مجازي توزيع مي شود. در گوگل نام اين آلبوم تازه را که جستجو کنيد، با انبوهي از سايت ها مواجه خواهيد شد که لينک دانلود رايگان، آن را در اختيار مخاطبان خود قرار داده اند. ربات ها و کانال هاي تلگرامي هم همگام با اين سايت ها پيش رفته و تنها دقايقي پس از انتشار، فايل هاي آلبوم را به کاربران خود هديه کردند.

سيد هادي حسيني؛ تهيه کننده آلبوم «امير بي گزند» در اين باره مي گويد: «من لينک هاي دانلود غير مجاز را ديدم اما به قدري تعداد اين فضاهاي لينک غيرمجاز افزايش يافته و رقابت ميان اين سايت ها بالا گرفته که نمي توان جلوي آن ها را گرفت. آلبوم از ساعت هشت صبح روي سايت بيپ تونز قرار گرفت و تنها ده دقيقه پس از آن لينک دانلود روي سايت هاي غيرمجاز قرار داده شد.»

او در ادامه با اشاره به دشواري هاي مقابله با فضاهاي مجازي که لينک دانلود غيرقانوني آلبوم را در اختيار مخاطبان گذاشته اند، مي افزايد:«اين جريان نيازمند فرهنگسازي از سوي مسئولان است. اگر امکان اجراي قانون کپي رايت در کشور ما وجود داشت و سايت هاي مجاز فروش آلبوم، فعاليت بيشتر و راحت تري داشتند دسترسي به موزيک براي مخاطبان آسان تر بود.»

حسيني درباره آمارهاي موجود در زمينه دانلود توضيح مي دهد:«براساس آمارهاي غيررسمي يک آهنگ از محسن چاووشي 6 تا 10 ميليون بار دانلود شده، در حالي که براساس آمار رسمي، فروش مجاز آن 200 تا 300 هزار دانلود بوده است.»

او با تاکيد بر اين که سال 95 فروش آلبوم ها در بازار موسيقي روند نزولي داشته است، تصريح مي کند: «بايد سليقه موسيقايي مخاطب و طريقه شنيدن موسيقي تغيير کند. اگر فضا براي کساني که قصد خريد مجازي دارند آسان تر شود مخاطباني که به فرهنگ خريد قانوني آلبوم پايبند هستند مي توانند دسترسي آسان تري به آلبوم منتشر شده داشته باشند.»

حسيني در حالي از کاهش فروش آلبوم هاي موسيقي در يک سال اخير حرف مي زند که برخي از فروشنده هاي اعتقادي خلاف اين را دارند.يکي از همين فروشنده ها البته با نظر تهيه کننده آلبوم چاوشي درباره کاهش فروش نسخه هاي موسيقي طي يک سال اخير موافق نيست و تاکيد مي کند: «فروش آلبوم هاي موسيقي به نسبت ٢ يا ٣ سال گذشته بيشتر شده است و ما در فروشگاه خود آلبوم هايي داشته ايم که بيش از هزار نسخه از آن ها فروش رفته است که اين رقم براي يک فروشگاه خوب است. ماه و ماهي، دال، چارتار، داركوب، دنگ شو، پالت، از تنهايي گريه نكن آلبوم هايي بودند که پرفروش بوده اند.»

امکان تازه دانلود موسيقي:اپليکيشن هاي فروش مجازي

راهکار تازه دانلود موسيقي براي مخاطبان،اپليکيشنهاي تلگرامي است.اپليکيشن هاي فروش مجازي موسيقي انگشت شمارند، اما کاربران خاص خود را دارند. امير شعباني؛ مدير تبليغات بيپ تونز درباره آمار روزانه مخاطبان اين نرم افزار مي گويد:« ده هزار دانلود از روي سرورها انجام شده و تاکنون 600 هزار کاربر در سايت ثبت نام کرده اند. 300 هزار نفر هم اپليکيشن ما را روي سيستم اندرويد خود نصب کرده اند.»
او ادامه مي دهد: «اعلام آمار فروش مجازي آلبوم ها به دليل رازهاي کسب و کار امکان پذير نيست. البته گاهي برخي آمارها نااميد کننده است، اما مخاطبان رو به گسترش هستند و نسبت به سال 92 رشد صد در صدي در فروش و ميزان مخاطب داشتيم.»

شعباني با اشاره به سايت هاي غيرمجاز انتشار موسيقي خاطرنشان مي کند:«در مدت چهار سالي که ما فعاليت مي کنيم اتفاقاتي به اين شکل که سايت هاي غيرمجاز خيلي سريع لينک دانلود غيرقانوني آلبوم را منتشر کنند وجود داشته و ما به هر حال به دلايلي چون کسب اجازه از صاحب اثر گاه با تاخير به انتشار آلبوم مي پردازيم، اما مسئله کلي در بازرگاني خريد موسيقي، درک مخاطب از دريافت اجازه صاحب اثر است.»
به غير از بيپ تيونز دو اپليکشين «نواک» و «هم آهنگ» هم سرويس موسيقي ارائه مي دهند که بيشتر نرم افزاي براي شنيدن موسيقي دلخواه محسوب مي شوند تا فضايي براي دانلود موسيقي.

ربات هايي که جاي فروشگاه ها را مي گيرند

بسياري از علاقمندان به موسيقي تمايل به شنيدن موزيک دلخواه خود در گوشي موبايل يا تبلت دارند، چنين امکاني تنها با مراجعه به اين اپليکيشن ها مقدور است در حالي که در خارج از ايران برخي از آلبوم هايي که از طريق کمپاني هاي موسيقي منتشر مي شوند در فرمت کم حجم موبايلي هم قابل ارائه و فروش به مخاطبان هستند.
اين فضاي رقابتي اندک و البته سرعت پايين اينترنت در کشور موجب علاقه مخاطبان به دانلود موسيقي در فضاي تازه تلگرام شده است. تلگرام سرعت بالاتري دارد و لينک هاي موسيقي در اين فضا با فرمتي کم حجم تر ارائه مي شوند.

مدير يکي از ربات هاي تلگرامي موسيقي درباره ميزان فعاليت اين ربات مي گويد:«اداره «بات»(bot ) شبيه به اداره يک وب سايت است و به سرور و برنامه نويس نياز دارد. در بات ما سيستم پيشنهاد موزيک با استفاده از تکنولوژي ماشين هوشمند وجود دارد و ما اطلاعات موسيقي هاي ايراني موجود (آهنگ ها و خواننده هايي که در بازار موسيقي حضور دارند) به صورت سيستماتيک دسته بندي کرديم. ربات ما توانايي ترجمه متون پينگليش به فارسي با استفاده از برنامه را هم دارد.»

او در ادامه مي افزايد:«روزانه حدود 60 هزار نفر از سرويس ما استفاده مي کنند و 400 هزار دانلود روزانه داريم. البته به غير از ما، يک ربات ديگر هم وجود دارد که رشد ما را نداشته است. البته اين افزايش روزانه ده هزار کاربر هزينه ما را بالا مي برد و بايد به فکر درآمدزايي از اين فضا باشيم.»

اين برنامه نويس درباره شيوه هاي کسب درآمد از ربات ها توضيح مي دهد:«هدف بلند مدت ما کسب در آمد است ومدل هاي تجارتي چون سايت هاي اسپاتيفاي و ساندکلاد را مدنظر داريم. اگر سيستم، درآمد تبليغاتي داشته باشد يا در آمد اشتراکي (خريد اشتراک توسط کاربر)، اين در آمد با هنرمند به اشتراک گذاشته خواهد شد.»
اپليکيشن ها و ربات هاي تلگرامي فضايي را براي آشنايي مخاطبان با انواع مختلف موسيقي به ساده ترين شکل ممکن فراهم مي کنند اما با گسترش حضور مخاطبان در چنين فضاهايي خطر کاهش گسترده فروش آلبوم و از بين رفتن فروشگاه هاي موسيقي طي سال هاي آتي وجود دارد.




منبع : khabaronline.ir



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

آهنگ «بهت قول ميدم» محسن يگانه رکود زد + حاشيه هاي آن

زندگي عاشقانه ادل پس از 7 سال به پايان رسيد! + عکس همسر و فرزند

ناگفته هايي از زندگي التون جان، يکي از موفق ترين خواننده هاي موسيقي + عکس

راجر واترز به مدونا: در تل آويو کنسرت اجرا نکن!

دختر 18 ساله اي که موسيقي آمريکا را ترکاند!! + عکس

کدام موسيقي دانان در سال 2019 بيشترين درآمد را داشتند؟ + عکس

گزارش و عکس هاي کنسرت کيهان کلهر

جنجال ها و حواشي موسيقي ايران در سال 97

خواننده هايي که در سال گذشته حال مردم را خوب کردند

از حميد هيراد تا همايون شجريان: چهره هاي خبرساز موسيقي در سال 97

پرطرفدارترين آهنگ هاي موسيقي پاپ در سال 97

ممنوع الکار شدن يک خواننده به دليل حرکات عجيب و مهيج روي صحنه!

صد خواننده برتر تاريخ موسيقي به انتخاب مجله رولينگ استون

مراسم رونمايي آلبوم «آرش کمانگير» شهرام ناظري + عکس

حاشيه ها و انتقادها از جشنواره موسيقي فجر/ وقتي داد رضا صادقي هم درآمد!!

شکست عشقي، آزار جنسي، بيماري ها و تمام رازهاي تلخ زندگي ليدي گاگا

دو برادر خواننده که در خانواده ناشنوا بزرگ شدند + عکس

توضيحات حميد عسکري درباره خواننده زن در کنسرت جنجالي اش + عکس

از شکيرا تا ادل، خوش صداترين ستاره هاي زن دنيا + عکس

جنجال آهنگ گروهي که حتي نام خودش را غلط تلفظ مي‌کند

عکس هاي ديدني و قديمي از محمدرضا شجريان که تا بحال نديده بوديد!

برندگان جشن «موسيقي ما» با حضور چهره هاي سرشناس

گفتگو با پري زنگنه؛ بانوي اپراي ايران

آلبوم هاي جديد خواننده ها، از حامد همايون تا احسان خواجه اميري

گروه چاووش؛ اولين گروه موسيقي زيرزميني ايران

سازهايي که با ياد استاد شجريان به نمايش درآمدند + عکس

بازگشت گروه دخترانه «اسپايس گرلز» بدون «ويکتوريا بکهام»

تعظيم سالار عقيلي به صبوري و متانت زلزله‌زدگان کرمانشاه

محمدرضا فروتن، هانيه توسلي و ابوالفضل پورعرب در يک اُپرا + عکس

خواننده‌اي که 8 سال اجازه کار نداشت و ممنوع‌الفعاليت بود

مهم‌ترين کنسرت‌هاي آذر 97 از محسن ابراهيم زاده تا بهنام باني و ماکان بند

خواننده پرتناقض که بعد عاشق شدن هنر را فراموش کرد!

ناگفته هايي جذاب از خواننده جوان و خوش‌آتيه + عکس

فعاليت هنري همايون شجريان از ابتدا تا امروز

همه چيز درباره الويس، مرده پر درآمد

گران‌ترين ساز جهان چه سازي است و از کجا آمده است؟

مصاحبه بي‌بي‌سي با امير تتلو و داغ شدن تتليتي ها!

آهنگ «بارون» را با صداي محمدرضا گلزار بشنويد

نقد و بررسي آلبوم «ابراهيم» محسن چاوشي

فريدون فروغي؛ خواننده‌اي که 17 سال پيش دِق کرد و مُرد!

پرفروش هاي موسيقي ايران بعد از انقلاب/از دهاتي شادمهر تا اصفهاني

خواننده‌اي که زود گل کرد و زود پژمرد + فيلم

بهترين و خاطره‌انگيز‌ترين خواننده‌هاي عرب‌ را بشناسيد + تصاوير

گفتگو با زيباروي خوش صداي افغان، مقيم کانادا

شجريان از نگاه خودش! شجريان از نگاه ديگران!

خاطره خواندني خواننده مشهور از استاد شجريان

«پيکلاويه»: گروه ايراني راک انگليسي! + تصاوير

خواننده‌هايي که سابقه انتشار قطعات عاشورايي داشته‌اند

شهريار قنبري، ترانه سرايي که شعر نفس کشيدن تنها کارش بود

نواي کمانچه کيهان کلهر روح بشري را تصاحب کرد + عکس