آخرین اخبار

نبايد منتظر خواستگار پولدار بمانيد! روابط عاطفي

  بزرگنمايي:

چه خبر - مجله سيب سبز - آسا ابراهيمي: چند اسکناس تا خريد شادي فاصله داريد؟ براي اينکه تا ابد دلخوش بمانيد به چه چيزهاي ديگري نياز داريد؟ خانه لوکس کنار دريا؟ اتومبيل گران‌قيمت و يک حساب بانکي ميلياردي؟ محققان نمي‌خواهند شما را مثل مادربزرگ‌ها فريب دهند و بگويند پول زياد خودش درد روي دردهاي‌تان مي‌گذارد.

آنها برعکس اين پيرهاي خيرخواه معتقدند هرچه پول‌تان بيشتر شود، دردتان کمتر مي‌شود؛ اما اين را هم مي‌گويند که شادي را با پول نمي‌توانيد بخريد و اگر اين روزها افسرده و دل گرفته هستيد، حتي پس از رسيدن به آرزوهاي گفته شده نمي‌توانيد خودتان را به‌راحتي از چنگ افسردگي و ناخوش‌احوالي رها کنيد.

نبايد منتظر خواستگار پولدار بمانيد!

محققان مي‌گويند ازدواج با مردهاي ثروتمند نه تنها شادي و آرامش‌تان را بيمه نمي‌کند، بلکه شما را به چالش‌هاي تازه‌اي هم وارد مي‌کند و تنها اگر بعضي ريزه‌کاري‌ها را رعايت کنيد، مي‌توانيد درصورت رفتن به خانه بخت با شاهزاده‌اي که زين اسبش طلاست، شاد و خوشبخت شويد.

پول‌تان را دور بريزيد تا درد نکشيد

از قديم مي‌گفتند پول چرک کف دست است و محققان امروزي هم مي‌گويند پول واقعا چرک کف دست است. به نوشته اي‌بي‌سي، اسکناس‌هايي که هر روز با خودتان حمل مي‌کنيد، 3هزار نوع باکتري مختلف را در خود دارند و مي‌توانند شما را بيمار و ناتوان کنند. از نظر محققان پول‌ها گاهي بانک‌هاي حمل ويروس و باکتري سيار هستند که بيماري‌هاي مختلف را همه‌گير مي‌کنند و از يک بدن به بدن ديگر انتقال مي‌دهند.

براي مثال بررسي‌ها نشان مي‌دهد که ذات‌الريه يکي از بيماري‌هشايي است که پول کثيف آن را به جان‌تان مي‌اندازد؛ البته پژوهشگران مي‌گويند اگر اصول بهداشت شخصي را رعايت کنيد، جايي براي نگراني زياد باقي نمي‌ماند و مي‌توانيد اميدوار باشيد که پول نه عامل بيماري بلکه مايه شادي‌تان شود.

پس اگر حاضر نيستيد قيد پول داشتن را بزنيد، لااقل بيشتر از کارت‌هاي بانکي استفاده کنيد و زياد اسکناس در دست‌تان‌نگيريد.

آگهي استخدام بانک‌ها را پر کنيد

در اينکه پول داشتن مي‌تواند شما را شادتر کند، کمتر کسي شک دارد اما محققان مي‌گويند براي شاد شدن حتما نبايد درآمد بالايي داشته باشيد، ثروت کلاني را به ارث برده باشيد يا با مرد پولداري ازدواج کنيد.

از نظر محققان همين که ديگران به شما اجازه دهند پول‌هاي‌شان را بشماريد هم مي‌تواند باعث شاد شدن‌تان شود. به نوشته ديلي‌ميل، فکر کردن به پول و شمردن آن مي‌تواند دردهاي شما را کم کند و تاثير منفي مشکلات اجتماعي مثل تنهايي و نداشتن دوست را هم کمتر کند. به باور محققان، دست زدن به پول احساس قدرت دروني شما را بيشتر مي‌کند و علاوه بر بالا بردن اعتماد به نفس‌تان، ترس را هم از شما دور مي‌کند.

بررسي‌ها نشان مي‌دهد شمردن اسکناس گذشته از کم کردن درد، احساس پريشاني و اضطراب را کمتر و قدرت دروني و خود‌کفايي را بيشتر مي‌کند.

به‌خاطر دل‌تان هديه بخريد

بله، پول شادي مي‌آورد و محققان مي‌گويند حتي اگر پول توي جيب‌تان را خرج نکنيد و تنها پس‌اندازش کنيد هم شاد مي‌شويد. گذشته از اين، بررسي‌ها نشان مي‌دهد که تنها پول خرج کردن براي تفريح و نيازهاي خودتان نيست که باعث آرامش و شادي شما مي شود.

نبايد منتظر خواستگار پولدار بمانيد!

به نوشته ساينس‌ديلي، وقتي شما پول‌تان را براي ديگران خرج مي‌کنيد هم احساس شادي‌تان افزايش پيدا مي‌کند. به باور پژوهشگران، پول خرج کردن براي ديگران گاهي حتي بيشتر از پول خرج کردن براي خود باعث شاد شدن مي‌شود، به‌همين دليل محققان مي‌گويند اگر مي‌خواهيد غم‌هاي‌تان از‌بين برود، دست توي جيب‌تان بکنيد و براي ديگران هديه بخريد. البته پژوهشگران مي‌گويند گذشته از هديه دادن، هديه گرفتن هم شادي را بيشتر کرده و احساسات منفي را کم مي‌کند.

نه! شوهر پولدار کليد خوشبختي نيست

تلاش‌هاي پژوهشگران براي مشخص کردن تاثير پول بر حال صاحبانش همچنان ادامه دارد و در اين ميان گروهي از محققان مي‌گويند پول را نمي‌توان به‌عنوان کليد شادي و خوشبختي معرفي کرد. درحالي که بسياري از افراد تصور مي‌کنند پول بيشتر به معناي شادي بيشتر است، تايم نوشته است که از نظر محققان پول شادي‌آور نيست. اين پژوهشگران ادعا مي‌کنند که شايد پول در کاهش دردها و اندوه‌هاي صاحبانش بتواند موفق باشد؛ اما بعيد است که بتواند شادي‌ها را افزايش دهد. آنها معتقدند پول و درآمد بيشتر، از پس کم کردن غصه‌هاي شما بر مي‌آيد، درحالي که بي‌پولي ممکن است مدت‌ها شما را در وضعيت دردناکي که آزارتان مي‌دهد، تثبيت کند.

پول داشته باشد باد به غبغبش مي‌افتد

اگر منتظر آمدن خواستگاري پولدار هستيد، بايد آمادگي مواجه شدن با فردي با اعتماد به نفس بالا و حتي مغرور را هم داشته باشيد. محققان مي‌گويند رفتار آدم‌ها وقتي پول توي جيب‌شان است و وقتي بي‌پول هستند، مي‌تواند کاملا متفاوت باشد. به نوشته ساينس‌ديلي، وقتي افراد پشتوانه قوي مثل پول را دارند، احساس كفايت و بي‌نيازي به ديگران را نشان مي‌دهند.

نبايد منتظر خواستگار پولدار بمانيد!

اين آدم‌ها احتمالا کمتر خود را نيازمند ديگران مي‌بينند و به‌همين دليل ميزان اجتماعي بودن‌شان کاهش پيدا مي‌کند. محققان مي‌گويند حتي مشاهده اندکي پول مي‌تواند اين احساسات را در افراد ايجاد کند و بر رفتارشان تاثير بگذارد. به گفته آنها کساني که با پول مواجه مي‌شوند، کمتر احساس وابستگي مي‌کنند و هنگام مواجهه با ديگران، اين احساس بي‌نيازي از آدم‌ها را به نمايش مي‌گذارند.

براي عروسي زياد خرج نکنيد

يافته‌هاي پژوهشي که تا اينجا با شما در ميان گذاشتيم را به دقت خوانديد؟ به شما گفتيم که براي خوشحال بودن حتما نياز نيست پولدار شويد و مي‌توانيد به شمردن پول‌هاي ديگران هم دل خوش کنيد و گفتيم که اگر مي‌خواهيد با مردي پولدار ازدواج کنيد، بايد بپذيريد که اعتماد به نفس بالا و احساس بي‌نيازي‌اش به ديگران مي‌تواند گاهي به احساسات لطيف شما لطمه بزند. با وجود اين اگر هنوز هم حاضر نيستيد به خواستگارهاي بي‌پول جواب مثبت دهيد و دنبال گزينه‌اي با جيب‌هاي پر‌پول مي‌گرديد، باز هم مي‌توانيد اميدوار باشيد که با رعايت برخي ريزه‌کاري‌ها شادي را از آن خود کنيد. براي مثال بايد به شما بگوييم که حتي اگر به مرادتان رسيديد و همسري پولدار پيدا کرديد، فکر گرفتن يک عروسي مفصل و پرهزينه را از سرتان بيرون کنيد.

محققان مي‌گويند عروسي نگرفتن مي‌تواند عاقبت ناخوشايندي را براي عشق شما رقم بزند و احتمال طلاق گرفتن‌تان در آينده را بالا ببرد. اگر‌چه پژوهشگراني که روي دلايل طلاق کار مي‌کنند مي‌گويند به‌خاطر اينکه در سال‌هاي آينده از انتخاب‌تان پشيمان نشويد و بهانه‌اي براي جدايي پيدا نکنيد بايد عروسي بگيريد، اما همان محققان اعلام مي‌کنند که عروسي مجلل و پر‌هزينه گرفتن هم مي‌تواند به زيان رابطه شما و همسرتان تمام شود.

به نوشته بي‌بي‌سي، زن و شوهرهايي که حلقه ازدواج گران‌قيمتي (حدود 6/5 تا 13‌ميليون تومان) را انتخاب مي‌کنند، 1/3 برابر بيشتر از زوج‌هايي که حلقه ارزان‌قيمت‌تري را انتخاب مي‌کنند احتمال دارد طلاق بگيرند. پس به يک جشن ساده و خودماني اکتفا کنيد و به جاي اينکه پول همسرتان را در شب عروسي به ديگران نمايش دهيد، به آن براي ساختن زندگي کم‌دغدغه و مرفه در آينده تکيه کنيد.

نبايد منتظر خواستگار پولدار بمانيد!

به‌جاي مبل خريدن ماه‌عسل برويد

به‌جاي اينکه مبل خانه‌تان را عوض کنيد، سراغ نزديک‌ترين آژانس مسافرتي برويد و براي يک هفته سفر رفتن پول‌تان را خرج کنيد. به نوشته ساينس‌ديلي، محققان مي‌گويند اگر به‌جاي خريد رخت و لباس يا حتي وسايل خانه، پول‌تان را براي ثبت خاطرات شيرين و به‌دست آوردن تجربيات تازه خرج کنيد، شادتر مي‌شويد. از نظر آنها وقتي براي خريد خودرو، خانه يا وسايل تازه پول خرج مي‌کنيد، شادي که براي خود مي‌خريد به مرور زمان کمرنگ مي‌شود، درحالي که خاطرات شيرين سفر شما هيچ‌وقت رنگ‌شان را از‌دست نمي‌دهند.

البته محققان مي‌گويند براي اينکه شادتر شويد، نيازي به خريد پکيج سفر دور اروپا نداريد؛ از نظر آنها هزينه‌اي که براي تفريح کردن مي‌کنيد، به اندازه خود تفريح تعيين‌کننده نيست و به‌عبارت ديگر اينکه يک هفته در يک روستاي دنج و خانه‌اي ارزان‌قيمت وقت بگذرانيد گاهي مي‌تواند به اندازه اقامت در يک هتل پنج ستاره در يکي از کشورهاي اروپايي به شما شادي هديه کند. اگر شما و همسرتان بدون کمک گرفتن از ديگران مي‌خواهيد هزينه‌هاي ازدواج‌تان را بپردازيد و بودجه محدودي هم داريد، فکر خريد وسايل خانه لوکس را از سرتان بيرون کنيد و هرگز براي صرفه‌جويي قيد ماه‌عسل رفتن را نزنيد. همان‌طور که گفتيم، از نظر محققان گاهي يک سفر ساده و بي‌دغدغه بيشتر از هر کالاي لوکسي مي‌تواند شادي را در ذهن و دل‌تان ماندگار کند.

براي خوشحال بودن حتما نياز نيست پولدار شويد و مي‌توانيد به شمردن پول‌هاي ديگران هم دل خوش کنيد و گفتيم که اگر مي‌خواهيد با مردي پولدار ازدواج کنيد، بايد بپذيريد که اعتماد به نفس بالا و احساس بي‌نيازي‌اش به ديگران مي‌تواند گاهي به احساسات لطيف شما لطمه بزند. با وجود اين اگر هنوز هم حاضر نيستيد به خواستگارهاي بي‌پول جواب مثبت دهيد و دنبال گزينه‌اي با جيب‌هاي پر‌پول مي‌گرديد، باز هم مي‌توانيد اميدوار باشيد که با رعايت برخي ريزه‌کاري‌ها شادي را از آن خود کنيد.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟