آخرین اخبار

مصطفي زماني درباره عشق فرهاد و قباد به شهرزاد گفت! سينما

مصطفي زماني درباره عشق فرهاد و قباد به شهرزاد گفت!

  بزرگنمايي:

چه خبر - حضور مصطفي زماني در سريال شهرزاد

مصطفي زماني بازيگر سريال «شهرزاد» درباره زمان توليد فصل دوم اين سريال که قرار است به کارگرداني حسن فتحي ساخته شود گفت: پيش از اين به ما گفته شده بود که 10 تا 15 تيرماه توليد فصل دوم آغاز خواهد شد اما هنوز صحبتي جدي در اين باره نشده است.

وي درباره موفقيت اين سريال و جذب مخاطب بيان کرد: يکي از دلايل موفقيت سريال «شهرزاد» قصه خوب و کارگرداني آن بود. اکثر آثار حسن فتحي پربيننده است و همين باعث مي شود که يک اعتماد اوليه شکل بگيرد و «شهرزاد» هم از ابتدا فروش خوبي داشته باشد.

بازيگر فيلم «خط ويژه» در واکنش به اينکه ساير آثار شبکه نمايش خانگي پيش از اين از موفقيت چنداني برخوردار نبوده اند، گفت: پروژه هاي ديگر شبکه نمايش خانگي هم بازيگران خوبي داشتند. به طور مثال سوپراستارهاي زيادي در سريال «قلب يخي» جمع شدند با اين حال خود من هم نمي دانم که چرا اين پروژه ها در انتها با موفقيت هاي لازم مواجه نشدند. با اين حال مردم با قصه اي که آن را دوست داشته باشند ارتباط برقرار مي کنند و مي فهمند که براي يک کار زحمت کشيده شده است.

فصل دوم و سوم «شهرزاد» جذاب است

بازيگر فيلم سينمايي «آل» اضافه کرد: همه ما تا زماني که اين سريال در شبکه نمايش خانگي توزيع شد استرس داشتيم که چقدر کار مي گيرد و بعد از پخش و استقبال از آن غافلگير هم شديم. بسياري از دوستان خود من که علاقه چنداني به سريال نداشتند اين اواخر مي پرسيدند که دوشنبه ها را چگونه بايد سر کنند.

وي درباره اينکه فصل هاي دوم و سوم سريال «شهرزاد» چقدر مي تواند مخاطبانش را نگه دارد، يادآور شد: زماني که من سيناپس (خلاصه) فصل دوم و سوم سريال را خواندم برايم بسيار جذاب تر از فصل اول بود که البته نمي دانم چقدر اين قصه ها تغيير کرده اند. با اين حال با توجه به توقعاتي که بين مردم بوجود آمده است فکر مي کنم بايد بسيار مراقب باشيم که فصل هاي بعدي هم انتظارات مخاطب را برآورده کند.

زماني درباره شخصيت فرهاد در سريال «شهرزاد» توضيح داد: زندگي کردن مثل شخصيت فرهاد براي من بسيار سخت است، اينکه سعي کنيد زندگي سياسي و عاطفي او را داشته باشيد و از طرفي هم به باورهاي خانواده احترام بگذاريد همه چيز را سخت مي کند. ما معمولا دوست داريم آزاد باشيم و اشتباهات زيادي را مرتکب شويم.


دليل علاقمندي مخاطب به ازدواج قباد و شهرزاد

بازيگر نقش فرهاد درباره اينکه چرا بسياري از مخاطبان علاقه مند بودند که «شهرزاد» همچنان با قباد زندگي کند، بيان کرد: شهاب حسيني بازيگر نقش قباد شخصيتي فوق العاده دوست داشتني دارد و واقعيت اين است که کسي نمي تواند از دست او ناراحت باشد. اگرچه قباد شخصيت منفي اين سريال بود با اين حال نگاه او براي مخاطب آزاردهنده نيست، او نسبت به سرنوشت خودش مسئول نبوده است و حتي از زماني که «شهرزاد» وارد زندگي او مي شود، قباد را متحول مي کند. از طرف ديگر ما از زندگي عاشقانه «شهرزاد» و فرهاد کنش و واکنش خاصي نديديم. ارتباط ميان آنها عشقي کلاسيک و اسطوره اي بود اما عشق قباد و «شهرزاد» امروزي تر بود و مخاطب توانست شاهد زندگي عاشقانه آنها باشد.

وي با اشاره به شهاب حسيني و ترانه عليدوستي که در چند فيلم با يکديگر همبازي بوده اند، گفت: حسيني و عليدوستي از زمان ساخت فيلم «درباره الي» در چند اثر با يکديگر همکاري داشته اند و يک زوج سينمايي محسوب مي شوند بنابراين بسيار طبيعي است که عده اي طرفدار اين باشند که قباد و شهرزاد با يکديگر باقي بمانند با اين حال پيچيدگي هاي قصه ايجاب مي کند که اتفاقات ديگري رخ بدهد و کليشه ها بشکند.
فرهاد عشق خود را آزادگي معنا مي کند ولي قباد اينگونه نيست، او عشقش را نوعي مالکيت مي داند و کنش ها و واکنش هاي اين دو نسبت به ازدواج شهرزاد به دليل تفاوت نگاه آنهاست.


شخصيت فرهاد کمي منفعل بود

زماني در واکنش به اينکه مخاطب به خاطر شخصيت فرهاد نمي تواند او را به عنوان يک عاشق در نظر بگيرد و به او اطمينان کند، پاسخ داد: حسن فتحي شخصيتي از فرهاد در ذهن داشت که دوست داشت من همان شخصيت را بازي کنم و از آنجايي که من به او اعتماد داشتم شخصيت مورد نظر او را بازي کردم چون با خودم فکر کردم ممکن است ادامه اين شخصيت در فصل هاي دوم و سوم همين ويژگي هاي فعلي را بطلبد. با اين حال فکر مي کنم شخصيت فرهاد کمي منفعل و تخت بود. يکي از مسائلي که باعث شد مخاطب احساس کند اين شخصيت کمي بي عرضه است زماني بود که جمشيد هاشم پور در نقش سرگرد کيف و وسايل خود را به او سپرد و او اين کيف را در کافه جا گذاشت. به نظر من شخصيتي که مي خواست با شهرزاد ازدواج کند لازم بود محکم تر از آنچه نشان داده شد، رفتار کند. با اين حال اين نکات به فيلمنامه مربوط مي شود و من تنها مسئول اجراي اين نقش بودم. من تجربه همکاري ديگري با آقاي فتحي داشتم و او هر چه بگويد با چشم گفتن پاسخ مي دهم.

بازيگر فيلم سينمايي «آه اي عبدالحليم» درباره ضعف هاي سريال «شهرزاد» نيز عنوان کرد: به نظر من کم پيش مي آيد که بتوان پروژه اي به اين سنگيني را در طول 8 ماه و نيم به توليد رساند. اگر ما همين کار را با يک تمرکز دو تا سه ساله در تلويزيون توليد مي کرديم و فرصت کافي داشتيم مطمئنا اثر بسيار فاخرتري مي شد. با اين حال فکر مي کنم در زماني که شرايط تلويزيون و سينما براي توليد بسيار سخت است و بخش خصوصي پولي هزينه نمي کند ساخت اين سريال، خودش کار بسيار بزرگي بود.

دلخوري از شبکه هاي اجتماعي و توهين به دليل حمايت از يک سامانه براي سينماگران

وي درباره «شهرزاد 2» نيز گفت: زماني که «شهرزاد» به من پيشنهاد شد همه ما بازيگران و عوامل در درجه اول به اين فکر کرديم که کار خوبي تحويل دهيم و مسائل مالي در درجه دوم قرار داشت حالا هم «شهرزاد» مثل خانه ما است و ما سعي مي کنيم اين خانه را با آرامش بيشتري نگه داريم و حتي «شهرزاد 2» را بهتر از فصل اول آن جلو ببريم. در اينجا لازم است به صداي خوب محسن چاووشي هم اشاره کنم که باعث شد هواداران او نيز به سريال اضافه شوند.

اين بازيگر با دلخوري از شبکه هاي اجتماعي عنوان کرد: من بنا به موقعيت هاي کاري خود هميشه سعي کردم که از شبکه هاي اجتماعي دور باشم و به اندازه ظرفيتشان از آنها استفاده کنم اما اخيرا حمايت من در شبکه هاي اجتماعي از يک سامانه سينمايي که به شکل رسمي به خانه سينما تعلق داشت، باعث شد توهين ها و تهمت هاي بسياري را بشنوم. من از يک رويداد حمايت کردم که فکر کردم به طور کلي مي تواند به نفع آينده سينماگراني باشد که حتي از بيمه هم برخوردار نيستند و در عين حال اطلاع رساني کردم که اگر مردم براي حمايت از اين هنرمندان پيامکي ارسال کنند 200 تومان به وسيله اين پيامک از آنها کسر خواهد شد. طبق قانون حتي يک ريال از اين مبلغ به من تعلق نمي گرفت اما با اين حمايت جملاتي شنيدم که تحمل آنها برايم سخت بود؛ جملاتي که نشان مي داد اختلاف نگاه من با بسياري از مخاطبانم در شبکه هاي اجتماعي چقدر زياد است.

وي در پايان گفت: من معمولا از چنين برنامه هايي فراري هستم اما چون اين اقدام به بيمه هنرمندان مربوط شد و به من گفتند که به عنوان سفير اين حرکت باشم من هم فکر کردم شايد بتوانم تاثيرگذار باشم. با اين حال زماني که آن سامانه را اطلاع رساني کردم نظرهايي شنيدم که واقعا شرم کردم. من آن زمان احساس کردم لزومي ندارد حتما به دعواهايي که در شبکه اجتماعي رخ مي دهد پاسخ داد و بهتر است من پايم را از اين دعوا بيرون بکشم. حتي بسياري از دعواهايي که مردم در نظرهايشان مطرح مي کردند با عنوان طرفداران فرهاد و قباد بود درحاليکه بايد بدانند ما همه با هم دوست هستيم و فقط کار خود را به صورت حرفه اي انجام مي دهيم.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)