آخرین اخبار

چگونه يک شب زنده دار حرفه اي شويم؟ شادکامي و موفقيت

  بزرگنمايي:

چه خبر - هفته نامه همشهري جوان: در صورتي که همه چيز خوب پيش رفت و شما توانستيد يک شب زنده دار حرفه اي شويد، اين دغدغه برايتان پيش مي آيد که حالا در کنار درس خواندن و يا انتظار کشيدن براي رسيدن صبح چه کار بايد کرد؟! به هر حال نمي توانيد چوب کبريت بگذاريد لاي پلکتان و بي حرکت به رو به رو خيره شويد، بيدار مانده ايد که يک استفاده اي از آرامش شب بکنيد. اينها پيشنهادهاي ما براي گذراندن وقت در اين شب هاي گرم و پرانرژي هستند؛ پيشنهادهايي که به دو دسته داخل و بيرون از خانه تقسيم شده اند.

هنگام شب زنده داري چه کارهايي مي توان کرد؟

شب، خارجي

اگر قصد داريد نيمه شب خود را بيرون از خانه بگذرانيد و دوست نداريد خوراک حاضر و آماده دزدان نيمه شب باشيد، به يک ماشين نياز داريد؛ ماشيني که مي تواند متعلق به رفيق پايه شبگرديتان باشد. در غير اين صورت مي توانيد از آژانس استفاده کنيد که طبعا نمي تواند جذابيت زيادي داشته باشد، فقط آنجا حال مي دهد که از ماشين پياده مي شويد و به راننده مي گوييد «اگه صداي تيراندازي شنيدي بيا دنبالم» وگرنه استفاده از ماشين شخصي انتخاب بهتري براي شبگردي است. ماشين که جور شد، مي توانيد به گزينه هاي زير فکر کنيد.

سينما

گذشت آن دوراني که سينماها فقط براي روزها و عصرها برنامه داشتند. حالا آن قدر علم پيشرفت کرده که براي فيلم ديدن شبانه مي توانيد به پرديس هاي سينمايي شناخته شده سر بزنيد. همين الان سينما آزادي سانس دوازده و بيست دقيقه، سينما ملت و کورش سانس 12 شب و چارسو سانس 12:30 دقيقه شب دارند. تازه اگر مثل نوروز امسال فيلم ها بترکان باشند و مردم جلوي سالن صف ببندند، امکان اينکه فيلم مورد نظرتان سانس فوق العاده داشته باشد هم وجود دارد. فکرش را بکنيد ساعت چهار مي توانيد خيلي شيک بنشينيد و فيلمتان را ببينيد.

نکته کنکوري ديگر، سينماهاي کورش و فرهنگ هستند که برنامه اکران فيلم خارجي هم دارند و بين فيلم هايشان آثار ژانر وحشت هم به چشم مي خورد. پس در سينماتيکت گشتي بزنيد و با انتخاب يک فيلم ترسناک خودتان و رفقا را تا حد مرگ بترسانيد. بعضي از شهرستان ها هم برنامه اکران شب ها را دارند. نمونه اش هم پرديس سينمايي هويزه مشهد که سانس هاي آخر شب زيادي دارد و پايه سانس فوق العاده هم هست.

هنگام شب زنده داري چه کارهايي مي توان کرد؟

غذاخوري

اخيرا اماکن اصرار دارد که همه رستوران ها قبل از 12 شب بسته شوند اما هنوز هم پنجشنبه شب ها مي توانيد جاهايي را پيدا کنيد که تا پاسي از شب غذا در اختيار مشتريان مي گذارند، البته بيشتر رستوران هايي که تا ديروقت باز هستند، در سته فست فودها قرار مي گيرند اما اگر آدم پاستوريزه اي باشيد، بايد مسافت بيشتري را طي کنيد تا خودتان راه به دربند، درکه، فرحزاد يا چنين جاهايي برسانيد. رستوران اين طور مکان ها معمولا تا هر وقت مشتري باشد، باز است و مي توانيد در هواي تميزشان جوجه بزنيد با نوشابه!

فقط وجدانا غير از غذا چيز ديگري سفارش ندهيد، مثلا آمده ايد هواي تازه بخوريد، دود و آلودگي مي خواستيد که ميدان انقلاب هم پيدا مي شد. در شهرستان ها هم چنين مکان هايي وجود دارند؛ مثل فلافلي هاي معروف اهواز و آبادان، شانديز و رقبه مشهد يا حافظيه و سعديه شيراز که براي گرفتن فاز عرفاني توصيه مي شود. اگر شبگرديتان به چهار و پنج صبح کشيد، کله پاچه مي تواند حسن ختام برنامه تان باشد و به راستي که چه خاتمه اي بهتر از اين؟

شب داخلي

اگر به هر دليلي گوشه امن اتاقتان را به گشت و گذار در بيرون ترجيح مي دهيد، ما براي شما برنامه ويژه اي داريم. از ما مي شنويد، بهتر هم هست، وقتي در خانه بمانيد به خطر شب بيرون بودن از سوي خانواده به لات بودن(!) متهم نمي شويد و خب خطري هم تهديدتان نمي کند، مگر اينکه به حمله آدم فضايي ها معتقد باشيد.

کتاب

حالا درست است که شايد هدفتان از بيدار ماندن خواندن جزوه و کتاب هاي درسي باشد اما به پيشنهاد ما هم فکر کنيد. در نگاه اول، اين پيشنهاد به شدت لوس و کسل کننده است و شايد بگوييد وقتي کتاب خواندن براي راحت خوابيدن توصيه مي شود، چرا بايد در پينشهادهاي شب بيداري باشد اما زود قضاوت نکنيد! بعضي از کتاب ها اصلا خوراک 12 شب به بعد هستند. داستان هاي جنايي درست و حسابي جان مي دهند براي اينکه چند صفحه بخوانيد و بعد دور و بر را نگاه کنيد و از سايه خودتان بترسيد يا رمان هاي عاشقانه پرکشش را در نظر بگيريد، آدم تا نفهمد آخرش اين دو کبوتر عاشق به هم مي رسند يا نه خواب به چشمش نمي آيد.

کتاب هاي طنز هم انتخاب بدي نيستند، به شرطي که طوري نخنديد که از اتاق هاي ديگر خانه عباراتي مثل «زهرمار» و «رو آب بخندي» بشنويد. پس بياييد در پايان نتيجه بگيريم آن کتاب هايي که به مثابه ديازپام 10 عمل مي کنند، کتاب هاي درسي هستند؛ نه کتاب هايي که خودمان دوست داريم بخوانيم شان.

هنگام شب زنده داري چه کارهايي مي توان کرد؟

وبگردي

اين يکي که اصلا پيشنهاددادن لازم ندارد! خودتان باي ديفالت بيست و چهاري در تلگرام و اينستاگرم هستيد، پيشنهاد ما اين است که حالا که نمي توانيد از گوشي و تبلت جدا شويد، بياييد استفاده از آن را هدفمند کنيد؛ يعني شبکه هاي اجتماعي را از يک ساعتي به بعد به حالت بهينه و کنترل شده استفاده کنيد. چت غيرضرروي نکنيد، جوک هاي صد من يک غاز نخوانيد و پاي عکس هاي مکش مرگ ما با کپشن هاي بي ربط لايک نکوبيد.

به جايش برگرديد به روزهاي خاطره انگيز وبلاگ و دغدغه هاي اصيل آدم ها را بخوانيد. خودتان هم مي توانيد دست به کار شويد و در سکوت شب چيزهايي را که از ذهنتان مي گذرد، روي مانيتور بياوريد! مطمئنا بعدا به خاطر اين کار به خودتان افتخار خواهيد کرد. افزون بر اينکه شب جان مي دهد براي اينکه لپ تاپ را بگذاري روي ميز تا براي خودش تمام فيلم ها و سريال هاي تاريخ بشريت را دانلود کنيد.

معمولا شرکت هاي ارائه دهنده خدمات اينترنت، بسته هاي مختلفي مخصوصا در مورد دانلود در شب تعريف کرده اند. بنابراين اگر تصميمتان براي شب زنده داري جدي است از همين الان برويد در کار پيدا کردن بسته هاي مناسب حالتان. ضمنا اگر اهل خريد بسته براي گوشي باشيد، خيلي وقت ها مي بينيد که دو گيگ بسته مي خريد اما عملا فقط از يک گيگ آن استفاده مي کنيد.

چرا که به هر حال اپراتورها هم کلاه سرشان نمي رود و از اين دو گيگ يک گيگ را براي استفاده روزانه در نظر گرفته اند و يک گيگ را براي استفاده شبانه. فلذا با شب بيداري مي توانيد اين يک گيگ باقيمانده را که به مثابه تکه هلوي جامانده ته قوطي راني است، زنده کنيد.

هنگام شب زنده داري چه کارهايي مي توان کرد؟

برپايي مهماني

طبعا اين اتفاق بايد وقتي بيفتد که خانه کامل در اختيار شماست و مزاحمتي براي ديگر اعضاي خانواده ايجاد نمي کنيد. با تدارک ديدن يک خوراکي سبک، دوستان نزديک را دعوت کنيد به ضيافت و دور هم شب را به صبح برسانيد. فيلم و سريال ديدن دسته جمعي که لذتش بر کسي پوشيده نيست اما کار ديگري که مي توانيد بکنيد و حالش را ببريد، بازي هاي دسته جمعي است.

هم بازي هاي کامپيوتري مثل فيفا و کانتر را امتحان کنيد و هم بازي هاي نشستنکي(!) مثل گل يا پوچ و چشمک و مافيا. گل يا پوچ و چشمک که تکلفشان مشخص است، بازي هاي خسته اي هستند ولي موقع بازي مافيا مراعات همسايه ها را هم بکنيد. کاري نکنيد که همسايه طبقه پايين بيايد بالا و بدون راي گيري و دادن فرصت دفاع، خونتان را بريزد.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد