آخرین اخبار

نگاهي به تاريخچه آرم برندهاي مهم خودروسازي در ايران و جهان ماشين

نگاهي به تاريخچه آرم برندهاي مهم خودروسازي در ايران و جهان

  بزرگنمايي:

پيدا کردن نشان جديد براي سايپا نيز به سال‌هاي دهه 60 بازمي‌گردد در آن روزها که محصولات اين خودروساز هنوز به تنوع امروزي دست نيافته بود يکي از طراحان برجسته ايران با نام ابراهيم حقيقي آرم سايپا را طراحي کرد... سايپا
پيدا کردن نشان جديد براي سايپا نيز به سال‌هاي دهه 60 بازمي‌گردد در آن روزها که محصولات اين خودروساز هنوز به تنوع امروزي دست نيافته بود يکي از طراحان برجسته ايران با نام ابراهيم حقيقي آرم سايپا را طراحي کرد.
اين آرم به‌زعم طراحش، صفاتي چون بالندگي و توسعه را القا مي‌کند که تبديل به يکي از آشناترين نشانه‌هاي صنعتي ايران شده است.


جاگوار
در ميان خودروهاي انگليسي جاگوار لوگوي برجسته‌اي دارد. آنچه از نام اين خودرو بر مي‌آيد جاگوار نام يک پلنگ درنده است که به دنبال شکار مي‌گردد.


شورولت
نشان شورولت که شبيه علامت جمع است به يکي از سفرهاي ويليام دورانت موسس اين شرکت به پاريس بازمي‌گردد.
دورانت در اين سفر مجذوب طرح يکي از کاغذهاي ديواري مي‌شود و چند سال بعد در سال 1913 وي مبناي طراحي لوگوي برخي از خودروهاي توليدي خود که نامشان را از لوئيس شورولت راننده مسابقات سرعت به عاريت گرفته بود قرار داد.


سيتروئن
علامت رو به بالاي سيتروئن اين تصور را در بيننده به وجود مي‌آورد که آرم سيتروئن به معناي حرکت رو به اعتلا و نزديک شدن به مهندسي پيشرفته است؛ اما چنين نيست. آندره سيتروئن کار در صنعت موتور را با توليد چرخ دنده آغاز کرد و علامت نظامي دوتايي در واقع سمبل دنده‌هاي چرخ دنده است.


بي.ام . و
دايره بي.ام.و يک ملخ خوش فرم و در حال چرخش هواپيما است.رنگ آبي ياد آور آسمان است.شرکت موتور سازي بايرن(Bayerische Motor Werke)موتورهاي هواپيماهاي جنگي را مي ساخت که کارخانه هايي را که اکنون در تصاحب دارند بمباران ميکردند !


ائودي
چهار حلقه آئودي برخلاف برخي شايعات هيچ ارتباطي به حلقه‌هاي المپيک ندارد، بلکه نمادي از ادغام چهار شرکت خودروسازي آلمان در سال 1932 است. اين چهار شرکت که د.کا.و، وندرو، هورش و آئودي را در بر مي‌گرفتند؛ به دليل شرايط نامناسب بازار ناچار به ادغام در يکديگر شدند. بعد از جنگ اين اتحاديه نام خود را از زبان لاتين که در انگليسي به معناي مي‌شنوم است و از اسم موسس خود آگوسته آئودي گرفته شده حفظ کرد و تنها حلقه‌‌هاي نشان آن باقي ماند.


فولکس واگن
شرکت فولکس واگن در سال‌هاي منتهي به جنگ دوم جهاني توسط فرانس ريمپيسه تاسيس شد.
لوگوي اصلي که ريميسپه در رقابتي درون سازماني طراحي کرد و به خاطر خلاقيت در نظر گرفته شده در آن 50 مارک برنده شده بود، به عنوان لوگوي اين شرکت انتخاب شد.
لوگوي شرکت فولکس واگن در ابتدا با چرخ دنده‌اي که نشان رسمي جبهه کارگري آلمان بود احاطه شده بود اما پس از جنگ دوم جهاني اين دنده از لوگو حذف شد.


فراري
آرم فراري در واقع اسب بلند شده بر روي دو پا است که نشان خلبان آس ايتاليايي در جنگ اول جهاني است (ACE) در بين خلبانان به کسي اطلاق مي‌شود که حداقل 5 فروند از هواپيماهاي دشمن را سرنگون کرده باشد)، فرانسيسکو باراگايتي از خلبانان آس ايتاليا بود، که والدينش شرکت فراري را ترغيب کردند تا نشان پسرشان را روي خودروهاي مسابقه‌اي خود قرار دهد.


مرسدس بنز
ستاره سه پر مرسدس بنز نشان تسلط آن بر زمين ,درياو آسمان است.اين نشان براي اولين بار روي دايملر 1909 ديده شد و ترکيبي بود براي نشان دادن تاج افتخار بنز در تاريخ 1926. نشان کنوني حلقه محاط بر ستاره در تاريخ 1937 طراحي شده است. سه شاخه مرسدس فاقد حلقه دور آن بود، اما پس از ادغام مرسدس و بنز در دهه 20 ميلادي حلقه گلي به دور اين نشان اضافه شد.

پورشه
آرم پورشه نشان محلي شهر اشتوتگارت است. در اين نشان اسب علامت مزرعه اشتاب و شاخه و خطوط مشکي و سرخ نيز بخشي از نشان سلطنتي پادشاهي ووتمبرگ است.


آلفارومئو
آرم شرکت آلفارومئو نيز مانند پورشه نشان محلي است. علائم اين شرکت نشان رسمي شهر ميلان و مربوط به جنگ‌هاي صليبي مي‌باشد که در آن انساني در حال خورده شدن است.


فورد
آرم بيضي و ساده شرکت فورد در سال 1903 توسط هارولدويلز که شغل اصلي آن چاپ کارت ويزيت بود طراحي شد و در سال 1927 زمينه اوليه نشان شرکت به رنگ آبي تغيير کرد.


فيات
در دهه 80 شرکت فيات نشان ابتدي خود را به نفع حروف کلمه فيات که به طور نامنظم کنار هم قرار گرفته بودند را کنار گذاشت و آرم جديد فيات توسط طراح ارشد اين شرکت طراحي شد. مايو‌مايول، طراح ارشد شرکت فيات نشان جديد فيات را به صورت اتفاقي به هنگام آزمودن يکي از مدل‌هاي اين شرکت طراحي کرد. وي به هنگام تست خودرو از برابر يکي از تابلوهاي نئون تبليغاتي فيات عبور کرد و نور اين نئون که در پي زم سياهي آسمان معوج به نظر مي‌رسد؛ توجه وي را جلب کرد و به اين طريق نشان چندساله فيات توسط وي طراحي شد.


مازاراتي
نشان مازاراتي نيز مانند آلفارومئو و پورشه سمبل يک شهر است. مازاراتي سمبل شهر بولينا است و اين خودرو براي اولين بار در آن شهر توليد شد؛ و به همين منظور نشان اين شهر براي اين شرکت خودروسازي طراحي شد.


مزدا
نشان مزدا توسط ري‌يوشيمارا که يک شرکت مشهور در زمينه تصويري‌سازي است تکامل يافته حرف «V» در نظر گرفته شد. اين نشان نمايانگر بال‌هاي باز شده مي‌باشد که در فرهنگ ژاپن به معناي ابتکار، درک هدف و لطافت است.

ميتسوبيشي
آرم ميتسوبيشي برگرفته از سه قطعه الماس لوزي شکل است که در يک نقطه تلاقي پيدا کرده‌اند. ميتسوبيشي با اين آرم مي‌خواهد به مشتريانش بفهماند که خودروي زير دستشان مثل يک الماس با ارزش است.

رو ور
روورها گروهي راهزن دريايي يا سرگردان در درياها بودند. چيزي شبيه وايکينگ‌ها و از همين رو کشتي وايکينگ‌ها هميشه و به اشکال گواگون در نشان روور وجود داشته است.


اشکودا
نشان اشکودا شبيه يک بوقلمون در حال پرواز است. حال آنکه بوقلمون‌ها پرواز نمي‌کنند، اما اين نشان در واقع يک پيکان بالدار است که مفهوم کلي سرعت را به مخاطب القا مي‌کند.

سوبارو
سوبارو اولين کارخانه ژاپني توليدکننده خودرو است. اين نشان اشاره به گروهي شش‌تايي ستارگان خوشه پروين در صور فلکي است که در زبان ژاپني به نام موتسورا بوشي نيز خوانده مي‌شود.


تويوتا
نشان کنوني تويوتا شبيه يک گاوچران با يک کلاه بزرگ است. در واقع سه بيضي درون يکديگر است که نشان‌دهنده قلب مشتري، قلب توليد و قلب پيشرفت فني در حال گسترش و فرصت‌هاي بيکران است که دور دوبيضي ديگر قرار گرفته است.

ولوو
ولوو در زبان لاتين به معناي «من مي‌گردم» است و دايره پيکان‌دار نشان قراردادي فولاد است. دايره و پيکان همچنين يادآور سپر و نيزه مريخ است که سمبل شيميايي براي آهن نيز مي‌باشد.

پژو
چه رابطه اي بين پژو و تنديس آزادي وجود دارد؟ پاسخ اين است که يکي از اولين خودروهاي پژو به نام مدل شير شناخته ميشد که نشان محلي شهر بلفورد(محل ساخت مدل مزبور)را روي خود داشت.


رنو
الماس رنو اولين بار به عنوان آرم ايستاده روي درب موتور ظاهر شد و بوق خودرو در پشت آن قرار ميگرفت. در سال 1922 قسمت مرکزي نشان براي خروج هوا بريده شد.اين نشان شکل امروزي خود را از سال 1924 بهمراه دارد



گردآوري : گروه سرگرمي سيمرغ
www.
منبع : parsine.com



مطالب جالب ديگر:سوژه شدن بنزين زدن پاريس هيلتون!! + عکسرسمي عجيب در زمان ازدواج دختران!! + عکسعکس جديد الناز شاکردوست و دوستش نازنين!عکسي ديدني از شبنم قلي خاني و خواهر و برادرش!عکس جديد مهناز افشار و مهتاب کرامتي



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

19 دروغ رايجي که تعميرکاران خودرو به شما مي گويند

ويژگي هاي بي ام و 2020 750Li xDrive + عکس

مشخصات خودروي شاسي بلند هوندا 2019 Honda Passport + عکس

9 نکته براي رانندگي در روز هاي باراني

معني رنگ پلاک خودرو ها و حروف آنها

نکات مهم براي رانندگي در جاده هاي باراني و برفي

با سوناتا 2020 Hyundai Sonata آشنا شويد! عکس

اقدامات مهم براي آماده کردن خودرو براي سفر در عيد نوروز

هنگام رانندگي با خودرو خودران چکار بايد کرد؟

خودرو 12 ميليون دلاري بوگاتي La Voiture Noir ! عکس

چند نکته مهم قبل از خريد خودرو کارکرده و دست دوم

مرسدس بنز فوق العاده طلايي در مراسم اسکار! عکس

نکات مهم براي شستن خودرو و اتومبيل

قراردادن کيسه هوا در خارج از خودرو براي ايمني بيشتر توسط آلماني ها

نور خورشيد چگونه به خودرو آسيب مي زند + راه هاي پيشگيري

راه جلوگيري از خراب شدن پمپ سوخت خودرو

نسخه S رنو کپچر چه مشخصاتي دارد

فروش مرسدس بنز 8.5 ميليارد توماني در تهران! عکس

7 تکنيک و ترفند براي رانندگي ايمن در زمستان

6 عاملي که باعث کاهش قدرت موتور خودرو مي شوند

6 روش ساده براي خوشبو کردن داخل خودرو

مشخصات مرسدس بنز mercedes benz CLA + عکس

با 100 ميليون چه خودرويي بخريم؟ + جدول

اين 5 کار را با خودرو اتومات هرگز انجام ندهيد

دنده مناسب براي پارک کردن خودرو در سراشيبي

باور مي کنيد اين 9 خودروي فوق العاده از پرايد ارزانتر هستند

4 مرحله براي خريد خودرو

قيمت بالاي نسل جديد بي ام و bmw Z4

با 80 ميليون تومان چه ماشيني بخريم؟ + جدول

بي ام و bmw هيبريدي جديد: 100 کيلومتر فقط 1.7 ليتر بنزين!

با 50 ميليون تومان کدام خودرو صفر کيلومتر را مي توان خريد؟ + جدول

خودروي بي‌ام‌و bmw iNext چه ويژگي هايي دارد؟ عکس

قيمت جديد خودرو هاي داخلي لو رفت! + جدول قيمت

خودروي بي ام و bmw X7 جذاب و غول پيکر! + عکس

قيمت تيبا کارکرده در بازار چقدر است؟ جدول

با کمتر از 50 ميليون چه خودرويي مي توان خريد؟ + جدول

جدول قيمت روز خودرو هاي پرطرفدار وارداتي

ارزان قيمت ترين خودرو هاي بازار را بشناسيد + جدول قيمت خودرو

عکس هاي BMW Z4 2019 لو رفت! + عکس

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

فعلا ماشين نخريد!

افزايش دوباره قيمت خودرو هاي داخلي در بازار + جدول قيمت

جدول قيمت جديد خودرو هاي وارداتي در بازار

کاهش قيمت خودرو هاي وارداتي؛ سانتافه 70 ميليون ارزان شد!

خودرو هاي صفر زير 40 ميليون در بازار + جدول قيمت

کاهش قيمت خودرو در بازار + جدول قيمت خودرو

Digital Key قابليت جديد و جالب خودرو ها