آخرین اخبار

5 توصيه مهم و کاربردي براي رانندگي در باران ماشين

5 توصيه مهم و کاربردي براي رانندگي در باران

  بزرگنمايي:

باران مي‌آيد و شما هم مجبوريد چند کيلومتر رانندگي کنيد و گچ و سيمان بخريد تا بلکه بتوانيد جلو چکه کردن سقف را بگيريد تا فرش‌هاي گران قيمت‌تان خراب نشوند. خب بهتر است عادت هاي قديمي را کنار بگذاريم و درست رانندگي کردن... باران مي‌آيد و شما هم مجبوريد چند کيلومتر رانندگي کنيد و گچ و سيمان بخريد تا بلکه بتوانيد جلو چکه کردن سقف را بگيريد تا فرش‌هاي گران قيمت‌تان خراب نشوند. خب بهتر است عادت هاي قديمي را کنار بگذاريم و درست رانندگي کردن در باران را ياد بگيريم. زياد هم سخت نيست، هست؟
شايد تعجب کنيد ولي وقتي جاده خشک است، ممکن است بعضي عادت هاي بد رانندگي مشکل‌ساز نباشد؛ ولي وقتي دست مهربان طبيعت، باران بذل و بخشش مي‌کند، همين عادات بد مي‌توانند بدنه هاي براق ماشينتان را مچاله کنند. خب، لازم نيست بترسيد. اگر خيلي عجله داريد و بايد ظرف نيم ساعت به جايي برسيد، ما فهرستي از عادات بد رانندگي که زود بايد از شرشان خلاص بشويد را، برايتان تهيه کرده‌ايم.
پس چند تا مولتي‌ويتامين بخوريد تا سلول هاي مغزي‌تان تقويت بشوند و بتوانيد ادامه مطلب را بخوانيد و خوب به خاطر بسپاريد. وقتي با ماشين‌ به خانه برگرديد و چهار ستون بدنتان سالم باشد، از ما تشکر خواهيد کرد.


روي لبه هاي جاده رانندگي نکنيد.
البته اين کار هميشه امکان‌پذير نيست. شايد در حال رانندگي در جاده‌اي باريک باشيد و جاي ديگري نداشته باشيد تا روي آن رانندگي کنيد. شايد هم قطار طويلي از ماشين ها در وسط جاده تشکيل شده باشد و شما را مجبور کند در سمت چپ يا راست جاده توقف کنيد. ولي به نکته زير توجه کنيد: جاده ها طوري ساخته شده‌اند که در وسط بيشترين ارتفاع را دارند. البته اختلاف ارتفاع بسيار ناچيز است، ولي همين اختلاف ناچيز باعث مي‌شود آب از وسط جاده که تاج ناميده مي‌شود، به اطراف جاري بشود و به طرف لبه ها برود.
اگر در باران رانندگي مي‌کنيد و مي‌خواهيد از چاله هاي آب دوري کنيد، معنايش اين است که بايد به طرف وسط جاده برويد، به خصوص اگر هنوز باران مي‌بارد. البته بايد بدانيد، وسط جاده هم به خشکي کف پارکينگ خانه شما نيست.


چراغ ها را خاموش نکنيد (ولي نور بالا هم نرويد).
بعضي وقت ها خيال مي‌کنيم چراغ ها هم، مثل بعضي چيزهاي ديگر، فقط مال خودمان هستند. چراغ ها به ما کمک مي‌کنند جلويمان را ببينيم، درست مثل يک جفت چراغ قوه که نيازي به تعويض باتري ندارند. هنگام بارندگي، حتي در روز روشن هم، بايد چراغ ها را روشن کنيد تا ديگران بتوانند شما را ببينند.
وقتي باران شديد مي‌بارد، هوا تيره و تار مي‌شود و ديدن يک جفت چراغ در ميان آن تاريکي، براي رانندگان ديگر نعمت بزرگي است و مي‌فهمند در آن تاريکي به جز باران و گل چيز ديگري هم وجود دارد. با اين که چراغ ها به شما کمک مي‌کنند ديده بشويد، ولي نبايد مردم را با آن ها کور کنيد. رانندگان ديگر براي پيدا کردن راه خودشان کلي دردسر دارند و نبايد با روشن کردن نور بالا، آن ها را گيج و سردرگم کنيد.


اگر شيشه جلو آن قدر خيس شده که جلويتان را نمي‌بينيد، رانندگي نکنيد!
خب، شايد اين کار ديگر کله خرابي باشد، ولي مي‌دانيد که خيلي ها کله خراب به دنيا آمده‌اند. اگر جاده را خيلي خوب مي‌شناسيد و مي‌گوييد چشم بسته هم مي‌توانيد در آن رانندگي کنيد، ولي باز هم رانندگي با شيشه هاي خيس کار بسيار خطرناکي است. اگر نتوانيد جلو را ببينيد، نمي‌دانيد چه چيزي آنجاست. شايد چند خودرو جلوي شما توقف کرده باشند. شايد چند عابر پياده دارند از جاده رد مي‌شوند.
حتي شايد برخلاف تصورتان در مسير مستقيم حرکت نمي‌کنيد و داريد به طرف پايه يک پل مي‌رويد. وقتي ديد کم مي‌شود، در اولين فرصت ممکن بايد ماشين را در کناري، متوقف کنيد. به برنامه هاي راديو گوش کنيد تا هوا دوباره باز بشود. حتي مي‌توانيد سراغ تلفن همراهتان برويد و با يکي از دوستانتان صحبت کنيد (البته فقط در صورتي که رانندگي نمي‌کنيد، باشد؟).


ميان رودخانه نرويد.
خب، البته منظورمان رودخانه واقعي که نيست، ولي اگر آب از اين طرف به آن طرف جاده جاري شده است و عمق آن را هم نمي‌دانيد، سعي نکنيد از ميانش رد بشويد! بار ديگر تکرار مي‌کنيم اگر باران شديدي مي‌بارد و در جاده هم آب جمع شده است، از ميان آن رد نشويد! همه ساله ماشين هاي زيادي آسيب مي‌بينند، آن هم فقط به اين خاطر که راننده بينوا فکر مي‌کرده عمق آب زياد نيست. بسياري از آن ها به ميان آب رفته‌اند و خودشان را در محاصره يک جريان شديد ديده‌اند که مي‌توانسته آن را صدها متر جا به جا کند.
آخر سر هم مجبور شده‌اند از ماشين بيرون بيايند و شاخه درختي را بقاپند و از غرق شدن نجات پيدا کنند. بهتر است صبر کنيد تا رگبار تمام بشود و آب ها فروکش کنند، تا اينکه جان خودتان و سرنشينان ديگر را به خطر بيندازيد. اگر آب راکد باشد و نتوانيد ته آن را ببينيد، نمي‌دانيد زير آن چه چيزي وجود دارد. شايد گودالي به اندازه يک استخر آن جا باشد. شايد خورده شيشه يا پيچ و ميخ ريخته باشد. اگر نمي‌توانيد ته آب را ببينيد، ريسک نکنيد و داخل آن نرويد. در فاصله امني از آب توقف کنيد و اگر امکان دارد راهي پيدا کنيد که آن را دور بزنيد.


تند نرويد.
محدوديت هاي سرعت فقط به شما مي‌گويند در شرايط عادي بايد با چه سرعتي برانيد. وقتي شرايط غير عادي است و جاده ها خيس هستند، محدوديت هاي سرعت تغيير مي‌کنند. در شرايط غير عادي با سرعتي کمتر از سرعت توصيه شده برانيد و هرچه وضعيت نامساعدتر مي‌شود، سرعت‌تان را پايين‌تر بياوريد. يکي از خطرات تند راندن در باران اين است که اصطکاک چرخ ها با سطح جاده پايين مي‌آيد و روي بستري از آب حرکت مي‌کنيد. اين حالت زماني پيش مي‌آيد که ماشين‌تان فکر مي‌کند قايق است، ولي واقعيت اين است که پاهايش هنوز روي زمين است.
معمولاً تايرها مي‌توانند آب را بشکافند و تماس‌شان را با سطح جاده حفظ کنند، ولي وقتي جاده خيس است و شما هم خيلي تند مي‌رانيد، ماشين شما روي آب شناور مي‌شود و آج تايرها تماس‌شان با سطح جاده را از دست مي‌دهند و اين خيلي بد است. وقتي آج ها تماس‌شان با سطح جاده را از دست مي‌دهند، کنترل ماشين از دست‌تان در مي‌رود. ترمزها کار نمي‌کنند. شما هم از هيچ چيز با خبر نخواهيد شد تا وقتي که ترمز بگيريد و ببينيد ماشين‌تان سر مي‌خورد و از کنترل خارج مي‌شود. به همين خاطر است که مي‌گوييم در جاده هاي خيس با سرعت بالا رانندگي نکنيد. وقتي متوجه بشويد کنترل ماشين را از دست داده‌ايد چکار خواهيد کرد؟ اول از همه، هول نشويد. روي ترمز نکوبيد، چون اين کار فقط اوضاع را بدتر مي‌کند. پايتان را از روي پدال گاز برداريد تا همان مقدار اصطکاک باقي مانده، باعث بشود سرعت‌تان کم بشود.

مستقيم به جلو برانيد. ابداً سعي نکنيد بپيچيد. اگر ماشين به جهتي مي‌رود که شما نمي‌خواهيد، با آن مخالفت نکنيد. وقتي سرعت کم بشود دوباره کنترل ماشين را به دست خواهيد آورد. بعد از آن هم توصيه مي‌کنيم کنار بزنيد و کمي استراحت بکنيد تا ضربان قلب‌تان پايين بيايد. حتماً به آن احتياج خواهيد داشت.


گردآوري : گروه سرگرمي سيمرغ
www.
منبع : 1car.ir


مطالب جالب ديگر:
عاقبت غر زدن و تقاضاهاي بيش از اندازه همسران!!رضا صادقي پس از سال ها ظاهرش را تغيير داد!! + عکسروش احمقانه مرد چيني براي پول در اوردن!! + عکسشيراز و دختران داش مشتي در يک جشنواره! + عکسعاملي که مرگ زنان را افزايش مي دهد!



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

کارهايي که با دزديده يا گم شدن پلاک خودرو بايد انجام دهيد

19 دروغ رايجي که تعميرکاران خودرو به شما مي گويند

ويژگي هاي بي ام و 2020 750Li xDrive + عکس

مشخصات خودروي شاسي بلند هوندا 2019 Honda Passport + عکس

9 نکته براي رانندگي در روز هاي باراني

معني رنگ پلاک خودرو ها و حروف آنها

نکات مهم براي رانندگي در جاده هاي باراني و برفي

با سوناتا 2020 Hyundai Sonata آشنا شويد! عکس

اقدامات مهم براي آماده کردن خودرو براي سفر در عيد نوروز

هنگام رانندگي با خودرو خودران چکار بايد کرد؟

خودرو 12 ميليون دلاري بوگاتي La Voiture Noir ! عکس

چند نکته مهم قبل از خريد خودرو کارکرده و دست دوم

مرسدس بنز فوق العاده طلايي در مراسم اسکار! عکس

نکات مهم براي شستن خودرو و اتومبيل

قراردادن کيسه هوا در خارج از خودرو براي ايمني بيشتر توسط آلماني ها

نور خورشيد چگونه به خودرو آسيب مي زند + راه هاي پيشگيري

راه جلوگيري از خراب شدن پمپ سوخت خودرو

نسخه S رنو کپچر چه مشخصاتي دارد

فروش مرسدس بنز 8.5 ميليارد توماني در تهران! عکس

7 تکنيک و ترفند براي رانندگي ايمن در زمستان

6 عاملي که باعث کاهش قدرت موتور خودرو مي شوند

6 روش ساده براي خوشبو کردن داخل خودرو

مشخصات مرسدس بنز mercedes benz CLA + عکس

با 100 ميليون چه خودرويي بخريم؟ + جدول

اين 5 کار را با خودرو اتومات هرگز انجام ندهيد

دنده مناسب براي پارک کردن خودرو در سراشيبي

باور مي کنيد اين 9 خودروي فوق العاده از پرايد ارزانتر هستند

4 مرحله براي خريد خودرو

قيمت بالاي نسل جديد بي ام و bmw Z4

با 80 ميليون تومان چه ماشيني بخريم؟ + جدول

بي ام و bmw هيبريدي جديد: 100 کيلومتر فقط 1.7 ليتر بنزين!

با 50 ميليون تومان کدام خودرو صفر کيلومتر را مي توان خريد؟ + جدول

خودروي بي‌ام‌و bmw iNext چه ويژگي هايي دارد؟ عکس

قيمت جديد خودرو هاي داخلي لو رفت! + جدول قيمت

خودروي بي ام و bmw X7 جذاب و غول پيکر! + عکس

قيمت تيبا کارکرده در بازار چقدر است؟ جدول

با کمتر از 50 ميليون چه خودرويي مي توان خريد؟ + جدول

جدول قيمت روز خودرو هاي پرطرفدار وارداتي

ارزان قيمت ترين خودرو هاي بازار را بشناسيد + جدول قيمت خودرو

عکس هاي BMW Z4 2019 لو رفت! + عکس

افزايش قيمت خودرو ها + جدول قيمت خودرو هاي داخلي 21 مرداد

فعلا ماشين نخريد!

افزايش دوباره قيمت خودرو هاي داخلي در بازار + جدول قيمت

جدول قيمت جديد خودرو هاي وارداتي در بازار

کاهش قيمت خودرو هاي وارداتي؛ سانتافه 70 ميليون ارزان شد!

خودرو هاي صفر زير 40 ميليون در بازار + جدول قيمت

کاهش قيمت خودرو در بازار + جدول قيمت خودرو

Digital Key قابليت جديد و جالب خودرو ها