آخرین اخبار

راز موفقيت جهاني اين 6 جوان ايراني را بدانيد!! شادکامي و موفقيت

راز موفقيت جهاني اين 6 جوان ايراني را بدانيد!!

  بزرگنمايي:

چه خبر - راز موفقيت جوانان ايراني در دنيا

موفقيت از آن ماست. حکايت، حکايت خواستن‌ها و توانستن‌هاست. فرقي ندارد، در کجا و داراي چه شرايطي باشي. ژان پل سارتر، فيلسوف فرانسوي مي‌گويد: اگر يک فلج مادرزاد، قهرمان دو ميداني نشود تقصير خودش است. پس مهم خواستن و تبديل نبودها به بودهاست. براي اثبات اين موضوع به سراغ 6 جوان رفتيم، افرادي که نه در پول غوطه‌ور هستند و نه استعدادي خاص و غير عادي دارند. آنها موفق هستند، چون تلاش کرده‌اند، همين. اين 6 جوان ايراني در گفت و گويي از سختي‌هايشان مي‌گويند و از راه هايي که براي تلاش و رسيدن به موفقيت طي کرده‌اند.

جواني دوره‌اي سرنوشت ساز در زندگي همه افراد است که مي‌توانند با برنامه‌ريزي و مديريت زمان به همه کارهاي مورد علاقه خود برسند و در همه رشته‌ها به موفقيت دست يابند.حسين،مليکا،رضا،سحر،ندا و امير از جمله همين جواناني هستند که براي رسيدن به آرزوها و موفقيت‌هايشان،همه کاستي‌ها و ناتواني‌ها را کنار گذشته‌اند.

روايت اول؛ اروپايي‌ها درباره ما چه مي‌دانند؟روايت اول؛ اروپايي‌ها درباره ما چه مي‌دانند؟

روايت اول؛ اروپايي‌ها درباره ما چه مي‌دانند؟

حسين علي محمدي، جهانگرد 30 ساله‌اي که در طول ده سال طبيعت گردي با خودرو شخصي به 56 کشور جهان سفر کرده است و طبق برنامه‌ريزي‌هايش بايد در آينده به 117 کشور ديگر سفر کند تا سفرنامه و آرشيو عکاسي اش از جهان تکميل شود.

اين جهانگرد جوان که از 20 سالگي سفرهاي خود را آغاز کرده است مي‌گويد: اولين سفر طولاني مدت من در سال 2013حدود 66 روز طول کشيد که در اين مدت 18 کشور را بررسي کردم و در نظر دارم دايره المعارفي از اين سفرها جمع آوري کنم که براي عموم مردم و گردشگران قابل استفاده باشد.

علي محمدي قصد دارد در اين سفرها فرهنگ ساير کشورها را با فرهنگ داخلي ايران مقايسه کرده و در اين کتاب منتشر کند و براساس تجربيات اين سفرنامه‌ها مي‌گويد: « ايتاليايي‌ها و سويسي‌ها ما را خوب مي‌شناختند و حتي سويسي ها اتفاقات کشور ما را با جزئيات مي‌دانستند به طوري که مسئول يکي از هتل‌هاي سوئيس حتي نام پادشاهان ساساني را نيز به دقت مي‌دانست.»

روايت دوم؛ فوتباليستي که به داور رسمي فدراسيون کاراته انگيزه دادروايت دوم؛ فوتباليستي که به داور رسمي فدراسيون کاراته انگيزه داد

روايت دوم؛ فوتباليستي که به داور رسمي فدراسيون کاراته انگيزه داد

عشق و علاقه به "علي دايي" فوتباليست دهه هفتاد، مليکا سامانيپور را به سمت ورزش سوق داد به طوري که فارغ التحصيل کارشناسي ارشد تربيت بدني دانشگاه آزاد اسلامي يزد شد. مليکا که براي ادامه تحصيل و ورزش قصد عزيمت به کانادا را دارد امروز سرمربي تيم دانشگاه آزاد کرج در رشته کاراته و داور رسمي فدراسيون کاراته است.

روايت سوم؛ کبري 11 مسير زندگي رضا را مشخص کردروايت سوم؛ کبري 11 مسير زندگي رضا را مشخص کرد

روايت سوم؛ کبري 11 مسير زندگي رضا را مشخص کرد

رضا خادم، بازيگر 27 ساله اکشن و بدلکاري است که از دوره نوجواني عاشق سريال‌ کبري 11 بود. در نهايت علي رغم يادگيري و مربي‌گري 10 رشته‌ ورزشي، بدلکاري سينما را به عنوان شغل و حرفه خود برگزيد. وي امروز عضو آکادمي بدلکاري استراليا و داراي گواهينامه کارشناسي بدلکاري از آلمان است. وقتي در 16 سالگي به طور کاملا اتفاقي تصوير پيمان ابدي، بدلکار حرفه‌اي و مدير بدلکاري سريال کبري 11 را در يک برنامه تلويزيوني ديد،خود را خوشبخت‌ترين آدم دنيا دانست که يک ايراني مدير بدل‌کاري اين سريال بوده است.همان زمان متوجه شد که حرفه‌اي براي اقناع روحي و رواني خود يافته است.

اين فارغ التحصيل کارگرداني سينما در نهايت با علم به سختي و خطرآفرين بودن اين شغل،بدلکار شد و گروه بدلکاري و موسسه سينمايي طراحان حرکت را ثبت کرد و نخستين کتاب «دانشنامه هنر اکشن و بدلکاري» در ايران را نوشت و تا امروز بيش از 55 بدلکار را آموزش داده است.

روايت چهارم؛ نقاشي که سياست تدريس مي‌کندروايت چهارم؛ نقاشي که سياست تدريس مي‌کند

روايت چهارم؛ نقاشي که سياست تدريس مي‌کند

سحر صنيعي،مدرس علوم سياسي دانشگاه آزاد اسلامي واحد کرج، نقاش، بازيگر تئاتر و شاعر جواني که معتقد است« افراد مي‌توانند با برنامه‌ريزي و مديريت زمان به همه کارهاي مورد علاقه خود برسند و در همه رشته‌ها به موفقيت دست يابند.»

اين عضو انجمن بين المللي آبرنگ مي‌گويد از کودکي روح کاوش و جستجوگري در من وجود داشت به همين خاطر به هر موضوعي که علاقمند مي‌شدم با پيگيري و تلاش در آن رشته موفقيت‌هايي کسب مي‌کردم به طوري که عضو انجمن بين المللي آبرنگ و جشنواره آبرنگ بلغارستان شدم و علي رغم شرکت در جشنواره‌هاي مختلف از جمله جشنواره آبرنگ سن پترزبورگ، چند نمايشگاه گروهي و انفرادي آبرنگ را در کشور برگزار کردم.

اين مدرس دانشگاه آزاد اسلامي بي انگيزگي و نا اميدي جوانان و دانشجويان کلاس را ناشي از نگراني از آينده و بازار کار دانست و گفت: متاسفانه باتوجه به اين که در برخي از رشته‌ها مانند علوم سياسي بازار کار محدود است بسياري از دانشجويان نسبت به آينده دلسرد و نا اميد هستند بنابراين من به دانشجويان توصيه مي‌کنم که تنها متکي به درس نبوده و مسايل و مهارت‌هاي مختلف را تجربه کنند زيرا ما نبايد در زندگي تک بعدي زندگي کنيم.

روايت پنجم؛ کم بينايي که در فصل بهار نارنج ديده شدروايت پنجم؛ کم بينايي که در فصل بهار نارنج ديده شد

روايت پنجم؛ کم بينايي که در فصل بهار نارنج ديده شد

ندا سليماني، بازيگر 23 ساله نقش اول گروه نمايش فصل بهارنارنج نيز علي رغم مشکلات قرنيه و کم بينايي در کارهاي کامپيوتري به همکارانش کمک مي‌کند. به گفته خودش تايپ ده انگشتي را مي‌داند و علي رغم بازيگري تئاتر در يکي از مراکز خصوصي به عنوان مددکار اجتماعي بهزيستي نيز مشغول به کار است.

اين فارغ التحصيل رشته کارشناسي روانشناسي دانشگاه آزاد اسلامي تهران جنوب مي‌گويد: درست است که کم بينا هستم اما من در زندگي چيزي کم‌تر از يک فرد عادي و سالم ندارم البته شايد از لحاظ بينايي نتوانم خيلي از تصاوير را ببينم اما از حواس ديگر استفاده مي‌کنم.به عنوان مثال براي مطالعه مطالب خيلي ريز از ذره بين استفاده مي‌کنم.

ندا مي‌گويد:ما چيزي از افراد عادي کم نداريم اما شرايط جامعه، زندگي را براي ما دشوار کرده است زيرا شهر تهران براي نابينايان و معلولان مناسب‌سازي نشده است بنابراين هر نابينايي که به شهر قدم مي‌گذارد هيچ امنيتي ندارد و خطر يک نابينا را خيلي بيشتر از يک فرد عادي تهديد مي‌کند. يک فرد نابينا نمي‌تواند سوار مترو و اتوبوس شود و حتي شهرداري يک پل براي ورود نابينايان و معلولان به مترو و اتوبوس در نظر نگرفته و تنها با يک رنگ زرد مشخص کرده که جاي معلولان است بنابراين عدم مناسب سازي شهري باعث در خانه ماندن و ديده نشدن معلولان و نابينايان مي‌شود به طوري که همه از من مي‌پرسند مگر يک نابينا هم مي‌تواند تئاتر بازي کند يا از خانه خارج شود در حالي که بله نابينا هم مي‌تواند زيرا با يک فرد عادي هيچ تفاوتي ندارد و فقط شرايط ديده شدن براي آنان وجود ندارد.

روايت ششم؛ 30ثانيه تاخير در تولد، ايده 130 اختراع شدروايت ششم؛ 30ثانيه تاخير در تولد، ايده 130 اختراع شد

روايت ششم؛ 30ثانيه تاخير در تولد، ايده 130 اختراع شد

امير رضايي، مخترع 30 ساله‌‌اي است که تنها به خاطر 30 ثانيه دير به دنيا آمدن يک عمر سختي و مشقت زندگي را بر دوش مي‌کشد و حتي با وجود فلج مغزي حدود 130 اختراع از خود به ثبت رسانده است.

اين مخترع جوان در حالي مدام تکرار مي‌کند که «هيچ کار خاصي نکردم» که حتي براي راه رفتن حدود 12 سال فيزيوتراپي و کار درماني و گفتار درماني را گذرانده‌ است و مهم ترين اختراعش قفل هوشمند بوده که حتي از کشورهاي اروپايي و آلمان نيز دعوت به توليد داشته است. اکثر اختراعات اين فارغ التحصيل دانشگاه آزاد اسلامي تهران مرکز، الکترونيکي و مکانيکي است در حالي که کارشناسي مديريت دولتي دارد. وي در خصوص چگونگي بي ارتباط بودن رشته تحصيلي و نوع اختراعاتش مي‌گويد: چون تا دوره ديپلم در مدرسه استثنايي تحصيل کردم و در اين مدارس نيز تنها رشته علوم انساني تدريس مي‌شود متاسفانه علي رغم علاقه به رشته رياضي نتوانستم در اين رشته تحصيل کنم.

امير به همه همسالان خود توصيه مي‌کند که براي انجام دادن همه کارها در عرصه‌هاي مختلف زندگي به درک لازم برسند زيرا اگر به درک لازم آن کار نرسند هيچ کاري را به درستي انجام نمي دهند در حالي که انسان بايد هر کاري را به بهترين نحو ممکن انجام دهند.



منبع : خبرگزاري آنا



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد