آخرین اخبار

عجيب ترين کانال هاي تلگرامي که درگيرتان کرده اند شادکامي و موفقيت

  بزرگنمايي:

چه خبر - هفته نامه تماشاگران امروز – محمد حسيني عباسي: تلگرام در ماه هاي اخير تبديل به محبوب ترين مکان براي گردهمايي اينترنتي ايراني ها شده است. بر اساس آمار، 45 ميليون ايراني در عضويت اين برنامه ارتباطي هستند. به نظر مي رسد مردم هيچ کشوري در جهان به اندازه ايراني ها تلگرام را جدي نگرفته اند تا اين برنامه وابستگي زيادي به مخاطبان ايراني اش پيدا کند.

از فروشندگان کليه تا عاشقان هيتلر

تلگرام که يکي از عناصر تعيين کننده نتايج انتخابات هفتم اسفند بود، حالا حتي از رسانه ملي نيز بيشتر مورد توجه است. در اين فضا در کنار همه صفحه هاي مثبت و کانال هاي خبري براي انتقال لحظه اي اخبار (مثل کانال تماشاگران امروز با سرعت دو پست در سال!)، صفحه هايي عجيب و گاهي ناهنجار نيز ديده مي شود. نسبت اين کانال ها به همه کانال هاي ايراني تلگرام هنوز بسيار ناچيز است و به رغم همه مصاحبه هايي که از طرف طيف هاي خاص عليه تلگرام انجام مي شود، خوشبختانه تصميمي براي فيلتر کردن اين اپليکيشن به خاطر اين چند کانال اتخاذ نشده است.

داعشي ها

هشتگ هاي حمايت از گروه تروريستي داعش، حتي به کانال هاي ايراني تلگرام نيز رسيد تا در کنار همه صفحه هايي که به زبان عربي براي داعش تبليغ مي کردند، اين تبليغ و حمايت به زبان فارسي نيز رؤيت شود. تلگرام البته سياست روشني درباره کانال هاي حامي دولت اسلامي عراق و شام دارد و بلافاصله اين کانال ها را مسدود مي کند. در ماه هاي اخير، بيشتر از صد کانال حامي داعش در تلگرام بسته شده اند.

از فروشندگان کليه تا عاشقان هيتلر

ايران نامه

«محققان به اين نکته مهم رسيده اند که اگر نقشه امپراتوري هخامنشي را بنگريم و يک خط از شمال شرقي ترين نقطه (سقد) تا جنوب غربي ترين نقطه (حبشه) بکشيم، و يک خط از شمال غربي ترين نقطه (يونان) تا جنوب شرقي ترين نقطه (هند) به صورت ضربدر بکشيم، مرکز تقاطع اين دو خط محل ساخت تخت جمشيد مي شود، که اين خود جاي تأمل و انديشيدن دارد.»

بيشتر پست هاي کانال ايران نامه، همين نتايج شاهکار و شگفت انگيزي هستند که به دامن محققان دوخته مي شوند! هيچ وقت هم نامي از ماهيت و مشخصات اين محققان به زبان نمي آيد. از نگاه کانال ايران نامه، ايران مهمترين نقطه دنيا، کوروش کبير بزرگترين آدم دنيا، بشقاب هاي دوره کوروش مهمترين اشياي دنيا و نژاد آريايي مهم ترين نژاد دنيا است و اساسا همه خط و خطوط دنيا را به هم وصل کنيم، به تخت جمشيد خواهيم رسيد.

تي ان تي

اين کانال شرم آور که ظاهرا به دست يک پسر جوان اداره مي شد، مدتي پيش در فهرست کانال هاي مسدود شده تلگرام قرار گرفت. در اين کانال، فيلم هاي دوربين هاي مخفي از اتاق هاي پرو بانوان يا دستشويي هاي زنانه به نمايش در مي آمد و تاسف بار اينکه پست هاي آن عموما با بازديد بالايي روبرو مي شدند.

از فروشندگان کليه تا عاشقان هيتلر
در سفر ماه گذشته اوباما به کامبوج و ديدارش از منطقه گردشگري يک فيل براي او قرباني کردندکه با اعتراض شديد حقوق حيوانات غرب و شرق مواجه شد.

کانال چهل

انتشار دروغ در پوششي نزديک به حقيقت، محتواي کانالي است که هنوز مشخص نيست اين دروغ ها را براي طنزپردازي منتشر مي کند يا قصد سر کار گذاشتن هزار و 620 عضوش را دارد. کپي بودن نقاشي موناليزا، همسر ايراني بروس لي، همنشيني انيشتين و محمد علي جمال زاده، تصوير طناز طباطبايي روي جلد مجله تايم، تصويري از فروغ فرخزاد بعد از مرگ و پيدا شدن مجسمه سر عقاب در اعماق خليج فارس، خبرهايي هستند که با توجه به عکس هاي شان در اين کانال، ممکن است از طرف گروهي از مخاطبان آن مورد قبول قرار بگيرند اما وقتي اين کانال خبر از بازديد خانواده ديويد بکام از ايران و تيتراژخواني عباس قادري براي فصل جديد سريال 24 مي دهد، تشخيص غيرواقعي بودن اخبار آن ديگر براي هيچ کس سخت نيست.

يکي از ادمين هاي اين صفحه درباره محتواي کانال به ما اين طور توضيح مي دهد: «قصد ما فريب دادن مردم يا دروغ گفتن به آنها نيست. اتفاقا ما قصد داريم در جهت عکس اين اتفاق گام برداريم و از مردم درخواست کنيم هر دروغي که در فضاي مجازي مي شنوند را باور نکنند. هدف ما، هجو کردن يک فضاي سرشار از دروغ است که در آن، همه آدم هاي مهم دنيا يک ارتباطي با ايران پيدا مي کنند!»

30 هزار نفر براي سرهنگ

تا همين يک سال قبل، تنها شناخت مخاطبان فوتبال و تلويزيون از عليرضا عليفر به گزارش هاي بامدادي او از بازي هاي ضبط شده مربوط مي شد اما حالا کانال مربوط به پوشش اخبار سرهنگ، 31 هزار عضو در تلگرام دارد. در اين کانال، روزانه چندين پست با محوريت شوخي ها، دابسمش ها و کارهاي گرافيکي در مورد آقاي گزارشگر منتشر مي شود.

گردانندگان اين کانال که يک صفحه اينستاگرام نيز براي پوشش لحظه اي اخبار سرهنگ دارند، در ابتداي هر هفته برنامه گزارش هاي او را منتشر مي کنند و در طول هر گزارش نيز ويدئوهايي از جملات عجيب اين گزارشگر در کانال قرار مي دهند. به نظر مي رسد خود عليرضا عليفر نيز به شدت از اين شهرت مجازي استقبال کرده و اين روزها بيشتر از اهالي فوتبال، براي سازندگان دابسمش فوتبال گزارش مي کند.

از توضيحات مدير کانال پيداست که انگيزه فعاليت کانال سرهنگ، بيشتر تفريح بوده است: «فکر مي کنم هيچ گزارشگري به اندازه سرهنگ روي اينترنت هوادار ندارد و حيف است که اين کارهايي که در ادامه گزارش هاي او صورت گرفته، ديده و شنيده نشود. شايد خيلي ها عليه اين مدل شوخي ها موضع بگيرند اما عليفر کاملا هوادار اين کانال است و خودش آن را دنبال مي کند. ما گاهي حتي برنامه گزارش هاي او را از خودش مي گيريم و منتشر مي کنيم. اگر قرار به حضور او در ليگ برتر به عنوان يک مربي باشد، ما تيمش را حمايت خواهيم کرد. شايد او در زمان گزارش بازي ها اشتباهاتي داشته باشد اما ظرفيت بالاي پذيرفتن شوخي را دارد و به نظرم اين فضا به سود خود او تمام شده است.»

از فروشندگان کليه تا عاشقان هيتلر

خواستاگرام

بخشي از کاربران تلگرام نيز به دنبال تشکيل زندگي مشترک با دست هاي قدرتمند اين برنامه هستند. براي اين کار، کانالي به نام خواستاگرام وجود دارد که آقايان و خانم ها عکس، مشخصاتي مثل قد، وزن، رنگ پوست و نوع پوشش و توقع شان از همسر آينده را به انتشار در مي آورند. اين کانال براي انتشار هر عکس و نوشته، مبلغي پول از مخاطب ها دريافت مي کند و با توجه به حضور بيشتر از چهار هزار نفر در اين کانال مي توان نتيجه گرفت که درآمدزايي آن تا به امروز کاملا موفقيت آميز بوده است.

يکي از نقاط تاريک صفحاتي شبيه اين، غيرواقعي بودن بخشي از اطلاعات منتشر شده است. هيچ تضميني وجود ندارد که گروهي براي شوخي با يک نفر، عکس او را با مجموعه اي از اطلاعات غلط منتشر نکنند و او را در فهرست خواستگارهاي مجازي قرار ندهند.

فروش کليه!

آگهي هاي فروش اعضاي بدن پيش از اين تنها روي ديوارهاي شهر خودنمايي مي کردند اما گسترش ضريب نفوذ شبکه هاي اجتماعي موجب شده است آگهي هاي آنلاين براي اين کار نيز متولد شوند. در تلگرام کانالي براي خريد و فروش اعضاي بدن وجود دارد که بيشتر آگهي هاي آن مربوط به خريد يا فروش کليه است. نکته تلخ اينکه بسياري از آگهي هاي فروش کليه در اين کانال، مربوط به جوان هاي کمتر از 30 سال است که به علت نياز مالي تصميم گرفته اند باقي مانده سال هاي عمرشان را با يک کليه سپري کنند.

هيتلر نامزد صلح نوبل بود!

19 هزار نفر از کاربران ايراني تلگرام، در عضويت کانالي به نام «نازي سنتر» هستند. کانال عجيبي که ظاهرا قصد دارد در راه تبرئه همه ديکتاتورهاي تاريخ گام بردارد. آدولف هيتلر، رضا شاه و موسوليني، همگي حضوري فعال و پررنگ در پست هاي اين کانال دارند. نازي سنتر، جملات زيادي به نقل از آدولف هيتلر در ستايش از «نژاد آريايي» در خود دارد و اين چهره را با لقب «پيشوا» مورد خطاب قرار مي دهد.

در اين کانال به اندازه اي از خدمات نازي ها به آلمان، داستان هاي کمک هيتلر به مردم، وضعيت اقتصادي خوب دوران او و نقاشي ها و جمله هاي قصار و هنرمندي هاي اين فرد نوشته شده که اگر کسي هيتلر را نشناسد، تصور نمي کند زور او حتي به هيچ مورچه اي رسيده باشد. از طريق لينک هايي که براي ارتباط با صفحه قرار داده شده، به سراغ يکي از گردانندگان کانال مي رويم و از او سوال مي کنيم که چرا تصميم گرفته تصوير متفاوتي از هيتلر به دنيا نشان بدهد.

اين پاسخ بدون کم و کاست او به اين سوال است: «مسئله همين جاست که همه ما فقط روي بد سکه را مي بينيم و به خاطر تبليغات استکبار جهاني حتي حاضر نيستيم اندکي تأمل کنيم که کشته شدگان هيتلر به چه دليلي کشته شده اند. درست مثل اينکه يک فرد ناآگاه بگويد ايران در هشت سال دفاع مقدس هزاران هزار عراقي را کشت و خدمات و فداکاري هاي شهدا و آرمان مقدس آنها را زير سوال برد. هيتلر سه سال در اروپا مرد سال نام گرفت. آيا مي دانيد او در سال 1939 نامزد دريافت جايزه صلح نوبل شد؟ مي دانيد ايشان چه خدماتي به بشريت کرد؟ نه؛ متاسفانه رسانه ها که عموما مالک آنها صهيونيست هستند اجازه انتشار اين اسناد را نمي دهند.»

از فروشندگان کليه تا عاشقان هيتلر

او درباره بازخوردهاي کانال نيز توضيح مي دهد: «به نظر من به خاطر عقايد و دلايل نژادي و فرهنگي و احترام بيش از اندازه خاصي که آدولف هيتلر به ايران و ايراني داشت، ايرانيان نسبت به اين شخصيت بزرگ علاقه خاصي دارند. بارها و بارها (افراد بسيار زيادي) با من مکالمه داشته اند که حتي بدون آنکه بدانند هولوکاست افسانه اي بيش نيست، اعتراف به دوست داشتن هيتلر مي کنند. متاسفانه ما هيچ وقت به اين موضوع فکر نمي کنيم که اولين رهبري که در دنيا علني با سازمان فوق سري و شيطاني فراماسونري مبارزه کرد کسي جز آدولف هيتلر نبود و شايد دليل منفور جلوه دادن ايشان همين باشد.»

ادمين کانال نازي سنتر هرگونه اتهام نژادپرستي مجموعه اش را رد مي کند و تاکيد دارد که همه پست ها بعد از پژوهش هاي کارشناسي گذاشته مي شود. جواب آخر او به ما درباره عوايد مالي اين کانال اين است: «منفيِ يک ميليون تومان در ماه!»



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد