آخرین اخبار

طرز تهيه نان قلبي براي روز عشق شيريني پزي

طرز تهيه نان قلبي براي روز عشق

  بزرگنمايي:

اين نان شيرين، مي تواند شيريني روز عشق را براي شما با عطر توت فرنگي و دارچين مطبوع تر و دوست داشتني تر کند. تمام روزهايتان روز عشق باد!

"سپندارمذگان" چيست؟در ايران باستان، نه چون روميان از سه قرن پس از ميلاد، که از بيست قرن پيش از ميلاد، يعني حدودا دوهزار سال پيش از تولد ولنتاين، ميان آريائيان روزي موسوم به روز عشق (سپندارمذگان يا اسفندارمذگان) بوده است.اين روز در تقويم زرتشتي مصادف است با پنجم اسفند ماه و در تقويم جديد ايراني، که شش ماه اول سال سي و يک روز حساب ميشود، شش روز به جلو آمده و دقيقا مصادف ميشود با 29 بهمن، يعني چهار روز پس از روز ولنتاين فرنگي.زرتشيان جشن سپندارمذ (سپندارمذگان – روز زن و روز زمين) را هر ساله در پنجم اسفند ماه برگزار مي کنند.
ولنتاين چيست؟در قرن سوم ميلادي که مطابق مي شود با اوايل امپراطوري ساساني در ايران، در روم باستان فرمانروايي بوده است به نام کلوديوس دوم . کلوديوس ، عقايد عجيبي داشت، از جمله اينکه سربازي خوب خواهد جنگيد که مجرد باشد؛ از اين رو ازدواج را براي سربازان امپراطوري روم قدغن مي کند. کلوديوس به قدري بي رحم و فرمانش به اندازه اي قاطع بود که هيچ کس جرات کمک به ازدواج سربازان نداشت. اما کشيشي به نام والنتيوس (ولنتاين)، مخفيانه عقد سربازان رومي را با دختران محبوبشان جاري مي کرد. کلوديوس دوم از اين جريان خبر دار مي شود و دستور مي دهد که ولنتاين را به زندان بياندازند. سرانجام کشيش به جرم جاري کردن عقد عشاق با قلبي عاشق اعدام مي شود. بنابراين او را به عنوان فدايي و شهيد راه عشق مي دانند و از آن زمان نهاد و سمبلي مي شود براي عشق.
اين نان شيرين، ميتواند شيريني روز عشق را براي شما با عطر توت فرنگي و دارچين مطبوع تر و دوست داشتني تر کند. تمام روزهايتان روز عشق باد! مواد نان :شير : ¾ پيمانهمارگارين يا کره : ⅓ پيمانه ( نرم شده در دماي محيط آشپزخانه )آرد : ¼ 3 پيمانهمايه خمير : 2 قاشق چايخوري ( 0.25 اونس)شکر سفيد : ½ پيمانهنمک : ½ قاشق چايخوريتخم مرغ : 1 عدد ( به دماي محيط آشپزخانه برسد )آب : ¼ پيمانه

مواد داخل نان :مارمالاد يا مرباي توت فرنگي غليظ : 1 پيمانهپودر دارچين : ½ قاشق چايخوريکره يا مارگارين : کمي براي چرب کردن روي خمير

مواد Glaze :پودر قند : 1 پيمانهپودر دارچين : ¼ قاشق چايخوريشير : 2 قاشق غذاخوري

طرز تهيه :شير را کمي گرم کنيد تا ولرم شود، سپس شکر را داخل آن حل کنيد و بعد مايه خمير را به آن اضافه کنيد و به مدت يک ربع کنار بگذاريد تا مايه خمير پف کرده و عمل کند. کره و تخم مرغ و آب ولرم را داخل کاسه بريزيد و کمي مخلوط کنيد و سپس مايه خمير عمل آمده را به آن اضافه کنيد. آرد و نمک را مخلوط کرده و به بقيه مواد اضافه کنيد و کمي ورز دهيد تا خمير شما تقريباً منسجم شده و مواد به خوبي با هم مخلوط شده باشد. سعي کنيد در اين مرحله آرد زيادي به خمير اضافه نکنيد و به سرعت خمير را جمع کرده و به شکل يک گلوله درآورده و داخل ظرف بزرگي قرار دهيد و روي آن را با يک حوله نمدار پوشانده و در جاي نسبتاً گرمي قرار دهيد تا خمير ورآمده و حجم آن دو برابر شود. ( در اين مرحله خمير بايد 2 تا 3 ساعت استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود ) براي اينکه مطمئن شويد خمير شما ورآمده و رسيده است، انگشت خود را داخل خمير فرو کنيد، اگر حفره ايجاد شده جمع نشد، يعني خمير شما آماده است! مرباي توت فرنگي را خوب له کنيد. ( اگر از مارمالاد توت فرنگي استفاده کنيد بهتر است ) مرباي يا مارمالاد بايد غليظ بوده و شربت روان زيادي نداشته باشد. خمير را به دو قسمت تقسيم کرده و يکي از قسمتها را به صورت يک مستطيل با قطر 3 تا 4 ميلي متر باز کنيد. و با مقداري کره روي خمير را چرب کنيد و سپس مارمالاد را روي خمير پخش کرده و پودر دارچين روي مارمالاد بپاشيد و از يک طرف به آرامي خمير را رول کنيد. قسمت ديگر خمير را نيز به همين شکل آماده کنيد و هر دو رول را 10 دقيقه داخل يخچال يا 2 دقيقه داخل فريزر قرار دهيد.
فر را با دماي 180 درجه سانتيگراد روشن کنيد تا گرم شود.قالب را کاغذ روغني بياندازيد و يا چرب و آردپاشي کنيد.رولها را از يخچال خارج کرده و هر کدام از آنها را با چاقوي اره اي به 12 قسمت مساوي ببريد. برشها حدود 2.5 تا 3 سانتيمتر باشد. تکه هاي نان را به آرامي برداشته و داخل قالب قرار دهيد. زياد فشرده نباشد! بعد از اينکه تمام رولها داخل قالب چيده شد، روي قالب را با يک حوله نمدار بپوشانيد و به مدت 40 دقيقه ديگر استراحت دهيد تا کمي پف کند. سپس قالب را به مدت 30 دقيقه داخل فر قرار دهيد تا روي نان طلايي شود. ( 180 درجه سانتيگراد ) در اين فاصله Glaze را آماده کنيد.پودر قند و دارچين را با 1 قاشق غذاخوري شير مخلوط کنيد. روي حرارت بسيار کم هم بزنيد تا به شکل يک لعاب غليظ درآيد. اگر خيلي غليظ بود، يک قاشق ديگر شير اضافه کنيد و کنار بگذاريد و بعد از اينکه نان را از داخل فر درآورديد، اين لعاب را روي آن بريزيد. ( اگر تمايل داشتيد ميتوانيد گليز را با وانيل به جاي دارچين معطر کنيد )




www.
منبع : mamisite.com



مطالب پيشنهادي :
طرز تهيه شيريني هاي براوني قلبي براي روز عشقطرز تهيه کيک شکلاتي عاشقانهيک جعبه زيبا براي شکلات هاي روز عشق درست کنيدطرز تهيه شيريني هاي قلبي براي روز عشقکيک هاي قرمز رنگ مخملي براي روز عشق



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

کيک صبحانه تابه اي، بدون نياز به فر درست کنيد

طرز تهيه شکلات صبحانه خانگي

طرز تهيه سوهان کنجدي مخصوص عيد نوروز

طرز تهيه شيريني بدون فر با هويج

شيريني پفکي نارگيلي

طرز تهيه شيريني بهشتي، شيريني سنتي ايران

کلمپه شيريني مناسب عيد نوروز

طرز تهيه شيريني برنجي براي پذيرايي عيد

طرز تهيه مرنگ ( شيريني پفکي )

طرز تهيه پنکيک ليمو و پنير خامه اي

طرز تهيه توپک هاي زردآلويي براي نوروز

کوکي پاي، شيريني مورد علاقه کودکان

طرز تهيه شيريني شکلاتي براي نوروز

طرز تهيه دونات خانگي، خوشمزه ترين شيريني خانگي

نکات کليدي براي هم زدن سفيده تخم مرغ

آموزش نرم کردن کره در شيريني پزي

آموزش تصويري تهيه ژله رولي ( ژله فرفره اي )

طرز تهيه کاپ کيک ( کيک فنجاني ) بدون فر

شيريني سيب و دارچين، يک شيريني ساده زمستاني

ميني چيز کيک ليمويي، يک دسر آسان، خوشمزه و بي دردسر

ژله نارنگي، يک دسر زمستاني نيم ساعته

ميوه شب يلدا :تزيين ميوه با شکلات، يک ميوه آرايي خوشمزه براي شب يلدا

مربا گلابي، يک مرباي پاييزي خوش طعم

کيک شب يلدا، کيک انار يخچالي درست کنيد

چيز کيک کدو حلوايي دو لايه، يک دسر پاييزي خوشمزه و آسان

سوفله شکلاتي بدون آرد، يک دسر خوشمزه نيم ساعته

شيريني ليمويي، يک شيريني خوش طعم و خوشبو براي عصرهاي پاييز

شيريني بروني گردو و شکلات، يک شيريني خوش طعم و ساده

پاي سيب خانگي، يک دسر خوش طعم پاييزي

دسر طالبي، يک دسر سريع، سالم و خوشمزه

پاي بستني شکلاتي، يک دسر يخچالي آسان براي عاشقان شکلات

کيک يخچالي شکلاتي با تکه هاي شکلات + فيلم آموزشي

فالوده شيرازي خانگي را با اين دستور عالي درست کنيد

پودينگ شکلات و بستني، يک دسر آسان و خوش طعم تابستاني

طرز تهيه بستني ميوه اي،5بستني خانگي که ميتوانيد با هلو درست کنيد

کيک ماست ليمويي، يک عصرانه عالي براي روزهاي گرم تابستان

پاي توت فرنگي پيچيده شده با پنير خامه ايي، يک دسر خوش طعم تابستاني

طرز تهيه شکلات برگي، يک تزئين زيبا براي کيک و دسر خانگي

کيک عروسي 2018 با تم طلايي، جديدترين مدل کيک عروسي

حلوا پسته، يک حلواي مقوي و متفاوت براي افطار ماه رمضان

خاگينه گردو، يک دسر عالي براي افطار ماه رمضان

اسلايس خرما و بادام، يک افطاري خوشمره با نستله

خرما شکم پر، يک دسر عالي براي افطار ماه رمضان

افطار امروز، شير برنج مکزيکي درست کنيد

فرني نارگيلي با پودر کاستارد، يک دسر عالي براي افطار ماه رمضان

افطاري چي بپزيم؟ فرني سه رنگ درست کنيد

افطاري چي بپزيم؟ خرما بريج، يک دسر سنتي و مقوي

تزيين سفره افطار ماه رمضان با نان و پنير و سبزي مجلسي

4 نکته مهم در استفاده از خامه قنادي

دستور تهيه پنكيك خانگي بسيار راحت و خوشمزه!