آخرین اخبار

خيانت در هر صورت تلخ است! روابط عاطفي

  بزرگنمايي:

چه خبر - مجله زندگي ايده آل*: گروهي از افراد متاهل بر اين باورند كه مدتي بعد از زندگي مشترك، فضاي خانه تكراري و يك‌‌نواخت مي‌‌شود و ديگر خبري از شور و شوق اوليه بين زوج‌‌ها وجود ندارد. طبق آمارها ازدواج در بين جوانان كمتر شده و آمار طلاق هم رو به افزايش است. شايد براي شما هم اين سوال پيش آيد كه چرا سرنوشت زندگي‌‌ها اين گونه مي‌شود و شايد نگران باشيد كه نكند، زندگي مشترك شما هم دچار بحران شود يا ترس از شكست در زندگي زناشويي مانع آغاز زندگي مشترك شما شود.

دكتر احمد حلت معتقد است با رعايت راهكارهايي ساده و يادگيري تكنيك‌هاي زندگي مي‌‌توان زندگي را دوباره احيا كرد و طعم شيرين زندگي را حس كرد. اگر شما هم دوست داريد، بيشتر درباره اين راهكارها بدانيد تا با هوشمندي زندگي خود را اداره كنيد، با ما همراه باشيد و اين مطلب را تا انتها بخوانيد.

چطور ازدواج تان را بيمه کنيد؟

خبري از ازدواج نيست

اكثر جوان‌‌ها اين روزها از ازدواج فراري‌‌اند و حاضر نيستند تن به زندگي مشترك دهند. بهتر است بگوييم از پذيرش بار مسووليت شانه خالي مي‌كنند و به عبارتي تعهدستيز شده‌‌اند. امروزه برخي از جوانان ترجيح مي‌دهند، دوستي‌اي را كه در آن نيازي به پذيرش تعهد ندارند ادامه دهند؛ شايد همين دوستي، مانع پذيرش مسووليت از جانب آنان مي‌شود. بهتر است دختران قبل از ازدواج با پسران وارد رابطه صميمي نشوند.

فراموش نكنيد كه هورمون‌ها و روابط جنسي بعد از شش ماه عادي مي‌شوند و شروع رابطه صميمانه مانع مي‌شود تا شما بتوانيد عيوب طرف مقابل را تشخيص دهيد. از طرفي بعد از گذشت زمان و يكنواخت شدن شرايط، پسران بدون دردسر رابطه جديدي را آغاز مي‌كنند. البته بايد اضافه كنم كه تنوع و شيطنت بيش از اندازه در ادامه باعث بروز مشكلات رواني مي‌شود و فرد را با مشكلاتي رو به رو مي‌كند.

حرف بزنيد تا زندگي‌تان بيمه شود

با همسرتان سخن بگوييد، اگر تنها روزي بيست دقيقه با همسرتان صحبت كنيد، هيچگاه زندگي‌‌تان به بن‌‌بست نخواهد رسيد. آمار نشان مي‌دهد، اغلب زوجين بعد از ده دقيقه صحبت كردن با يكديگر كارشان به جر و بحث و دعوا مي‌‌كشد. زندگي شما مهم‌‌تر از سريال‌‌هاي تلويزيوني، تلگرام و اخبار است. شنونده درد و دل‌هاي همسرتان باشيد و درباره ناراحتي خود با او سخن بگوييد. مي‌توانيد با حركات ساده سر نشان تاييد بر حرف‌‌هاي او بزنيد، لبخند بزنيد، به او نگاه كنيد و بگذاريد بفهمد كه حرف‌هايش براي شما مهم است. ويرجينيا ساتين، روانشناس مي‌‌گويد:« تنها با شنيدن نحوه صحبت كردن دو زوج مي‌‌توانم تشخيص دهم كه اين دو زوج چگونه آينده‌‌اي در زندگي مشترك خود تجربه خواهند كرد.»

چطور ازدواج تان را بيمه کنيد؟

تفاوت‌‌هاي هركس را بپذيريد

با آغوش باز پذيراي ويژگي‌‌هاي اخلاقي همسرتان باشيد. اگر بپذيريد كه همسرتان هم حق دارد متفاوت باشد، زندگي شما زيباتر مي‌شود. شما نمي‌‌توانيد همسرتان را تغيير دهيد و از او فرد ديگري بسازيد. حتي خواهرها و برادرها كه در يك خانه و خانواده رشد پيدا مي‌كنند، متفاوت هستند. پس چگونه توقع داريد كه همسر شما مانند شما فكر كند. با پذيرش اين نكته درگيري‌‌هاي شما كمتر مي‌شود.

توپ و تفنگ‌‌ها را پنهان كنيد

قانون چهار دال را فراموش نكنيد: « د‌اغ د‌‌‌‌عوا‌ي‌تان را به د‌ل د‌يگران بگذاريد. » اين نكته ضروري را فراموش نكنيد كه نبايد جلوي چشم ديگران خصوصا كودكان دلبندتان با يكديگر بحث و دعوا كنيد. اختلاف‌نظرها را بگذاريد براي بعد از ‌مهماني. اگر از دست همسرتان ناراحت هستيد، در جمع دعوا نكنيد. تنها لبخند بزنيد و بعد از اينكه تنها شديد، هرچه‌‌قدر كه دل‌‌تان خواست فرياد بزنيد!

بگذاريد عشق در بزند

تحقيقات نشان داده است كه تنها 12 درصد علت خيانت در بين مردان كمبودهاي جنسي است و در 88 درصد مشكلات ديگر دخيل است. زنان و مرداني كه وارد رابطه فرازناشويي مي‌‌شوند، در بهترين ساعات و زمان‌‌ها يكديگر را ملاقات مي‌كنند؛ زيباترين لباس‌‌هاي خود را مي‌‌پوشند و خوشبوترين عطرها را به خودشان مي‌زنند و همين رفتارها باعث مي‌‌شود كه دو نفر از اين رابطه لذت ببرند و با مقايسه‌اي ساده با زندگي زناشويي خود اين لحظات را به همسرشان ترجيح دهند. اگر دوست نداريد همسرتان به شما خيانت كند، آراسته باشيد و براي رابطه خود وقت بگذاريد. خلاقيت به خرج دهيد، بهترين غذاها را آماده كنيد و زيباترين ضيافت را براي همسرتان آماده كنيد، در ساعات خوش به او تلفن كنيد و او را به ‌مهماني دعوت كنيد. با همين كارهاي ساده و البته شيرين مي‌‌توانيد كانون زندگي خود را گرم‌‌تر و پايدار‌تر كنيد.

خيانت تلخ است

برخي از مردان بر اين باورند كه با داشتن رابطه‌‌اي ديگر در كنار زندگي خود و كمي شيطنت مي‌‌توانند راحت‌‌تر مشكلات زندگي را تحمل كنند و حتي رفتار بهتري با همسرشان داشته باشند. آنان معتقدند كه گذراندن وقت با شخص ديگر به آنان كمك مي‌كند تا با شادابي بيشتري نزد خانواده خود بازگردند و رفتار بهتري با همسر و فرزندان خود داشته‌ باشند. واقعيت ماجرا اين است كه برخي از مردان خيانتكار به علت عذاب وجدان نسبت به همسرشان بيشتر به او رسيدگي مي‌كنند اما بايد به اين مردان گفت كه راه آنان اشتباه است؛ چيدن گل‌‌هاي متفاوت هميشه بي‌‌خطر نيست و گاه خار اين گل‌‌هاي رنگارنگ به آنان آسيب مي‌‌زند.

چطور ازدواج تان را بيمه کنيد؟

خارج شدن از روابط خارج زناشويي هميشه ساده نيست و گاه آقايي كه تصور مي‌كرد، با زرنگي و بدون لطمه زدن به كانون خانواده خود تنها ساعات خوشي را داشته ‌است، نمي‌تواند روابط خود را كنترل كند و دچار مشكلات زيادي مي‌شود. اين روابط گاه چنان بدون علامت، مهم و بزرگ مي‌شوند كه حتي تا ازدواج دوم هم پيش مي‌روند و در نهايت هم نه‌تنها كمكي به آرامش زندگي او نمي‌كند و آرامش اوليه زندگي او را نيز نابود مي‌كند. پس زندگي خود و فرزندان‌تان را به خطر نيندازيد، بهتر است زندگي خود را با تكنيك‌هاي كاربردي بهبود ببخشيد و دنبال لذت‌هاي آني نباشيد و با بهبود روابط خود با همسرتان از كنار هم بودن لذت ببريد.

غار تنهايي مردان را بشناسيد

جان‌‌گري، روانشناس مي‌‌گويد: «در گذشته مردان در ساعاتي به غار مي‌‌رفتند و به آتش خيره مي‌‌شدند، تا كمي آرام شوند. امروزه نيز مردان بعد از انجام كارهاي روزانه نياز دارند تا ساعاتي را به غار تنهايي خود بروند. همسرتان بعد از طي كردن روزي پردردسر به ساعاتي احتياج دارد تا انرژي از دست رفته خود را به دست بياورد؛ به او فرصت داده، اجازه دهيد بعد از يك روز كاري ساعتي را در تنهايي خود باشد، كمي روزنامه بخواند و تلويزيون تماشا كند. فقط كافي است زماني كه به منزل مي‌آيد با سيني چاي يا پذيرايي ساده كمي او را به حال خودش بگذاريد، در ازاي اين خدمت كوچك و بعد از گذشت زماني كوتاه شما مي‌‌توانيد لحظات شادي را با همسرتان سپري كنيد و او را با انرژي بيشتري كنار خود احساس كنيد.

چطور ازدواج تان را بيمه کنيد؟

نکته

يكديگر را ببينيد. توجه به همسرتان مي‌‌تواند شادي را به زندگي شما بازگرداند و مانع خيانت‌‌هاي زناشويي شود. خصوصا آقايان بايد نسبت به تغييرات ظاهري همسر خود دقيق باشند. به ظاهر همسرتان نگاه كنيد و اگر كوچك‌ترين تغييري در چهره‌ يا موهاي او ديديد با شوق و ذوق فراوان به او ابراز كنيد.

* تنظيم: نيلوفر جامه بزرگي

* کارشناس: دکتر احمد حلت



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟