آخرین اخبار

مشكلات جنسي در سال‌هاي اول زندگي روابط عاطفي

  بزرگنمايي:

چه خبر - مجله زندگي ايده آل: مدت‌هاست بين مردم جامعه دهان به دهان مي‌چرخد كه مهم‌ترين دليل طلاق زوج‌ها مشكلات جنسي است. مشاورهاي خانواده مي‌گويند بايد تابوي مسائل جنسي بشکند و در دوران آشنايي، دوطرف در رابطه با نيازهاي جنسي‌شان با هم صحبت كنند چراكه اگر بدون آگاهي وارد زندگي مشترك شوند با مشكلات متعددي در زمينه مسائل جنسي مواجه مي‌شوند.

دكتر سيدعلي آذين، متخصص پزشكي اجتماعي و فلوشيپ سلامت جنسي مي‌گويد: «در مرحله آشنايي به اين موضوع فكر كنيد كه آيا مي‌توانيد به عنوان يك شريك جنسي به خواستگارتان نگاه كنيد؟» او تأکيد مي کند: «بايد به دنبال استفاده از فرصت‌هايي مثل آموزش براي جوانان در دانشگاه‌ها بود چراكه خانواده‌اي كه خودش آگاهي مناسبي ندارد نمي‌تواند به فرزند جوانش آموزش صحيحي بدهد.»

لطفا سرخ و سفيد نشويد!

مثل 100 سال پيش به موضوع نگاه نكنيد

مسائل جنسي فاكتور بسيار مهمي در انتخاب همسر است. فردي كه مي‌خواهيد با او ازدواج كنيد بايد جذابيت جنسي لازم را براي شما داشته باشد. در مشاوره‌ها به دختران و پسران مي‌گوييم اغلب شما در خانه‌هاي‌تان امكانات رفاهي مناسبي داريد اما چه چيزي باعث مي‌شود به فكر ازدواج بيفتيد؟ مسلما علاوه بر اهميت تشكيل خانواده و مستقل شدن، تامين نياز جنسي در بحث ازدواج وزني قابل توجه دارد؛ نياز مهمي كه بايد با تشكيل خانواده به آن پاسخ داده شود.

وقتي دختر و پسر ازدواج مي‌كنند و با بسياري از مشكلاتي كه قبلا با آن مواجه نبوده‌اند روبه‌رو مي‌شوند و در نهايت يكي از اصلي‌ترين نيازهاي‌شان هم تامين نمي‌شود، معلوم است كه اساس اين زندگي با مشكل مواجه مي‌شود؛ به خصوص در دنياي امروز تامين رضايت جنسي نسبت به 100 سال پيش براي زوج‌ها بسيار بااهميت‌تر شده است.

قبل از ازدواج سوال بپرسيد!

مسائل جنسي چه قبل و چه بعد از ازدواج جزء مسائل خصوصي افراد تلقي مي‌شود اما دختر و پسر پيش از ازدواج حتما بايد راجع به آن صحبت كنند. وقتي گفته مي‌شود پسر و دختر در دوران آشنايي بايد همديگر را ارزيابي كنند، يكي از فاكتورهاي اين ارزيابي هم مطلوبيت و همچنين توقعات جنسي است. پس بايد در جلسات دونفره خودشان اين موضوع را مطرح كنند. آنها مي‌توانند از مسائل كلي شروع كنند؛ مثل اينكه مسائل جنسي چقدر براي شما مهم است؟

حتي مي‌توانند موضوع را به شكل سوم شخص مطرح كنند. وقتي دختر و پسر هنوز صميميتي بين‌شان پيش نيامده مي‌توانند سوال‌شان را به اين شكل مطرح كنند كه «به نظر شما مسائل جنسي در فرآيند زندگي يك زوج چه جايگاهي دارد؟» وقتي گفت‌وگوها شكل صميمي‌تري پيدا كرد، بهتر است سوال بعدي اين باشد كه «از نظر شما چقدر اين موضوع مهم است؟ شما توقع خاصي در زندگي جنسي خود داريد كه فكر مي‌كنيد حتما بايد تامين شود؟» روراست بودن و صداقت دختر و پسر در مرحله آشنايي بسيار مهم است.

تعريف علمي از طبع سرد و گرم جنسي نداريم

به لحاظ علمي چيزي با عنوان طبع سرد و گرم جنسي وجود ندارد و فقط سطح نياز جنسي افراد با هم تفاوت دارد. نياز جنسي هر انساني مثل ساير نيازهاي جسمي و رواني‌اش با فردي ديگر متفاوت است. به همين خاطر بايد در رابطه با اين موضوع در مرحله آشنايي صحبت كرد؛ مثلا براي فردي شايد سالي دو بار مسافرت رفتن خيلي زياد و سالي يك‌بار كافي باشد و فرد ديگري اگر يك ماه به مسافرت نرود، زندگي برايش ناخوشايند شود.

اگر براي يك پسر و دختري حداقل هفته‌اي يك شب بيرون شام خوردن كاملا نياز است، ممكن است براي زوج ديگري بيش از اندازه به نظر برسد. همان‌طور كه در رابطه با فيلم نظر خواستگارتان را مي‌پرسيد و اينكه به نظر شما يك زن و شوهر هر چند وقت يك‌بار بايد به سينما بروند بايد در رابطه با مسائل جنسي هم به همين واضحي صحبت كنيد. اين مسائل قرار نيست در جلسات خواستگاري مطرح شود اما حتما بايد در مراحل صحبت‌هاي جدي‌تر و پيش از بله‌بران مورد بحث قرار بگيرد. به جاي آنكه در مورد آب و هوا و سياست صحبت كنيد، لازم است در كنار بررسي ابعاد فرهنگي و شخصيتي طرف مقابل، زماني را هم به صحبت در مورد مسائل جنسي اختصاص دهيد!

عمده‌ترين مشكلات جنسي در سال‌هاي اول

ل هر رفتار ديگر بشري نياز به مهارت‌هاي رفتاري خاص خود دارد. روابط جنسي در انسان معادل جفت‌گيري و توليدمثل نيست بلكه بخشي از هويت زوجي و صميميت بين آنهاست؛ بنابراين حتما نياز به آموزش مهارت‌هاي متفاوتي دارد. براي آموختن رانندگي هم بايد امتحان آيين‌نامه داد اما زماني اين موضوع خودش را نشان مي‌دهد كه فرد پشت ماشين مي‌نشيند. آن زمان است كه متوجه مي‌شود مي‌تواند رانندگي كند يا نه. به همين خاطر است كه در همان سال‌هاي اول زندگي بسياري از مشكلات خودشان را نشان مي‌دهند.

لطفا سرخ و سفيد نشويد!

اگر فاصله به اندازه اقيانوس نباشد. . .

نياز جنسي انسان‌ها طي دوران مختلف زندگي مي‌تواند تغيير كند. در ازدواج‌هايي كه نياز جنسي دو طرف هماهنگي كمتري دارد بايد طرفين سعي كنند در اين خصوص به تعامل برسند. اگر فاصله اين نيازها خيلي زياد باشد اين كار ساده نخواهد بود. وقتي يكي از زوجين فكر مي‌كند سالي يك‌بار مسافرت كافي است و همسرش فكر مي‌كند لااقل ماهي يك‌بار به سفر نياز دارد به تعامل رسيدن در اين موضوع بسيار سخت مي‌شود و در كنار ساير تفاوت‌ها مي‌تواند سرآغاز بسياري از تعارضات در زندگي مشترك شود. وقتي فاصله نياز و توقعات جنسي طرفين زياد باشد به‌راحتي نمي‌توانند به تعامل جنسي برسند.

اين تفاوت‌ها الزاما به معناي بيمار بودن يكي از طرفين نيست. اگر اين فاصله خيلي زياد و اصطلاحا به اندازه يك اقيانوس نباشد مي‌توان آن را حل كرد. وقتي روابط را خوشايند و مهارت‌هاي جنسي را بالا مي‌بريد، مسلما آرامش بيشتري را در زندگي تجربه خواهيد كرد.

كدام زوج‌ها زندگي موفق‌تري دارند؟

دو زوج را در نظر بگيريد؛ يك زوج از بسياري لحاظ مثل سطح اجتماعي و فرهنگي، رضايت خانواده‌ها و... با هم هماهنگ هستند و تنها مشكلي كه دارند مساله جنسي است و زوج ديگر براي هم جذابيت جنسي دارند و نيازهاي جنسي يكديگر را تامين مي‌كنند اما اختلاف‌هاي مختلف خانوادگي، فرهنگي و. . . دارند. به نظر شما در طولاني‌مدت كدام خانواده زندگي بهتري خواهند داشت؟

راستش را بخواهيد وضعيت هر دوي اين زوج‌ها پرخطر محسوب مي‌شود اما طبيعتا خانواده‌اي كه انتخاب معقول‌تري داشته و به هم نزديك‌تر هستند به آينده‌شان با اميدواري بيشتري مي‌توان فكر كرد چون با حل مسائل جنسي زندگي اين خانواده خوشايند مي‌شود اما خانواده‌اي كه فقط براساس يك نياز جنسي تشكيل شده، اگر چه مناسبات جنسي در ابتدا خوب پيش برود اما هزار و يك مشكل ديگر پيش مي‌آيد كه حتي در كوتاه و ميان‌مدت هم زندگي جنسي آنها با مشكل مواجه مي شود.

مساله‌اي كه وجود دارد اين است كه هيچ‌گاه مشكلات زندگي، پشت در اتاق خواب متوقف نمي‌شود؛ پس همين خانم و آقايي كه به لحاظ جنسي براي هم جذابيت دارند، زندگي آسوده‌اي را تجربه نخواهند كرد. دلخوري، خشم و. . . در اين زندگي وجود دارد و طبيعتا در بسياري از موارد نمي‌توانند با هم به سازگاري برسند و پرخطر‌تر از خانواده اول محسوب مي‌شوند.

داروهاي ماهواره‌اي تاثيري ندارند

تبليغات شبكه‌هاي ماهواره‌اي براي داروهاي جنسي، نشان از نيازي در جامعه است كه به تقاضا تبديل شده ولي پاسخ مناسبي از سوي متوليان سلامت دريافت نكرده است. اغلب اين محصولات هيچ خاصيتي ندارند. در مبحث پزشكي جنسي داروهاي بسيار محدودي به شكل تاييد شده و قابل دفاع در دنيا وجود دارد كه آنها هم بايد با تشخيص و تجويز پزشك مصرف شوند؛ بنابراين اغلب اين داروهايي كه معرفي مي‌شوند در بهترين حالت و به شرط نداشتن عوارض صرفا مي‌توانند اثراتي تلقيني داشته باشند.

توصيه‌هايي با تاكيد بر طب سنتي يا گياهي و. . . گاهي خطرناك هم محسوب مي‌شوند. به ياد داشته باشيد دارويي وجود ندارد كه فردي مصرف كند و بر مشكلات متعدد جنسي تاثيرگذار باشد و هيچ تاثيرات جانبي هم نداشته باشد. مشكلات جنسي بايد با رويكرد زيست‌شناختي، روانشناختي، اجتماعي و ارتباطي بررسي شوند. بنده معتقدم حل اين مشكل يك كار تيمي است و قرار بر اين است كه كلينيك‌هاي سلامت جنسي كه از طرف وزارت بهداشت تاسيس مي‌شوند يك كار گروهي و تخصصي ارائه دهند.

لطفا سرخ و سفيد نشويد!

آسيب‌شناسي كلاس‌هاي پيش از ازدواج

مواردي كه در رابطه با اين كلاس‌ها بايد آسيب‌شناسي شود، دوره و زمان برگزاري، استاندارد شرايط فيزيكي كلاس، توانمندي مدرسان، استاندارد محتواي آموزشي و پايش و ارزشيابي نتايج است تا مشخص شود زوج‌ها بعد از اين كلاس تا چه اندازه دانش و نگرش متفاوتي پيدا كرده‌اند. نكته اول اين است كه معمولا اين كلاس‌ها زماني برگزار مي‌شود كه مراسم رسمي بله‌بران تمام شده و فردا قرار است زوج پاي سفره عقد بنشينند!

البته نمي‌توان نقد غيرمنصفانه هم داشت. از طرفي هم به ناچار اين اتفاق افتاده است بالاخره براي اين قبيل مسائل نظام آموزشي اقدام خاصي انجام نداده و حتي دو واحد درسي دانشگاهي آن هم كنسل شده است! بنابراين معاونت بهداشتي متولي شده و اين دو ساعت كلاس را برگزار مي‌كند كه فعلا خود يك فرصت است. . . اما نكته بعد اينكه اين کلاس‌ها درست زماني برگزار مي‌شود كه زوج‌ها مشغله ذهني زيادي براي مراسم، انجام آزمايش و. . . دارند.

بسياري از اين افراد به زور در اين كلاس‌ها شركت مي‌كنند تا گواهي را بگيرند يا در طول زمان برگزاري حواس‌شان نيست. طبيعتا راندمان چنين آموزشي افت شديدي پيدا مي‌كند؛ به‌خصوص اگر شرايط فيزيكي كلاس هم مناسب نباشد. در مرحله بعد محتواي كلاس آموزشي بايد براي دختر و پسر يكسان و استاندارد باشد؛ در غير اين صورت دچار سوءتفاهم مي‌شوند. بعد از كلاس هم زوج‌ها را نبايد رها كرد؛ حتي اگر با بهترين كيفيت آموزش ديده باشند.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

همسران جوان بخوانند : همه چيز درباره رابطه جنسي

چگونه ميل جنسي مان را زياد کنيم؟

بعد از دعوا با همسرتان اين کارها را نکنيد!!

فرزند مسئوليت پذير مي خواهيد؟ اين 6 گام به شما کمک مي کند

رابطه با خانواده همسر، چگونه رابطه بهتري داشته باشيم؟

اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اگر اين نشانه ها را دارد، ترکش کنيد!!

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

وقتي شوهرتان با شما قهر مي‌کند چگونه رفتار کنيد؟

10 نکته مهم در زندگي زناشويي که هر زن و مردي بايد بداند

برقراري روابط عاشقانه با مردان متاهل!!

نقش‌ مادران در كاهش‌ عوارض بلوغ دختران

چطور بعد از يک دعوا دوباره آشتي کنيم؟

با چهار سياست زنانه مردان را حرف شنو کنيد

خيانت همسرتان را با اين نشانه ها متوجه شويد!!

8 مرد خطرناک براي ازدواج!!

احترام در رابطه زناشويي چگونه ايجاد مي شود؟ حتما زوج ها بخوانند

11 رازي که بايد از همسرتان پنهان کنيد!!

شکوفا کردن خلاقيت کودک با چند پيشنهاد ساده

4 ترفند زنانه براي عاشق کردن همسر!!

رفتارهاي مردانه اي که زنان از آنها بيزارند، آقايان بخوانند!!

رابطه جنسي لذت بخش با ترک 12 اشتباه ساده!!

متاهلم اما علاقه مند به دوستي با زنان ديگر هستم!!

10 نکته که به شما مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

زندگي زناشويي تان را با اين ترفندها نجات دهيد!

نحوه صحيح رفتار با شوهر، فقط خانم ها بخوانند!!

5 قانون تربيت کودک که بايد از ژاپني ها بياموزيم!

رموزي ناياب از ازدواج که همه بايد بدانند!!

11 کار غلطي که نبايد جلوي فرزندتان انجام دهيد!!

10 راه براي حرف شنو کردن کودکان

قوانيني که براي حفاظت از کودک بايد به او بگوييد، از قانون لباس زير تا ...

5 توصيه براي مشورت با فرزند قبل از سن بلوغ!!

بلوغ زودرس در دختران، چگونه جلوي آرايش کردن دختران خردسال را بگيريم؟

9 نشانه که مي گويد براي ازدواج آماده ايد!!

بعد از شکست عشقي اين کارها را هرگز نکنيد!!

براي داشتن يک رابطه طولاني مدت اين مقاله را بخوانيد!!

در اولين قرار ملاقات عاشقانه تان اين سوالات را نپرسيد!

منظور مرد علاقه تان از گفتن اين جملات چيست؟

پسر مورد علاقه تان را اينگونه عاشق کنيد!!

ازدواج با اين دلايل ممنوع!!

اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است، با اين مرد ازدواج نکنيد!!

دعواي شما با همسرتان اين فوايد جالب را دارد!!

فکر مي کنم همسرم در اينستاگرام به من خيانت مي کند!!

اين 10 جمله را هرگز به مادرشوهرتان نگوييد!!

حل اختلافات زن و شوهري با 6 کليد اصلي

سوالات جنسي که پاسخ شان را بايد بدانيد!

6 راز دوام ازدواج والدين تان که بايد بدانيد!!

متاهلان و کارهاي ممنوعه اي در اينستاگرام!!

عشق واقعي بين زن و مرد 20 نشانه اصلي دارد!!

حرف هاي جالب همسر يک هنرمند مشهور از دلايلي که زندگي مشترکش را تباه کرد!!

چگونه پسري که عاشق اش بودم را بعد از ازدواج فراموش کنم؟