آخرین اخبار

گران ترين هاي تهران را بشناسيد و امتحان نکنيد شادکامي و موفقيت

  بزرگنمايي:

چه خبر - مجله خوشحالي - فائزه خابوري: تا حالا چند بار شده که چيزي بخريد و زماني که در جمع از شما قيمتش را مي پرسند گران تر بگوييد. چند بار شده که با وجود لذت از يک خريد ارزان قيمت، خجالت بکشيد قيمت واقعي آن را بگوييد. تصور مي کنيد دليلش چيست؟ چرا وقتي تفريح گران قيمتي را تجربه مي کنيم، حس بهتري داريم. آيا همه ما يک بورژواي درون داريم که دوست دارد ميليون ميليون پول خرج کند و قدم به قدم کارت بانکي را به رخ ديگران بکشد؟ جواب اين سوال هر چه باشد در اصل موضوع تفاوتي حاصل نمي کند. اين روزها تفريحات گران قيمتي در تهران باب شده. تفريحاتي که ميلياردرها و ميلياردرنماها حسابي درگير آن هستند.

ماشين؛ 9,500,000,000

خيابان هاي تهران در قرق سوپرماشين ها

لوکس ترين و در عين حال گران ترين قسمت اين گزارش همين مورد است. فقط ماشين بازهاي قهار متوجه مي شوند که موتور 6.3 ليتري با توان 622 اسب بخار چه انقلابي در عرصه ماشين به حساب مي آيد آن هم نه براي برندهايي مثل فراري بلکه براي يک مرسدس بنز.

گران ترين هاي تهران را بشناسيد و امتحان نکنيد

تعدادي بنز SLSMAG اواخر سال 93 وارد ايران شد اما به دليل قانون منع واردات خودروهاي لوکس با حجم موتور بيش از 2.5 ليتري هرگز اجازه شماره گذاري پيدا نکرد اما بعد از مدتي بالاخره طلسم اين خودروها شکست و اوايل 94 اين ماشين ها شماره گذاري شدند و در خيابان هاي تهران عرض اندام کردند. اين سوپر ماشين به دليل استفاده گسترده از فيبر کربن در بدنه حدود 70 کيلوگرم سبک تر شده و همچنين مجهز به درهاي گالوينک است و لوازم داخلي اش هم شبيه هواپيمايش طراحي شده. بنز SLS با قيمتي حدود 9.5 ميليارد تا امروز گران ترين خودروي پلاک خورده ايران به حساب مي آيد.


آرايشگاه؛ 10,000,000

ميکاپ آرتيست هايي در حد سالوادور دالي

قيمت آرايشگاه ها متفاوت است، از آرايشگاه هايي که به عنوان مدل رايگان مي گذاردتان زير دست کارآموزها گرفته تا سالن هاي زيبايي با قيمت هاي ميليون در آرايشگاه هاي مردانه نيوفيس و فرست کلاس هستند که ديگر اسم شان به برندهاي مطرحي تبديل شده سالن هاي آرايشي که پکيج داماد در آنها حدود چهار پنج ميليون خرج بر مي دارد. البته در محله هاي شمال شهر هستند آرايشگاه هايي که يک کوتاهي مو در آنها800 هزار تومان برايتان آب مي خورد.

گران ترين هاي تهران را بشناسيد و امتحان نکنيد

اوضاع آرايشگاه خانم ها اما وخيم تر از اين حرف هاست. براي آرايش خانم ها اين آرايشگاه ها نيستند که معروف مي شوند بلکه ميکاپ آرتيست ها هستند که اسم و رسمي به هم مي زنند. معروف ترين ميکاپ آرتيست زنانه اين روزها را مي توان اميا اوزولو معرفي کرد. آرايشگر ترکي که بساطش را از محله هاي مرفه نشين استانبول جمع کرده و به ايران آمده، اين آرايشگر به قدري در کارش پيشرفت کرده که توليد برند لوازم آرايش EMIA را هم به راه انداخته. آرايش عروس ميکاپ آرتيست هايي در اين سطح چيزي حدود 10 ميليون تومان است به اينها اضافه کنيد. کار ناخن و پوست و ماساژ و اپيلاسيون را تا ببينيد يک پکيج کامل براي عروس چه قدر هزينه بر مي دارد.


گوشي موبايل؛ 500,000,000

امکانات عصر حجري، قيمت هاي نجومي

هرچه از اين طرف کارخانه هاي مختلف گوشي تلاش مي کنند بهترين امکانات را با مناسب ترين قيمت وارد بازار کنند از آن طرف هم هستند شرکت هايي که چندان به کارايي و اپليکيشن ها اهميت نمي دهند و بيشتر خاص روي بودن گوشي اصرار دارند. کارخانه هايي مثل «ورتو» امتيازاتي مثل دست ساز بودن، بدنه طلا و تيتانيوم، تکه هاي الماس و تک بودن را در قابل قيمت بالا در اختيار مشتريان قرار مي دهند.

گران ترين هاي تهران را بشناسيد و امتحان نکنيد

قابل توجه است که بالارفتن قيمت ارز هم تاثير چنداني روي بازار اين جور گوشي ها نداشته و اين گوشي هاي گران قيمت مشتري هاي خاص خودشان را دارند. يکي از فروشندگان اين سبک گوشي ها تقريبا ماهي دو عدد از آنها به فروش مي رسد. معمولا اين گوشي ها امکانات زيادي مثل دوربين و سيستم عامل بالا ندارند. سردمدار اين گوشي ها در بازار ايران هم ورتوي 500 ميليون توماني جديد و تازه توليدشده که برخلاف همتايان دکمه اي اش سيستم عامل اندرويد دارد. اما پس چرا اين گوشي ها گران قيمت هستند؟ دليلش را در امکانات جانبي بايد جست و جو کنيد.


باشگاه ورزشي؛ 20,000,000

ورزش در کنار باشخصيت ها

باشگاه ورزشي يکي از مواردي است که براي يک سبک زندگي لوکس از نان شب هم واجب تر است. روي فرم ماندن و اهميت به سلامتي و فيزيک بدن مساله اي است که باعث مي شود بعضي ها ميليوني در اين راه خرج کنند. از ورودي استخر 400 هزار تومان گرفته تا حق عضويت هاي کلان. يکي از باشگاه هايي که به ادعاي مديرانش بهترين امکانات را ارائه مي کند و پول خوبي هم بابتش مي گيرد باشگاه «حس خوب زندگي» است.

گران ترين هاي تهران را بشناسيد و امتحان نکنيد

باشگاه «حس خوب زندگي» چند نوع عضويت دارد. عضويت معمولي و ويژه و با دوره هاي سه ماهه و شش ماه و يک ساله. حق عضويت ويژه يک ساله اين باشگاه چيزي حدود 20 ميليون تومان آب مي خورد. در ازاي اين پول مي توانيد از باشگاه بدنسازي، ماساژ و ورزش هاي آبي متفاوت مجموعه استفاده کنيد. مجموعه اي که به باران مصنوعي و تردميل هاي زير آب مجهز است و در عين حال امکان شنيدن موسيقي در استخر را براي شناگران فراهم مي کند.


ساعت؛ 2,000,000,000

جذابيتي که به دست مي آيد

اين روزها اصلا قابل تصور نيست که پولدار بود و ساعت لوکس نداشت. آراستگي برگ برنده قراردادهاي تجاري است و ساعت هاي مارک دار گران قيمت هم که در اولين نگاه تنها چيزي هستند که مي توانند توجه طرف مقابل را به خود معطوف کنند. ويترين هاي پاساژ محموديه به عنوان قطب ساعت هاي لوکس در تهران پر است از اين مارک دارهاي گران قيمت.

گران ترين هاي تهران را بشناسيد و امتحان نکنيد

يکي از گران ترين اين ويترين ها متعلق به گالري پرستيژ است که در سال 2009 در ايران شروع به فعاليت کرد. اين گالري يکي از گالري هاي معروفي است که انواع ساعت هاي مختلف از برندهاي مختلف را گرد هم آورده. برندهايي مثل ژژلوکولتري، بولگاري، هرمنس و زنيت. قيمت ها هم متفاوت است؛ از ساعت هاي چند ميليون توماني که مي توانيد روي دستتان امتحانش کنيد پيدا مي شود تا يکي دو ميلياردي هايي که فقط بايد از پشت ويترين برايشان دست تکان بدهيد. اگر همين ميلياردي ها هم برايتان حس خاص بودن به ارمغان نياورد مي توانيد کاتالوگ هاي برندهاي مختلف را نگاه کنيد و سفارش بدهيد تا ساعتي مطابق ميل خودتان برايتان بسازند و هزينه اي مطابق ميل خودشان هم دريافت کنند.


تلويزيون؛ 290,000,000

10 برابر باکيفيت تر

تلويزيون به خودي خود مقوله لاکچري به حساب نمي آيد و آخرين مدل هايش را در خانه همه ما مي توان پيدا کرد. اما همين پديده در دسترس و معمولي هم مي تواند قيمت سرسام آوري در تهران داشته باشد. تلويزيون هاي صد و چند اينچي با صفحه لمسي سه بعدي و وضوح تصوير بالا از 80- 90 ميليون تومان شروع مي شوند و تا 120 ميليون تومان هم مي رسند.

گران ترين هاي تهران را بشناسيد و امتحان نکنيد

اما گل سرسبد اينها تلويزيوني است که در مغازه اي در بازار چارسو به فروش مي رسد. اين تلويزيون 290 ميليون تومان براي بازار خانگي قيمت گذاري شده. گفته مي شود اين تلويزيون تا 10 برابر يک تلويزيون معمولي کيفيت تصوير دارد و قابليت اتصال به اينترنت، انجام بازي هاي آنلاين و قابليت پخش اکثر فايل هاي تصويري از ديگر امکانات اين تلويزيون به حساب مي آيد که هر جور هم بخواهيد حساب کنيد در برابر قيمت بالاي آن امکانات ناچيزي به نظر مي رسند.


عطر؛ 300,000,000

رايحه کهربا در بدنه اي از الماس

عيار عطرها را مواد اوليه شان مشخص مي کند. خيلي از عطرها هستند که اجزا تشکيل دهنده آنها در قوطي هيچ عطاري پيدا نمي شود، دارچين ايتاليايي، کهربا، گل رز بلغاري و دانه تونکا از اين مواد اوليه هستند که از سوي بعضي از شرکت ها در کنار اسانس هاي ديگر در تهيه عطر به کار مي روند. شيشه هاي مختلف هم در بالا رفتن قيمت عطرها نقش زيادي در بازارهاي جهاني دارند، خيلي از عطرهاي گران قيمت هستند که روي بدنه آنها قطعاتي از طلا و الماس کار شده است.

گران ترين هاي تهران را بشناسيد و امتحان نکنيد

LALIQUE جزو برندهاي فوق لوکسي است که در بازار ايران پيدا مي شود. قيمت عطرهاي دست ساز اين کارخانه حدود شش تا هشت ميليون تومان است. اما گران ترين عطر موجود در تهران خيلي با اين رقم ها فاصله دارد Growth Smart سيصد ميليون توماني که تا به حال فقط يک شيشه از آن وارد بازار شده و هنوز هم کسي آن را نخريده است.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد