آخرین اخبار

امسال عيدي چي بگيرم؟! شادکامي و موفقيت

  بزرگنمايي:

چه خبر - مجله سيب سبز: عيدي دادن از رسوم خوب ما ايراني‌هاست، لوازم آرايشي مي‌تواند انتخاب مناسبي براي هديه دادن باشد. بسياري از خانم‌ها علاقه زيادي به لوازم آرايشي دارند و بدون شک با ديدن هديه شما خوشحال مي‌شوند.

با خريد لوازم آرايشي و بهداشتي مناسب هم همسرتان را خوشحال و زحمت او را براي خريد رفتن کم کرده‌ايد و هم هديه‌اي کاربردي برايش خريده‌ايد. نگران نباشيد، اگر از لوازم آرايشي سر در نمي‌آوريد، مطلب زير را بخوانيد. شما خانم عزيزي هم که دل‌تان مي‌خواهد لوازم آرايشي هديه بگيريد، مي‌توانيد کمي سياست به خرج دهيد و اين صفحه را جلوي چشم همسرتان بگذاريد تا فوت و فن خريد‌ براي شما را بياموزد.

امسال عيدي چي بگيرم؟!

تقلبي نخريد

اگر بخواهيد براي مادر يا همسر يا خواهرتان لوازم آرايشي عيدي بخريد بايد بدانيد كدام‌يك از لوازم آرايشي بيشتر براي يك خانم كاربرد دارد به عبارتي لوازم آرايشي اصلي كدام‌ها هستند؟ يعني وسايلي که هر خانمي ‌براي يک آرايش خوب نياز دارد و هر کدام مي‌توانند کاربري داشته ‌باشند که بقيه ندارند.

- کانسيلر يا اصلاح‌کننده آرايش

- کرم‌پودر يا مرطوب‌کننده رنگي

- پودر يا پنکيک(ترجيحا در دو رنگ)

- سايه چشم(سه تا چهار رنگ اصلي)

- خط چشم(پودري يا مايع)

- ريمل

- رژگونه (پودري يا کرمي)

- رژلب، برق‌لب و خط‌لب

اولين قدم انتخاب يك فروشگاه معتبر و البته برندهاي معروف و معتبر آرايشي است. متاسفانه تقلب و تشابه در لوازم آرايشي بسيار زياد است و صد البته اين قضيه روي كيفيت جنس موردنظر تاثير خواهد گذاشت.

رژلب چه رنگي؟

براي انتخاب رژلب مناسب، رنگ پوست همسرتان را در نظر بگيريد. براي پوست‌هاي سفيد و صورتي بهتر است رژهايي با رنگ‌ سرد و براي پوست‌هاي تيره رژهايي با رنگ گرم انتخاب كنيد. رنگ لباس نيز در انتخاب رژلب مناسب، عامل مهمي‌ است، به همين علت پيشنهاد مي‌کنيم هنگام خريد رژلب لباسي با رنگ موردعلاقه‌ همسرتان را به همراه ببريد تا بتوانيد رژ متناسب با آن را انتخاب کنيد.

يادتان باشد رژهايي با رنگ‌ طبيعي‌ براي مراسم‌هايي است كه در طول روز برگزار مي‌شوند و رژهايي با شدت رنگ بيشتر براي مراسم‌هاي شب است. همچنين رژ‌هاي براق زودتر پاک مي‌شوند و به دفعات بيشتري بايد آنها را تجديد کرد. رژ‌هاي مات ماندگاري بيشتري دارند اما ميزان مرطوب‌کنندگي آنها کمتر است و موجب خشکي لب‌ها مي‌شوند.

امسال عيدي چي بگيرم؟!

برس آرايشي مناسب کدام است؟

وقتي مي‌خواهيد برس آرايشي بخريد اول روي پوست خود بماليد، موهاي برس بايد روي پوست نرم باشند و نبايد زبر باشند و روي پوست خراش ايجاد کنند. براي سنجيدن استقامت موهاي برس نيز چند بار برس را روي دست‌تان حرکت دهيد و مسير را طي کنيد اگر حتي يکي از موهاي آن ريخت يعني برس استقامت خوبي ندارد و نبايد خريداري شود. بعد از اين دو آزمون اگر برس مناسب بود، مي‌توانيد آن را بخريد.

به ريمل هم فکر کنيد

مهم است كه رنگ ريمل واقعا سياه باشد، اگر احساس كرديد كه بيشتر خاكستري است تا مشكي از خريد آن منصرف شويد. البته اگر همسرتان موهاي روشن يا تيره‌تر دارد مي‌تواند از ريمل قهوه‌اي استفاده كند چون اين رنگ حالت طبيعي‌تري به او مي‌دهد. علاوه بر اينها بايد به معمولي يا ضدآب بودن آن هم توجه كنيد. ريمل‌هاي ضدآب، مناسب شناگرهاست و افرادي که به دليل حساس بودن چشم‌ها اشک مي‌ريزند و همين‌طور کساني که لنز چشمي‌ دارند. خانم‌هايي که زياد عرق مي‌کنند هم بهتر است ريمل ضدآب بزنند اما ريمل معمولي دردسر كمتري دارد زيرا پاک کردن ريمل ضدآب سخت است و ممکن است مژه‌ها با آن کنده شوند.

سايه چه رنگي؟

در اينجا خصوصيات متفاوت رنگ‌هاي مختلف را به شما مي‌گوييم تا خودتان با توجه به سليقه همسرتان يك رنگ را انتخاب كنيد. يادتان باشد در انتخاب رنگ نه تنها به رنگ چشم، بلکه به حالت چشم‌ها و رنگ پوست او هم توجه کنيد. نبايد رنگي را انتخاب کنيد که دقيقا هم‌رنگ چشم‌هايش باشد. رنگ سايه بايد با رنگ چشم‌ها تضاد ملايمي ‌داشته باشد.

1- قرمز- صورتي: چهره گرم‌تر، قوي‌تر و بانفوذتر به‌نظر مي‌رسد. البته بايد توجه داشته باشيد که اين رنگ باعث مي‌شود تا تمام رنگ‌هاي قرمز صورت بيشتر نمايان شود و ممكن است هركسي نپسندد.

2- زرد- نارنجي: از رنگ‌هاي گرم و ملايمي است كه براي پوست‌هاي کمي ‌تيره مناسب است. البته اگر رنگ پوست همسرتان به زردي گرايش دارد بهتر است از پيش‌زمينه سبز- آبي براي زيرسازي استفاده کند و از رنگ زرد هم بيشتر از نارنجي استفاده کند زيرا رنگ نارنجي باعث مي‌شود تا رنگ پوست تا حدي به سمت خاکستري و کبود گرايش پيدا کند.

3- سبز- آبي: يکي از رنگ‌هايي است که مي‌تواند به چهره همسرتان ژرفا ببخشد، قدرت نفوذ را بالا ببرد و قيافه چشمگيري به او بدهد.

4- نقره‌اي- خاکستري: اين رنگ به چهره همسرتان شفافيت و ملايمت را اضافه مي‌کند و براي استفاده روي پيش‌زمينه‌هاي روشن بسيار مناسب است.

کرم پودر چه رنگي؟

تعيين رنگ پوست، معمولا زمان انتخاب کرم‌پودر و پنکيک مورد توجه قرار مي‌گيرد. زماني که رنگ‌هاي مختلف کرم پودر را تست مي‌کنيد، به طور قطع بايد رنگ کلي و دقيق پوست همسر خود را پيدا کنيد تا با توجه به آن بتوانيد رنگ مناسبي پيدا کنيد. يادتان باشد هدف از استفاده از کرم پودر اين است که تمام دورنگي‌هاي سطحي پوست از بين رفته و تمام رنگ را يکنواخت كنند. براي انتخاب کرم پودر پايه، بايد رنگ پوست همسرتان را در نظر بگيريد. همچنين توصيه مي‌كنيم کرم‌پودر و پوشش‌دهنده‌هاي سبک و مرغوب بخريد. يادتان باشد كه اگر همسرتان پوستي چرب و مستعد آكنه دارد حتما كرم‌پودر فاقد چربي انتخاب كنيد.

چه مارکي معتبر است؟

لوازم آرايشي با حساس‌ترين بخش بدن يعني پوست در تماس هستند، به همين دليل بايد نکات ويژه‌اي را درمورد آنها درنظر داشت. روي برچسب اين لوازم آرايش بايد حتما مواد اوليه نوشته شده‌ باشد تا اگر شما بخواهيد بتوانيد مواد اوليه خاصي را در مارک‌هاي مختلف با هم مقايسه کنيد و اگر روي لوازم آرايشي مواد اوليه آن نوشته نشده ‌باشد يعني آن مارک معتبر نيست چون خلاف قوانين بين‌المللي رفتار کرده‌است. حتي اگر بسته‌بندي ماده آرايشي نيز خيلي کوچک باشد شرکت سازنده موظف است روي برچسبي جداگانه مواد اوليه را بنويسد و روي جعبه يا بسته‌بندي بچسباند.

امسال عيدي چي بگيرم؟!

از کجا بخريم ؟

لوازم آرايشي در مکان‌هاي مختلفي عرضه مي‌شوند. فريب ظاهر پرزرق و برق فروشگاه‌ها را نخوريد و بدانيد که يک فروشگاه خوب بايد در وهله اول بخشي مخصوص «تستر»ها داشته باشد. اگر فروشنده‌اي نمي‌گذارد جنسي را امتحان کنيد و با اخم شما را از درخواست تستر پشيمان مي‌کند، بدانيد که در اين مورد حق با شماست و اگر در فروشگاهي تستر در اختيارتان قرار نگرفت، از آنجا خريد نکنيد. توصيه مي‌کنيم کرم‌پودر و ريمل را هرگز از فروشگاه‌هاي ارزان فروشي تهيه نکنيد

5 پيشنهاد براي عطر خريدن

1. براي شروع به رايحه‌هايي فکر کنيد که همسرتان را هيجان‌زده يا خوشحال مي‌کنند. چيزهايي مانند بوي تازگي چمن‌ها يا گل‌هايي که دوست دارد، بوي خاک بعد از بارش باران يا حتي بوي لباس‌هاي تميز و شسته شده و چيزهايي شبيه اين. تمام تلاش اين تمرين براي به دست آوردن رايحه‌هايي است که او دوست دارد و سپس پيدا کردن عطرهايي که رايحه‌اي مشابه داشته باشند.

2. دانستن اينکه او چه خصوصيات و شخصيتي دارد براي انتخاب عطر بسيار مهم است. دليل آن اين است که بوي او بخشي از شخصيت اوست. آيا او آدم گرمي‌ است؟ آيا احساسا‌تي است؟ جسور و بانشاط است؟ شخصيت آرامش‌بخشي دارد؟ چه جور موسيقي و غذايي را مي‌پسندد؟ هنگام تصميم‌گيري در مورد خريد عطر مناسب بايد به تصويري که او مي‌خواهد از خود ارائه دهد نيز فکر کنيد.

3. اگر بدانيد چه زمان‌هايي مي‌خواهد از آن عطر استفاده کند، دامنه جست‌وجوي شما کوچک‌تر خواهد شد. توصيه مي‌شود عطرهايي با رايحه ملايم براي روز انتخاب كنيد و براي شب سراغ عطرهايي با رايحه‌هايي غليظ‌تر برويد.

امسال عيدي چي بگيرم؟!

4. هنگام انتخاب عطر مناسب بايد حتما نوع پوست او را درنظر بگيريد. اگر پوستش خشک باشد بوي عطرش زودتر محو خواهد شد. پس به جاي انتخاب يک عطر ادو تويلت (عطري که غلظت عصاره روغني آن کم است) عطري با رايحه‌اي غليظ‌تر انتخاب کنيد. اگر پوستش چرب است بوي عطر روي پوست او بيشتر باقي خواهد ماند.

5. هر عطري سه بوي متفاوت با گذشت زمان خواهد داشت؛ بوي اوليه، بوي مياني و بوي پايه. بويي که پس از استفاده عطر روي مچ دست‌تان استشمام خواهيد کرد بوي اوليه آن است. 15 تا 20 دقيقه صبر کنيد و سپس مچ دست‌تان را بو کنيد. بويي که هم‌اکنون استشمام خواهيد کرد بوي مياني عطر است. پس از حدود يک ساعت دوباره مچ دست‌تان را بو کنيد. اين رايحه بوي پايه عطر مورد نظر شماست.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد