آخرین اخبار

چگونه اعتماد ديگران را به دست بياوريم؟ شادکامي و موفقيت

  بزرگنمايي:

چه خبر -

برترين ها: به دست آوردن اعتماد ديگران براي بيشتر ما از اهميت ويژه اي برخوردار است، چرا که اثرات قابل توجهي در زندگي و روابط اجتماعي ما مي تواند داشته باشد. در نظر گرفتن اين توصيه هاي کوچک که از لحاظ علمي ثابت شده اند به شما کمک خواهد کرد که در روابط روزمره تان اعتماد همکاران، دوستان و حتي غريبه ها را به راحتي به دست بياوريد.

چگونه اعتماد ديگران را به دست بياوريم؟

از طريق عذرخواهي ابراز همدردي کنيد

عذرخواهي کردن براي چيزي که به شما هيچ ارتباطي نداشته و از کنترلتان کاملا خارج است ممکن است غيرمنطقي به نظر برسد، ولي مي تواند باعث شود قابل اعتماد تر به نظر برسيد. محققان دانشگاه هاروارد از مرد جواني خواستند که در روزهاي باراني در يک ايستگاه بزرگ قطار به 65 فرد غريبه نزديک شده و از آنها بخواهد که تلفن همراهشان را به او قرض دهند. در نصف موارد او حرفش را با اين عذرخواهي بي دليل شروع کرد: «واقعا بابت باران متأسفم!» و بعد گفت: «مي توانم تلفن همراهتان را قرض بگيرم». تنها 9 درصد از افرادي که از آنها عذرخواهي نشده بود تلفنشان را به او قرض دادند، در حالي که 47 درصد از افرادي که مورد عذرخواهي قرار گرفته بودند اين کار را با کمال ميل انجام دادند. محققان معتقدند ابراز تأسف و ناراحتي براي شنونده نشان دهنده همدردي و نگراني شما است که درنتيجه باعث افزايش اعتماد او به شما مي شود.

زبان بدن آنها را تقليد کنيد

آيا وقتي با کسي حرف مي زنيد مثل يک آفتاب پرست رنگ عوض مي کنيد؟ اين مي تواند مفيد واقع شود! مطالعه اي که توسط مجله «آکادمي پيشرفت هاي مديريتي» انجام شده است نشان داده که وقتي از دانشجويان رشته مديريت بازرگاني خواسته مي شد که در جلسات مذاکره تمريني خود به طور نامحسوسي زبان بدن طرف مقابل خود را منعکس کنند، در 67 درصد موارد با او در معامله به توافق مي رسيدند. البته نبايد فرد مقابلشان متوجه اين مي شد که دارد مورد تقليد قرار مي گيرد. دانش آموزاني که اين کار را انجام نمي دادند تنها در 12.5 درصد از موارد به توافق رسيدند. محققين اين موفقيت در مذاکره را به ايجاد اعتماد نسبت مي دهند و مي گويند تقليد زبان بدن مي تواند نقش موثري در به نتيجه رسيدن بحث ها داشته باشد.

چگونه اعتماد ديگران را به دست بياوريم؟
از خجالت کشيدن نترسيد

کمي قرمز شدن مي تواند اثرات مثبتي روي روابط شما داشته باشد. در يکي از دانشگاه هاي کاليفرنيا تحقيقي صورت گرفته است که در آن به شرکت کنندگان يک فيلم ضبط شده از مردي را نشان مي دادند که در آن به او گفته مي شد که در آزموني بسيار مهم نمره فوق العاده اي را گرفته است. در فيلمي که به برخي از اين شرکت کنندگان نشان داده مي شد واکنش مرد با شرم و حيا همراه بود و برخي ديگر او را در حالي مي ديدند که از خود کبر و غرور نشان مي داد. زماني که ميزان اعتماد آنها به اين مرد مورد سنجش قرار گرفت، آنهايي که واکنش همراه با خجالت او را ديده بودند اعتماد بيشتري نسبت به او داشتند. طبق نظر محققين داشتن شرم و حيا نشان دهنده اهميت دادن فرد به اطرافيان است و باعث مي شود آنها بخواهند با او تعامل بيشتري داشته باشند.

بوي خوب بدهيد

همه ما اين را به خوبي مي دانيم که داشتن بوي خوب براي ديگران خوشايند است، ولي وقتي اين عطر ملايم باشد و گياهاني همچون اسطوخودوس جزء عناصر پايه آن باشند اثرگذاري آن بيشتر نيز خواهد شد. در مطالعه اي که به تازگي در کشور هلند انجام شده است 90 فرد بزرگسال به سه گروه مختلف تقسيم شده اند و مورد آزمون سنجش اعتماد قرار گرفته اند. اين آزمون استاندارد به شکل يک بازي انجام مي شود که در آن به فرد مبلغي پول داده مي شود و او بايد تصميم بگيرد که آن را پيش خودش نگه دارد يا به يک نفر ديگر بدهد. اگر او اين پول را به ديگري بدهد سودش سه برابر خواهد شد، ولي تصميم با خود او است که به طرف مقابلش اعتماد کند يا نکند. يک گروه از اين افراد با هيچ بويي ، يک گروه با عطر نعنا و گروهي ديگر با بوي اسطوخودوس مورد آزمايش قرار گرفتند. گروهي که طرف مقابلشان بوي اسطوخودوس مي داد تمايل بيشتري به انتقال سرمايه خود به او نشان دادند. محققان مي گويند که اعصاب حس بوياي متصل به بخشي از مغز هستند که تعيين کننده اعتماد ما به ديگران است. در حالي که نعنا اثري محرک دارد، اسطوخودوس به دليل خاصيت آرامش بخشي که دارد باعث ايجاد حس اعتماد در ما مي شود.


چگونه اعتماد ديگران را به دست بياوريم؟

دوستان مشترک پيدا کنيد

اگر شما با دوستان ديگر فردي دوست باشيد، او تمايل بيشتري نسبت به اعتماد به شما نشان خواهد داد. دليل اين مسئله اين است که دو نفر وقتي که دوست مشترکي دارند احساس نزديکي بيشتري نسبت به هم دارند. دانشجويان دانشگاه بريتيش کلمبيا برنامه اي را طراحي کردند که در فيسبوک به صورت تصادفي افراد را به ليست دوستانشان اضافه مي کرد، هر چقدر که تعداد دوستان مشترک آنها بيشتر بود افراد تمايل بيشتري به پذيرفتن درخواست دوستي پيدا مي کردند. حدود 80 درصد افراد زماني که بيش از 11 دوست مشترک داشتند درخواست دوستي را با وجود عدم شناخت فرد درخواست کننده مي پذيرفتند، در حالي که تنها 20 درصد از کساني که دوست مشترکي نداشتند اين درخواست را مي پذيرفتند.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد