آخرین اخبار

شما خوشبخت تر از آني هستيد که فکر مي کنيد شادکامي و موفقيت

  بزرگنمايي:

چه خبر - روزنامه آسيا - ترجمه رعنا اشرفي: بياييد با اين واقعيت روبرو شويم که گاهي اوقات به نظر مي رسد تار و پود زندگي در حال گسستن است. شايد شغل تان را از دست داده ايد يا ازدواج تان به تازگي منجر به طلاق شده يا در امتحان دانشگاه رد شده ايد و الان احساس يک فرد درمانده و شکست خورده را داريد.

به گفته وينستون چرچيل، «موفقيت يعني رفتن از شکستي به سوي شکست ديگر بدون از دست دادن شور و اشتياق». بنابراين بايد به خاطر داشته باشيد حتي با وجود اينکه احساس مي کنيد شکست خورده ايد، حقيقتا اين طور نيست. در اينجا دلايلي آورده شده که به شما يادآوري مي کنند حتي اگر اين طور فکر نکنيد با اين حال فرد خوشبختي هستيد؛ دلايلي که نشان مي دهد هر فردي خوشبخت تر از آني است که فکر مي کند. اين موارد عبارتند از:

شما خوشبخت تر از آني هستيد که فکر مي کنيد

* شما زنده ايد و همواره در حال يادگيري چيزي هستيد

هيچ کس نمي گويد زندگي ساده است اما با وجود اينکه جاده پر از دست انداز است، قطعا رانندگي ارزش دارد.

* به شکست هايي که داشته ايد خوب فکر کنيد

بايد بدانيد همه اين اتفاقات حکمتي داشته اند و جزيي از يک برنامه بزرگ تر بودند. هر مشکل و سختي شما را به جايگاهي مي رساند که امروز در آن قرار داريد و هر امتحاني در زندگي، شما را به سمت عظمت و انعطاف پذيري شخصيتي مي برد که اکنون داراي آن هستيد. با ايمان، اميد و عشق به پيش برويد و بدانيد هر تجربه چيزي را به شما مي آموزد که براي تبديل شدن شما به ذات اصلي تان لازم است.

شما خوشبخت تر از آني هستيد که فکر مي کنيد

* در تلاش براي بهتر شدن هستيد

اين واقعيت که شما تنها به اين دليل که به خواسته تان نرسيده ايد کمي احساس سرخوردگي مي کنيد نشان دهنده تلاش شما است. شما در يک برنامه و طرح بزرگ ترين قرار داريد که قادر به درک آن نيستيد. در اين طراحي بزرگ نظام هستي، شما هميشه در حال تلاش براي بهتر شدن هستيد و تا زماني که همچنان به تلاش تان ادامه دهيد، شادي، موفقيت و عشق به سراغ تان مي آيد. فقط تسليم نشويد!

انيشتين در اين رابطه مي گويد: «مسئله اين نيست که من باهوش تر از سايرين هستم، بلکه موضوع اين است که من بيشتر از ديگران درباره مسائل فکر مي کنم و درگير مشکلات مي شوم.» در برابر مسائل پيش روي تان ايستادگي کنيد و هرگز براي خود واقعي بودن تان دست از تلاش برنداريد.

* شغلي داشته يا داريد

از هر زاويه اي که به اين مسئله نگاه کنيد، همچنان وضعيت برد – برد است. اگر شغلي داريد، اين وضعيت بسيار خوب است. شغل تان را نگه داريد و بدانيد شما از جمله افراد خوشبخت هستيد. اگر هم به تازگي شغل تان را از دست داديد، ناراحت نباشيد. پيش از اين هم توانستيد کاري پيدا کنيد، مطمئن باشيد دوباره هم مي توانيد.

شايد اين اتفاق فرصتي تازه باشد که هميشه منتظرش بوديد دست به کاري بزنيد که واقعا دوست داريد. به جستجوي تان ادامه دهيد، اميدتان را از دست ندهيد و بدانيد با سختکوشي و باور به کاري که انجام مي دهيد، مي توانيد هر کار به ظاهر غيرممکني را انجام دهيد.

* دانش و معرفت در دستان شماست

در اين دوره و زمانه مي توانيد هر چيزي که مي خواهيد را ياد بگيريد. واقعا دانش در دستان شما است! دانش قدرت است، پس آن قدرت را به دست گيريد و بگذاريد در دستيابي به روياهاي تان شما را کمک کند. از تمام فرصت هاي يادگيري که در مسيرتان قرار مي گيرد، بهره مند شويد، زيرا دانش بيشتر در تصميم گيري هاي عاقلانه زندگي به شما کمک خواهند کرد.

شما خوشبخت تر از آني هستيد که فکر مي کنيد

* غذايي براي خوردن داريد

گاهي اوقات غذاي پيش روي تان کمي بيشتر از ميزان نياز تان است. غذا رحمت و برکتي است که معمولا ناديده گرفته مي شود اما به محض اينکه براي چند ساعت غذا نخوريد، فورا نسبت به آن احساس نياز مي کنيد. دفعه بعدي که غذا مي خوريد، از غذاي تان، هر چه هم که هست، لذت ببريد، هر لقمه آن را مزه مزه کنيد و به خاطر داشته باشيد خوشحالي را مي توان در لذت بردن از هر چيز ساده اي در زندگي مانند خوردن يک شيريني يافت.

* قدرت انتخاب داريد

به گفته ارسطو، «تعالي و برتري هرگز تصادفي نيست، بلکه هميشه نتيجه عزم راسخ، تلاش خالصانه و اجراي هوشمندانه است. برتري جستن از ديگران نشان دهنده انتخاب عاقلانه از ميان گزينه هاي متعدد است. اين انتخاب شماست که سرنوشت و تقديرتان را مشخص مي کند، نه شانس.» به نظر مي رسد حرف هاي ارسطو براي اهل خرد کافي باشد. پس به قدرت انتخاب تان ايمان داشته باشيد و پذيراي نتايجش نيز باشيد.

* عشق را تجربه کرده ايد

عشق لحظه اي است که در آن زماني که در چشمان ديگري مي نگريد کاملا احساس دگرگوني مي کنيد. تجربه چنين احساس طبيعي، بنيادي و ساده و در عين حال تجربه اين لحظه پر از شور و احساس براي شما خاطراتي را مي آفريند که هرگز فراموش نمي کنيد. اگر چنين لحظه باشکوه و والايي را تجربه کرديد، قطعا فرد بسيار خوشبختي هستيد.

شما خوشبخت تر از آني هستيد که فکر مي کنيد

* آبي سالم براي نوشيدن داريد

نبايد از اين مسئله چشم پوشي کرد. در سال 2012، 89 درصد جمعيت جهان به آب قابل آشاميدني و حدود 4 ميليارد نفر به آب لوله کشي شهري در خانه هايشان دسترسي داشتند؛ در حالي که 2 ميليارد و 200 ميليون نفر ديگر به آب چاه و شيرهاي عمومي دسترسي داشتند.

در اين سال يک ميليارد و 800 ميليون نفر نيز همچنان از منابع آب ناسالم استفاده مي کردند که اين منابع حتي ممکن بود آلوده به مدفوع باشند. هر چند اين رقم در سال هاي اخير به حدود 783 ميليون نفر کاهش يافت اما اين رقم همچنان رقم بالايي است. پس کاملا آگاه باشيد که در زندگي تان بيشتر از آن چيزي که فکر مي کنيد خوشبخت هستيد و بابت اين موضوع نيز شکرگزار باشيد.

* رويايي داريد

هر رويايي که داريد مال شما است. شما قادريد روياي تان را در آغوش بکشيد و آن را بسازيد. دست از روياپردازي نکشيد. روياهاي شما در واقع بهترين چيزهايي هستند که مي توانيد زندگي تان را بر اساس آنها بسازيد. در واقع رويا يکي از سرمايه هاي هر فرد است زيرا با تکيه بر آن مي تواند رو به جلو قدم بردارد.

* لباس هايي براي پوشيدن داريد

نکته مهم اينجا است که مجبور نيستيد برهنه يا با پوشش بسيار کم در خيابان ها راه برويد. شما از نعمت درست لباس پوشيدن در هر موقعيتي بهره منديد و با پوششي که داريد مي توانيد سپري براي بدن تان در برابر عوامل مختلف داشته باشيد؛ اما تصور کنيد اگر لباسي براي پوشيدن نداشتيد، سرماي زمستان تا چه اندازه به مغز استخوان تان نفوذ مي کرد!

شما خوشبخت تر از آني هستيد که فکر مي کنيد

* قدرت بخشش داريد

تصور کنيد اگر در اين جهان مفهومي به نام بخشش وجود نداشت دنيا چه شکلي مي شد؟ حتي اگر به جهان بدون بخشش اهميتي ندهيد، زندگي خودتان چطور خواهد بود؟ حال تصور کنيد اگر نمي توانستيد اشتباهات ديگران را ببخشيد و اشتباهات خودتان نيز بخشيده نمي شد، تا چه اندازه گرفتار و ناراضي بوديد. اگر اين طور بود، زندگي در زمان بروز مشکلات و سختي ها تقريبا غيرممکن بود و حتما مانند يک کابوس هولناک مي نمود. پس بدانيد از موهبت بخشش بهره منديد و مي توانيد با بخشش ديگران و بخشيده شدن خودتان راحت تر به زندگي ادامه دهيد.

* به چيزي بزرگتر از خودتان اعتقاد داريد

هميشه هنگامي که در دنياي کوچک خود گرفتاريد و در حال غرق شدن در درياي کوچکي از مشکلات زندگي شخصي تان هستيد، قدم به عقب بگذاريد و ببينيد چه چيز بزرگ تر و مهم تري در زندگي تان داريد. چيزهاي ارزشمندي در زندگي شما هست که مي تواند شامل خداوند، خانواده يا دوستان باشد، بنابراين در واقع هدف تان دستيابي به فضيلت بزرگ تري است که مي تواند براي خداوند، خانواده يا دوستان تان افتخار بيافريند.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد