آخرین اخبار

همسرم بهداشت خود را رعايت نميکند، چه بايد بکنم؟ شادکامي و موفقيت

  بزرگنمايي:

چه خبر - وب‌سايت مردمان: رعايت بهداشت نه تنها براي سلامت خودتان مهم است بلکه اگر بخواهيد در يک رابطه رضايت‌بخش بمانيد هم اهميت زيادي پيدا مي‌کند. نه تنها بهداشت شخصي ضعيف مثل بد بو بودن دهان و بدن مي‌تواند عشق و علاقه همسرتان را نسبت به شما کم کند، بلکه رعايت نکردن بهداشت در خانه هم مي‌تواند براي روابط زناشويي بسيار خطرساز باشد. اما خوشبحتانه چنين وضعيت‌هايي قابل اصلاح هستند. اينها کارهايي هستند که اگر همسرتان بهداشت ضعيفي داشت مي‌توانيد انجام دهيد:

همسرم بهداشت خود را رعايت نميکند، چه بايد بکنم؟

غيرمستقيم اشاره کنيد

اينکه با همسري که بهداشت شخصي خود را رعايت نمي کند چه مي‌توانيد بکنيد به عمق و مدت رابطه شما بستگي دارد. اگر به تازگي با او اشنا شده‌ايد يا ازدواج کرده‌ايد، بهتر است به صورت غيرمستقيم او را متوجه اين موضوع کنيد زيرا دو طرف بسيار نسبت به هم حساس‌تر هستند و ممکن است به دل بگيرند. تصور کنيد که چيزي که در وحله اول شما را جدب همسرتان کرده است، ظاهر جداب و خوش‌تيپ او يا مهارت فوق‌العاده او در برقراري ارتباط بوده باشد، ولي وقتي به او نزديک‌تر شديد، متوجه شديد که بايد بيشتر روي بهداشت شخصي خود کار کنند. به جاي اينکه اين رابطه نوپا را به راحتي کنار بگذاريد، به آن فرد يک شانس بدهيد شايد بتوانيد مشکل را از پيش رويتان برداريد. بنابراين بااينکه اين موضوعي بسيار حساس است، ولي هرچه مهارت و سياست در چنته داريد را به کار بگيريد تا بتوانيد به صورت غيرمستقيم مشکل را به او بفهمانيد.

مي‌توانيد صحبت را با گفتن اين مسئله که چقدر دوست داريد با آدم‌هايي که تميز و مرتب هستند رابطه داشته باشيد. براي هديه مي‌توانيد به او يک عطر خوب بدهيد. به او بگوييد که وقت زيادي را براي انتخاب بوي اين عطر صرف کرده‌ايد و از او خواهش کنيد هر زمان با شماست از آن بزند. اين روشي بسيار رمانتيک براي بالا بردن بهداشت شخصي اوست.

اگر بوي بد دهانش موجب آزار شماست، از کلک آدامس استفاده کنيد. وقتي پيشش هستيد به او ادامس تعارف کنيد يا درمورد اينکه چقدر بد است بعضي بهداشت دهان و دندانشان را رعايت نمي‌کنند حرف بزنيد. چنين اشاره‌هاي مشخصي براي اينکه باعث شود توجه بيشتري به بهداشت شخصي خود داشته باشد کافي خواهد بود.

اگر بهداشت عمومي او ضعيف است، مي‌توانيد کمي بيشتر هزينه کرده و يک سبد هديه برايش بگيريد و چندين مورد از لوازم بهداشتي خوشبو مثل خميردندان، مسواک، عطر، اسپري، شامپوي بدن، شامپوي سر و ادمس در آن بگذاريد. بهترين قسمت اين رويکرد غيرمستقيم اين است که به هيچ عنوان کاري نمي‌کنيد که به او بر بخورد و ناراحت شود.

با رويکردي مستقيم‌تر به او تذکر دهيد

متاسفانه رويکرد غيرمستقيم هميشه روش موثري نيست. اگر همسرتان از جمله کساني است که اشاره‌هاي غيرمستقيم را متوجه نمي‌شود، زمانش رسيده است که رويکردي مستقيم‌تري را امتحان کنيد. مثلاً تصور کنيد که هر دو شما در يک مرکز خريد هستيد، جلو يک فروشگاه محصولات بهداشتي بايستيد و با همسرتان درمورد اين حرف بزنيد که بوي بد دهان يا بدن تا چه اندازه مي‌تواند روابط عاشقانه را نابود کند. حتي مي‌توانيد اينکار را حين تماشاي تلويزيون زمانيکه يک تبليغ تلويزيوني مرتبط نشان داده مي‌شود، انجام دهيد. درمورد عوامل مختلف ايجادکننده اين مشکل و راهکارهايي براي برطرف کردن آن صحبت کنيد.

بهداشت خانگي ضعيف

بهداشت ضعيف در رابطه معمولاً مربوط به مسائل جسمي تلقي مي‌شود ولي اگر با هم زندگي مي‌کنيد و يکي از شما از لحاظ بهداشت و نظافت خانه هم ضعيف باشد، به همان اندازه مي‌تواند آزاردهنده باشد. ضعيف بودن بهداشت خانگي شامل تميز نکردن توالت، بيرون نريختن زباله‌ها، نشستن لباس‌ها يا مرتب نکردن تختخواب و امثال آن مي‌شود.

درموردش حرف بزنيد

حرف زدن درمورد مشکل بهداشت ضعيف اگر مدت بيشتري باشد که با همسرتان باشيد، راحت‌تر خواهد بود. اگر اين مشکل مشکلي متداول باشد يا قبلاً سعي کرده‌ايد اين مسئله را با اشاره غيرمستقيم به او بفهمانيد ولي موفق نشده‌ايد، زمان و مکاني مناسب را انتخاب کنيد که بتوانيد در کمال آرامش با هم حرف بزنيد. درمورد چيزي که لحظات عاشقانه‌تان را خراب مي‌کند با صداقت حرف بزنيد و به او بگوييد که بوي بد دهان يا بدن چقدر مي‌تواند در محيط کاري هم به او آسيب برساند. همچنين برايش توضيح دهيد که رعايت نکردن بهداشت در خانه چطور مي‌تواند موجب انتقال عفونت و بيماري شود. ولي براي رساندن پيامتان بايد با درايت رفتار کنيد. مثلاً مي‌تونيد از او بخواهيد که قبل از خوابيدن با شما دوش بگيرد يا دندان‌هايش را مسواک بزند يا پس‌مانده‌هاي غذا را در سطح زباله بريزد. و وقتي اينکار را انجام داد، يادتان نرود که خوشحالي‌تان را به او نشان دهيد. اينکار نه تنها کمک مي‌کند همسرتان متوجه شود دليل ناراحتي‌تان چه بوده است، بلکه تشويقش مي‌کند بيشتر به بهداشت شخصي و خانگي‌اش توجه کند.

همسرم بهداشت خود را رعايت نميکند، چه بايد بکنم؟

نشانه مشکل جدي‌تري است

اما اگر متوجه شويد که بهداشت ضعيف همسرتان يک مشکل مزمن است، شايد وقتش باشد که از يک متخصص کمک بگيريد. بااينکه ممکن است بخاطر مصرف موادغذايي که بوي تند و قوي دارند يا بهداشت ضعيف دهان و دندان، براي کوتاه‌مدت دهان بوي بد بگيرد ولي اگر اين مشکل براي طولاني‌مدت ادامه‌ پيدا کند و با مصرف قرص‌هاي نعنايي و دهان‌شوي هم مشکل برطرف نشود، مي‌تواند نشانه‌اي از يک مشکل دندان يا عادت‌هاي زندگي مثل سيگار کشيدن باشد. همچنين، بوي بد بدن به ويژه در ناحيه تناسلي مي‌تواند نشانه عفونت باشد و اگر با علائم ديگري مثل زخم يا ترشح همراه باشد، مي‌تواند نشانه يک بيماري مقاربتي باشد. البته اين به آن معنا نيست که بايد افراطي عمل کنيد و همسرتان را به نزديک‌ترين بيمارستان برسانيد ولي اگر اين مشکل مزمن باشد، نياز به توجه جدي دارد و مي‌تواند سلامت عمومي همسرتان را به خطر بيندازد.

تصميم بگيريد که چي به نفعتان است

اما اگر همسرتان همه دغدغه‌ها و نگراني‌هاي شما را ناديده گرفت و عادت‌هايي را که حتي براي سلامت خودش هم خطرناک است را ادامه داد، نياز به کمک گرفتن داريد. بايد فکر کنيد که آيا اين فرد واقعاً همان کسي است که دوست داريد با او باشيد، مخصوصاً اگر اين بهداشت ضعيف همراه با ساير عادات خطرناک و زيان‌آور مثل مصرف افراطي مشروبات الکلي، استفاده از موادمخدر، پرخوري، افسردگي و اينها همراه است. از طرف ديگر، اگر به او متعهد هستيد، براي سلامت خودتان و همسرتان بايد از يک متخصص کمک بگيريد.

کنار آمدن با کسي که بهداشت را رعايت نمي‌کند کار ساده‌اي نيست. از يک طرف صميمي شدن به چنين فردي غيرممکن است و از طرف ديگر بخاطر ترس از ناراحت کردنش حرف زدن با او در اين مورد هم سخت است چون مطمئنا هيچکس دوست ندارد بشنود که چقدر بوي بدي مي‌دهد. تنها نکته مثبت درمورد اين مشکل اين است که برخلاف ساير مشکلات روابط مثل خيانت يا آزار، برطرف کردن اين به مراتب راحت‌تر است. راه‌هايي وجود دارد که به شما و همسرتان کمک مي‌کند بتوانيد اين مشکل را از سر راهتان برداشته و زندگي عاشقانه‌اي را دوباره در کنار هم داشته باشيد.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد