آخرین اخبار

همه چيز درباره شيشه؛ يادگار جنون آور نازي ها شادکامي و موفقيت

  بزرگنمايي:

چه خبر - مجله همشهري سرنخ - ميترا شکري: شيشه نزديک به دو دهه است که وارد کشور ما شده است. تخريب هاي روحي اين ماده محرک به قدري زياد است که محال است در صفحه حوادث روزنامه ها هفته اي چند خبر درباره حوادثي که تحت تاثير شيشه رقم خورده است نبينيد. قيمت اين ماده محرک از اوايل امسال به شدت گران شده است. اين گران شدن مزايا و معايبي دارد که در اين پرونده به آن پرداخته ايم و با مسئولان و صاحب نظراني که در اين زمينه تجربه زيادي دارند به گفتگو نشسته ايم. با ما همراه باشيد و هر آنچه که دوست داريد در اين باره بدانيد را در اين پرونده بخوانيد.

ماده محرک شيشه از کجا آمد؟ چطور وارد کشور شد و چه تاثيرات رواني روي افراد مي گذارد؟

يادگار جنون آور نازي ها!

شيشه جزو مواد محرکي است که آدم را طي مدت دو سال استفاده از پا درمي آورد، فرقي هم نمي کند ماده اي که استفاده مي کنيد اصل است يا تقلبي! شيشه ماهيتش توهم زا بودن و وظيفه اش هم نابود کردن زندگي آدم هاست. عده اي اين ماده محرک را براي شب بيداري هايشان استفاده مي کنند، عده اي فريب تبليغات دروغين چربي سوز بودنش را مي خورند و تعدادي ديگر به بهانه از بين رفتن چين و چروک صورتشان سمت مصرف اين ماده رفته اند. اگر دوست داريد کمي درباره تاريخچه اين ماده و مضراتش بدانيد، اين گزارش را بخوانيد.

همه چيز درباره شيشه؛ يادگار جنون آور نازي ها

اعتيادي از جنس ديگر

شيشه از حدود 80 سال قبل، از کشورهايي مانند آلمان و ژاپن راهش را به سمت نقاط ديگر دنيا کج کرد. اين ماده محرک، زماني وارد ايران شد که کمتر کسي اطلاعات درستي در خصوص آن داشت.

اوايل، بهانه نچربي سوز بودن اين ماده مطرح شد و عده اي را به سمت خودش کشاند اما موجي که باعث شد مصرف اين ماده همه گير شود، وعده خيالي اعتياد نداشتن اين ماده بود. سال ها قبل وقتي شيشه وارد کشور ما شد، قاچاقچيان مواد مخدر اين شايعه را راه انداختند که شيشه مي تواند اعتياد را درمان کند چون خودش محرک است و اعتياد ندارد. همين مسئله خيلي از کساني که به موادي مانند ترياک اعتياد داشتند را به سمت مصرف اين مخدر هل داد، بهل اين بهانه که شيشه اعتياد ندارد و بعد از يک ماه استفاده از آن مي توانيد براي هميشه اعتيادتان را کنار بگذاريد در حالي که شيشه نه تنها اعتياد داشت بلکه اعتيادش شکل کشنده اي از وابستگي بود؛ وابستگي روحي.

هديه اي از آمفتامين

نام اصلي شيشه که سال هاست آن را به همين اسم مي شناسيم، «کريستال دي متامفتامين هيدروکلرايد» است، يک ماده به شدت اعتيادآور و محرک که در روزهاي اول مصرف انرژي مضاعفي به مصرف کننده مي دهد.

آن طور که کارشناسان امر مي گويند، اولين ماده محرکي که از آمفتامين (آمفتامين يک داروي محرک اعصاب است) به دست آمده است، همان قرص اکس يا اکستازي بوده. بعد از اين قرص، شيشه مخرب ترين هديه اي بود که آمفتامين براي مصرف کنندگانش به ارمغان آورد. آنها مصرف کنندگان کنجکاوي بودند که مصرف هيچ ماده مخدري را از قلم نمي اندختند و محال بود ماده اي وارد کشور شود اما آنها دست رد به سينه اش بزنند.

همه چيز درباره شيشه؛ يادگار جنون آور نازي ها

از مهماني ها به زندگي شخصي

زماني که شيشه وارد کشور شد از نظر قيمت به شدت گران بود و تهيه آن کار هر کسي نبود. به همين دليل، تعداد کساني که به آن معتاد شده بودند خيلي زياد نبود. بيشتر افراد، اين ماده را در مهماني هاي شان مصرف مي کردند براي اينکه انرژي شان زياد شود و خواب آلود نباشند اما مدتي گذشت و بعد از به بازار آمدن شکل تقلبي اين ماده و پايين آمدن قيمتش، هم اعتياد به آن زياد شد و هم عوارض و آسيب هايي که داشت، رنگ جدي تري به خودش گرفت و مي شد اين را از حوادثي که اين ماده رقم زده بود فهميد.

ديگر همه فهميده بودند تبليغاتي مثل تاثير شيشه در کاهش وزن و سايز بدني افراد چاق، کاهش خواب آلودگي، بالا رفتن قدرت تمرکز، افزايش شادي و نشاط يک مشت دروغ بي پايه و اساس است که قاچاقچيان و فروشندگان مواد مخدر آن را سر زبان ها انداخته اند.

اين ماده چطور مصرف مي شود؟

مصرف شيشه هم مانند هر ماده مخدر ديگري، روش هاي خاص خودش را دارد. اين ماده بي بو که شبيه به کريستال واقعي است قابليت مصرف به شکل خوراکي، تزريقي، خوردني، سيگار، زير زباني و حتي شياف را دارد و بدترين نوع مصرفش هم همان روش سيگاري و تزريقي است که تمام سيستم بدن را با مشکل مواجه مي کند.

مهمترين اتفاقي که در بدن رخ مي دهد، تحت تاثير قرار دادن فعاليت هاي مرکزي سيستم عصبي است. بارها شنيده ايم که افراد بر اثر مصرف موادي مانند هرويين درجا فوت کرده اند اما مرگي که شيشه براي آدم رقم مي زند، خيلي دردناک تر از اين چيزهاست. منهاي مشکلات جسمي که اين ماده براي آدم ها به وجود مي آورد، پارانويا، اسکيزوفرني، دو قطبي شدن و توهمات عجيب و غريب سوغاتي است که از شيشه به مصرف کنندگان مي رسد. شيشه رفته رفته رگ هاي مغز آدم را نازک مي کند و در بعضي موارد باعث سکته مغزي و مرگ مي شود.

همه چيز درباره شيشه؛ يادگار جنون آور نازي ها

... خبر مي دهد از سر درون!

اگر به رفتارهاي شخصي اطرافيان تان مشکوک شده ايد و چيزهايي در آنها مي بينيد که تا قبل از آن مشاهده نکرده ايد و شک داريد که فرد اعتياد دارد يا نه، بايد دنبال نشانه ها باشيد. نشانه هاي نجسمي و روحي که در مصرف کنندگان شيشه به چشم مي خورد از اين قرار است.

خشکي دهان، افزايش سرعت تنفس، حالت تهوع، تعرق بيش از حد، صحبت کردن بيش از حد، بزرگ شدن مردمک چشم، لاغر شدن، از بين رفتن دندان ها، بدبيني، پرخاشگري، توهم، هراس از تحت تعقيب بودن و ... اينها تمام چيزهايي است که يک مصرف کننده شيشه در زندگي اش تجربه مي کند. البته اتفاقات ترسناک ديگري هم وجود دارد که بهتر است از آنها چيزي نگوييم.

يک درمان طولاني

درمان اعتياد به شيشه، درمان سختي است، چون فرد بايد دو بُعد از وجودش را درمان کند. يکي بُعد جسمي و ديگري بُعد رواني که سخت ترينش همين بُعد رواني است. فردي که به واسطه مصرف مواد مخدر، درگير مشکلات روحي و رواني شده تا مدت ها بعد از درمانش هم درگير اين مشکلات است و گاهي تيک هاي عصبي دوران مصرفش را تا آخر عمر همراه خودش دارد.



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد