آخرین اخبار

سحر قريشي: پسر بودم فوتباليست ميشدم! درباره ده نمکي اشتباه مي کردم! سينما

سحر قريشي: پسر بودم فوتباليست ميشدم! درباره ده نمکي اشتباه مي کردم!

  بزرگنمايي:

چه خبر - مصاحبه سحر قريشي درباره رسوايي

«دلنوازان» نقطه عطف کارنامه بازيگري اوست. جايي که تعداد زيادي از مخاطبان رسانه ملي شبانه پاي تلويزيون مي‌نشستند تا سرنوشت دختر بي‌کس و کار با پسري که خاطر خواهش شده بود را دنبال کنند. زمان گذشت؛ سحر قريشي سر از سينما در آورد و توانست در فيلم‌هايي بازي کند که فروش‌شان بد نبود.

او در حال حاضر فيلم «رسوايي2» را روي پرده سينما دارد از اين‌ها که بگذريم، قريشي مي‌خواهد فيلم بسازد! رويايي که انگار چند سالي است در سرش بوده و حالا قرار است در هفته آينده و با ساخت سه چهار فيلم کوتاه عملي‌اش کند و بعدش هم برسد به ساخت اولين فيلم سينمايي‌اش.

*چه شد که بازيگر فيلم «رسوايي2» مسعود ده‌نمکي شديد و به اين فيلم و اين نقش بله گفتيد؟

انتخاب حضور در اين فيلم هم، مثل بقيه کارهايي که انتخاب کردم کاملا حرفه‌اي بود، پيشنهاد را دريافت کردم، بعد از خواندن سناريو قبول کردم در فيلم بازي کنم.

*بازخوردهاي کساني که فيلم را ديده‌اند و شاهد بازي شما در اين کاراکتر بودند، چگونه بود؟

متأسفانه موفق نشدم در جشنواره فيلم را ببينم. آن روزها مشغول بازي در پروژه سينمايي بودم و وقت نکردم در برج ميلاد يا سالن‌هاي ديگر «رسوايي2» را ببينم بعد از اکران عمومي هم نشد که فيلم را ببينم.

*در جشنواره فجر، منتقدان اسقبال سردي از فيلم داشتند.

متأسفانه بسياري از صاحب نظرها، نگاهي شخصي به فيلم دارند و فيلم‌ها را با توجه به سازندگانش مي‌سنجند. به نظرم اين نوع نگاه درست نيست، بايد فيلم را بدون هيچ پيش زمينه‌اي تماشا کرد. بايد ديد مردم در مورد فيلم چه نظر ي دارند و نظر آن‌هاست که مهم است.

*چه چيزي در فضاي کاراکتري که در اين فيلم بازي کرديد برايتان خاص و تازه بود که قبول کرديد آن را بازي کنيد و به تصوير بکشيد؟

اين فيلم پر از ويژوال افکت‌هايي است که سينماي ما اصلا ندارد و به شدت به اينچنين تجربه‌هايي نيازمند است. اين يکي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين فيلم است که بسيار دوستش داشتم.

*اولين تجربه بازي در کنار اکبر عبدي چطور بود؟

اولين تجربه بازي کنار بازيگر دوست داشتني و بزرگي مثل اکبر عبدي افتخاري بود که در پرونده کار من ثبت شد. اين تجربه شيرين در کنار بزيگري که از بچگي به او علاقه‌مند بودم و از ديدن بازي‌اش در سينما لذت مي‌بردم، فوق العاده بود.

*به روزهاي ساخت فيلم برگرديم، مسعود ده‌نمکي،‌ کارگردان سختگيري است؟

تصور اشتباهي از ايشان داشتم و فکر مي‌‌کردم مسعود ده‌نمکي آدم جدي و بداخلاقي است که اگر تعداد برداشت‌ها بيشتر از سه چهار تا شود، با عصبانيت از خجالت بازيگرها در ‌مي‌آيد اما اين طور نبود و ايشان با آرامش خاصي که بر گروه حاکم بود،‌‌ کار را پيش مي‌برد. مسعود ده‌نمکي آدم صبوري است که کار کردن در فيلم‌هايش تجربه جذاب و دوست داشتني است، حداقل براي من اين طور بود.

*عده‌اي معتقدند سحر قريشي اين شانس را داشت که در سينماي ايران ستاره شود اما انتخاب‌هايش براي بازي در فيلم‌هاي سينمايي مانع از اين اتفاق شده است. نظرتان چيست؟

واقعيتش اين است که به اين ماجرا شخصي نگاه نمي‌کنم و سعي مي‌کنم به حرف دلم گوش بدهم تا انتخاب‌هاي حرفه‌اي! هميشه سعي کرده‌ام با کارگردان‌هاي فيلم اولي کار کنم چون خيلي خوب آنها را مي‌فهمم و بر خلاف بسياري از بازيگرها که به فيلم اولي‌ها اعتماد ندارند، دوست دارم در فيلم‌هايشان بازي کنم.

*به نظر مي‌رسد، بازي در تله فيلم‌هاي سينمايي هم از سوي شما،‌ تصميم حرفه‌اي نبوده است.

موافقم متأسفانه در دوره کوتاهي از تلويزيون دور بودم، تله فيلم‌هاي زيادي بازي کردم و انرژي زيادي براي حضور در اين فيلم‌ها صرف کردم البته دليل خودم را داشتم.

*چه دليلي داشت؟

هميشه براي مردم بازي کرده‌ام و برايم خيلي مهم بوده که آن‌ها مرا دوست داشته باشند. از آن جايي که تلويزيون در ايران رايگان است و مردم مي‌توانند بدون پرداخت هزينه‌اي از اين جعبه جادويي استفاده کنند، برخلاف روال معمول در دنيا که براي تماشاي کانال‌ها، شما بايد پول پرداخت کنيد، در ايران تلويزيون رايگان است و من هم دوست داشتم،‌ مردم بتوانند رايگان فيلم‌هايم را تماشا کنند. شايد بسياري از مردم توانايي رفتن به سينما و خريد بليت را نداشته باشند. هر چند به تازگي تصميم گرفتم که گزيده کار باشم و در تله فيلم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها کمتر بازي کنم ولي هنوز هم معتقدم که انتخاب‌هاي من دلي بوده تا حرفه‌اي اما تصميم دارم از اين به بعد انتخاب‌هاي دقيق‌تري براي بازي در فيلم‌ها داشته باشم.

*کارنامه کاري سحر قريشي نشان مي‌دهد که فيلم‌هايي را بازي مي‌کند که گيشه پسند هستند.

فيلمنامه‌هاي زيادي برايم ارسال مي‌شود که تقريبا تمام‌شان تجاري هستند. راستش سينماي ايران در سال‌هاي اخير سمت فيلم‌هاي تجاري رفته و فروش بالاي اين نوع فيلم ها باعث شده تا کارگردان‌هاي زيادي اين نوع فيلمسازي را انتخاب کنند. از طرفي، تبليغات فيلم‌هاي سينمايي در شبکه ماهواره‌اي GEM به فروش بيشتر فيلم‌ها هم کمک بسياري کرده است. در حالي که تلويزيون ايران تيزر تبليغاتي بسياري از فيلم‌ها را پخش نمي‌کند و اين شبکه‌هاي ماهواره‌اي هستند که از شبکه‌هاي داخلي سبقت کرفته‌اند و با تبليغ براي فيلم‌هاي روي پرده‌، به فروش بيشتر آن فيلم‌ها کمک زيادي کرده‌اند. البته تمام اين پول‌ها در جيب تهيه کننده مي‌رود و به بازيگر چيزي نمي‌رسد(مي‌خندد)

*منظورتان اين است نوع فيلمنامه‌هاي پيشنهادي به شما اين گونه بوده است که چنين انتخاب‌هايي داشته‌ايد؟

متأسفانه تمام بازيگرها به صورت اکيپي و دورهمي در فيلم‌هاي خاص بازي مي‌کنند! شما وقتي فيلم‌ها را مي‌بييند، متوجه مي‌شويد که البته اين يک طرف ماجراست و در طرف ديگر بازيگرهايي را مي‌ّبينيم که با پول دادن به نويسنده‌ها و کارگردان‌ها از آن‌ها درخواست مي‌کنند تا برايشان فيلمي را بسازند و آن طور که دوست دارند در آن ظاهر شوند!در اين شرايط، شانس بازي در فيلم‌هاي خاص براي بازيگرهايي که حاضر به باج دادن نبوده‌اند، وجود ندارد!

هيچ وقت جزو اين باندها نبوده‌ام و ترجيح داده‌ام. منتظر بمانم تا نوبتم براي بازي در فيلم‌هايي از اين دست،‌ فرا برسد. متأسفانه نگاه به سينما مادي شده است، فيلمسازان براي فروش فيلم‌هايشان به بازيگري‌هاي بفروش و گيشه‌دار زنگ مي‌زنند و نيت‌شان فقط فروش بالاي فيلم است. البته در فيلمي بازي کرده بودم که به شدت فيلم خاصي بود اما کار ديده نشد.

*چه فيلمي؟

«اکباتان» به کارگرداني مهرشاد کارخاني که سال 90 خورشيدي ساخته شد،‌ آنجا توانستم در کنار داود رشيدي و سروش صحت نقش آفريني کنم. اين فيلم، تجربه خاصي در سينماي ايران و براي خود من بود که متأسفانه ديده نشد.

*چقدر بازيگري برايتان دغدغه است؟‌ آيا به عنوان يک شغل به آن نگاه مي‌کنيد؟

همه چيز به دوران کودکي‌ام باز مي‌گردد؛ آن زمان بازيگري براي من يک رويا بود. علاقه شديدي در من وجود داشت و هر طور بود، مي‌خواستم بازيگر شوم. دوران مدرسه گذشت و با خوش شانسي توانستم وارد دنياي تصوير شوم. راستش فکر مي‌کنم اگر پسر بودم، حتما فوتباليست مي‌شدم! صادقانه بگويم که آن همه شور و شوق در من تبديل به يک عادت شده است و بازيگري ديگر براي من شور و شوق ندارد!

*يعني ممکن است از بازي در سينما و تلويزيون فاصله بگيريد؟

بله! هشت فيلم از سال گذشته و آماده اکران دارم. به اندازه کافي فيلم سينمايي بازي کرده‌ام و تصميم دارم کارگرداني کنم! مي‌خواهم گزيده کار باشم و به دغدغه اصلي‌ام در اين روزها که کارگرداني است، روي بياورم.

*پس مي‌خواهيد فيلم بسازيد؟!

راستش چند طرح دارم که دوست دارم بسازم. با بزرگاني در عرصه سينما مشورت کرده‌ام و اگر همه چيز درست پيش برود، سال بعد فيلم‌هايم را در مقام کارگردان خواهم ساخت.

*تا به حال تجربه ساخت فيلم کوتاه را داشته‌ايد؟

نه! اما تمام تلاشم را مي‌کنم تا همين هفته سه چهار فيلم کوتاه بسازم!

*دوره‌هاي آکادميک فيلمسازي را گذرانده‌ايد؟ يا قصد داريد کاملا تجربي وارد اين حوزه سخت شويد؟

همه چيز را تجربي ياد گرفته‌ام و مي‌خواهم از سال‌ها کسب تجربه در سينما و حضور در فيلم‌هاي بي‌شمار،‌ استفاده کنم و فيلم بسازم. البته ممکن است در آينده نه چندان دور، دوره‌هايي از فيلمسازي را نيز بگذرانم تا آمادگي بيشتري براي ساخت فيلم پيدا کنم.

*قصه‌هايي که نوشته‌اي، چقدر با شخصيتي که از سحر قريشي سراغ داريم و فيلم‌هايي که بازي کرده است، شباهت دراد؟

کارهاي اجتماعي تأثير گذاري نوشته‌ام را که فشار روحي و مشکلاتي که آدم‌هاي اجتماع با آن‌ها دست و پنجه نرم مي‌کنند، نشان مي‌دهد و از طرفي نياز به همدلي در اجتماع و بين مردم‌هاي آن اجتماع را بازگو مي‌کند. سعي کردم در داستانم، آدم‌ها حرف‌هايشان را با خنده بزنند تا فضاي دوست داشتني پيش چشم مخاطب شکل گيرد.

*در آخر قصد نداريد به تلويزيون برگرديد؟

من بچه تلويزيون هستم. قبل از سينما در تلويزيون بودم و تجربه بازي در سريال«» حسين سهيلي زاده براي من فوق العاده بود. حضور در پروژه‌اي سالم که درس‌هاي زيادي براي من داشت. سهيلي زاده مثل معلم به من،‌ چيزهاي زيادي آموخت که هنوز از آن استفاده مي‌کنم. او بدون هيچ چشمداشتي آموخته‌هايش را در اختيار من قرار داد، برخلاف بسياري از سينمايي‌ها که چشم ديدن يکديگر را ندارند و از موفقيت ديگري کفري مي‌شوند! در حالي که موفقيت ديگران بايد تو را خوشحال کند.

*تجربه نشان داده است بازيگرهايي که در فيلم‌هاي ده‌نمکي بازي کردند، در پس اين حضور و انتخاب، نگاه خاصي در دنياي سينما بر آنها حاکم مي‌شود. وقتي پيشنهاد بازي در «رسوايي2» را پذيرفتيد، به مسائل حاشيه‌اي از اين دست هم فکر کرديد؟

راستش اين موضوع براي من اهميتي ندارد. فقط مي‌خواهم کار کنم به مسائل حاشيه‌اي توجه نمي‌کنم و برايم مهم است که در فيلم بازي کنم. رزومه کاري موفق اين کارگردان(ده نمکي) يکي از دلايل اصلي انتخاب اين نقش و بازي در اين فيلم از سوي من بود. البته اين کارگردان هر فيلمي ساخته، پرفروش بوده و مردم با ميل و علاقه فيلم را ديده‌اند. آمار فروش فيلم‌هاي ده‌نمکي بسيار بالاست و اين نکته نشان از علاقه مردم به فيلم‌هاي وي دارد. من هم به اين نکته توجه داشتم و پيشنهاد بازي در «رسوايي2» را پذيرفتم.




منبع : yjc.ir




ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

بيوگرافي ليام نيسون و مصيبت هايي که پشت سر گذاشته از کودکي تا امروز + عکس

مقايسه دستمزد بازيگران سريال بازي تاج و تخت با بازيگران پردرآمد ديگر

بهترين فيلم هاي سينماي جهان با موضوع جنگ جهاني دوم + عکس

ستاره هاي محبوبتان را قبلا با اين تيپ و ظاهر نديده بوديد!!

حقايق جالب ناشنيده در مورد فيلم هاي تام کروز + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت2)

براي موفق شدن در زندگي اين 10 فيلم را ببينيد + عکس

محبوب ترين شخصيت هاي منفي تاريخ سينما + عکس و ديالوگ هاي برتر

گفتگوي خواندني دو خواهري که با Game of Thrones بزرگ شدند! + عکس

10 فيلم سينمايي ايران براي مخاطبين سخت پسند سينما + عکس

سکانس هاي حذف شده سريال «بازي تاج و تخت» که داستان فيلم را تغيير مي دهند (قسمت1)

بازيگراني که به خاطر دلايل عجيب و غريب بازيگر شدند! + عکس

تاثيرگذارترين شاهکارهاي تاريخ سينما + عکس

12 پوستر ترسناک و خشن سينماي هاليوود که نمايششان ممنوع شد!!

حقايقي که نظرتان را درباره بازيگران «بازي تاج و تخت» تغيير مي دهد + عکس

ستاره هاي معروفي که در پياده روي مشاهير هاليوود صاحب ستاره نشدند!

نکات عجيب و جالب رابطه اورلاندو بلوم و کيتي پري! + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 2)

بازيگري که پس از 50 سالگي مشهور شد! + عکس

سلبريتي هايي که پس از مرگ مبلغ قابل توجهي بدهي به يادگار گذاشتند! + عکس

رحمان 1400 فيلمي با شوخي هاي مستهجن و مبتذل؟!! + عکس

جمشيد مشايخي به روايت جمشيد مشايخي + عکس کودکي

پول سازترين بازيگران سينماي ايران در سال 97/ از رضا عطاران تا سارا بهرامي

جنجال برانگيزترين فيلم‌هاي تاريخ سينما!! (+عکس)

شغل دوم معروف ترين سلبريتي هاي ايراني + عکس

فيلم هايي که تاريخ را با واقعيت و بدون تحريف نشان دادند + عکس

سکانس هاي برتر سينمايي در سال 97 + عکس

مادران متفاوت دهه نود در سينماي ايران + عکس

ستاره هايي که در زمينه عشق خوش شانس نبودند! + عکس

مردان جذاب سينماي ايران در سال 97 + عکس

برترين فيلم هاي تاريخ سينما، تلفيق کمدي و تراژيک + عکس ( قسمت 1)

نگاهي به زندگي هنري سوسن تسليمي، زن تکرار نشدني سينماي ايران + عکس

گزارش تصويري: فيلم برنده اسکار 2018 کتاب سبز (Green Book)

کارگردان هاي مشهوري که هرگز اسکار بهترين کارگرداني نگرفتند + عکس

بيوگرافي پل نيومن، ستاره خوش چهره اي که با موي سفيد هم دوست داشتني است + عکس

آيا مي توانيد اين بازيگران زن را در اولين نقش هايشان تشخيص دهيد؟!

معروف ترين زبان هاي ساختگي در فيلم ها و سريال هاي مطرح

با اين عکس ها معجزه جلوه هاي ويژه در هاليوود را متوجه مي شويد!

فيلم هايي که بر مبناي زندگي شخصيت هاي واقعي ساخته شدند + عکس

ستاره هاي هاليوود که هيچ وقت ازدواج نکردند + عکس

10نکته در مورد فيلم ليدي گاگا A Star Is Born + عکس

10 فيلم برتري که بايد سه بعدي تماشا کنيد! (+عکس)

3 فيلم عاشقانه سال 97 که در يادها مي ماند + عکس

3 فيلم ديدني ايراني با حال و هواي نوروز

آيا در مستند جديد مايکل جکسون Michael Jackson حقايق بيان شده؟! + عکس

خبرسازان سينما در سال 97 چه کساني بودند؟

اکران فيلم هاي سينمايي در نوروز 98 + تصاوير

زيباترين و مشهورترين زنان سياهپوست دنيا + عکس

چرا برخي زوج هاي هاليوودي جدا از هم زندگي مي کنند؟! + عکس

بازيگران پرطرفدار «گرگ و ميش» قبل از معروف شدن!! (+عکس)