آخرین اخبار

10 اشتباه در آداب معاشرت که شما را بي کلاس مي کند شادکامي و موفقيت

10 اشتباه در آداب معاشرت که شما را بي کلاس مي کند

  بزرگنمايي:

چه خبر -
در اکثر موقعيت‌ها، تصوير و ظاهر شما بخشي از چيزي نيست که توصيف‌کننده شماست؛ بلکه همه آن چيزي است که شما را توصيف مي‌کند. کسانيکه چيزي درمورد شما نمي‌دانند با تنها اطلاعاتي که در دست دارند جاي خالي‌ها را پر مي‌کنند، و آن چيزي نيست جز آنچه از رفتار و کردار شما مي‌بينند. صرفنظر از فکري که شما درمورد خودتان داريد، يک عادت اجتماعي بد مي‌تواند معيار فکر ديگران نسبت به شما شود: هر کسي که ببيند شما غذايتان را با دهان باز مي‌جويد خيلي قبل از اينکه شغل يا تخصص شما را به خاطر بسپارد، آنرا به ياد خواهد آورد.
معرفي نکردن افرادچه در يک موقعيت شغلي باشيد و چه اجتماعي، اگر فراموش کنيد که دو نفر را به هم معرفي کنيد، بسيار زشت و ناشيانه به نظر خواهد رسيد زيرا شما تنها آشناي مشترک آنها هستيد. قوانين پذيرفته شده‌اي براي نحوه معرفي کردن حرفه‌اي وجود دارد (مثل اول گفتن نام فردي که از نظر حرفه‌اي مقام بالاتري دارد )، اما هيچ کدام از آنها به اندازه اينکه يادتان نرود آنها را به هم معرفي کنيد، مهم نيست.
تکان ندادن به خود براي تلفن حرف زدنتقريباً در همه موقعيت‌هاي اجتماعي، آنهايي که در اتاق شما شريک هستند بيشتر از کسي که به شما زنگ يا پيامک مي‌زند، مستحق توجه شماست. اين مسئله وقتي سر ميز شام يا موقعيت شخصي مشابهي هستيد، قابل‌ توجه‌تر خواهد بود اما براي هر موقعيتي که تنها نباشيد صدق مي‌کند.حتي اگر با افرادي کاملاً غريبه در يک صف ايستاده باشيد، سعي کنيد تا جايي که ممکن است تماس تلفنيتان را براي خودتان نگه داريد.
بحث کردن سر يک صورتحساباين يک قانون ساده براي موقعيت‌هاي غذا‌خوري دسته‌جمعي در بيرون از منزل است: هميشه براي پرداخت کردن يا سهيم شدن در پرداخت آماده باشيد. بايد پيش‌بيني کنيد که يکي از اعضاي گروه به خود اجازه بدهد که غذايي فوق‌العاده گران سفارش دهد.اگر چنين مسائلي بارها موجب اذيتتان بوده است، به جاي اينکه در رستوران سر صورتحساب بحث کنيد، در موقعيتي ديگر با آن برخورد کنيد. علاوه‌ بر اين، خيلي راحت مي‌توانيد در چنين موقعيتي نشان دهيد که فردي بخشنده و بزرگوار هستيد.
دير رسيدنآدمها دوست دارند که حس کنند بر آنها ارزش گذاشته مي‌شود و اگر به دنبال راهي مطمئن هستيد که به کسي نشان دهيد هيچ ارزشي براي او قائل نيستيد، دير سر قرارتان با او برسيد. مي‌توانيد 20 دقيقه ديرتر با يک توضيح خوب و منطقي برسيد اما بالاخره بهانه شما هر چه که باشد، فرد مقابل به اين فکر خواهد کرد که چرا بايد بيش از شما براي رابطه‌تان ارزش و احترام قائل باشد.بخصوص در يک موقعيت کاري، در برخورد با مشتريان و رئيس، دير رسيدن راهي بسيار عالي براي جدا کرن کارمندان توانا و ملاحظه‌ کار و کارمندان بهانه‌گير و بي‌توجه است.
تقديم نکردن محل نشستن خودبه همان ترتيبي که بسياري از قوانين آداب معاشرت براي اين طراحي شده‌اند که فردي خود محور به نظر نرسد، قانون "تقديم محل نشستن خود به فردي که نياز بيشتري به آن دارد" يکي از اصول شخصيتي اساسي انسان بوده و هيچ نيازي به بحث درمورد سياست‌هاي جنسيتي ندارد.
شايد آن زن باردار يا پيرزن ناتوان آنقدرها نيازي به صندلي شما در اتوبوس نداشته باشند و شايد شما روز بسيار بدي داشته‌ايد، پاهايتان درد مي‌کند و اتوبوس هم پر از آدم‌هاي بدبخت و بيچاره است اما به هر ترتيبي هست از نياز خود چشم‌پوشي کرده و صندليتان را به فردي نيازمندتر تقديم کنيد.
برخورد ضعيف با پرسنل خدماتهيچ اشکالي ندارد که با اشاره ابراز کنيد که از خدماتي رضايت نداشته‌ايد اما درست نيست که اگر خيلي وضع مالي خوبي نداريد يا براي هزينه‌هاي آن خدمات آمادگي نداشتيد، از تذکر دادن خودداري کنيد. به همين ترتيب، درست هم نيست که بخاطر اشکالات خيلي کوچک غذاي رستوران را پس بفرستيد و با کارمندان و پرسنل طوري رفتار کنيد که انگار مستخدم شما هستند.
فقط در مورد خودتان حرف بزنيدخودپرستي اصلاً خصوصيت جالبي نيست. درست است که بعضي افراد بخاطر غرور و خودخواهي که دارند افراد را به سمت خود جذب مي‌کنند اما دليل نمي‌شود که شما هم از آنها تقليد کنيد. اينکه در مکالمات و گفتگوها فقط خودتان حرف بزنيد و به هيچکس اجازه حرف زدن ندهيد هم اصلاً کار زيبايي نيست چون دقيقاً همان نتيجه را دارد.اجازه بدهيد ديگران هم نظراتشان را بگويند و وقتي از شما سوال مي‌کنند نيازي نيست براي همه سوالات سه ساعت جواب بدهيد. سعي کنيد از ديگران سوال کنيد اين باعث مي‌شود احساس کنند به جز خودتان براي ديگران هم ارزش قائل هستيد.
رعايت نکردن آداب باشگاه‌هاي ورزشيآداب باشگاه رفتن بسيار ساده است اما با اينحال خيلي‌ها هستند که با رعايت نکردن اين آداب باشگاه را به محيطي ناخوشايند تبديل مي‌کنند. اينها همان‌هايي هستند که يک دستگاه ورزشي را دقايق متمادي اشغال مي‌کنند بي آنکه به نظر برسد کار مفيدي با آن انجام بدهند. همان‌هايي که وزنه‌ها و دمبل‌ها را وسط باشگاه رها مي‌کنند و بعد از انجام کار آن را سر جاي خود قرار نمي‌دهند و ممکن است پاي کسي به آنها گير کند و موجب صدمه زدن به ديگران شوند. همان‌هايي که موقع نشستن روي دستگاه‌ها از حوله شخصي استفاده نمي‌کنند و جاي عرق بدنشان را روي همه دستگاه‌ها بر جاي مي‌گذارند. يک قانون کلي شايد بتواند همه باشگاه‌ها را از شر چنين افرادي خلاص کند: نبايد طوري رفتار کنيد که انگار مهمترين آدم روي زمين هستيد. طوري رفتار کنيد که در آن فضا با ديگران شريک هستيد.
آرايش کردن در اماکن عموميآرايش کردن در محيط عمومي تجاوز به حق اجتماعي ما محسوب مي‌شود؛ چه فکر کنيد کسي نگاهتان مي‌کند چه نه، اين کار درست نيست. هر کاري که محل آن سرويس بهداشتي است، مثل گرفتن ناخن‌ها، تميز کردن چشم ها و هر چيز مربوط به بهداشت شخصي، نيز از اين جمله است.يک سنت قديمي مي‌گويد زمانيکه در محلي عمومي هستيد، از دست زدن به صورت خود خودداري کنيد.
غذا خوردن با دهان بازمثل حيوانات غذا خوردن يکي از بدترين اشتباهات اجتماعي است. اين عادت زشت نه تنها شما را زير سوال مي‌برد بلکه اطرافينتان که مي‌خواهند از غذاي خود لذت ببرند را نيز مشمئز مي‌کند. اين مسئله مخصوصاً براي خانم‌ها اهميت بسيار زيادي دارد و نشانه يک مرد بي‌کلاس است.


منبع : mardoman.net



مطالب پيشنهادي :
با 10 روش رضايت از زندگي تان را بالا ببريد

سختيي هاي زندگي را ماهرانه ‌آسان ‌كنيداگر مي خواهيد زندگي تان را تغيير دهيد، اين برنامه 7 روزه را انجام دهيد
بددهاني را کنترل کنيد
خودخواهي و راهکارهاي آن



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد