آخرین اخبار

راههاي طلايي براي مديريت زمان شادکامي و موفقيت

راههاي طلايي براي مديريت زمان

  بزرگنمايي:

چه خبر -

هميشه پيش خود فکر مي‌کنيم که غافلگير زمان مي‌شويم و زمان آن طور که بايد و شايد به ما اجازه نمي‌دهد کارهاي که در ذهن و شايد حتي در روياهاي خود مي‌پرورانيم به انجام برسانيم. بهترين فرصت‌ها و يا بدترين آنها هميشه زماني رخ مي‌دهد که انتظار و امادگي‌اش را نداشته‌ايم. حتما شما هم با چنين موقعيت‌هاي دشواري روبه رو شده‌ايد و توضيحات گفته شده را به راحتي درک مي‌کنيد‌. چرا چنين مي‌شود؟ چرا براي ما اين اتفاقات بيشتر رخ مي‌دهد و نه ديگران؟ چرا زماني که آمادگي اين اتفاقات را داريم رخ نمي‌دهند؟ بلکه زماني پيش مي‌ايند که آمادگي آن را نداريم؟

پاسخ همه‌ي اين سئوالات در بحثي به نام "مديريت زمان" نهفته است. مديريت زمان يعني چي؟ و اين بحث به چه معناست؟ يعني اينکه از فرصت‌هاي و لحظه‌هايي که داريم بهترين استفاده را داشته باشيم، حتي زماني که منتظر چنين پيش‌امدي نباشيم. شايد اين صحبت‌ها به نظرتان تکراري باشد اما يک تفاوت دارد و آن اين است که راه کارهايي ارائه داده‌ايم تا شما بتوانيد از زمان خود استفاده بهينه داشته باشيد:

1. لازمه‌ي و شرط اصلي مديريت زمان اين است که شما هدف‌هاي اصلي زندگي خانوادگي و شخصي خود را مشخص کنيد و بهترين روش اين است که هدف‌تان را بنويسيد و در اين امر برنامه‌ريزي، دقت و تلاش زيادي را به خرج دهيد تا بتوانيد به اهداف خود نايل شويد چون اگر يکي از عامل‌هاي گفته شده نباشد در راه سر در گم خواهيد شد.

2 .رسيدن به هر هدفي حتي خيلي کوچک نياز به زمان مناسب دارد و به تدريج صورت مي‌گيرد، اگر تلاش لازم را انجام مي‌دهيد ولي به نتيجه‌اي که مي‌خواهيد نمي‌رسيد، ناراحت و نگران نشويد به تلاش خود ادامه دهيد. تلاش‌هاي ما همانند مثال يک درخت و باغبان آن است. ما باغبان و تلاش‌هايمان مانند يک درخت است. باغبان درخت خود را آبياري مي‌کند، مواظب آن است تا در فصل مناسب از ميوه‌هاي درختش استفاده کند و انتظارات خود را براي فصل تابستان نگه مي‌دارد و اين اميد را ندارد که درختش در فصل زمستان به او ميوه بدهد. پس شما هم تلاش خود را بکنيد اما منتظر باشيد تا زمان باروري درختتان فرا برسد.

3.رسيدن به هر هدف نيازمند انجام چندين فعاليت کوچکتر است. شما بايد چندين قدم کوچکتر را برداريد تا به اهداف بالاتري برسيد. تلاش مي‌کنيم ريز..ريز همانند ابر که همه مي‌دانيم ابر حاصل تلاش قطره قطره‌هاي اب است تا تبديل به ابري پربار مي‌شود. پس يادمان باشد براي پر بار شدن ابر بايد از قطره قطره‌هاي اب شروع کنيم.

4. بدون داشتن هدف‌هاي قابل وصول و مشخص شما نمي‌توانيد درباره مديريت زمان خود تصميم بگيريد. پس هدف‌هايي را در نظر داشته باشيد که بتوانيد به آنها برسيد، نکته‌ي مهمي که در اينجا حائز اهميت است اين است که در حد تلاشتان، رزو و هدف داشته باشيد نه کمتر نه بيشتر. زيرا اگربيشتر از تلاشتان ارزو داشته باشيد چون به آنها نمي‌رسيد دچار سرخوردگي و افسردگي خواهيد شد.

5. برنامه‌هاي زماني در خانواده تا حدودي به برنامه‌هاي زماني يکايک اعضاي خانواده بستگي دارد. اگر برنامه‌ريزي و هدفي براي زندگي شخصي و خانوادگي خود داريد اين کار مستلزم همکاري و ياري تمام اعضاي خانواده است.

6. اگر هدفي را داريد که گروهي است و لازمه‌ي آن تلاش تمام اعضاي گروه است متناسب با توان خود و اعضاي گروه گام برداريد نه خيلي سريع نه کند.

7. اولويت‌ها در يک زمان تغيير پذيرند ولي لازم است در هر زماني اولويت‌ها را بازنگري کنيد و تغيير دهيد. گاهي تلاش‌هاي شما فراتر از آن که پيش بيني مي‌کرديد مي‌رود پس در اين جا و در اين مرحله بايد تغيري دراهداف خود ايجاد کنيد. و يا بر عکس متوجه مي‌شويد که قادر به تلاش در اين حد نيستيد پس در اهداف خود يک باز نگري داشته باشيد.

8 .از همسرتان و يا والدين خود انتظارات افراطي نداشته باشيد. به طور کلي افراد کمال طلب آماده مساحمه و اتلاف وقت هستند. اين گونه از افراد با ادعاي اينکه کسي به آنها کمک نکرده و زمينه موفقيت آنها را فراهم نکرده است کارهاي خود را توجيح مي‌کنند. درسته که کمک و مساعدت ديگران در موفقيت‌هاي ما نقش دارد اما اين نقش تا حدودي اهميت دارد و بيشتر درصد موفقيت به تلاش‌هاي خود فرد بستگي دارد.

9 . براي برنامه‌ريزي بهتر اوقات خود نياز به توجه به خود، همسر و يا افرادي که مي‌توانند به شما کمک کنند داريد. زيرا تشويق و دلداري و مساعدت ديگران نقش بسزايي در پيشرفت سريع تر شما دارد .

10 . سعي کنيد بعضي از باورهاي نادرست درباره مديريت ناکارآمد زمان را در ذهن خود از بين ببريد. مثلا خيلي از افراد مي‌گويند از فلان روز يا از فلان تاريخ شروع مي‌کنم به درس خواندن، شروع مي‌کنم به کار کردن يا.. نه اينها همه باورهاي غلط است. از همين امروز تصميم بگيريد و تلاش خود را شروع کنيد به اميد آينده‌اي واهي نباشيد. چون اگر منتظر چنين روزي باشيد هيچ وقت، چنين روزي فرا نمي‌رسد.

11 .در گذشته توقف نکنيد و افق‌هاي زيبايي را براي خود ترسيم کنيد. تنها از گذشته خود درس بگيريد و به عنوان موتوري براي حرکت به جلو از آن استفاده کنيد نه براي حرکت به عقب.

12.اين باور را درخود ايجاد کنيد کهشما مسئول زندگي و اعمال شخصي خود و خانواده تان هستيد. بعضي از افراد عادت دارند هميشه مشکلات و سختي‌هاي که برايشان در جريان زندگي پيش مي‌آيد را به گردن ديگري مي‌اندازند براي اينکه خود را تبرئه کنند راهي بهتري از اين را نمي‌شناسند. اگر متاهل باشند، تقصيرات را به گردن همسر خود مي‌اندازند، و اگر مجرد باشند، پدر و مادر خود را مسئول تمامي اين مشکلات مي‌دانند. اما اين موضوع ا را باور کنيد که تنها شما و شما هستيد که مسئول تمامي مصائب و مشکلات زندگي خود هستيد. پس براي حل آنها بايد خودتان به تنهايي گام برداريد.


منبع: سيمرغ مطالب پيشنهادي:چطور عادات خوب به عادات بد تبديل مي‌شوند!?جديت زياد مي‌تواند منجر به تخريب موفقيت شود!بسيار جالب و خواندني درباره دروغ گفتن!!متفاوت، شکوهمند و پرانرژي زندگي کنيم6 دليل ترس از ايجاد تغيير در زندگي



ارسال نظر شما

Protected by FormShield

اخبار خواندنی

5 توصيه براي جذاب شدن در 3 دقيقه

عادت هاي بدي که شادي شما را به تاراج مي برد!!

تقويت اعتماد به نفس با چند تغيير ساده!!

5 فرد موفقي که بعد از اخراج شان موفق شدند!!

مديتيشن را چگونه در خانه تمرين کنيم؟

بگوييد چگونه مي خنديد تا شخصيت تان را به شما بگوييم!!

11 قانون اصلي فنگ شويي براي جذب عشق و پول

دوست خوب و واقعي چه ويژگي هايي بايد داشته باشد؟

آداب هديه دادن گل را بياموزيد

استفاده از كلمات قدرتمند – 101 كلمه ي قدرتمند

شخص دروغگو را با اين 8 مورد شناسايي کنيد

استرس شب امتحان را با اين روشها از بين ببريد

زبان بدن فروشنده حرفه اي چگونه است؟

کاهش استرس و اضطراب با چند روش خوراکي

اصول زبان بدن براي تشخيص کلاهبرداران در ازدواج

زندگينامه مريم ميرزاخاني، نابغه ايراني رياضي در جهان

مي خواهم شاد باشم و شاد زندگي کنم!!

مريم ميرزاخاني در ليست 5 زن نخبه رياضي دنيا

مادلين وسترهات، دستيار 26 ساله ترامپ چقدر درآمد دارد؟

5 اصل روانشناسي براي يک زندگي راحت

انسان هاي سمي اطرافتان را با اين روشها از زندگي تان دور کنيد

10 عادتي که براي شاد بودن بايد ترک شان کنيد!!

چگونه در مقابل خواسته هاي ديگران نه بگوييم؟

راه هاي کنترل خشم، چگونه خشم را کنترل کنيم؟

اين نشانه ها مي گويد بايد به دوستي تان پايان دهيد!!

در جمعه هاي دلگير چگونه حال مان را خوب کنيم؟

با همسر بهاره رهنما بيشتر آشنا شويد

دوست واقعي شما اين نشانه ها را دارد!!

اين 3 خصوصيت را هرگز نبايد داشته باشيد!!

فقط سه گام تا داشتن احساس خوشبختي فاصله داريد!

زبان بدن و 10 نکته که بايد بدانيد

روشهاي عالي براي مقابله با احساسات منفي

تحليل زبان بدن مسي و رونالدو در مراسم بهترينهاي سال فوتبال 2017

چرا ما ايراني ها عادت به عذرخواهي نداريم؟؟؟

اعتياد به تلفن همراه و دنياي مجازي را چگونه از بين ببريم؟

چگونه به کسي که قصد خودکشي دارد کمک کنيم؟/به بهانه خودکشي هاي اخير

گفتن اين جملات پس از 40 سالگي، ممنوع!

با غم و اضطراب بعد از زلزله چه کنيم؟

چگونه دقيقه نودي نباشيم؟!!

هنگام وقوع زلزله بهترين کار چيست؟

زبان بدن چيست و 12 نکته که در مورد آن بايد بدانيد

چگونه مانند آهنربا ديگران را جذب کنيم؟

تحليل جالب زبان بدن کي روش بعد از قرار گرفتن ايران در گروه مرگ

تاثير باورنکردني اسم افراد بر سرنوشت و وضعيت روحي آنها

روشهاي شاد بودن در زندگي هاي سخت امروزي!!

نکته هايي براي سحر خيزي در صبحهاي سرد زمستان

مردي 40 ساله ام و بيشتر فکرم مشغول زنان است؟

مثبت انديشي با 7 روش ساده

تست روانشناسي : چقدر اعتماد به نفس داريد؟

5 جمله اي که هرگز نبايد به خودتان بگوييد